Älä tunteeita kiellä

Jotenkin vain meidän iällä pitäs rakkaus sulkee sinne arkkuun,sen menetyn puolison mukana?
Kieltääko lainsäädämmömme todella,toisisttaan kahdesta leskestä,olemasta yhtä ,vain lainsäädännöllä?
Kuinka paljon yhteiskunta säästäis menoissa,jos leskenlempi ja yhteenkuuluvuus hyväksyttäis.Joku vain ei toimi yhteiskuntapolitiikassa,tunteet on jätetty paitsioon.
Aivan sama,en tunteita kiellä Ama

135

1490

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ramoona-

      En tunne lainsäädännön kiemuroita, mutta eikös lesken avioituminen vaikuta leskeneläkkeeseen. Viimeistään tällä iällä kannttaa olla joissakin asioissa kansalaistottelematon, ainakin viis veisata niistä , jotka tiettyyn muottiin yrittävät meitä kutistaa.

      Rakkauden ❤lait ovat ihan oma lukunsa, kyllä sydän tietää. Kaikki kannustus sellaisille hankkeille, joissa ihmiset tukevat toisiaan ikäihmisinäkin, ystävyydessä ja rakkaudessa. 👫Toisella voi olla ketterät jalat, toisella ketterä pää. Myös omaehtoiset vanhusten kommuunit voivat olla lähitulevaisuutta.👣👣🐾

      • Kannatan.edellistä

        sillä se loppuvaihe hiukan pelottaa. - Jos asuisi toisen kanssa,
        voisi toinen toistaan auttaa, esimerkiksi jonkin kohtauksen sattuessa voisi soittaa ambulanssin.

        Minullakin on älypuhelin, ja siinä hätäpuhelupainake, jota pitää painaa kolme kertaa,
        niin se yhdistyy ja ambulanssi tulee.
        Mutta yksinasuva ei ehkä pystykään kohtauksen sattuessa sitä painamaan.

        Näytöllä minulla on molempien lapsieni nimet ICE-tunnuksin, ja niissä riittää vain yksi kosketus, mutta onko puhelin käden ulottuvilla, jos kohtaus iskee.

        Minulla ei ole kuunaan päivänä mitään kohtausta ollut, ja voi olla, ettei koskaan tulekaan, mutta kaveriakin voisin auttaa.

        Ja ehkäpä sitä juttelua ja naurua olisi enemmän kuin yksinasuvalla.

        Tänään vaihdoin pariston palohälyttimeeni, kävi pyöräilemässä supermarketissa ja ostin pariston, ja ystävällinen vanhempi miesmyyjä ystävällisesti näytti siinä, miten paristo vaihdetaa,

        Olen asunut tässä 2002 valmistuneessa talossa jo 14 vuotta, ja nyt eka patterinvaihto palohälyttimeen. Vähän on mennyt pitkä aika, mutta parempihan sen on myöhäänkin kuin ei milloinkaan. - Kivasti se nyt piippaa painaessani sitä vipstaagia.

        Moi! MummeliMia.


    • Olemme taas iäisyyskysymyksen edessä.En jää sitä miettimään ama

      • ramoonan-myötäilijä

        Mikäs iäisyyskysymys rakkaudesta nyt on tullut rituliinille? Kuka sinua estää olemasta siellä korvessa vaikka rakastamasi miehen kanssa, koska ei sitä laki ja asetukset estä, eikä ilmeisesti naapureiden juorutkaan kuulu sinne.

        Jos et ihan istu Raamatun päällä, niin ajattele nykyaikaa, kun niin moni nuorikin on avoliitossa lapsineen ja on aivan hyväksyttävää.

        Sen voi pistää mietintämyssyyn, jos aikoo avioon, onko miehellä varaa elättää, sillä saat ilmeisesti leskeneläkettä? Tosin en tiedä sen eläkkeen suuruudesta ja kauanko sitä maksetaan.

        Onhan siitäkin oma vaivansa, jos ottaa taas uuden hoidokin vain sexin vuoksi, joten ajattele sitä ylimääräistä työtä ja passausta taas ainakin ikäisesi miehen taholta, jotka mielestäni ovat oppineet, että ruoka ja kahvi tulee eteen pöydälle, pyykit on pesty ja siivoukset tehty, jotka tietenkin täytyy itsekin tehdä, siis ruoka, siivous ja pyykit, mutta kyllä itse miettisin, ....siis olen miettinyt jo, että ei ikinä.

        Onhan niitä kaikenlaisia mielitekoja joskus "heikkonahetkenä", joten hoida "homma kotiin", äläkä välitä lakipykälöistä.

        ps. Ramona olikin kirjoittanut jo kaiken, mutta toisto kai lienee myös tarpeellinen, että saat itseluottamusta toteuttaa omat haaveesi.


      • ramoonan-myötäilijä kirjoitti:

        Mikäs iäisyyskysymys rakkaudesta nyt on tullut rituliinille? Kuka sinua estää olemasta siellä korvessa vaikka rakastamasi miehen kanssa, koska ei sitä laki ja asetukset estä, eikä ilmeisesti naapureiden juorutkaan kuulu sinne.

        Jos et ihan istu Raamatun päällä, niin ajattele nykyaikaa, kun niin moni nuorikin on avoliitossa lapsineen ja on aivan hyväksyttävää.

        Sen voi pistää mietintämyssyyn, jos aikoo avioon, onko miehellä varaa elättää, sillä saat ilmeisesti leskeneläkettä? Tosin en tiedä sen eläkkeen suuruudesta ja kauanko sitä maksetaan.

        Onhan siitäkin oma vaivansa, jos ottaa taas uuden hoidokin vain sexin vuoksi, joten ajattele sitä ylimääräistä työtä ja passausta taas ainakin ikäisesi miehen taholta, jotka mielestäni ovat oppineet, että ruoka ja kahvi tulee eteen pöydälle, pyykit on pesty ja siivoukset tehty, jotka tietenkin täytyy itsekin tehdä, siis ruoka, siivous ja pyykit, mutta kyllä itse miettisin, ....siis olen miettinyt jo, että ei ikinä.

        Onhan niitä kaikenlaisia mielitekoja joskus "heikkonahetkenä", joten hoida "homma kotiin", äläkä välitä lakipykälöistä.

        ps. Ramona olikin kirjoittanut jo kaiken, mutta toisto kai lienee myös tarpeellinen, että saat itseluottamusta toteuttaa omat haaveesi.

        En todellakaan saa leskeneläkettä.En edes hakenut sitä.Tuli sieltä Kelasta hakukaavakkeet,vino pino todistuksia olis tarvittu.
        Aikoinaan luin,että jos puoliso on avioliiton solmimisen aikaan yli viiskymppinen ja lapseton avioliitto,niin eläkettä ei pysty saamaan.
        Jos minä olisin kuollu ensin,niin miehelläni olisi ollut mahdollisuutta saada kipurahaa menetyksestä?
        Tasan rivät käy onnenlahjat.

        No se mitä tulee seurustelukumppaneeihin,vanhat ovat omaishoitajaa vailla ja nuorempia ei oikein ympäristö hyväksy?
        Se siinä onkin uskomaton juttu,miehille toi nuori rakastaja on yhteiskunnansiunaama,mutta jos nainen alkas vokotella nuorempaa olet puuma ja vaikka mikä pimahtanu mummeli?
        Hyvä ettei lapsiin sekaantumisesta syytetä?
        Sekin naisope sai kamalan pitkän tuomion,kun oppilailleen opetti seksuaalista käyttäytymista livenä
        Taas omiin lapsiinsa sekaantunut isä ei saa oikeastaan mitään,kun alle kymmenen vuotiaan lapsensa elämän pilaa?
        Meille toitotetaan,kuinka meidän "sivistysvaltiossa"kaikki on niin helvetin hyvin.
        Perheväkivallassa kuolee naisia ja nykyisin nuoria naisia jokaikinen viikko.
        Oikeastaan poikkesin polulta,mutta näin minä asiat nään Ama


      • ramoonan-myötäilijä

        "Aikoinaan luin,"

        Googlasin "lesken eläkkeet" ja luin, mutta ymmärsinkö sittenkään oikein, koska asia ei ole kohdallani ajankohtainen, mutta lue sinä ja mieti, saisitko sittenkin?

        Voisimme myös pohtia täällä asiaa, kun kertoisit omat taustasi, koska vihittiin ja oliko molemmilla lapsia j.n.e, koska se olisi kuin "ennakkotapaus" meille tuleville leskille.

        Jos saisitkin sitä eläkettä esim. takautuvasti, niin sinulla olisi "hintsua" ostaa auto ja mikä vapaudentunne sekin olisi, kun pääsisi halutessaan koska vain"ihmisten ilmoille" tuulettumaan! D

        Onhan täällä ollut jo aloituksia hautajaisista, joiden kustannuksia on pohdittu, kuten perinöistä ja etenkin niiden jakamisesta, kun se ei tahdo onnistua sisarusten kesken ilman riitaa koskaan, kuten ei meilläkään! ;((

        Tuohon tunnepuoleen voin vain sanoa kohdaltani, että sellainen hormooni on minulta poistunut, mutta kuka sitä kokee, niin lykkyä tykö ja ei siihen ole lakia määrätty, vain ihmisten asenteita.


      • ramoonan-myötäilijä kirjoitti:

        "Aikoinaan luin,"

        Googlasin "lesken eläkkeet" ja luin, mutta ymmärsinkö sittenkään oikein, koska asia ei ole kohdallani ajankohtainen, mutta lue sinä ja mieti, saisitko sittenkin?

        Voisimme myös pohtia täällä asiaa, kun kertoisit omat taustasi, koska vihittiin ja oliko molemmilla lapsia j.n.e, koska se olisi kuin "ennakkotapaus" meille tuleville leskille.

        Jos saisitkin sitä eläkettä esim. takautuvasti, niin sinulla olisi "hintsua" ostaa auto ja mikä vapaudentunne sekin olisi, kun pääsisi halutessaan koska vain"ihmisten ilmoille" tuulettumaan! D

        Onhan täällä ollut jo aloituksia hautajaisista, joiden kustannuksia on pohdittu, kuten perinöistä ja etenkin niiden jakamisesta, kun se ei tahdo onnistua sisarusten kesken ilman riitaa koskaan, kuten ei meilläkään! ;((

        Tuohon tunnepuoleen voin vain sanoa kohdaltani, että sellainen hormooni on minulta poistunut, mutta kuka sitä kokee, niin lykkyä tykö ja ei siihen ole lakia määrätty, vain ihmisten asenteita.

        Se kaikki omaishoitajuus,se kaikki eläminen täysin toisen elämää,pudotti täysin aloitekyvyn hoitaa omia etuuksiaan,hyvä,kun hengissä pysyi.
        Ei täällä yksikään kunnan toimihenkilö tullut kertomaan sen jälkeen,kun mieheni oli kuollut,että minäkin olen ihminen,kuinka pärjään,pystynkö suoriutumaan siitä ja siitä tehtävästä?
        Kaiketi se kunnan sosiaallinen kanalauma onkin ohjelmoitu erilaisia tehtäviä varten,koska noiden sosiaalipummien vuoksi heille on lukotkin oviin hankittu?
        Niiden lukkojen sisälle en odes yrittänyt Ama


      • retu.yksiasuva
        rituliini_38 kirjoitti:

        Se kaikki omaishoitajuus,se kaikki eläminen täysin toisen elämää,pudotti täysin aloitekyvyn hoitaa omia etuuksiaan,hyvä,kun hengissä pysyi.
        Ei täällä yksikään kunnan toimihenkilö tullut kertomaan sen jälkeen,kun mieheni oli kuollut,että minäkin olen ihminen,kuinka pärjään,pystynkö suoriutumaan siitä ja siitä tehtävästä?
        Kaiketi se kunnan sosiaallinen kanalauma onkin ohjelmoitu erilaisia tehtäviä varten,koska noiden sosiaalipummien vuoksi heille on lukotkin oviin hankittu?
        Niiden lukkojen sisälle en odes yrittänyt Ama

        Lienee kaupunkien virastoissa sellainen ohje että yksin eävää 75 vuotiasta tullaan haastattelemaan. Tavallaan kartoittamaan, pärjääkö ihminen omineen.
        Minullakin kävi ns. vanhustyön- ja sosiaalialan viranhaltija haastattelemassa. Ainakin olivat kiinnostuneita alkoholin käytöstä.
        Vanhustyövirkaiija teki kotonani veroilmoitukset kun oli kotitalousvähennyksiä. Ei niitä ole yli vuoteen näkyny. Se on oikein hyvä.


    • Suomi on eläke ja veroparatiisi ainut maailmassa!

    • Suomessa on eläkettä joka lähtöön. Tavalliselle ihmiselle myös verovapaa tulo joilla on järki. Kohta tulee heitä joilla on järki rahassa!

      • se.asuu.koneella

        ruune,xx9 kirjottaa tahallaan huonoa suomee, että suvakit uskoisivat ruotsalaiseksi.Raisiosta se on


    • Tulo.jolla.on.järki

      Suomenkielesi on alkanut rapistua.
      Ajatuskaan ei enää kirkastu lukijalle, vaikka onnistuisikin sivuuttaman kielioppivirheet.

      • oimiksoimiks

        ...tulo joilla on järki...
        Tahallista kirjoitusasun vääntämistä harhautusmielessä. Samalla kirjoittajalle on rekattu aloitus 70 keulilla.


    • Ärsy1

      Raha se on se joka on estämässä. Tuntea pitää ihminen ennen kuin hyväksyy toisen jolla voi olla vaikka mitä ärsyttävyyksiä.

      • Lorenaa

        Olen kansalaistottelematon silloin kun laki ja pykälät ovat oman etuni vastaisia.
        On ollut tiukkojakin vääntöjä uusissa parisuhteissa, koska olen ollut ja olen avoliiton
        kannattaja. Suurin syy, joka kannattaa uutta suhdetta ajatellessa, Säilyttää, turvata oma selustansa, saavutetut omat edut.

        Kävimme jopa Kelassa kysymässä, mitä muutoksia minun eläkkeeseni tulee avioiduttua. Vastaus oli silloin, tulee ns yhteensovitus oman ja miehn tulojen perusteella, jolloin minun tuloni kaventuisivat. Monta muuta mahdollisuutta jotka olisivat minulle epäedullisia.

        Tulokseni oli harkittuani asioita tarkoin, ilmoittaessani avosuhde on kohdallani mahdollisuus, siitähän niin ikuista rakkautta vannonut kaveri lähti alta aikayksikön omille teilleen!
        Hyvä niin.Tämän tien valittuani en valita, vaikka maksan omasta pussistani kaikki kulut, jos olisi kaksi menot puoliintuisivat.

        Myös kahden perheen yhteensulautuminen voi tuottaa ongelmia. MIten pitää molempien entiset perheet - lapset - tasa-arvoisina, se kysyy tahdonvoimaa kaiken aikaa. Rakentaa perheyhteisö uusista rakennusaineista voi olla vaikeaa, rakkaus joutuu koetukselle. Ensimmäinen avioliitto aloitetaan ns. puhtaalta pöydältä miten se toimi olikin helpompaa.

        Jokainen tekee omat valintansa, tämä on ollut ja on oma valintani johon olen ollut tyytyväinen. Ystäviä on ollut ja on, tämä riittää minulle.

        jk
        Tämä käytäntö oli voimassa yli 20 vuotta sitten, lainmuutokset ovat mahdollisia vuosien kuluessa. Tämän päivän käytännöstä en tiedä.


      • Lorenaa kirjoitti:

        Olen kansalaistottelematon silloin kun laki ja pykälät ovat oman etuni vastaisia.
        On ollut tiukkojakin vääntöjä uusissa parisuhteissa, koska olen ollut ja olen avoliiton
        kannattaja. Suurin syy, joka kannattaa uutta suhdetta ajatellessa, Säilyttää, turvata oma selustansa, saavutetut omat edut.

        Kävimme jopa Kelassa kysymässä, mitä muutoksia minun eläkkeeseni tulee avioiduttua. Vastaus oli silloin, tulee ns yhteensovitus oman ja miehn tulojen perusteella, jolloin minun tuloni kaventuisivat. Monta muuta mahdollisuutta jotka olisivat minulle epäedullisia.

        Tulokseni oli harkittuani asioita tarkoin, ilmoittaessani avosuhde on kohdallani mahdollisuus, siitähän niin ikuista rakkautta vannonut kaveri lähti alta aikayksikön omille teilleen!
        Hyvä niin.Tämän tien valittuani en valita, vaikka maksan omasta pussistani kaikki kulut, jos olisi kaksi menot puoliintuisivat.

        Myös kahden perheen yhteensulautuminen voi tuottaa ongelmia. MIten pitää molempien entiset perheet - lapset - tasa-arvoisina, se kysyy tahdonvoimaa kaiken aikaa. Rakentaa perheyhteisö uusista rakennusaineista voi olla vaikeaa, rakkaus joutuu koetukselle. Ensimmäinen avioliitto aloitetaan ns. puhtaalta pöydältä miten se toimi olikin helpompaa.

        Jokainen tekee omat valintansa, tämä on ollut ja on oma valintani johon olen ollut tyytyväinen. Ystäviä on ollut ja on, tämä riittää minulle.

        jk
        Tämä käytäntö oli voimassa yli 20 vuotta sitten, lainmuutokset ovat mahdollisia vuosien kuluessa. Tämän päivän käytännöstä en tiedä.

        Aivan,sinä selkeytät siis Hamlettia,ollako vai eikö olla parisuhteessa?
        Ei minusta edes ole parisuhteeseen,minä määräisin ehdottomasti sen kaapin paikan ja harva mies alistuis nykyaikaan valitsemaan sen sängynaluspaikan ja tappelemaan oikeuksiensa puolesta.Miehet valitsevat kerta ja karkuun naisensa nykyisin.No tämä oli läppä,ei pidä yleistää?
        Lorenaa Sinä kerrot aivan faktaa,siis tietoa,joka kannattaa lukea,ennenkuin ummistaa silmänsä todellisuudelta,että nyt toi rakkaus kantaa vaikka sinne sateenkaaren päähän.
        Meillähän yleensä ovat minun lapset ja sinun lapset siis perikunnat,jotka tavalaan omistavat omaisutemme,senjälkeen,kun potkaisemme tyhjää.
        Voi Loreena,sinä kirjoitat todella selkokielellä ja nautittavasti,että me kaikki leskihupakotkin saimme informatiota ja selkeyttä.
        No minä lopetin suhteen alle vuoteen,kun tunsin olevani vanki omassa kodissani,vaikka vain viikonloppuisinkin.
        Onko se mies edes kotieläin?Minulla on koira,leikattu narttu rotvailer/beaceron,etta sorry
        kaikki miehet


    • huollanvainitseni

      Kyllä se niin on, että yli 70v ei enää kannata laittaa kenenkään kassa hynttyitä yhteen. Olin naimisissa yli 54v ja se riitti. Sen ajan miehet eivät osanneet tai haluneet auttaa koti töissä yhtään. Kaikki piti saada valmiina nenäneteen. Kun heidän äiti oli tehnyt niin vaimonkin piti tehdä samoin.
      Mieheni vaikean sairaus ajan myötä kysin kerran, että hoitaisitko sinä minua jos minä olisin avun tarpeessa hän vastasi rehellisesti, että en.
      Luulen, että miehet suurimalta osalta ajattelee vain omaa etuaan.
      En ottaisi toista hoidettavaa ei niin suurta tunne tilaa tule.
      Tämän ikäisillä ihmisillä on aina jotain remppaa, kuuntele sitten sitä aamusta iltaan toisen valitusta, joskus aiheellista josku aiheetonta.
      Sanoin eräälle tutulle, kun hän ei muuta tehnyt kun valitti, että pitäähän niiden sairauksienkin jossain olla. Ne tykkää sinusta, kun niin mieleläsi niistä puhut.

      Kyseisen henkilön sairaus kertomus väheni huomattavasti.
      Vaivoistaan pitää kertoa lääkärille ei koko kuulija kunnalle.
      Sanontahan on , että ken vaivojansa vaikertaa on vaivojensa vanki.
      Se pitää täysin paikkansa.

      • On kuitenkin alistuttava siihen, että kun muutama meidän ikäinen tapaa vaikkapa kahvikutsuilla, on ensimmäisen tunnin aikana ainoana puheenaiheena vaivat ja sairaudet ja niiden lääkitys.
        Kun itse on vielä kohtalaisessa kunnossa, saa olla suorastaan nolona siinä kuulolla, kun ei ole ylipainoa pahempia murheita lueteltavana.
        Muiden asenne on suorastaan säälivä: "Onko sinun sokeriarvojasi edes tutkittu, hyväihminen, tuossa iässä verenpainetauti on hyvin yleinen, kannattaa kyllä käydä tutkimuksissa säännöllisesti...montako tuntia yössä nukut... minunkin lääkärini sanoi..."jne.

        Kun sen eka tunnin on kestänyt, voi jo ruveta keskustelemaan muustakin. Ihan mukava tavata tuttuja kuitenkin.


      • mesene

        Vierasta minulle. Kahvikekkereitä en harrasta, vaikka esim. lähin naapurini on hyvä ystävä. Yleensä hyvin harva tietää, missä liikuskelen, useimmiten yksin, vaikka ystäviä on.


      • MimmeliMia
        Makriina kirjoitti:

        On kuitenkin alistuttava siihen, että kun muutama meidän ikäinen tapaa vaikkapa kahvikutsuilla, on ensimmäisen tunnin aikana ainoana puheenaiheena vaivat ja sairaudet ja niiden lääkitys.
        Kun itse on vielä kohtalaisessa kunnossa, saa olla suorastaan nolona siinä kuulolla, kun ei ole ylipainoa pahempia murheita lueteltavana.
        Muiden asenne on suorastaan säälivä: "Onko sinun sokeriarvojasi edes tutkittu, hyväihminen, tuossa iässä verenpainetauti on hyvin yleinen, kannattaa kyllä käydä tutkimuksissa säännöllisesti...montako tuntia yössä nukut... minunkin lääkärini sanoi..."jne.

        Kun sen eka tunnin on kestänyt, voi jo ruveta keskustelemaan muustakin. Ihan mukava tavata tuttuja kuitenkin.

        Minun anoppini sanoi, kun kysyin, mitä sinulle kuuluu, että minä en ala sairauksistani lainkaan kertomaan, sillä silloin ei ehdittäisi muusta puhua ollenkaan!


      • aku.kaheksattavuosikymm

        Krempoistani olen monille puhunut. Oikein tilasin ajan lääkärille. Hän kauhisteli, miksi en ollenkaan hoida terveyttäni.
        Kunnallinen terveydenhuolto lääkäreineen määrää lepoa ja Buranaa. Yksityiselle terveyssektorille ei vaan ole rahaa.


      • Niin.se.on

        Kunnallinen terveydenhoito on ylimielsten nuorten miesten suojatyöpaikka.
        He eivät osaa mitään, ja minkä ehkä osaisivat, on syylän poisto, mutta sitähän he eivät tee.


      • niiih-

        Ehkä vielä nuorelta naiselta poistaisivatkin,

        mutta kun syylä on vain vanhoilla naisilla tai miehillä,

        niin he eivät voi sitäkään tehdä.


    • seisneljä

      Ei kai rakastumista mikään kiellä? Itselleni on osunut kaksi kertaa leskeksi jäämisen jälkeen. On sovittu, ettei yhteen muuteta. Kumpikin osapuoli huolehtii omasta arjestaan. Leskeneläke ei sotke asioita, koska en sitä saa. Rakastuminen on huikea tunne, antaa palaa, jos kohdalle osuu.

    • herkkiä.juttuja

      Sain hyviä vinkkejä uuteen suhteeseen kun vaimo vielä sairasti parantumattomasti. Se oli raskasta aikaa.
      Vuoteen pohjalta katseli aina naisen silmät, missä ukko lie taas viikon luuhannut. Ei siinä halunnut uutta suhdetta.
      Kun vaimoni sitten kuoli, toinen näitä naisista aintoi heti pakit kun otin yhteyttä.

      • Kaksin.kauniisti

        No jäihän toinen jäljelle!


      • herkkiä.juttuja

        Ka niin. Hän hyvä ihmnen ja nainen.


    • Onko todella jossain lääketieteellisessä tutkimuksessa,tutkimusstulos,että nyt olet fossiili,kun olet tietyn ikärajasi ylittänyt?Jaa minä en tiedä,ei kukaan lääkäri ole sitä minulle tuonut esille.
      Ihanaa tuntea tunteillakin ja missä se raja kulkee alarajan tiedän,mutta en ylärajaa.
      Onko se niin väärin,edes tuntea tunteita.Eikö ne kolotuksetkin olis ihanaa kokea yhdessä?
      Kiitos ihania mukanaolon mielipiteitä ja jatketaan taivallusta,tukien,kannustaen ja mukanakulkien,ei nipoteta,jotennkin taival jatkuu kannustuken myötä kevyemmin Ama

    • Tämä on ollut avartava,tämä on ollut opastava kanssakulku teidän ihanien ihmisten kanssa.Joskus tulee tunne,kun ei viikkoon näe yhtään ihmistä,että te olette minun lähipiirini,kiitollisena siitä Ama

    • elämäjarakkaus

      Rakkaus on ihmisen elämä!
      Rakkauden voi kohdistaa niin moneen eri kohteeseen.
      Esim. aviopuolisoon, lapsiin, luontoon, ystäviin ja koko elämää kohtaan.

      Mieheni äkillisen pois menon jälkeen surulla ja kyyneleilläni ei näyttänyt tulevan loppua. Ystäväni tuli suruuni mukaan ja lohdutti, mieleeni jäi eräs kaunis lause hänen kirjeestään.
      "Taivas tietää, ettei meidän tarvitse koskaan hävetä kyyneliämme, sillä ne ovat
      sadepisaroita, jotka kostuttavat sydäntämme , ja avaavat ovia uuden alkuun".

      Olen yrittänyt muistaa hänen pyyteetöntä auttamistaan, ja yrittänyt itse olla nyt avuksi apua tarvitseville.

      Rakkaus on tosiaan koko ihmisen elämä.

      • Syöpä_vei_Hänet

        Kun rakas aviomies on myöskin paras ystävä, silloin menettää niin paljon.

        Itku tuli voimakkaimmin useimmiten kotona yksinäni ollessani,

        en olisi halunnut olla yksin, - enkä kenenkään muun kanssa!

        Hän oli niin ihmeellisen ihana ihminen.


        .


      • Syöpä_vei_Hänet_65v

        Hänen kanssaan ollessani olin kuin uusi ihminen alusta alkaen.

        Kun hän kosi minua yllättäen, luulin kuolevani hyvästä olosta, alukai kieltäydyin,

        kunnes aloin tajuta, että se voisi olla mahdollista.

        Hän sai minut tuntemaan itseni niin hyväksi.


    • noinhan.siinävoikäydä

      Ei omaa elämää sinne puolison arkkuun panna, vaan se jatkuu. Toimitaan sen mukaan, mitä se tuo mukanaan.
      Tuotakin ongelmaa vailla on se, joka on yleensäkin kieltäytynyt puolison valinnasta.

    • arki.elämää

      Jokaisella on oikeus rakastaa ja olla rakastettu.
      Vaikeus on löytää sielunkumppani, tämä elämänkokemus siis eletty elämä on opettanut yhtä ja toista kuten kaikkia meitä. Monta on ollut ylä-ja alamäkeä ja josta saadut kokemukset kumpuaa pintaan kun joku alkaa lähentymään.
      Pitäis vaan osata pyyhkiä ajatukset ja tyhjentää 'muisti' ja rohkaistua kokeiluun, miten toisen kanssa sopeutuu. Monta on ollut yrittäjää ja itsekin olen toivonut löytäväni kanssaeläjän. Muutaman kuukauden kuluttua alkaa löytymään asioita josta en malta olla huomauttamatta etten ole yksin vastuussa kaikesta hänen tekosistaan. Alan antamaan ohjeita ja muistutan miksi pitää huolehtia määrätyt asiat ilman valvojaa, enkä yksin vastaa kotihommista, lopulta vain nostin mustan muovisäkin aarteineen verannan nurkkaan.
      Sen pituinen se.

      • maalisromanssi

        Elämä yllättää. En voinut 12 vuotta sitten kuvitellakaan, että rakastuisin vielä. Meillä oli hyvin onnellinen liitto, joka päättyi silmänräpäyksessä. Rakastuminen on ihana tunne, ei nuorenakaan osunut kohdalle usein. Niin vain kävi, että muutaman vuoden kuluttua rakastuin uudelleen, tunne oli molemminpuoleinen ja neljä vuotta olimme yhdessä. Etäisyyttä oli parisataa kilometriä, emme asuneet virallisesti yhdessä. En sitten ajatellutkaan näitä asioita, mutta noin vuosi sitten löysimme toisemme. Nytkään emme muuta yhteen, kummallakin on muutakin puuhaa kuin yhdessäolo. Edelliset onnelliset suhteet ovat pohjana hyvälle yhteisololle.


      • enomie5

        Minulla on ollut psyykkisiä suhteita sielunkumppaninaisten kanssa. En täysin viihtynyt vaimoni kanssa suht pitkän avioliiton aikana.
        En ollut helppo mies hänelle. Usein hän teki lähtöä.

        Sanoin mene ihminen jos tunnet niin. Hän jäi paapomaan aina minua. Vaimo halusi tutkimuksiin jalkojen toimimattomuuden takia.
        Sairaalassa hän sai toispuolisen halvauksen. Hän ei enää toipunut, ennenkuin kuolo armahti poloisen. Oli se raskasta aikaa.

        Viina vei talouteni ihan alkupisteeseen. En edes halua siitä kokonaan irti, mutta uskon hallitsevani viinapirulaista.


      • Himmelsauge

        Mitään tunteita ei pidä kieltää, ei mitään, ei epämiellyttäviäkään. Sinun pitää kunnioittaa tunteitasi, puhua ystävällisesti ja ymmärtäen itsellesi. Jos olet tuhma, kysy miksi olit ja vastaa kysymykseen, jokin tunne on silloin pyrkimässä pintaan ja haluaa huomiota. Olet kieltänyt sen ja siksi se haluaa tehdä pahaa, kapinoida. ☺️💟


      • Himmelsauge kirjoitti:

        Mitään tunteita ei pidä kieltää, ei mitään, ei epämiellyttäviäkään. Sinun pitää kunnioittaa tunteitasi, puhua ystävällisesti ja ymmärtäen itsellesi. Jos olet tuhma, kysy miksi olit ja vastaa kysymykseen, jokin tunne on silloin pyrkimässä pintaan ja haluaa huomiota. Olet kieltänyt sen ja siksi se haluaa tehdä pahaa, kapinoida. ☺️💟

        Tottakai tunteet ovat osa todella tärkeä osa elämää.On vihantunteita on tunteita joka lähtöön.Joskus olen kuullut sanonnan,kuinka tunteeton joku voi olla?
        En usko sitä,saattaa olla että silloin hänen tuntemallaan ihmisellä eivät oleet oikeat tunteet esillä,oikeat tunteet eivät kuljettaneet hänen elämäänsä?
        Olen horoskooppimerkiltäni leijona ja voin sanoa,että rakkaus/vihatunteet käyvät kuumina ja niiden erottaminen on todella veteen piirretty viiva,kuten eräs tuttavani minulle sanoi.

        Toi aloitus oli vähän kaukaa haettu,mutta se jotenkin oli senhetkinen tunnetilani.
        On ollut mielenkiintoista lukea teidän omista tunnetiloistanne,teidän elämänvaiheistanne,teidän mielipiteistänne.
        Jotenkin täällä korvessa,jossa yhden ihmisen näkeminen viikonaikana on jo tapahtuma sinänsä,ja noi tunnetilat pysyvät aika stabiilina.
        Kiitos teille kaikille mukanaoloistanne Ama kuittaa ja painuu postilaatikolle setaamaan ihailijapostiansa?En tiedä minnekkä sekin menee,kun ei osu minun postilaatikkooni?


      • enomie5 kirjoitti:

        Minulla on ollut psyykkisiä suhteita sielunkumppaninaisten kanssa. En täysin viihtynyt vaimoni kanssa suht pitkän avioliiton aikana.
        En ollut helppo mies hänelle. Usein hän teki lähtöä.

        Sanoin mene ihminen jos tunnet niin. Hän jäi paapomaan aina minua. Vaimo halusi tutkimuksiin jalkojen toimimattomuuden takia.
        Sairaalassa hän sai toispuolisen halvauksen. Hän ei enää toipunut, ennenkuin kuolo armahti poloisen. Oli se raskasta aikaa.

        Viina vei talouteni ihan alkupisteeseen. En edes halua siitä kokonaan irti, mutta uskon hallitsevani viinapirulaista.

        Sinulle enomies5 kiitos aidon rehellisestä kuvauksesta.
        Jotenkin toi,että avautuu saitilla ja näkee omat mokansa,omat rajansa,on mielestäni keskustelua parhaimmasta päästä.
        Se,että kertoo oman elämäntarinansa,ei loukkaa ketään.
        Minä jotenkin elin mukana ja kerrontasi oli lupsakkaa,jopa pientä itseironiaakin havaitsin,viinapirulaisen selättämisessä kohtuullisuuteen,kiitos sinulle ja lyhyitä huikkia Ama


    • erttä.tunteet.palakoot

      Eihän puoliso saa koko elämää vallata.
      Puoliso tulee elämään joskus 20-30 ikävuoden aikoihin. Sitä ennen on tultu toimeen ilman sitä'.
      Puolison kanssa yhteiselämä purkautuu noin puolessa kaikista tapauksista. Jos näin ei käykään, puoliso kuolee jossakin vaiheessa. Mennyt on mennyttä, ei asiaa kannata jäädä suremaan. Arkku pannaan sinne,minne se kuuluu. Oman elämän tulee jatkua entisellään.
      Yritteliäälle ihmiselle maailma on väärällään uusia jännittäviä mahdollisuuksia

      • Mahdollisuuksia tietenkin,mutta kohtaako nämä mahdollisuudet aina halukasta osapuolta?
        Minä elän täällä korvessa,tosin aivan vapaasta omastatahdostani ja viihdyn,vaikka kämppä olis lähiössäkin.
        Kyllä joskus tulee ajatus tonne pilvenraunalle nakattua,kun polttopuita rahjaan sisälle ja joskus jopa teen niitä,että hyvähän sun on siellä olla.
        Pääsit ensimmäisen vaimosi kanssa samaan hautaankin,että kivat sulle.
        Kun olen mieheni tekemiä polttopuita vielä löytänyt liiterin perältä,siunaan ja kiitän Sinua,että oli minulla osallistuva mies hän tykkäsi olla risumetsässä,varsinkin,kun meillä mielipiteet erkanivat?
        Poikani kerran sanoi: mahtoi olla aika usein siellä risumetsässä??

        No toi luenneanalyysi jääköön tällä erää,leijonanaisena,luonnettakin löytyy
        tunnustaa Ama


    • einoinkaan

      Miten se oma elämä entisellän voi jatkua, kun puoliso kuolee ? Kyllä siinä iso elämänmuutos on väkisinkin edessä. Puolison eläessä ei sovi mennä vieraisiin mutta kuotua on vapaa uusiin suhteisiin.

    • reppuriika

      Jos 70-vuotiaana rakastuminen tuo elämään iloa ja väriä harmauteen, niin ei se kyllä pitkäaikaiseksi iloksi jää. Jos molemmat ovat ikätovereita, niin parhaimmillaankin yhteistä elämää on 20 vuotta. Ja todennäköisesti toinen sairastuu Alzheimeriin, syöpään ja infarkti iskee ja alkaa jälleen se lesken suru, joka on joskus jo koettu.
      Taloyhtiössä iäkäs pappa menetti vaimon haimasyöpään, löysi elämänsä naisen ja elelivät yhdessä pari kolme vuotta. Sitten papan kunto heikkeni rivakasti ja lapset touhusivat palvelutaloon, mutta sitten ei enää ollut paikkaa "nuorikolle".
      Muistan kun se mies istui porrastasangolla, vuodatti suruaan ja puhui jopa oman käden kuolemasta. Totesi että kaksi sotaa olen käynyt ja luodin välttänyt, mutta tätä koetusta en taida enää kestää. Yritin lohdutella, että pääseehän se ystävä vierailemaan palvelutalossakin ja loppu elämätaival menee jo vapaavaihteella. Niin sitten vain oli muutto uuteen kotiin ja elämä jatkui vielä pari kolme vuotta.

      • Toi on todella julmaa,että lapset estävät monessakin tapauksessa vanhusten onnen.
        Minullakin oli läheltäpiti tilanne.Seurustelin lähes vuoden papparaisen kanssa,hän oli leskeytynyt lähes samanaikaisesti.
        Minulla sentään omaisuus on täysin minun pari kämppää,mutta tällä papparaisella oli jakamaton pesä ja kuinka ollakkaan toinen tyttäristä oletti minun olevan onnenonkija?
        Tosin kalastan kyllä ja narraan ahveni,en miehiä.Loukkaannuin niin verisesti,ettei satumme saanut onnellista loppua,vaan katsoin etten ala piikomaan,en ala omaishoitsuksi,pitäköön tytär isänsä


      • asialla-vaihtoehtoja

        "Sitten papan kunto heikkeni rivakasti ja lapset touhusivat palvelutaloon, mutta sitten ei enää ollut paikkaa "nuorikolle".
        Muistan kun se mies istui porrastasangolla, vuodatti suruaan ja ...."

        Minä ymmärsin, että "nuorikko" ei pystynyt tai halunnut hoitaa puolisoaan ja lapset tuli apuun, ei suinkaan estämään heidän yhteiselämää, koska olivat jo ehtineet asua yhdessä melkein vuoden.

        On ymmärrettävää, että palvelutaloon ei oteta "nuorikoita", koska puolisoidenkin asuttaminen yhteen on joskus vaikeaa.


      • juopon-juttuja
        rituliini_38 kirjoitti:

        Toi on todella julmaa,että lapset estävät monessakin tapauksessa vanhusten onnen.
        Minullakin oli läheltäpiti tilanne.Seurustelin lähes vuoden papparaisen kanssa,hän oli leskeytynyt lähes samanaikaisesti.
        Minulla sentään omaisuus on täysin minun pari kämppää,mutta tällä papparaisella oli jakamaton pesä ja kuinka ollakkaan toinen tyttäristä oletti minun olevan onnenonkija?
        Tosin kalastan kyllä ja narraan ahveni,en miehiä.Loukkaannuin niin verisesti,ettei satumme saanut onnellista loppua,vaan katsoin etten ala piikomaan,en ala omaishoitsuksi,pitäköön tytär isänsä

        "Minulla sentään omaisuus on täysin minun pari kämppää,mutta tällä papparaisella oli jakamaton pesä ja kuinka ollakkaan toinen tyttäristä oletti minun olevan onnenonkija?"

        Kuinka tämä ilmeni, vai vedettinkö siihen lakikirjat esiin, koska aloituksessasi viittaat siihen?

        ",en ala omaishoitsuksi,pitäköön tytär isänsä"???

        Olisiko pitänyt ja kuka lopulta esti teidän seurustelun ja kalastelun yhdessä?

        Koskas se miehesi kuolikaan?


      • asialla-vaihtoehtoja kirjoitti:

        "Sitten papan kunto heikkeni rivakasti ja lapset touhusivat palvelutaloon, mutta sitten ei enää ollut paikkaa "nuorikolle".
        Muistan kun se mies istui porrastasangolla, vuodatti suruaan ja ...."

        Minä ymmärsin, että "nuorikko" ei pystynyt tai halunnut hoitaa puolisoaan ja lapset tuli apuun, ei suinkaan estämään heidän yhteiselämää, koska olivat jo ehtineet asua yhdessä melkein vuoden.

        On ymmärrettävää, että palvelutaloon ei oteta "nuorikoita", koska puolisoidenkin asuttaminen yhteen on joskus vaikeaa.

        Emme voi tietää täysin taustoja,mutta lohdutontahan se on yleensä leskeytyminen miehelle.Mies jää yleensä tyhjänpäälle,kun kaikkensa antava huoltava vaimo kuolee.
        Olen setaillut senverran deittipalstoja ja ollutkin niillä,minkätähden vanhat sairaat " gamlakuppenit" hakevat nuoria naisia?Siis todella kahdesta kolmeakymppiä vuotta nuorempia?
        Luulevat kaiketi,että se vanha veltostunut sarvi nuoresta naisesta saa puhtia,eihän sitä Viagraakaan voi jatkuvasti heittää helttaan,vai voiko?


      • juopon-juttuja kirjoitti:

        "Minulla sentään omaisuus on täysin minun pari kämppää,mutta tällä papparaisella oli jakamaton pesä ja kuinka ollakkaan toinen tyttäristä oletti minun olevan onnenonkija?"

        Kuinka tämä ilmeni, vai vedettinkö siihen lakikirjat esiin, koska aloituksessasi viittaat siihen?

        ",en ala omaishoitsuksi,pitäköön tytär isänsä"???

        Olisiko pitänyt ja kuka lopulta esti teidän seurustelun ja kalastelun yhdessä?

        Koskas se miehesi kuolikaan?

        Jos sinua se kiinnostaa,lue se omaishoitajista,milloin mieheni kuoli.Noi puskahuutelut ovat niin alaarvoisia,etten katso velvollisuudekseni edes alkaa vastailemaan.
        Kaikesta huolimatta,palauta mielenrauhasi ja nauti omasta elämästäsi,niin teen minäkin Piste


      • tässävinkki
        rituliini_38 kirjoitti:

        Emme voi tietää täysin taustoja,mutta lohdutontahan se on yleensä leskeytyminen miehelle.Mies jää yleensä tyhjänpäälle,kun kaikkensa antava huoltava vaimo kuolee.
        Olen setaillut senverran deittipalstoja ja ollutkin niillä,minkätähden vanhat sairaat " gamlakuppenit" hakevat nuoria naisia?Siis todella kahdesta kolmeakymppiä vuotta nuorempia?
        Luulevat kaiketi,että se vanha veltostunut sarvi nuoresta naisesta saa puhtia,eihän sitä Viagraakaan voi jatkuvasti heittää helttaan,vai voiko?

        Viargaa ei voi sydäntautinen nitroa käyttävä käyttää, tulee kuolema. Varmaan muitakin syitä on, miksi ei viagra sovi. Naisen käyttöön on niin hienoja ja hyvää tekeviä seksileluja, ei kannata miehen hengen kaupalla riskeerata. Seksilelut on ihan kivoja muutenkin, vaikka sarvi olisikin vielä kovana, mukavaa esleikkiä vaikka. Se voi siihen sarvenkin tilaan auttaa, kun ei ole paineita naisen tyydyttämisestä. leikkikalut kunniaan, hepeneitä ylle ja eikun peuhaamaan !


      • No niin nyt meni sektorille,jossa tunteiden nimenomaisesti kuuluisi tulla esille.
        Ettei se suomalaisenmiehen normaali rakkaudentunnustus: minä rakastan sinua heitä housut pois olis nykypäivää.

        Se lakanasessoi sinänsä on niin herkää aihealuetta,että siihen kannattaa panostaa. jos sen illan ja yön muistaa vielä viikonpäästä ja jälkijäristyksiä tulee pintaan,että olipa kerrankin kunnon kukko,niinkuin sillä kanalla,joka jäi sen täryjyrän alle.

        Jos minulla olisi tilanne,että mies täytyis valloittaa,niin rantasaunomista kynttiläillallista,hyvää viiniä,mahdollisesti kokovartalohierontaa,ja yläpäästä ne hommat aloitetaan,jos tavoitteeseen ja siihen sevenheveniin voidaan päätyä.

        Luin jostain keskustelupalstalta,että suomalaiset miehet lukee liikaa pornosivuja ja katselevat myös,että luulevat rakastelun olevan pelkää pornoa?
        Saattaa olla,että nyt poikkesin liikaa sektorilta,mutta tunteiden aika ei ole ohi vielä Amallakaan?


      • miumauhau

        Elämme tätä hetkeä, mistään tulevasta ei voi olla varma. Nykyinen suhteeni on alle vuoden vanha, elämme täysillä juuri tätä hetkeä. Kun on muutaman poismenon kokenut, tietää, että niistäkin selviää.


    • kaarle.viimeinen

      Jouduin vaimon kuoltua suurimpiin vaikeuksiin elämäni aikana. En kuitenkaan kadu avoitumistani. Meille molemmille yhteiselo oli onnellista aikaa.
      Nyt olen väsynyt ja velkainen. Uutta naisystävää en usko löytäväni. Kai nämä viimeiset vuodet menee kuin jäitä poltellessa.
      Paljon huonomminkin miesleskille voisi käydä. Moni olisi jo luovuttanut minun tilanteessani. Fyysinen kunto on romahtanut.

      Kuitenkin sitä viimeiseen asti toivoo että asiat kääntyisivät paremmalle tolalle. Eletään jo kevään kynnyksellä. Katselin leskenlehtien ilmaantumista. Ei vielä, ehkä ensi viikolla.

    • Lupiaeitarvita

      Ja kukahan aloittajalta on kaikki esittelemänsä kieltänyt? Arkkuun suljetaan vain vainaja, sinun ei tarvitse sulkea sinne edes mielen puoltasi. Elä niin kauan kuin elämää on. Ja rakasta. Ja veisaa viis muista, kaikista muista tahoista oli niillä kieltoja tai ei.

      • En-halua-

      • iuoy

        Voha tok seurustella ilmankii naimisiinmenoa.
        vaa joillekkii se on kai omatunnokysymys.


      • Mikäonavioehto

        No sitten pittää pyssyy yksikseen jos on niiin tollo ettei ymmärrä jos joku yrittee puijata.


      • Niinpä.juuri

        olenkin päättänyt tehdä. Hyvä avioliitto
        on voimani, se on tunteissani ja ajatuksissani vieläkin.
        Olen tehnyt parhaani elämässä.


      • ps-edelliseen
        Niinpä.juuri kirjoitti:

        olenkin päättänyt tehdä. Hyvä avioliitto
        on voimani, se on tunteissani ja ajatuksissani vieläkin.
        Olen tehnyt parhaani elämässä.

        Enkä ole yksinäinen, minulla on päivät täynnä positiivisia
        tuttuja ja ystäviä.


    • Tänä iltana tuli ohjelma "Tanssii Tähtien kanssa", jossa oli niin koskettava ja tunteellinen esitys, että kaikki pyyhkivät kyyneleitään, tuomaristoa myöyen Yksi heistä sanoikin, ettei hänelle ole ikinä tuomarin tehtävässä ja suorassa lähetyksessä tullut näin tunteellista hetkeä.
      Niitä tunteita ei voinut pidättää, eikä ollut syytäkään. Tanssipari eläytyi rakkauteen niin täysillä, ettei sitä voinut liikuttumatta seurata.
      Kyllä tunteet ja rakkaus elävät ihmisessä viimeiseen hetkeen asti, jos ihminen itse sen sallii.
      Toiset vain eivät jaksa enempää menetyksiä ja yksin jäämisen tuskaa, niin että eivät enää päästä kuoreensa tunteitaan.
      Onko se sitten helpompaa, en tiedä.

    • ei.ihan.noin

      Ei se kyynelehtiminen nyt ihan rakkauteen eläytyvän tanssin takia ollut. Tanssija Mikko Ahtin isä oli kuollut harjoitusviikolla, ja tuomariston Helena Ahti on lähisukua ja siksi itki. Näin ne jutut muuttaa muotoaan , pitäisi vähän tarkemmin lukea ja ottaa selvää. Sitähän makriina itse muilta peräänkuuluttaa.

      • Täh? On muiltakin lähiomaisia kuollut, mutta työt on silti tehty itkemättä.
        Kristiina Elstelä otti osaa kilpailuun joitakin vuosia sitten ja esitti tanssinsa samana päivänä, jolloin 24-vuotias poikansa oli kuollut junan alla. Kukaan ei itkenyt. Kristiina tanssi osansa kivettynein kasvoin.
        Kristiinalle oli tietenkin tarjottu vetäytymistä illan esityksestä, mutta hän oli ammattilainen, ja niin ovat nämä tanssinopettajat ja tuomaritkin.

        Tuomarin liikutus ei näkynyt muiden esitysten kohdalla. Miksei, jos suru niin ylivoimainen oli?

        Ja muuten - en edes tiennyt kenenkään sukulaisuudesta tai lähiomaisen kuolemasta tanssia seuratessani. Kyllä meillä oli oikeus liikuttua, kuten esiintyjillä itselläänkin. Ja rakkaan omaisen menetys on ihan aito tunne.


      • ihqua

        Aitoa ja laadukasta tanssia saimme silti tai senkin ansiosta kokea.
        Tunteita ei pidä padota.


      • Makriina kirjoitti:

        Täh? On muiltakin lähiomaisia kuollut, mutta työt on silti tehty itkemättä.
        Kristiina Elstelä otti osaa kilpailuun joitakin vuosia sitten ja esitti tanssinsa samana päivänä, jolloin 24-vuotias poikansa oli kuollut junan alla. Kukaan ei itkenyt. Kristiina tanssi osansa kivettynein kasvoin.
        Kristiinalle oli tietenkin tarjottu vetäytymistä illan esityksestä, mutta hän oli ammattilainen, ja niin ovat nämä tanssinopettajat ja tuomaritkin.

        Tuomarin liikutus ei näkynyt muiden esitysten kohdalla. Miksei, jos suru niin ylivoimainen oli?

        Ja muuten - en edes tiennyt kenenkään sukulaisuudesta tai lähiomaisen kuolemasta tanssia seuratessani. Kyllä meillä oli oikeus liikuttua, kuten esiintyjillä itselläänkin. Ja rakkaan omaisen menetys on ihan aito tunne.

        Niimpä niin!
        Tunteita ei missään tapauksessa pidä padota,ei surua ja varsinkaan surua.Minähän itken,kun nään jonkun leffan,sarjan tai vaikka kohtaan vanhan koulukaverin,joka kertoo,että anteeksi,kun kiusasin sinua silloin alakouluasteella.

        Koulukiusaaminen,nettikiusaaminen ovat nykyaikaa,ajatelkaa ne arvet tuntuvat vielä vanhuusiässäkin.Kyllä tällä palstallakin on ollut todella yksilöönkäyvää kiusaamista.Minäkin sain runon kerran,jossa eräs henkilö purki pahaaoloaan,kaiketi helpotti häntä,no minulle se aiheutti pahanmielen.


      • ennen.mies.paikallaan
        rituliini_38 kirjoitti:

        Niimpä niin!
        Tunteita ei missään tapauksessa pidä padota,ei surua ja varsinkaan surua.Minähän itken,kun nään jonkun leffan,sarjan tai vaikka kohtaan vanhan koulukaverin,joka kertoo,että anteeksi,kun kiusasin sinua silloin alakouluasteella.

        Koulukiusaaminen,nettikiusaaminen ovat nykyaikaa,ajatelkaa ne arvet tuntuvat vielä vanhuusiässäkin.Kyllä tällä palstallakin on ollut todella yksilöönkäyvää kiusaamista.Minäkin sain runon kerran,jossa eräs henkilö purki pahaaoloaan,kaiketi helpotti häntä,no minulle se aiheutti pahanmielen.

        Olet Rituliini säiyttänyt herkkyyttä ja empatiaa kaikista elämän varrella sattuneista kokemistasi kolhuista huolimatta.
        Tuohon on osana ollut vaikuttamassa elämä maaseudun rikkaassa vuorovaikutuksessa. Saatiin elää aika lauha ja vähäluminen tavi täällä etelärannikon lähellä.
        Itse olen romahtamassa huonon terveyden velkojen ja rahapulan kanssa. Kesäajan aion vielä sitkistellä. Syksy jo pelottaa nyt.

        Olit välittä Ritu monia kuukausia poissa täältä. Mukavaa että olet palannut.


      • Ei voi olla totta!
        Näitä kannustuksia ei ihan jokapäiväinen elämänmenoni kohtaa?
        Jäin todella ajattelemaan,että ketä tämä palsta vihanpito kantaa ja mitä se antaa?
        Hymyilevää Apolloa meidän jokaisen kannattaa Eino Leinon sanoin kantaa sielumme sopukoissa ja antaa sen toisinajattelijankin pitää mielipiteensä,
        Meillä jokaisella kun on oikeus omiin mielipitesiimme?
        Täällä saitilla se tosin jää joskus hämäränpeittoon,mutta uskon oikeusvaltioon jne.
        Kaiketi meille nyt koittaa uusi huomen,kun uusi Sote meidät johtaa valintojen avartuneiseen maailmaan,siis meille tavallaan on annettu lusikka kauniiseen käteen,jos vain muistamme mitä sillä lusikalla teemme?
        Näin helppoa se on köyhällä eläminen?
        No nyt tämä poikkesi kyllä tunteilusta täysin,meni realiteetin puolelle,mutta aivoni kävivät tyhjäkäynnillä,joten suokaa anteeksi Ama


    • Suomi on veroparatiisi ex 2 vuotta asunut talossa on myynti verovapaa vai onko uusi laki?? Eläkkeet ovat Suomessa suuret jos on ollut töissä. Eräät yrittäjät myös -ilman tuloja.

      Kieli huononee, on ollut paljon huonompi vuosia sitten parempi kun kirjoitan. Asia on vain niin että yksinkertaista asiaa pitäisi selittää sivukaupalla ennenkuin menee perille.

      • Rakkaus sehän voi olla missä iässä tahansa, mielestäni se on hyvä.

        Suomi on säilynyt vielä vanhaan tapaan, eri uskonnoissa on tavat toiset jotka ovat johtaneet moniin murhiin ja erilaisiin epäasiallisuuksiin Ruotsissa.


      • xx9 kirjoitti:

        Rakkaus sehän voi olla missä iässä tahansa, mielestäni se on hyvä.

        Suomi on säilynyt vielä vanhaan tapaan, eri uskonnoissa on tavat toiset jotka ovat johtaneet moniin murhiin ja erilaisiin epäasiallisuuksiin Ruotsissa.

        Tunteiden esilletuominen,tai esilletuomattomuus voi kummuta lapsuudesta,voi kummuta kotikasvatuksesta,kodissa jossa näytetään tunteita,halataan ja otetaan syliin.
        Nuorin tyttäreni otti lapsiaan aina syliin ja se tuntui niin luonnolliselta,jopa itsestäänselvyytenä.Hän todella näytti lapsilleen,olet minulle rakas,olet minulle tärkeä.Joskus minäkin ihmettelin,mistä hän sen rakastavan äidin mallin oli saanut?
        Hän oli perhepäivähoitolapsi,tarhalapsi ja viikonloppuina aina oli tekemättömät työt riesana,että olinko äiti ja vielä huomioonottava hellivä äiti jokainen päivä?

        Saattaa olla,koska hän sairasti kaikki rokot ja pidin häntä paljon sylissä,niin kaiketi jotain jäi hänen mielensä syövereihinsä,se syli.
        Kerrankin kun hänellä oli vesirokko,hän nukkui yön sylissäni ja aamulla lähdin aamuvuoroon töihin,kaiketi jotenkin torkkuneena?

        Nyt olemme käsitelleet tunteita elämän eri sektoreilta ja emme kukaan voi sanoa,ettei tunteiden näyttäminen niin helppoa ole,mutta välttämätöntä,minä halaan ja lapseni halaavat,siis annetaan tunteiden näkyä Ama


    • miestä.askarruttaa

      Millaistahan se tunneäly mahtaa olla, Ama avauksen tehnyt? Ettäkö älyää tuntea vai tuntea, hokata jonkun asian?

      • Ihmisten kanssa voi puhua ex katseella ja tunteella, eikö koskaan ole ollut?


      • m-askarrus

        Kysyin tuota Amalta enkä ruunelta!


      • Tunneäly?Olis ko se sitä kun huomaakin,siis hokaa,että tossahan se onkin se ihminen,jonka haluan tuntea jokaisella solullani,jokaisella ajatuksenrippeelläni,jopa juopua tunteesta,toista ihmistä kohtaan.Kaiketi sitä iskelmäsanoittajat kutsuu rakkaudeksi.
        Tunneäly,voi tietenkin olla myös sitä,että pitää tunteensa kurissa,eikä näytä niitä ainakaan kirkonkylällä,jossa minä tosin liikun todella harvoin.
        No tietty silloinkun olen verkkojenlaskussa ja joku ei osaa venettä liikuttaa ihan oikeaan suuntaan,niin silloin huomaan,että minun tunneälyni ei kohtaa sitä soutajaa,tai huopaajaa,kun mielipiteeni kaiketi kuuluvat lähiseudulle näinhän se menee Amalla


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Tunneäly?Olis ko se sitä kun huomaakin,siis hokaa,että tossahan se onkin se ihminen,jonka haluan tuntea jokaisella solullani,jokaisella ajatuksenrippeelläni,jopa juopua tunteesta,toista ihmistä kohtaan.Kaiketi sitä iskelmäsanoittajat kutsuu rakkaudeksi.
        Tunneäly,voi tietenkin olla myös sitä,että pitää tunteensa kurissa,eikä näytä niitä ainakaan kirkonkylällä,jossa minä tosin liikun todella harvoin.
        No tietty silloinkun olen verkkojenlaskussa ja joku ei osaa venettä liikuttaa ihan oikeaan suuntaan,niin silloin huomaan,että minun tunneälyni ei kohtaa sitä soutajaa,tai huopaajaa,kun mielipiteeni kaiketi kuuluvat lähiseudulle näinhän se menee Amalla

        Tunne älyn tunteen olen tavannut usein, matkoilla maailmassa ja tietenkin Suomessa.


      • kattleija

        Piti ihan googelista etsiä selvitystä tunneälyyn.
        "Tunneälykkyyttä on kyky asettaa itsensä toisen asemaan ja myötäelää toisen kokemuksia ja tunteita. Tunnistamalla mitä muut ympärilläsi tuntevat tekee kanssakäymisestä sujuvaa ja auttaa hallitsemaan ihmisten välillä syntyviä tilanteita."
        Löytyyhän asiasta paljonkin sanahelinää, sieltä voi noukkia mikä itseä miellyttää.
        Minusta on älykästä oppia hallitsemaan tunteitaan, mutta annettakoon rakkauden ja ilon tunteet olla ylipursuavia.


      • kattleija kirjoitti:

        Piti ihan googelista etsiä selvitystä tunneälyyn.
        "Tunneälykkyyttä on kyky asettaa itsensä toisen asemaan ja myötäelää toisen kokemuksia ja tunteita. Tunnistamalla mitä muut ympärilläsi tuntevat tekee kanssakäymisestä sujuvaa ja auttaa hallitsemaan ihmisten välillä syntyviä tilanteita."
        Löytyyhän asiasta paljonkin sanahelinää, sieltä voi noukkia mikä itseä miellyttää.
        Minusta on älykästä oppia hallitsemaan tunteitaan, mutta annettakoon rakkauden ja ilon tunteet olla ylipursuavia.

        Hyvä ---men suomi on apina tänään.


      • m-askarrus
        kattleija kirjoitti:

        Piti ihan googelista etsiä selvitystä tunneälyyn.
        "Tunneälykkyyttä on kyky asettaa itsensä toisen asemaan ja myötäelää toisen kokemuksia ja tunteita. Tunnistamalla mitä muut ympärilläsi tuntevat tekee kanssakäymisestä sujuvaa ja auttaa hallitsemaan ihmisten välillä syntyviä tilanteita."
        Löytyyhän asiasta paljonkin sanahelinää, sieltä voi noukkia mikä itseä miellyttää.
        Minusta on älykästä oppia hallitsemaan tunteitaan, mutta annettakoon rakkauden ja ilon tunteet olla ylipursuavia.

        Pahus kun ei tule googlelta ensin kysyttyä. Siellä on tosiaan tunneälystäkin joku rivi.


    • Suomi on hyvin rasistinen maa ja sitten tulee kuka ja mikä kuin Ruotsissa.

      En halua kysymyksiä.

      • ja.apina.kans

        Suomessa VAIN yksi xx9 asiantuntija. Se oli korpikommunisti ja elämälle kovast suivaantunut mies.
        Se asiantuntija on ruune. Se kirjoittaa raisiosta, omalla koneellaan tuon kommarin tekstit.
        Täysiä vuosiaan xx9 täyttää samana päivänä kuin ruunekin. Kertakaikkiaan ruunen alter ego.
        Kuitenkin xx9 on 70 vuotias. Silä on Volvo merkkinen auto ja minkkiturkissa mielellään esiintyvä kaunisvaimo.


      • Kuka kukin on niccien takana,ei liene meille niin tärkeää,mutta tunteet ovat.
        Niitä on todella käsitelty laidastalaitaan,mielestäni asiallisesti.
        Kiitos katleija tunneälyn selvennyksestä.Jo sanana tunneäly jäi soimaan korvissa,tai oikeammin aloin miettiä sitä havukkaaholaiseen tyyliin?
        Hyvä ,että me senkin asian kanssa tulimme sinuiksi.

        Meille kevät saapuu kohisten ja muuttolintuja on niin mielenkiintoista seurata.Selkälokkiparikin jo oli eilen tuolla jäällä,kun särkiä ongin ja heittelin tonne jäälle.Ei se vielä Jämsänäijä ollut,se rengastettu selkälokki,jonka kanssa minulla on ollut "kesäsuhde"seitsemäntoistavuoden ajan.
        Varmaankin tämäkin pari oli Jämsänukon jälkeläisiä,kyllä he kovasti minulle juttelivat,kaiketi kiittivät kaloista.

        Kiitos teille kaikille tunteikkaille osallistujille ja eihän se niin nokonuukaa ole,minkälaisella nicillä kirjoittaa,kunhan vain kirjoittaa?
        Ama mukana keväänodotuksessa,tai oikeammin kesän


      • Hyvä-Rituliini-

        ja kiitos tunneketjustasi. oli kiva saada tietää kuulumisiasi.


      • minäullamirjami
        Hyvä-Rituliini- kirjoitti:

        ja kiitos tunneketjustasi. oli kiva saada tietää kuulumisiasi.

        Tiedän että olen Tunnevammanen . En pysty Rakastumaan . Minulla on ollut Leskeksijäätyän monta jotka ovat halunnet elää kannssani . Seurustellut monasti pitkiäkin aikoja --mutta en rakastunut --rakastellut kylläkin ja se sujuu kyllä ihan mutkattomasti . Kuitenkin joka kerta olen kyllästynyt suhteeseen . enkä jälkeenpäin ole katunut . Musta- sukkasuutta on siittä seurannut --koska ero on ollut hänelle (pakko mainita monelle) vaikeeta - minä huomaan että minä olen Tunnevammanen - Olisin tarvinnut terapiaa mieheni kuoltua koska siittä en ole selvinnyt vieläkään - Läheisyyttä kaipaan vieläkin mutta en pysty Rakastumaan .


      • aimomies.80

        On kai siitä rakastumisessakin ns. takarajansa. Minäkin miehenä ihastuin leskeksi jäätyäni. Kohteena oli lähes puolta nuorempi nainen.
        Minusta tuntui että työkaverinsa ohjailivat naista tyyliin; jätä se vanha mies vaikka hänellä on varallisuuttakin. Olihan se kipeä paikka, mutta kokemuksella niistä pääsee kyllä yli.
        Niinpä siitä mahdolliselta peririidalta selvittiin.


      • Rakastunut-nainen
        aimomies.80 kirjoitti:

        On kai siitä rakastumisessakin ns. takarajansa. Minäkin miehenä ihastuin leskeksi jäätyäni. Kohteena oli lähes puolta nuorempi nainen.
        Minusta tuntui että työkaverinsa ohjailivat naista tyyliin; jätä se vanha mies vaikka hänellä on varallisuuttakin. Olihan se kipeä paikka, mutta kokemuksella niistä pääsee kyllä yli.
        Niinpä siitä mahdolliselta peririidalta selvittiin.

        Minäkin rakastuisin nuoreen komeaan vahvaan määrätietoiseen ystävällieen mieheen, viimeksi olen rakatunut Kai Mykkäseen. Hän on niin ihanan nuori ja komea!Hänen kokonaiolemukena ja käyttäytymienä vie jalat alta.


      • Rakastunut-nainen

        Olen niin rakastunut, että kirjoitukenikin menee päin seiniä! minne kaikki s-kirjaimet jäivät? Ai niin s-näppäin kiiltää valossa1


      • Samoin-minäkin

        Oltiinkin yhdessä kauppareissulla silloin, kun hän jakoi vaalimainoksiaan meille. Kyllä hän varmaan tietää, että ihailemme ja rakastamme häntä.
        Hienoa, että osaa hoitaa itsensä oikein ja sitten vielä hoitaa yhteiset asiammekin. Ja kun puhuit tuosta kokonaisolemuksesta, niin jollekin vain sitä kituutta kasvaa paljon, hartialinja on kauniisti leveä ja hän on niin myönteinen ihminen!


      • elleneilen
        minäullamirjami kirjoitti:

        Tiedän että olen Tunnevammanen . En pysty Rakastumaan . Minulla on ollut Leskeksijäätyän monta jotka ovat halunnet elää kannssani . Seurustellut monasti pitkiäkin aikoja --mutta en rakastunut --rakastellut kylläkin ja se sujuu kyllä ihan mutkattomasti . Kuitenkin joka kerta olen kyllästynyt suhteeseen . enkä jälkeenpäin ole katunut . Musta- sukkasuutta on siittä seurannut --koska ero on ollut hänelle (pakko mainita monelle) vaikeeta - minä huomaan että minä olen Tunnevammanen - Olisin tarvinnut terapiaa mieheni kuoltua koska siittä en ole selvinnyt vieläkään - Läheisyyttä kaipaan vieläkin mutta en pysty Rakastumaan .

        Ei se rakkaus syty tilauksesta, on hyvin harvinaista. Itse en halua rakastella ellen ole rakastunut.


      • Rakastunut-nainen

        En voisi edes ajatella ''rakastelua'' ilman rakastumista!!
        ja tuo rakastumiseni vaalimainostajaan on ihailua, ei rakastumista. Tämä korjauksena unenpöpperöiseen iltaviestiini. hehhehhee


    • ei.kieltää.voi

      Yritin kieltää piilotajunnasta kumpuavat uskonnolliset biisit. Olen körttiläisestä kodista. Siellä niitä välttämättä kuuli.
      Tietyissä tilanteissa, joko vastoinkäymisessä tai odottamattomassa ilon aiheessa ne tulevat pintaan.
      Kun aloin soittaa yotubessa niitä, ne eivät enää tuntuneet kiusallisilta kun annoin niille "luvan".

    • Voi kuinka ihanaa saada lukea teidän tunneskaalaa,ne ihanat tunneelämykset,ne aikuisikäisten rakastumiset,voivat todella viedä jalat alta,uskomatonta?
      Näinhän sen pitääkin olla,ei rajoja,ei syyllisyyttä,emme me todellakaan mitään fossiileja olla.
      Olemme tuntevia,olemme aikamme seuraavia ikäihmisiä,siis annetaan tunteiden näkyä,annetaan tunteiden tulla keholle,annetaan tunteiden viedä ne jalat alta.
      Ei tunteiden tunteminen ja rakastuminen ole kenenkään toisen ihmisen elämästä pois,jollemme vokoittele toisen omaa.

      Meille on vain luotu käsite,että rakastuminen ja hullaantuminen kuuluvat nuoruuteen ja me ikäihmiset olemme lähes tärähtäneitä,jos vielä tunnekuohun,siis rakastumisen koemme kohdallamme?
      Jälkikasvullakin on hätä,että jos ton äidin,tai isän varallisuus siirtyy ton hullaantumisen myötä väärälle pankkitilille??
      Näin vähän kävi minullakin ja madalsin vähän profiiliani,en kerro enää ihan kaikkea jälkikasvulleni??Ama kalastelee verkoilla,ei verkkosukilla se tiedoksi,kun jäät lähtevät järvestä

      • lenkillä

        Mulle on tapahtunut tällä rintamalla enemmän eläkeläisenä kuin nuorena. Tässä iässä uskaltaa näyttää tunteensa paremmin kuin nuorena epävarmana. Tuore rakkaus kukoistaa, vuottakaan ei vielä olla seurusteltu.


    • Tällä_rintamalla_ja

      kaikilla muillakin rintamilla on n. 80-vuotiaiden erot kasvaneet jo vuosikymmenten suuruisiksi.

      Syntymävuosi ei enää kerro sinusta kaikkea, kuten nuorena, vaan nyt se on se KUNTO,
      se miten olet elänyt,
      mikä on kuntoisuutesi ja terveytesi NYT:

      • Todellakin-ja-

        edullista veronmaksajille, jos pysyy terveenä ja pystyy itse hoitamaan kaiken,
        mitä elämiseen kuuluu.

        Myöskin mielen hyväkuntoisuus on ympäristöllekin hyväksi, sillä optimismi tarttuu
        kanssaihmisiinkin.

        Masennus ja pessimismi on huonokuntoisuuden ja sairauksien seurausta.


      • Hyvä-tavat-kunniaan

        perinnöllisenkin syövän saaneelle on hyvästä kunnosta hyötyä.
        Ei kannattaisi puolustellä huonoja elintapoja.
        Niissä on sekin paha, että ne periytyvät helposti.


      • Ei-kuulu-minulle

        Jos on ollut hyvä avioliitto, niin sen muisto elää sinussa vahvana.
        Et varmaan halua muuta.

        Jos joku haluaa, se on taas hänen vallassaan, hänen juttunsa!


      • Totta-tuo-että-

        n. 80-vuotiaiden erot kasvaneet jo vuosikymmenten suuruisiksi.

        Syntymävuosi ei enää kerro sinusta kaikkea, kuten nuorena, vaan nyt se on se KUNTO,
        se miten olet elänyt,
        mikä on kuntoisuutesi ja terveytesi NYT:


      • relaavähän
        Hyvä-tavat-kunniaan kirjoitti:

        perinnöllisenkin syövän saaneelle on hyvästä kunnosta hyötyä.
        Ei kannattaisi puolustellä huonoja elintapoja.
        Niissä on sekin paha, että ne periytyvät helposti.

        Siinä taas terveysterroristi pääsi vauhtiin. Kyllä nuo asiat jokainen tietää, ei se ole vaan aina omassa vallassa miten terveys säilyy. Miten täällä ehdit paasata, mene lenkille siitä ! Varo ettei verisuoni napsahda päässä kun noin höyryät !


      • Hehheee

        Kukahan täällä pahasti höyryäää? Hehheh

        heee


      • Tiedätaidatajua

        Väärin. Se on kylläkin aika paljon omassa vallassa "miten terveys säilyy". Jos "nuo asiat jokainen tietää" niin mistä johtuu että niiin tooodella harva toimii tietämyksensä mukaan. Ettei vain olisi puutteita taidoissa.


    • kuulostaafalskilta

      Kunto voi romahtaa muistakin syistä kuin elämäntapojen takia, Et voi valita, saatko syövän tai onko sinulla vaikka diabetes-geenit. Tärkeintä on että pärjäilee, on muisti tallella ja tyytyväisyys osaansa. Kovin pintapuolista KUNTOA niin kunnioittaa yli kaiken muun. Onko se tarpeenkaan että kaikki elää maailman tappiin ja nauttii eläkettä kauemmin kuin on töitä tehnyt. On muitakin elämän laadun mittareita kuin fyysinen kunto ja ilmeisesti tässä rakastumisia seksin kera kovasti kehutaan. Onko jäänyt se seksitäyteinen nuoruus ja ihana avioliiton seksi aikanaan kokematta, kun pitää vanhana niin sitä tavoitella.

      • Edelliselle

        Itse taidat olla se miksi toisia haukut.
        Miksi mollaat ja miksi etsit syyllistä? Ei elämäntavan valinta ole kenenkään syytä.
        Ei myöskään perinnöllinenkään sairaus ole kenkään syytä.

        Jokainen saa valita oman tapansa ja tyylinsä.


      • Mielestäni tämä ei nyt ole korkeaveisu,että kaikki harrastamaan seksiä,jotka kynnelle kykenevät?Ketjussa on käsitelty tunteita,ei välttämättä kaikki ole olleet niitä peitonpöllytystunteita,vaan tunteita laidasta laitaan.
        Jos joku meistä elää selibaatissa ja kokee sen omaksi elämänmuodokseen,ei hän ole oikeutettu vaatimaan että jokainen elää samoin.
        Meille on seksuaalinenvietti annettu ja ei ainoastaan lisääntymistä varten,minkätähden se voisi väärin olla,jos me valveutuneet ikäihmiset vielä tuntiessamme virilliteetin toimivan,emme voisi toteuttaa sitä?
        Nykyisin meille on hormoonit ja muut viriliteetinlisäaineet saatavana apteekinhyllyllä,varmaankin ne ovat käyttöön tarkoitettu?
        Tämä sama henkilö näkee punaista,kun naapurinsa nauttii elämästään,ettei tämä nyt mikään yllätys ollut?
        No kevättä kohti mennään ja nautitaan olemalla ikäihmisiä ja suodaan se nautinto myös lähimmäiselle,annetaan tilastojen olla


    • mikä-avuksi

      ON jalka kipee, särkee niin hiivatusti,
      koko jalka kosketusarkaki, hierominenki tekee kipeetä
      mikä vikana,

      • Liikeonlääke

        Paikoilleen jämähtäminen tekee kipeää ja toimintakyvyttömäksi pitemmän päälle.


    • Vittujen hieromien, kuka sen kieltää?

      • pese.kynäsi

        13.4.2017 23:26
        xx9 > ruune. Rumaa kirjoitusasua.


      • Oliko tarkoitettu Pääsiäisepistolaksi xx9?
        Noin alaarvoista mielenilmausta,ei voi edes laittaa mielenhäiriöksi?
        Kyllä ihmetellä täytyy,kenen olematonta sivistystasoa, moinen sonnanlevitys asialliseen ketjuun ruokkii??

        Jollei hissi kulje ylimpiin kerroksiin,eikö voisi luopua mielenilmaisuista,ja antaa asian olla.
        Meillä on seksipalstat,menkää sinne rääpimään ja tuomaan mielipiteitänne,jotka nyt istuisvat keskenkasvuisten teinien mielipiteiksi,mutta ei enää ikäihmisten ajatusmaailmaan.

        Kaiketi se elin joka on meistä jokaisen tänne maailmaan saattanut,saisi hieman kunnioitustakin herättää.Sitä on tarvittu alkuunlaitossa,sitä on tarvittu tilanteessa,että sinäkin olet päässyt kasvamaan aikuiseksi,joka todella jäänyt tapahtumatta,sen meistä varmaankin jokainen huomaa
        .Niin tai näin Hyvää Lankalauantaita ja yritetään olla niitä aikuisia,joilla kaikki inkkarit kanootissa,toivoo Ama


      • mies.kuvassa.vasemmalla

        Oivaa ohjetta Ama. Ajatuksesi kulkee vaivattomasti. Miksi tulla tänne räävimään oman pimeänpuolensa saastaa, kuten xx9 tekee kait viinapäissään.


      • mies.kuvassa.vasemmalla kirjoitti:

        Oivaa ohjetta Ama. Ajatuksesi kulkee vaivattomasti. Miksi tulla tänne räävimään oman pimeänpuolensa saastaa, kuten xx9 tekee kait viinapäissään.

        Jotenkin,näin se vain menee?Minä katson velvollisuudekseni kuljettaa ketjua,en aina kaikkiin mielipiteisiin vastaa,mutta luen teidän kaikkien ajatelmat ja ne yhdessä kuljettavat tätä ketjua eteenpäin.
        Jos ketju soljuisi kaikkien mielipiteiden jatkuvaan myötävikutukseen,sehän ei olisi mistään kotoisin,kuunelkaa Moldauta,kuinka se soljuu läpi karikoiden ja saapuu suvantoon,kuin henkeä vetäen.Tämä keskustelupalsta ja ketjuni on minun Moldau,se ryöpsähtää se soljuu,minä toisin sen esille,minä en osaa,joku teistä osaa,kiitollisena ama


    • Kyllä minä todella olen ihmetellyt tämän ikäketjun sairasumista ennenaikaiseen Alzheimeriin,sillä siitä kaiketi on kyse,kun jokaiseen ketjuun ilmestyy sairas yksilö,joka todella on menettänyt elämänsä hallinnan,sättimällä ja laukomalla mielipiteitä jotka kohdistuvat henkilöön ja nimenomaisesti henkilöön loukkaavina ja alaarvoisina kanaanottoina?
      Altzheimer nimenomaan alkaa ärtyisyytenä,jolloin toisen ihmisen mielipiteet ovat ristiriidassa niitä omia oikeita ja vain oikeita mielipiteitä vastaan.

      Tottakai meistä jokainen tervejärkinen muokkaa jo oman mielipiteensä läpäisemään seulan,jottei nyt niin tietentahtoen ärsytä lukijakuntaa.
      On täällä ollut aikakin,että juuri niitä mielipiteitä viljeltiin palstalla,joissa piili se suurin riidanjyvänen?
      Tottakai eriävät mielipiteet ovat tervettä ajattelua,mutta,kun aletaan mennä henkilötasolle ja syyttelyyn,se ei ole oikeaa journalismia,keskustelua,jossa vastapuolellakin on oikeutensa.
      No nyt aman aivotyöskentely alkoi lyödä tyhjää ja se minun ainoa miesystäväni nukkumatti alkoi vokottelemaan tonne makkariin ,joten,kiitollisena sulkeudun suosioonne ja keskustelu jatkukoon asialinjalla ama

      • M-Mia

        Sinä Rituliini kirjoitat niin hyvin, että en lisää siihen yhtään mitään.


      • tyrmätkää-mielipiteeni

        "Kyllä minä todella olen ihmetellyt tämän ikäketjun sairasumista ennenaikaiseen Alzheimeriin,sillä siitä kaiketi on kyse,kun jokaiseen ketjuun ilmestyy sairas yksilö,joka todella on menettänyt elämänsä hallinnan,sättimällä ja laukomalla mielipiteitä jotka kohdistuvat henkilöön ja nimenomaisesti henkilöön loukkaavina ja alaarvoisina kanaanottoina?"

        No, eihän se noin mene "rituliini", koska tämä "netti" on uusi ilmiö ja juuri lukemastani kirjasta sain jo vastauksen. Tämä on "kansakunnan viemäri".

        Mietippä sitä, mitä ennen oli? Ennen puhelimia oli nämä "sanansaattajat" ja kun puhelin tuli, niin oli ne "sentraalisantrat", jonka viitan otan myös itseeni, sillä kyllä minä kuuntelin, mitä ihastukseni jutteli sen "lutkan" kanssa!DDD

        Kaikkina aikoina on ollut ja tulee olemaan, että "seläntakana" puhutaan toista, kuin kasvotusten ja siihen on tyytyminen. Siitä ei päästä koskaan eroon ja nyt se toimii täällä, että tyylillä "kerrankin" pääsin sanomaan/kirjoittamaan, mitä minä sinusta/ja kaikista teistä kirjoitajiesta ajattelen. ??

        Olikohan kuitenkin aloituksesi "Älä tunteita kiellä" hieman outo, koska kyllä tämän ikäiset tietävät, mitä he tekevat, eikä täältä enää kysele ohjeita.


      • Muutamia

        sairaita on joukossa, ja Alzheimer ilmenee juuri vihana ja epäluulona muita kohtaan.


      • VictorG

        Meillähän oli työkaverina nainen, paljon alle 60-vuotias, joka aina syytteli muita tavaroittensa katoamisesta.
        Hän oli sellainen jännittäjätyyppi, ja usein oli noloa, kun hän löysi kyseisen tavaran omasta lukitusta kaapistaan, jollainen jokaisella siellä kokoontumishuoneessa oli. Muut katsoivat silloin toisiinsa.
        Silloin hän otti vain sen löytyneen jutun, mutta ei pyytänyt anteeksi vääriä syytöksiään.
        Päätin silloin, etten vanhanakaan syyttele toisia turhaan.


      • tyrmätkää-mielipiteeni kirjoitti:

        "Kyllä minä todella olen ihmetellyt tämän ikäketjun sairasumista ennenaikaiseen Alzheimeriin,sillä siitä kaiketi on kyse,kun jokaiseen ketjuun ilmestyy sairas yksilö,joka todella on menettänyt elämänsä hallinnan,sättimällä ja laukomalla mielipiteitä jotka kohdistuvat henkilöön ja nimenomaisesti henkilöön loukkaavina ja alaarvoisina kanaanottoina?"

        No, eihän se noin mene "rituliini", koska tämä "netti" on uusi ilmiö ja juuri lukemastani kirjasta sain jo vastauksen. Tämä on "kansakunnan viemäri".

        Mietippä sitä, mitä ennen oli? Ennen puhelimia oli nämä "sanansaattajat" ja kun puhelin tuli, niin oli ne "sentraalisantrat", jonka viitan otan myös itseeni, sillä kyllä minä kuuntelin, mitä ihastukseni jutteli sen "lutkan" kanssa!DDD

        Kaikkina aikoina on ollut ja tulee olemaan, että "seläntakana" puhutaan toista, kuin kasvotusten ja siihen on tyytyminen. Siitä ei päästä koskaan eroon ja nyt se toimii täällä, että tyylillä "kerrankin" pääsin sanomaan/kirjoittamaan, mitä minä sinusta/ja kaikista teistä kirjoitajiesta ajattelen. ??

        Olikohan kuitenkin aloituksesi "Älä tunteita kiellä" hieman outo, koska kyllä tämän ikäiset tietävät, mitä he tekevat, eikä täältä enää kysele ohjeita.

        Mitähän "tyrmätkää- mielipiteeni"nyt yrittää tuoda esille?
        Kaiketi meillä on oikeus sananvapauteen,meillä on oikeus uusiin aloituksiin,uusiin näkemyksiin.
        En minä voi mennä arvostelemaan jonkun aloitusta,ettei se ollut minun mielipiteisiin vetoava,eikä se puhutellut minua,saati antanut uusia impulsseja elämääni?

        Hyvä puskis,"tyrmätkää mielipiteeni"Sinulla on meidän,uskoisin niin,kaikkien luja luottamus,että sinä avaat avartavan ketjun,jonka me ilomielin otamme vastaan ja osallistumme haasteelliseen aloitukseesi suurella mielenkiinnolla?

        Kirjoitin aikoinaan paljon omaishoitajiensivuille,jolloin olin sitä itsekkin
        .Ei siellä kukaan arvostellut toisten aloituksia,me kaikki olimme samalla kalkkiviivalla.
        Me hoidimme rakasta läheistämme uupumukseen asti.Me kaikki olimme tasavertaisia,ei ollut aihetta kadehtia toisen elämää.
        Minä jään innolla odottamaan niitä oikeita aloituksia "tyrmätkää mielipiteeni"taholta,kyllä täällä palstaa riittää ama


      • Tepoikapuoliset
        VictorG kirjoitti:

        Meillähän oli työkaverina nainen, paljon alle 60-vuotias, joka aina syytteli muita tavaroittensa katoamisesta.
        Hän oli sellainen jännittäjätyyppi, ja usein oli noloa, kun hän löysi kyseisen tavaran omasta lukitusta kaapistaan, jollainen jokaisella siellä kokoontumishuoneessa oli. Muut katsoivat silloin toisiinsa.
        Silloin hän otti vain sen löytyneen jutun, mutta ei pyytänyt anteeksi vääriä syytöksiään.
        Päätin silloin, etten vanhanakaan syyttele toisia turhaan.

        sanoitte häntä muistelen neiti marpleksi.


      • VictorG kirjoitti:

        Meillähän oli työkaverina nainen, paljon alle 60-vuotias, joka aina syytteli muita tavaroittensa katoamisesta.
        Hän oli sellainen jännittäjätyyppi, ja usein oli noloa, kun hän löysi kyseisen tavaran omasta lukitusta kaapistaan, jollainen jokaisella siellä kokoontumishuoneessa oli. Muut katsoivat silloin toisiinsa.
        Silloin hän otti vain sen löytyneen jutun, mutta ei pyytänyt anteeksi vääriä syytöksiään.
        Päätin silloin, etten vanhanakaan syyttele toisia turhaan.

        Hyvä Victor G!Jotenkin toi elämänkokemuksesi kosketti ja jatkojalostus neiti Marpleksi,sai todella aivan aidon naurunhörähdyksen täällä pirttini tyhjässähuoneessa??
        Tulin juuri iltapäivä pilkiltä ,sain muutaman särjen lokeille,joiden henkiinjääminen on jotenkin jaettu kaiketi siellä edellisessä elämässä?? Olisinko ollut siellä lokki,jota sieltä laivankannelta äitini laivaemäntä tiiraili?
        Niin toi muistisairaus,jolla todella on uskomattomia ilmenimismuotoja,ei todellakkaan ole mikään helppo juttu.


      • tyrmätkää-mielipiteeni
        rituliini_38 kirjoitti:

        Mitähän "tyrmätkää- mielipiteeni"nyt yrittää tuoda esille?
        Kaiketi meillä on oikeus sananvapauteen,meillä on oikeus uusiin aloituksiin,uusiin näkemyksiin.
        En minä voi mennä arvostelemaan jonkun aloitusta,ettei se ollut minun mielipiteisiin vetoava,eikä se puhutellut minua,saati antanut uusia impulsseja elämääni?

        Hyvä puskis,"tyrmätkää mielipiteeni"Sinulla on meidän,uskoisin niin,kaikkien luja luottamus,että sinä avaat avartavan ketjun,jonka me ilomielin otamme vastaan ja osallistumme haasteelliseen aloitukseesi suurella mielenkiinnolla?

        Kirjoitin aikoinaan paljon omaishoitajiensivuille,jolloin olin sitä itsekkin
        .Ei siellä kukaan arvostellut toisten aloituksia,me kaikki olimme samalla kalkkiviivalla.
        Me hoidimme rakasta läheistämme uupumukseen asti.Me kaikki olimme tasavertaisia,ei ollut aihetta kadehtia toisen elämää.
        Minä jään innolla odottamaan niitä oikeita aloituksia "tyrmätkää mielipiteeni"taholta,kyllä täällä palstaa riittää ama

        "Mitähän "tyrmätkää- mielipiteeni"???

        Yritän selittää.

        Eihän aloituksessa ollut mitään väärin, tai etteikö sitä voinut tehdä "sananvapauden nimissä" ja muutenkin. Onhan täällä ollut aloituksia "laidasta laitaan" kautta aikojen ja mielipiteitä niihin vielä enemmän, vaikka jotkut valittavat, että heille ei vastata mitään, mutta sinulle on vastattu, jokainen tyylinsä mukaan..D

        Kirjoitit;
        "Hyvä puskis,"tyrmätkää mielipiteeni"Sinulla on meidän,uskoisin niin,kaikkien luja luottamus,että sinä avaat avartavan ketjun,jonka me ilomielin otamme vastaan ja osallistumme haasteelliseen aloitukseesi suurella mielenkiinnolla?"

        Tästä minä päättelen, että et ihan ymmärtänyt kirjoitukseni tarkoitusta, kun kerroin, mitä mielestäni on ollut iänkaikkinen "seläntakana" puhuminen, ei suinkaan sinun arvostelu aloitukseesi.

        Tämäkö ärsytti sinua?
        "Olikohan kuitenkin aloituksesi "Älä tunteita kiellä" hieman outo, koska kyllä tämän ikäiset tietävät, mitä he tekevat, eikä täältä enää kysele ohjeita."

        Näistä sanoistani en" vierrä en kierrä" enää nykyisin, vaikka paljon olen elämäni juoksussa joutunutkin sopeutumaan jos jonkinlaiseen kompromissiin, mutta nykyisin en enää. Onneksi. Kuitenkaan en "sänkyhommistani" kirjoitelisi täällä, en puuteesta, tai ylitarjonnasta!D

        Anteeksi pyydän, rituliini, jos loukkasi sinua.


      • Niimpä niin,morallinvartijajahan se taas esiintyy ja jankkaa monella nicillä samaa asiaa?
        Jos joku puhuu omasta elämästään avoimesti,ei sivistynyt ihminen ala jankkaamaan ja jankkaamaan samaa asiaa vuodesta toiseen,kyllä sinut jokainen tuntee
        En minä ymmärrä,kuinka minun elämäni on nyt jäänyt Sinulle kiveksi kenkään?

        Toistenmieliksi elämää minä en ala enää elämään,elin sitä neljätoista vuotta,mieheni Alzheimerin myötä ja kiitti se mulle riitti.
        Ei kai elämää ole tarkoitettu elettäväksi toistenmieliksi,eikö sitä ole tarkoitettu omaksi iloksi elettäväksi ja sinä itse olet elämäsi käsikirjoituksen laatija,ei kukaan palstakirjoittelija?

        Oltuani tänään pilkillä muutaman tunnin aurinkoisella jäällä ajattelin,kuinka onnellinen ihminen sentään olen,eivät seinät kaadu päälle ja katto on korkealla,niinkuin siinä paimenpoikalaulussa.
        Lokit saivat särkiä ja joutesenet soutelivat sulan reunaa edes takaisin ja lepertelivät puolisoilleen.sitä seksiä alkaa näkemään näin keväällä täällä luonnosa,joten ei se niin kaukaa liippaa,jos sitä kevättä rinnassa ja vettä kengässä amallakin.

        Sovitaan niin,että kun on todella jotain tapahtuu minun rakkausrintamallani,niin minä ilmoittelen teille puskajusseille,ettei vanhoja tarvitse muistella ja kaivella
        Jonoa ei ole,eikä jonotusnumeroa ole tarvinnut antaa,että sillei täällä avaran auringon alla
        elämä kulkee amalla


      • tyrmätkää-mielipiteeni kirjoitti:

        "Mitähän "tyrmätkää- mielipiteeni"???

        Yritän selittää.

        Eihän aloituksessa ollut mitään väärin, tai etteikö sitä voinut tehdä "sananvapauden nimissä" ja muutenkin. Onhan täällä ollut aloituksia "laidasta laitaan" kautta aikojen ja mielipiteitä niihin vielä enemmän, vaikka jotkut valittavat, että heille ei vastata mitään, mutta sinulle on vastattu, jokainen tyylinsä mukaan..D

        Kirjoitit;
        "Hyvä puskis,"tyrmätkää mielipiteeni"Sinulla on meidän,uskoisin niin,kaikkien luja luottamus,että sinä avaat avartavan ketjun,jonka me ilomielin otamme vastaan ja osallistumme haasteelliseen aloitukseesi suurella mielenkiinnolla?"

        Tästä minä päättelen, että et ihan ymmärtänyt kirjoitukseni tarkoitusta, kun kerroin, mitä mielestäni on ollut iänkaikkinen "seläntakana" puhuminen, ei suinkaan sinun arvostelu aloitukseesi.

        Tämäkö ärsytti sinua?
        "Olikohan kuitenkin aloituksesi "Älä tunteita kiellä" hieman outo, koska kyllä tämän ikäiset tietävät, mitä he tekevat, eikä täältä enää kysele ohjeita."

        Näistä sanoistani en" vierrä en kierrä" enää nykyisin, vaikka paljon olen elämäni juoksussa joutunutkin sopeutumaan jos jonkinlaiseen kompromissiin, mutta nykyisin en enää. Onneksi. Kuitenkaan en "sänkyhommistani" kirjoitelisi täällä, en puuteesta, tai ylitarjonnasta!D

        Anteeksi pyydän, rituliini, jos loukkasi sinua.

        Noi sänkyhommat ovat minulle aika utopistinenjuttu? Kerroin kahdenkymmen vuoden selibaatista avioliitossani,en kehuskellut tietääkseni?
        Jos olisin kertonut liikavarpaistani,olisiko se ollut suosiollisempaa avautumista??

        Olen kirjoittanut paljon ja avoimesti elämästäni,joillekin se vain ei ole soveliasta??
        Olin kolme vuotta pois koko palstalta ja tämä oli melkoinen taistelutanner?

        En tule pilaamaan palstaa tämänjälkeen,minä saan aikani kulumaan muutenkin ja onhan noita tervejärkisiä palstoja pilvinpimein,että moraalinvarija voi aivan vapaasti jatkaa palstan vartiointia,ettei leskienlempi ryöpsähdä ylipursuaviin mittoihin.
        Pitäkää palstanne ja kirjoitelkaa vaikka vatsantoiminnasta,sehän kuitenkin on tärkeää,että toimii,ama lopettaa tämän pelleilyn HYVÄSTI


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Noi sänkyhommat ovat minulle aika utopistinenjuttu? Kerroin kahdenkymmen vuoden selibaatista avioliitossani,en kehuskellut tietääkseni?
        Jos olisin kertonut liikavarpaistani,olisiko se ollut suosiollisempaa avautumista??

        Olen kirjoittanut paljon ja avoimesti elämästäni,joillekin se vain ei ole soveliasta??
        Olin kolme vuotta pois koko palstalta ja tämä oli melkoinen taistelutanner?

        En tule pilaamaan palstaa tämänjälkeen,minä saan aikani kulumaan muutenkin ja onhan noita tervejärkisiä palstoja pilvinpimein,että moraalinvarija voi aivan vapaasti jatkaa palstan vartiointia,ettei leskienlempi ryöpsähdä ylipursuaviin mittoihin.
        Pitäkää palstanne ja kirjoitelkaa vaikka vatsantoiminnasta,sehän kuitenkin on tärkeää,että toimii,ama lopettaa tämän pelleilyn HYVÄSTI

        On peukutuksen laitoin aivan itse,siis että minun elämäni jatkuu yhtä avarakatseisena,tosin eri saiteilla ja teidän kuka kukin on kukkona tunkiolla jatkukoon.
        En oikei ymmärrä tätä saittia,jos saa kiitosta kirjoitelmistaan,joku alkaakin sontatunkiota kaivelemaan?
        Sen virheen tein aikoinaan murreketjussa,kun omaishoitajuus kaatuipäälle ja avauduin,sen sadon hedelmää nyt kannan,kun tämä vetäjä katsoo oikeudekseen,vain olla loukkaaja ei kannustaja
        .Kaiketi monica nyt nauttii ne vihanhedelmät aitoina,vai tuleeko uutta proosaa runon muodossa?
        Siis Alzheimer vallannut palstan.Minä vastaan aina omalla nicilläni,en huutele puskasta.

        Ymmärrän kyllä,että kahvipirtin ihanaan tunnelmaan jokainen väistyy,koska siellä jokainen kirjoittaa omasta elämästään,eikä kukaa aseta kyseenalaiseksi edes tunteita?
        Kiitos Skillan ,saattaa olla että joku päivä puran tuntojani kahvipöytäsi ääressä ama


    • Yhteiskunta ei hyväksy koko vanhuutta, siinä se on lyhykäisyydessään.
      Poliittinen viesti on ollut jo kohta kolmekymmentä vuotta se, että vanhuuteen on luvallista kohdistaa kahtiajakopolitiikkaa ihan ensimmäisenä.

      Ihmisoikeus ja rasismipykälät unohdetaan siinä vaiheessa, kun aktiivinen työikä päättyy, sen sijaan muistetaan säännöllisesti etsiä lisää syytöksiä, joilla tähän ryhmään kohdistuvaa eriarvoistamista voidaan pitää yllä, ettei se vai pääse unohtumaan nuoremmilta sukupolvilta.

      Tässä on vain yksi hyvä puoli, nämä nuoremmat sukupolvet eivät uskokaan kuinka äkkiä tulee vastaan tilanne jossa huomaa, ettei se nuoruus sittenkään ollut ikuinen, vaan se olikin katova luonnovara.

      • Todellä näinhän se menee.Me olemme käyttövara,joka maaksi tulemalla saa sen paaden ja muistokirjoitukset,köyhä ei edes niitäkään.
        Vain ne vanhusten rahat ovat yhteiskuntakelpoisia ja niitähän on todella paljon.


      • funtsii.mies
        rituliini_38 kirjoitti:

        Todellä näinhän se menee.Me olemme käyttövara,joka maaksi tulemalla saa sen paaden ja muistokirjoitukset,köyhä ei edes niitäkään.
        Vain ne vanhusten rahat ovat yhteiskuntakelpoisia ja niitähän on todella paljon.

        Mites se Juice Leskinen lauloikaan; ei meistä jää hautakirjoitusta kummempaa. Tätä se on. Varjot pitenevät vuosi vuodelta.


      • funtsii.mies kirjoitti:

        Mites se Juice Leskinen lauloikaan; ei meistä jää hautakirjoitusta kummempaa. Tätä se on. Varjot pitenevät vuosi vuodelta.

        Näin se vain on! Kyllä hänet montakertaa kohtasin,kun hän takinliepeet hulmuten pyyhälsi ohi.
        Juice Tampereen oma poika.Voi kuinka koskettava norjalainen villapaita,siinä itse näet sen maiseman,siinä itse koet sen kaiken ja syksynsävel voi kuinka koskettava.
        Hän oli sanoittajista yksi parhaimmista.Menen kahdelle haudalle,kun menen Manseen mieheni ja Juicen


    • yksi.petikaveri.riittää

      Olisit jättänyt kirjoittamatta jos epäilet loukkaavan. Turha jostain sänkyhommien ylitarjonnasta vihjata, kun et muka kirjoittelisi niistä täällä. Mahtaa olla harvemmassa ne mummot ja isomummot joiden sänkyihin ihan jonotetaan.

    • Sorry,nyt yksi.petikaveri.riittää,yhäkö olen kengässäsi hiertävä kivi??Eikö olis jo Sinunkin aika lopettaa toi moraalinvartiointi,kun se ei oikeastaan millanlailla edes sinulle kuulu.Ala hyvä lähimmäinen elämään omaa elämääsi,älä näe sitä malkaa toisten silmässä ja elämässä.
      Olet säälittävä reppana,kaiketi seinät liian lähellä toisiaan ja tuijotat sitä näyttöä väärästä perspektiivistä,koska antisi on pelkästään negattivistä.
      Pääsiäinen meni jo,siis Ilonjuhla,et tainnut osallistua?
      Elätkö Sinä niin kuin naapurisi toivovat Sinun elävän?Luojankiitos asut siellä lakeuksilla,ilmankos elämäsi on niin tasapaksua? Kaikkea hyvää sillekin reppanalle joka kanssasi elämän jakaa??
      Aman siunauksella jatka tota vittuiluas,olen päässyt jo yli siitä

      • naapureilta

        Ompa teräväkieline muija tuo Ritulini ama mikä liene. Hyi ku kamala on suustaa, Ei ole ihme et naapureitten kanssa on tapellu siellä, olen kuullu siittä paikkakuntalaiselta.


      • onhan-meitä-moneksi
        naapureilta kirjoitti:

        Ompa teräväkieline muija tuo Ritulini ama mikä liene. Hyi ku kamala on suustaa, Ei ole ihme et naapureitten kanssa on tapellu siellä, olen kuullu siittä paikkakuntalaiselta.

        "Ompa teräväkieline muija tuo Ritulini ama mikä liene. Hyi ku kamala on suustaa, Ei ole ihme et naapureitten kanssa on tapellu siellä, olen kuullu siittä paikkakuntalaiselta."???

        Mielenkiinnolla luin viestit, vaikka aloitus olikin mielestäni,....kuinka sen muotoilisin, ...no, nuo kirjoitusvirheet ja lainsäädännöt, että olisiko ollut hieman viihteellä ja miehen kaipuu oli silloin? Eikös ne avioparitkin, jotka ovat viihteellä, kaipaa seksiä illan päätteeksi, tai ainakin aamulla?

        Ramoona teki hienon vastauksen kannustaen, mutta mainitsi tuon leskeneläkkeen, koska aloittaja viittasi lakiin, josta sitten sikisikin t a a s todella antoisa keskustelu ja lopuksi teräväkielinen haukkuminen, josta en saanut selvää ketä haukuttiin ja mikä viesti oli kenellekin?

        Vaikka vastasin tuohon "naapureilta", niin hetkeäkään en usko, että olisit "rituliinin" naapuri, tai edes tuntisit häntä. Siihen voin kyllä yhtyä, että "rituliini" poltti turhaan päreensä, mutta kerrankos sitä sattuu meille kullekkin? Uskon, että (rituliini)ja kun hän lukee ajatuksella kaikki kirjoitukset, niin tuollaista arvailua ei tulisi, kuten hän laukoi tuikituntemattomalle kirjoittajalle.


      • naapureilta kirjoitti:

        Ompa teräväkieline muija tuo Ritulini ama mikä liene. Hyi ku kamala on suustaa, Ei ole ihme et naapureitten kanssa on tapellu siellä, olen kuullu siittä paikkakuntalaiselta.

        Mooncakin herännyt kesäteräänsä?Hyvää kesää sinne läntiseen!No miten olis jos sen sun runon vien tolle kesämokkinaapurille,hän nimittäin nettipoliisi,katsotaan kuka se täällä on ilkeä muija?
        Tietääkseni en ole kenenkään muija?


      • Sanoit.että

        Moonica on tullut takasi?


      • Sanoit.että kirjoitti:

        Moonica on tullut takasi?

        Kuka noista puskajusseista tietää?Hän oli uskomaton kirjoittelija,veti murreketjua ja jollei mielistelly häntä,niin heti haukkui.
        Kerran puutuin,kun hän yhtä palstakirjoittelijaa pöllyytti ja sain runon,lähes pornahtavan runon,että ei ollut hänen mielestään hyvä maata miehen vieressä ja olis räpsykkä hyvä pittää kiinii?Se siitä selibaatista.
        Noi olettamukset,minkätähden meidän täytyy olettaa ja elää toisten elämän tapahtumia,voiko se olla sitä,että seinät ovat todella liian lähellä?
        On se minulla vieläkin tallella,moonican runo ja se kohdistui lähinnä minuun,hän tosin tulkitsi mielipiteen kuuluvan minulle,jonka joku muu oli esittäny t ja minä jouduin roviolle
        .Minä en koskaan huutele puskista,jollei minulla ole sanottavaa,tai olen asiasta eri mieltä,jätän kommentoimatta
        No moonica ei tiennyt,että nukuimme jopa eri huoneissa,joten näin nämä olettamukset poikkeavat todellisuudesta?
        Kuin sekin,että tappelen naapureideni kanssa,eihän minulla ole edes lähinaapureita.
        Kun tehdään kärpäsestä härkänen,niin olisko syytä lisää lääkitystä,näkee ama


    • otto-poika.ll

      Otto-pojan unet oivat levottomia viime yönä. Iso mies tuli olelle ja sanoi että sinun pitää palauttaa hänen kattolamppunsa kello 22 mennessä.
      Katselin lamppuni ja sanoin että omia nämä ovat.
      Isolla miehellä oi pienempi kaveri. Hänkään ei ollut tyytyväinen. Heidän piti lähteä ajamaan Kilpisjärvelle.

      Yövyin ihan vieraassa paikassa unessani. Petipaikan sivulla oli peti. Siihen tulu entinen eukkoni. Missä sinä olet oikein ollt se tivasi?
      Olet aiheuttanut minulle ahdistusta se jatkoi. Näytti käyvän sitten tyytyväisenä nukkumaan.
      Pitäisikö olla tyytyväinen kun yksinasuva saa unissaan seuraa? Ainakin tavallista raihnaisempana heräsin pääsiäisen jälkeiseen tiistai aamuun.

      • No-voi---

        Otan osaa painajaisen kestämiseesi, tuollainen ei ole kivaa.


    • Onko 70 olevilla aivot????

      • okko.palettaa

        Onko ruune eli xx9 tai att2 tuossa mukana? Totta kai on!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5148
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3367
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1333
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1026
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      938
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe