i20 2013 viat?

KÖYHÄT

Milloin niitä vikoja saa alkaa tulemaan, autolla ajettu jo 70000 km.
alussa käytetty pari kertaa merkkikorjaamolla öljynvaihtohuollossa ei sittemmin, vaihdettu itse markettiöljyjä ja filtereitä 15tkm välein. Tulpat vaihdoin kerran, sekin taisi olla turhaa.
kyllä on halpaa aja hyundai:lla kun ei tarvi kuin tankata ja vaihdella öljyt kerran vuodessa.

61

11060

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onneksiko

      Moni on viety hinurilla hoitoon?

      • dweww

        Mistäs niin päättelet että on hinurilla viety ? Nykyautot on kestäviä.


      • i20_kakkosautona

        Kaksi kertaa on viety i20 (2013) hinurilla korjaamolle etujousen katkeamisen takia.
        Ensimmäisen kerran katkesi vasen etujousi n. vuosi sitten ja toisen kerran nyt maaliskuulla katkesi oikea etujousi, samalla havaittiin toisessa takajarrussa vakava vika (levy kulunut urille, palat kadoneet).
        Varaosaa (jousi) ollaan odoteltu tehtaalta jo neljättä viikkoa, joten auto on aika kauan pois liikenteestä.

        Yhden kerran on sama auto viety hinurilla korjaamolle softavian vuoksi.


      • Toimivana

        Miten oikeen autollasi ajelet? Ei hynyn jousta normiajossa poikki saa. Suoli palstat on mitä on.


      • i20kakkosautona

        Vt. 20 pääasiassa, ihan normaalia ajoa ja auto on yksinomaan vaimon käytössä. Kilometrejä tässä Hyundaissa on vasta vähän yli 90.000 koska kakkosautona. Jonkin verran tulee sivuteillä ajoakin, mutta kyllä pitäisi jousen se kestää. Jousten katkeaminen ei sinänsä ole mitenkään normaalia, mutta vielä oudompaa on että se sattuu samalle autolle kaksi kertaa lyhyen ajan sisällä ja vielä kummallakin puolella erikseen.


      • i20kakkosautona

        Pitää vielä lisätä tähän, että auto on ollut Wetterin korjaamolla 28.2. lähtien eli nyt jo neljättä viikkoa.


      • hynyskä
        i20kakkosautona kirjoitti:

        Pitää vielä lisätä tähän, että auto on ollut Wetterin korjaamolla 28.2. lähtien eli nyt jo neljättä viikkoa.

        ei tuo ole mitään mulla seisoi volkkari joskus 2 kk korjaamolla odottamassa jotain johtosarjaa. mullakin keitti silloin loppuvaiheessa ja maahantuoja antoi sijaisauton loppuajaksi veloituksetta.


      • Toimivana
        i20kakkosautona kirjoitti:

        Pitää vielä lisätä tähän, että auto on ollut Wetterin korjaamolla 28.2. lähtien eli nyt jo neljättä viikkoa.

        Missä uudet jouset viipyy?


      • i20kakkosautona

        Yksi jousi vain on odotuksessa ja vaikea sanoa missä se viipyy. Lieneekö tulossa merirahtina jossakin Tyynellä Valtamerellä vielä? Kyllä mielestäni pitäisi saada auto kuntoon nopeammin. Mutta kun on takuukorjaus niin ei siihen voikaan tarvikeosaa asentaa, jotta takuu pysyy edelleen voimassa.


      • dfdfdfg
        dweww kirjoitti:

        Mistäs niin päättelet että on hinurilla viety ? Nykyautot on kestäviä.

        Nykyautot kestäviä oli vitsi kaikki rupeaa hajoamaan 100000 korvilla.


      • vb5333
        i20kakkosautona kirjoitti:

        Yksi jousi vain on odotuksessa ja vaikea sanoa missä se viipyy. Lieneekö tulossa merirahtina jossakin Tyynellä Valtamerellä vielä? Kyllä mielestäni pitäisi saada auto kuntoon nopeammin. Mutta kun on takuukorjaus niin ei siihen voikaan tarvikeosaa asentaa, jotta takuu pysyy edelleen voimassa.

        Yleisempiä harhaluuloja 45 % autoilijoista olettaa, että huollossa on käytettävä automerkin omia varaosia, jotta autonvalmistajan takuu säilyy. Näin ei ole tarvikeosia voi käyttää, mikäli vastaavat alkuperäistä laatua.


      • Karppa55
        vb5333 kirjoitti:

        Yleisempiä harhaluuloja 45 % autoilijoista olettaa, että huollossa on käytettävä automerkin omia varaosia, jotta autonvalmistajan takuu säilyy. Näin ei ole tarvikeosia voi käyttää, mikäli vastaavat alkuperäistä laatua.

        Ostin mallin 2018 kolmipyttyisen turbon ja nyt alkaa ekat huollot lähestyä, puuttu vain paperinen huoltokirja ja se on vain merkkikorjaamon hallinnoima, en aio vaihdattaa öljyä ja suodatinta merkkihuollossa. Kuinka nämä huollot merkataan muualla, onko jollain samanlaisia pulmia? Mikään pakkohan ei ole huollattaa merkkihuollossa, vaikka kovasti pelottelevat!


      • NÄINONon

        Niinpä niin...eiköän vielä ole satavissa huoltokirjaa kummiskin jostakin tilattua vaikka:: ei se sähköinen vielä ole tänpäivän juttu,,kirja on parempi vielä sieltä näkee heti kaikki huollot,,ei sitä luukulle aina viitsi mennä kysyyn mitä autoon on tehty:)) Mä itse teetän aina huollot muualla vaikka on vanhempi i20 en koskaan merkki liikkeessä no mulla on kirja siihen tulee aina leima<<


      • Anonyymi
        i20kakkosautona kirjoitti:

        Vt. 20 pääasiassa, ihan normaalia ajoa ja auto on yksinomaan vaimon käytössä. Kilometrejä tässä Hyundaissa on vasta vähän yli 90.000 koska kakkosautona. Jonkin verran tulee sivuteillä ajoakin, mutta kyllä pitäisi jousen se kestää. Jousten katkeaminen ei sinänsä ole mitenkään normaalia, mutta vielä oudompaa on että se sattuu samalle autolle kaksi kertaa lyhyen ajan sisällä ja vielä kummallakin puolella erikseen.

        Autosi on on vaimon käytössä, mutta silti tiedä erittäin hyvin miten sillä ajetaan?
        "Vakava vika" levyt urilla, palat täysin loppu, autolla kuitenkin ajettu 90tkm, eiköhän tuo ole kuule ihan normaalia kulumaa jota vaimosi on vielä vauhdittanut harrastamalla nykivää kaasu-jarruajotyyliä ilman moottorijarrutusta, ei ihme että jousetkin poikki.. Tuo "jarruvika" olisi vakava vika jos autolla olisi ajettu 20-30tkm.


      • Anonyymi

        Tämä sanonta on joka paikassa, ja autossa.
        Liekkö sybrooma.


      • Anonyymi
        i20_kakkosautona kirjoitti:

        Kaksi kertaa on viety i20 (2013) hinurilla korjaamolle etujousen katkeamisen takia.
        Ensimmäisen kerran katkesi vasen etujousi n. vuosi sitten ja toisen kerran nyt maaliskuulla katkesi oikea etujousi, samalla havaittiin toisessa takajarrussa vakava vika (levy kulunut urille, palat kadoneet).
        Varaosaa (jousi) ollaan odoteltu tehtaalta jo neljättä viikkoa, joten auto on aika kauan pois liikenteestä.

        Yhden kerran on sama auto viety hinurilla korjaamolle softavian vuoksi.

        Etkö huolleta autoasi, vaan ilmoitat. Paskaa kaikki.
        Jos jarrupalat on loppu onko se auton vika. Oikeesti.
        Osta laama


      • Anonyymi
        i20kakkosautona kirjoitti:

        Pitää vielä lisätä tähän, että auto on ollut Wetterin korjaamolla 28.2. lähtien eli nyt jo neljättä viikkoa.

        Naurunalainen korjaamo sulla, siellä ei huolleta autoja, mutta maksut otetaan,


      • Anonyymi
        i20kakkosautona kirjoitti:

        Pitää vielä lisätä tähän, että auto on ollut Wetterin korjaamolla 28.2. lähtien eli nyt jo neljättä viikkoa.

        Vie oikeaan huoltoon wetterillä valohoito ja kallis


    • AINAHYNY

      i20 09 nyt mittarissa 130tkm,,ei huolen häivää ollut;; Entinen oli getz ajoin mittariin 300tkm ainut oli että jarruputki ruostu puhki ja ohjaustehostimen putki myös puhkes,siinä koko viat<< sen verran että getz tuntu hiljasemmalta kun nää i20 sarjat

    • FiatBravo2012

      Ei pidäkään olla noin uudessa ja vähän ajetussa vikoja. Mulla Bravo vm.2012 ja ajettu nyt noin 74 000 km. Ostin sen käytettynä 2 vuotta sitten jolloin oli ajettu 29 500 km ja maksoin siitä muutaman satasen yli 10 000 €. Yksi ölynvaihto ja samalla ilmastointihuollon teetin noin vuosi sitten, maksoikohan 115 €. Huoltokirjan mukaan vain öljynvaihtohuoltoja tehty aikaisemmin pari kertaa. Olisi kyllä pitäny teettää vähän isompi huolto silloin vuosi sitten mutta hyvinhän tuo on toiminut ja teetänkin ison huollon tänä keväänä. Tänään meni ensimmäinen polttimo (toinen rek.kilven valo) ja pyyhkimen sulat vaihdoin talvella. Ajelen tällä vielä, vaikka hiljattain tuli tarjouskirje uuteen Clioon, hyvittäisivät juuri tämän verran ajetusta Bravostani vielä yli 8000 €. En varmaankaan vaihda. Tykkään ajella tällä vielä, mielestäni tyylikäs ja huoleton. Sitten kun kilometrejä tulee reilummin mittariin, vaihdan ehkä 500X -maasturiin.

    • Meister667

      Mikähän tuli kun vm2013 i20 1.2 alkoi käymään kolmella pytyllä ja moottorin merkkivalo syttyi? Ajettu 60tkm. Onko muilla ollut tälläistä?

      • hemiless

        Sehän on kolme mukinen muutenkin?


      • TutkiTulpat

        Onkohan tulpat vaihdettu ajallaan, vaihtovälihän on 40 tkm? Tulpista lähtisin liikkeelle.
        Ei tule muuten muuta mieleen kuin yksi "puolahattu" eli sytytyspuola siinä tulpan päällä on lauennut. Joissain vanhemmissa Volkkareissa tuollaista esiintyi tyyppivikana jo n. 70 tkm jälkeen ja OBD-testeri kertoo kyllä vian. Mikäli moottorinohjausyksikkö ei osaa katkaista polttoaineen syöttöä vialliseen sylinteriin, katalysaattori on vaarassa eli vika syytä selvittää pian.

        Sytystyspuolaa ei muuten näytä löytyvän Motonetistä, joten en usko että on tämän auton tyyppivika (Volkkarin puolia nimittäin ko. paikasta löytyy).


      • Anonyymi
        hemiless kirjoitti:

        Sehän on kolme mukinen muutenkin?

        1.2. mahtaa olla nelipyttynen


    • 0654321

      Hyundai I20 2014 (sama malli kuin 2013) kohta ajettu 50 000km. Ittelle on vissiin sattunu maanantaikappale kun on sen verran vikoja ollut.
      Takuuseen vaihdettu kytkin (oli tullut tehtaalta jotain tieoa vaihtokampanjasta korjaamoon mutta ei itselle asti ennen kun kytkin alkoi hajoomaan). Takuuseen menivät myös pissapojan suuttimet, lampuissa oli jotkut reiät tukossa (huurtuivat), kojetaulun nitinöitä korjattu. Liikkeelle lähtiessä "niiaa" helposti - tätä ei olla saatu kuntoon vaikka aluksi lupailivatkin että varmasti tulee joku päivitys joka helpottaa asiaa. Ovenkahvoissa on ollut joku suunnitteluvika jaka korjattiin uusilla kumeilla, korjauksen jälkeen kahvat tuppaavat jäämään aukiasentoon.
      Takajarrut piti korjauttaa omalla kustannuksella (oli palat ihan loppu ja syöneet jo levytkin). Ei kyllä oltu mitään huomattu vuosihuolloissa (ei kuulu jarrujen herkistely huoltoon).
      Pahin on kyllä ruostuminen. Vuoden ikäisenä maalattiin takaluukku kun alkoi ruoste tulemaan läpi lasin vierestä. Kahden vuoden ikäisenä savihiottiin pienten ruostekukkasten takia kyljissä. Kolmen vuoden ikäisenä maalattiin kaikki ovet. Nyt on kuluttaja-asiamiehellä menossa juttu ruostumisesta (ei kiinnosta myyjäliikettä tulla yhtään vastaan). Autoa ostaessa mainostettiin että on täyssinkitty kori joka ei ruostu helposti (yksi tärkeimmistä ostokriteereistä). Nyt on vääntöjen jälkeen selvinnyt että auto pitäisi muuten olla sinkitty paitsi katto. Sinkitys on sähkösinkitys(?), ei tietoa onko tämä jotenkin huonompi kuin normaali sinkitys, kun näin ruostuu. Jos kylkiin tulee kiveniskemä, niin koko kohta heti täysin ruosteessa (sinkkiä ei alla näy ollenkaan). Myyjäliikkeen mukaan autossa ei mitään virhettä.
      Auto on myös tosi äänekäs. Ymmärrän että nastarenkailla tulee ääntä kabiiniin, mutta kesärenkaillakaan ääni ei helpota yhtään.
      Auto on kyllä kevyt ajaa ja talvella lämpiää nopeasti, mutta oli kyllä itselle viimeinen Hyundai.

      • Olen_robotti

        Vaihdoin pois 109 000 ajettuna. Varsinaisia vikoja ei ollutyjtäkään, ei edes pientä. Mutta se on totta,että maalipinta on huono. Kylkienmuotoilu kerää tehokkaasti kiveniskuja, ja iskemätjättää heti maaliin reiän. Takapyörien etupuolet oli tikattu vieri viereen pisamia ja ovissa oli myös arkoja kohtia. Konepelti myös täplillä. Keulaan toki osuu kiviä kaikissa autoissa, mutta 120 maalipinta oli oikeasti heikko, lohkeamia tuli herkästi. Ruostua ei minulla ehtinyt mutta maalivikoja niin paljon, että parempi pistää muiden harmiksi.

        Karmea sisämelu ja sisustan nitinät on myös totta, ja suurin syy miksi vaihdoin toimivan auton pois.


      • 0654321

        Jatketaas vikalistaa ruostumisen ja muun lisäksi. Meille on sattunut varmaan tosi tosi maanantai kappale. Nyt haetaan auto pois hinurilla pihasta (I20 1,2 bensa 2014 ajettu noin 50 000km). Valoja ei saa sammuun millään (välillä vilkutkin jää jatkuvasti palaan). Kun koittaa käynnistää niin mittaristossa vilkkuu kaikki valot ja vaan naksahtaa.
        Ja taas saa tapella sijaisauton maksuista (ei olis laittaa 40-50e/vrk sijaisautoon varsinkaan kun takuu autossa voimassa - ja korjauskin saattaa kestää, eivät edes tienneet kerkiävätkö ottaan huoltoon ennen kuin 1,5 vko päähän, sitten alkavat tilaamaan osia...). Tarvitaan autoa jatkuvasti ja siksi hankittiin uusi auto ettei tälläisiä murheita olisi. Perhana.


    • enolerobottiedes

      hehheh minulla oli juuri tuo 2014 malli aikaisemmin ja siinä ei ollut yhtäkään mainitsemaasi "tyyppivikaa" ajoin autolla muistaakseni 50 000 vaihdoin sen vain siksi kun halusin tehokkaamman turbomallin, kun vanha oli sillä vanhemmalla konetyypillä 1.2

    • vielä900tkm

      Mulla on 1,2 09 150tkm mittarissa toimii hyvin ei mitään vikoja ollut on vielä metalliväri ;)) ainut mihin iskee kivet on takapyörän luona helma joka levenee hiukan ulospäin......Mutta olen laittanut eten isommat kuraläpät tehdas läpät nykyään ihan onnettomia:: ajan vielä sillä sen 900tkm :))))) ilman mitään remonttja normi huollot vaan..kesäääääääääää

    • minusta-hyvä

      Onkohan nuo uudemmat vuosimallit herkempiä vikaantumaan, kun on syl.tilavuutta pienennnetty ja yritetty puristaa kaikki koneesta irti, mitä saa? Itselläni on i20 vm. 2010, jossa vielä vanha kunnon iso moottori. Ei vikoja eikä ruostumisia.

    • turponen

      mulla on 2017 malli kilsoja takana vajaa 30 000 pikkukoneella eikä minkäänlaisia vikoja ole vielä ollut eli vaikuttaa hyvältä hinta laatusuhteelta.

    • 0654321

      Pääsin vihdoin eroon 2014 1,2 bensa I20.sta. Oli kyllä huonoin auto ikinä. Noissa aikaisemmissa kommenteissani omaan autoon sattuneita vikoja listattu. Tuo valojen itsestään sytyttely johtui lopulta valoviiksestä joka lämpötilan muuttuessa sytytti valot päälle. Vielä kerkisi tulla yksi isompi vika jonka takia meni lopullisesti hermo autoon. Moottori alkoi pitämään aivan infernaalista nakutusta/ääntä. Edes rikkinäinen dieselauto ei pidä niin pahaa ääntä. Huollossa kauhistelivat ääntä ja suosittelivat etten ajaisi autolla enää, mutta huoltoaika meni sen verran pitkälle tulevaisuuteen että vaihdoin auton pois (uusi auto ostettiin 4 vuotta sitten sen takia että olisi varma kulkine). Ei saanut sijaisautoa vaikka suosittivat olemaan ajamatta autolla, sanoivat että sitten rikkuu jos rikkuu takuuhan siinä voimassa. Liikkeessä josta auton ostin uutena ja huollatin auton ei haluttu vaihtaa autoa. Piti vaihtaa muualla ja toki rehellisenä kerroin äänestä. Aika kalliita kilometrejä tuli 4 vuotiaalla hyundai i20.llä (ajettiin reilu 50 000km).
      Hyundaista merkkinä en päässyt eroon kun piti vaihtaa pari vuotta nuorempaan I30.een (muissa merkeissä olisin hävinnyt vielä enemmän rahaa). Ainakin vielä tuntuu ihan erilaatuiselta autolta tämä isompi hyny (johtuukohan siitä ettei ole Turkissa tehty - tiedä sitten onko Tsekit paljon parempi vaihtoehto).
      Pysykää kaukana ainakin vanhemmasta 2012-2014 mallin I20.stä jos huolettomia kilometrejä haluatte.
      Näissä pitkissä takuissa on ongelmana se että myyjäliike ei tunnu olevan missään vastuussa viosta. Maahantuoja ilmeisesti maksaa takuukorjaukset, ja tuntuu siksi myyjäliike/huolto päinvastoin toivoo että tulisi paljon isoja vikoja (ei mitään kiirettä korjata autoa). Myyjäliike ei edes kertonut asiasta maahantuojalle vaikka niin pyysin (koitin saada auton jonkunlaiseen takuuvaihtoon vaikka välirahalla). Eikä myyjäliike suostunut antamaan maahantuojan tietojakaan että kysyisin itse asiasta. Itse löysin maahantuojan tiedot ja sainkin heiltä lupauksen tulla vastaan jokusen tonnin jos vaihdan auton uuteen (vaihto pitää vaan tehdä liikkeen kautta). Tämän jälkeen myyjäliike ei viitsinyt edes tehdä vaihdosta tarjousta vaikka ensin niin puhelimessa lupasi.

      • bn555

        Ei ole pakko asioida MYYJÄliikkeessä takuuaikana. Itsellä aikoinaan ei myyjäliike alkanut juuri millekkään takuunalaisissa ongelmissa. Menin toisella paikkakunnalle, Hyundai liikkeeseen, niin asiat alkoivat hoitumaan heti ja ongelmat oli korjattu kolmesssa päivässä. Toisaalta, mikäli autossasi oli takuuta jäljellä, on aivan järjetöntä jättää auto korjaamatta, vaikkakin olisi menossa vaihtoon. Eli sinun olisi pitänyt korjauttaa auto maksutta ja sitten vaihtaa, mikäli vaihtotarkoitus oli. Ei olisi vaihdossa tarvinnut selitellä, että vikaa on. Joku tuossa tarinassasi ei täsmää tai sitten olet suoraan sanottuna typerä?


      • 0654321

        Kerroin vaan omat TOOOSI HUONOT kokemukset uutena ostetusta i20.stä. Meillä on perheessä sellainen tilanne että vaimolla pitää olla varmatoiminen auto (tätä autoa ei ollut vielä tarkoitus vaihtaa muutamaan vuoteen). Ei voitu pitää 3-4 vko autoa joka voi hajota missä vaiheessa vaan ja jättää tielle (sitten vasta olisi saatu auto tutkintaan, siitä sitten eteenpäin olisi ollut osien odottelua ja taas uusia huoltoaikoja niinkuin aiemmillakin kerroilla). Hyundain huoltoliike tosiaan suositti olla ajamatta autolla. Olisi kiva kun pystyisin laittamaan tähän videon moottorin äänestä mutta ei taida olla suomi24 sellaista mahdollisuutta. Autoa kuitenkin tarvitaan eikä puhettakaan ollut että saataisiin sijaisauto. Ja jossain vaiheessa vaan riittää, auto oli ehkä parikymmentä kertaa korjaamolla vuosihuoltojen lisäksi (pariin kertaan hinattiinkin korjaamolle).

        Auton vaihdoin liikkeessä ja tosiaan toki kerroin äänestä (liike vähän kauempana enkä halunnut tehdä sinne turhaa reissua varsinkin kun ei tiennyt olisiko i20.llä päässyt enää takaisin kotiin). Liike kuitenkin hyväsyi ylimääräiset äänet kun autossa oli vielä reilu vuosi takuuta jäljellä (mutta tuli silti itselle aika kalliit kilometrit i20.llä, eikä mitään huolettomia kilometrejä). Olen koittanut seurailla koska vanha autoni tulee myyntiin liikkeen sivuille muttei vielä tainnut tulla (nyt mennyt kohta 2kk) joten jotain isompaa remonttia se on vaatinut tai sitten ovat myyneet sen saman tien eteenpäin.

        Ja mainitaan nyt sekin että pyysin tarjouksen vaihdosta (johon maahantuoja lupasi tulla vastaan) myös toisesta Hyundai liikkeestä (kun alkuperäinen myyjäliike ei halunnut tehdä koko tarjousta). Myönsivät sielläkin suoraan ettei minun kannata tätä vaihtoa tehdä (itse en vieläkään ymmärrä miten he laskivat summan kun sen piti olla 2000-3000e edullisempi listahintaa, niin hinta oli aika tarkkaan 2000e listahintaa korkeampi ilman mitään lisätarvikkeita - vanhan auton hyvityksellä olisin saanut juuri ja juuri kuitattua vanhat velat pois joten hinnat oli helposti vertailtavissa). Tuli lopulta paljon edullisemmaksi vaihtaa auto vähänajettuun i30.een muualla ilman maahantuojan vastaantuloa.
        Joo, tosi typerä olin silloin joskus kun haksahdin koko Hyundai i20.een (silloinkin koitin kyllä etukäteen lueskella arvosteluita joista suurin osa oli positiivisia). Toivotaan ettei tämä i30 ole samanlainen pommi.


      • hky5567

        Moottorin outo ääni? Konepellin alta kuului nakutusta ja kumeaa ääntä, niimkuin peltipurkin sisältä tulevaa. Välillä kuin bensakone olisi muuttunut voimakkaaksi dieselkoneeksi. Käskettiin olla ajamatta ja epäiltiin laakerivikaa. venttilivikaa jne. Ajoin silti ja vein Hyndain ei merkkihuolton vaan ns. yhden huoltomiehen "nyrkkipajaan". Vika selvisi ja korjaus kesti 25 min. Hihnapyörän pultit olivat löystyneet. Siitä kaikki nämä äänet. Kiristys pulteille ja varmuuden vuoksi lukituksen kanssa. Siinä se. Näitä tapauksia on ollut muutamia. Olisikko tässäkin aiemmin kirjoittamassa kertomuksessa ollut sama vika? 0654321 nimimerkki.


      • 0654321

        Nyt on paha enää sanoa mikä vika autossa oli kun ei ole enää koko autoa. Perhana kun ei merkkihuollossa ollut mitään hajuakaan mikä voi vikana olla. Kauhistelivat vaan ääntä ja tosiaan suositus olla ajamatta. Kuulosti kyllä just tolta (voimakas naputus/kolkotus, vähän niinkuin dieselauto joka rikki). Tuntuu että tarvii nykyään itse etsiä vika netistä (ei niillä merkkihuollossa ole enää aikaa/taitoa tehdä muuta kuin lyödä auto töpsöliin ja toivoa että se näyttää mikä vika autossa on). Siitä hyvä nämä keskustelupalstat että voi löytää mahdollisen vian syyn ennen merkkihuoltoon viemistä.
        Sattui kyllä 4 vuoden aikana tuohon omaan i20.een kaikki mahdolliset viat.


      • brt5555
        0654321 kirjoitti:

        Nyt on paha enää sanoa mikä vika autossa oli kun ei ole enää koko autoa. Perhana kun ei merkkihuollossa ollut mitään hajuakaan mikä voi vikana olla. Kauhistelivat vaan ääntä ja tosiaan suositus olla ajamatta. Kuulosti kyllä just tolta (voimakas naputus/kolkotus, vähän niinkuin dieselauto joka rikki). Tuntuu että tarvii nykyään itse etsiä vika netistä (ei niillä merkkihuollossa ole enää aikaa/taitoa tehdä muuta kuin lyödä auto töpsöliin ja toivoa että se näyttää mikä vika autossa on). Siitä hyvä nämä keskustelupalstat että voi löytää mahdollisen vian syyn ennen merkkihuoltoon viemistä.
        Sattui kyllä 4 vuoden aikana tuohon omaan i20.een kaikki mahdolliset viat.

        Näinhän se asia on. " Sokeutuuko" asiakas, että autossa kun on takuu, niin uskoo mitä merkkihuolto sanoo ja luulee pitävänsä merkkihuoltoa ainoana vaihtoehtona. Ehkäpä kannattaa käytää autoa muualla kuin merkkihuollossa. Vika voi olla joskus todella yksinkertainen. Eli muutama kymppi kannattaa joskus satsata "nyrkkipajalle". Mikäli esim. "nyrkkiapaja" löytää vian, niin eihän sitä ole pakko siellä korjauttaa, vaan vie sinne takuukorjaukseen merkkihuoltoon.


    • onkohynyvarma

      Ps Sattuu vaan olemaan Hyndaissakin maanantai autoja i20 on niitä myös i30 ja koko hynyn sarjassa<< esim omalla ajettu jo 170tkm ja toimii kuin enkeli :))

    • Anonyymi

      Miulla i20 vm 2014. Ostin auton 9/2017 ja auto toimi 1,5v hyvin, kerran uusitti levyt ja palat taakse mistä täälläkin puhuttu näköjään. Ruostevika tullu myös ite havaittua. Takakontissa pyyhkijän ympäriltä kukkii. Mut nyt auto hajoskon huhtikuussa. Ensin vaihettiin ketju, sen jälkee katalysaattori, sen jälkeen venttiilinnostimet sekä pakosarjaan jotain, auto pitää järkyttävää nakutusta. Nyt vika ”löyty” että männän ja sylinterin välissä väljää. Eli moottori vaihtoon. Auto ollu pajalla nyt reilut 2kk ja ens viikolla pitäs saada takasin. Taitaa lähtee auto kiertoon ku näitä kommentteja lukee ja omaa kokemusta puntaroi. Muuten on näppärä pikkuauto.

    • Anonyymi

      minulla sama auto ja laatupeli 489 000 mittarissa ja vieläkin saa pirtelöt haettua rakkaalla kauppakassillani.

      • Anonyymi

        489 000`? Eiköhän tuollainen 1.2L kone ole jo varsin pirtelönä tuolla kilometrimäärällä.... Getzejä näkee n. 300tkm ajettuina, mutta epäilen että i20sen Kappa koneella pääsee ihan 400tkm lukemiin..


    • Anonyymi

      Itselläni i20 huyndai 2016, ajettu vajaa 80000km ja jakopääketju löystynyt. Kaksi edellistä määräaikaishuoltoa teetetty Ad korjaamoööa ja nyt maahantuoja ei myönnä korjausta takuun piiriin ja tapellut asiasta jo muutaman viikon. Vetoavat että köteiskuittien puutteisiin, kun ei öljyn tarkka laatu selviä niistä. Merkkihuollon tarjous 2.100€. Onko vastaavia kokemuksia?

      • Anonyymi

        Tämä lienee uusikoppainen i20?
        Onko nämä jakoketjuongelmat yleisiä tässä 1.25 moottorissa?
        Tulee mieleen vuosituhannen alun Nissanit, niissä paukkui noita ketjuja alle 100tkm ja oli tyyppivika.

        Hirvittää jos i20 kärsii myös jakoketjuonegelmista, ittellä 2018 1.25l jolla ajettu vasta 15tkm ja ajattelin tämän pitää ihan loppuun, mukava ja nättiauto... Oeletin ettei Hyundailla ole ollut ongelmia jakoketjujen kanssa kuten Nissanilla, volkkarilla ja muutamalla muulla, mutta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä lienee uusikoppainen i20?
        Onko nämä jakoketjuongelmat yleisiä tässä 1.25 moottorissa?
        Tulee mieleen vuosituhannen alun Nissanit, niissä paukkui noita ketjuja alle 100tkm ja oli tyyppivika.

        Hirvittää jos i20 kärsii myös jakoketjuonegelmista, ittellä 2018 1.25l jolla ajettu vasta 15tkm ja ajattelin tämän pitää ihan loppuun, mukava ja nättiauto... Oeletin ettei Hyundailla ole ollut ongelmia jakoketjujen kanssa kuten Nissanilla, volkkarilla ja muutamalla muulla, mutta?

        Ei ole huono auto i20. Täältä kannattaa katsella "oikeiden" omistajien kokemuksia. Olen kyllä aika skeptinen suomi 24 palstaa kohtaan koska kuka tahansa voi väittää olevensa Hyundain omistaja ja keksiä satutarinoita.
        Aina täytyy muistaa että provot aika paljon näillä palstoilla keksii satutarinoita.
        http://www.hyundaiclubfinland.com/forum/index.php


      • Anonyymi

        Joo ihan hyvä autohan se on ollut. 5w30 on laitettu ja näkyy kuiteillakin mutta ei kuulemma riitä öljyn laadun selvitykseksi vaan pitäisi olla tarkempi luokitus. Jakoketjun kirjaston omalla rahalla muualla ja maksoi n. 900€ töineen. Uskon, että tarvikeosat eivät ainakaan huonompia ole kuin alkuperäisosat. Nyt viittä vaille valmis pyyntö kuluttajariitalautakuntaan, jotta selvittävät kenen vastuulle korjauskustannukset olisi kuulunut. Hauskoja nämä 5v/100tkm takuut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä lienee uusikoppainen i20?
        Onko nämä jakoketjuongelmat yleisiä tässä 1.25 moottorissa?
        Tulee mieleen vuosituhannen alun Nissanit, niissä paukkui noita ketjuja alle 100tkm ja oli tyyppivika.

        Hirvittää jos i20 kärsii myös jakoketjuonegelmista, ittellä 2018 1.25l jolla ajettu vasta 15tkm ja ajattelin tämän pitää ihan loppuun, mukava ja nättiauto... Oeletin ettei Hyundailla ole ollut ongelmia jakoketjujen kanssa kuten Nissanilla, volkkarilla ja muutamalla muulla, mutta?

        Itsellä Hyundai i20 jolla ajettu viime kesänä muistaakseni n.120 000 km (2013 ostettu). Auto reistaili jonkin aikaa, oli tehottomuutta jne. Lopulta "kunnon" korjaamo sai vian selvitettyä, kun oli ensin monessa paikassa juostu. Jakopään ketju löystynyt ja tukkinut samalla katalysaattorin. Paha homma, sillä maksoi maltaita. Katalysaattori sentään tilattiin Saksasta, joten siinä taisi tulla n.tonni säästöä. Luulin, että Hyundai olisi loistoauto, mutta ei tullut firma yhtään vastaan ja takuukaan ei enää voimassa. Tuon jälkeen kone tuskin on enää entisensä, sillä syö öljyä aika tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä lienee uusikoppainen i20?
        Onko nämä jakoketjuongelmat yleisiä tässä 1.25 moottorissa?
        Tulee mieleen vuosituhannen alun Nissanit, niissä paukkui noita ketjuja alle 100tkm ja oli tyyppivika.

        Hirvittää jos i20 kärsii myös jakoketjuonegelmista, ittellä 2018 1.25l jolla ajettu vasta 15tkm ja ajattelin tämän pitää ihan loppuun, mukava ja nättiauto... Oeletin ettei Hyundailla ole ollut ongelmia jakoketjujen kanssa kuten Nissanilla, volkkarilla ja muutamalla muulla, mutta?

        i 20 ei ole 1.25 koneella tietääkseni. On vaan 1.0 ja 1.2


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        i 20 ei ole 1.25 koneella tietääkseni. On vaan 1.0 ja 1.2

        Se 1.2 on 1248cm3 moottori, siitä tuo 1.25L. ;)
        1.25 L (G4LA)

        The 1,248 cc (1.25 L) is the European version. It is a four-cylinder engine making 86 PS (63 kW; 85 hp) at 6,000 rpm and 12.3 kg⋅m (89 lb⋅ft; 121 N⋅m) of torque at 4,000 rpm.

        Samaa konetta tehdään sekä 74hv että 84hv versiona.


      • Anonyymi

        Sama homma kävi. Vuosimalli 2016 ja i20. Just kun tuli mittariin 100.000e niin moottorihäiriön merkkivalo syttyi. Ketju oli hypännyt. Öljyn seassa metallihilettä. Korjautin AD autoliikkeessa. Maksoi about 1000e. Nyt ajettu 12.000km ja pitää omituista ulinaa kun lähtee valoista mutta loppuu kun isompi vaihde silmään. Kovassa moottoritie ajossa ei mitään ongelmia.


    • Anonyymi

      Mitä öljyy laitettu,,yleensä 5w-30 laittavat tai 5w-40 kummatkin käy...kysy korjaamolta mitä laittoivet<<<

    • Anonyymi

      on hyndai kuitenkin mersua parempi.

    • Anonyymi

      Sonta Fiii pihassa, 480tkm rullattu, vaihettu hehkut, yks suutin, pari kierrosta jarruja, renkaita ja tuulilasi kun joku sen keksi paskoa K-Märketin parkkihallissa.

      Vaunun edessä hiukan mopo, muuten jees.

    • Anonyymi

      Yleensäkin. Ajellaan ja jos joku tulee vastan painellaan jarrua.
      Olisiko jo aika siirtyä julkiseen.

    • Anonyymi

      Mikä vika.
      En pääse auton sisään sitten millään.
      Painan nappia mitään ei tapahdu, hitto siinä se seisoo.

      • Anonyymi

        Vaihda avaimen patteri ....


    • Anonyymi

      Mitä kustannuksista taakseen jättää maksamatta niin edestä löytää....

      • Anonyymi

        Mulla on i20 maahantuojan mukaan valmistunut 22.3.2023, valmistenumeron mukaan auto on vuosimallia 2022, koska kymmenes merkki on N. 2023 mallissa se on P, Onkohan autoani valmiistettu jo 2022 puolella ja lyöty valmistenumero sen mukaan, laiskaa porukkaa tejhtaalla kun menee toista vuotta että saa auton valmiiksi, Vai pitääkö maahantuoja ja myyjä minua tollona etten tiedä mitä valmistenumero tarkoittaa.


    • Anonyymi

      Eikö siinä ole öljyn ja tulppien vaihto 6500 km välein jos ajat kaupungissa tai hitaasti tai suolatulla tiellä.

    • Anonyymi

      Joko käytit välihuollossa? Oliko öljyn tulppien ja suodattimien vaihto 6500 km välein, ja vuosihuolto päälle kun 15000 tulee täyteen, sillä ne takuuajat maksatetaan.

    • Anonyymi

      ikä on koetaulussa se SOS valo joka jää pakkasella palamaan vähäksi aikaa.

    • Anonyymi

      Toyodas olisi parempi ehdokas!⚠️

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1255
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1176
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe