Alaikäisen alkoholismi

Juonenkäkuolekoskaan

Eli oon 17v ja musta tuntuu, että musta on tullut alkoholisti. Kaikki alkoi siitä kun pari vuotta sitten lopetin rakkaan harrastukseni. Aloin silloin tällöin ryyppäämään kavereiden kanssa kunnes mulla meni välit niiden kanssa poikki. En juonut silloin puoleen vuoteen, kunnes masentuneena päätin vetää kännit yksin... siitä alkoi mun alkoholismi ja varsinkin kun välit parani kavereihin ja sain uusiakin kavereita. Nykyään juon vähintään 2 kertaa viikossa eli viikolla yksin ja viikonloppuisin kavereiden kanssa. Mun kaverit ei tiedä, että mä juon myös viikolla enkä voi kertoa niille, koska en halua menettää välejä enään. Mutta kertokaa että miten saan ees tän viikolla juomisen loppumaan!!!

3

270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TänäänkäänEnJuo

      Hienoa, että olet miettinyt juomistasi. Jos tuntuu, että juo liikaa, niin näin se silloin oikeastaan aina on.

      Usein juodaan kun on tylsää, masentaa tai ahdistaa. Nuo ovat tunteita. Kroppasi ei viinaa kaipaa vaan turrutat tunnemaailmaa. Samaa ihmiset tekevät lääkkeillä.

      Kun juot niin juotko enemmän kuin olit suunnitellut? Karkaako lapasesta? Onko vaikeaa lopettaa? Alkoholistinen juominen on sellaista.

      Jos sinulla luottoystävä tai perheenjäsen joka osaa keskustella, niin kerro hänelle mikä masentaa. Kerro tunteista. Kun ne saa ulos niin todennäköisesti helpottaa eikä alkoholia haluakaan. Voit myös soittaa johonkin päivystävään päihdeapuun. Vaihtoehtoja varmaan monia, en tunne niitä.

      Paskojen fiilisten rehellinen käsittely ja niistä puhuminen auttaa. Auttoi ainakin minua.

    • Hyvä_että_kirjoitit

      On hyvä että olet itse huomannut alkavan alkoholiongelmasi. Olet jo kirjoittanut tänne palstalle. Tästä on hyvä jatkaa selvittämään asiaa enemmän.

      Minusta juomisessasi on jo merkkejä siitä, että et kokonaan enää hallitse juomistasi. Silloin kannattaa tarttua asiaan heti, minkä olet jo tehnytkin. Olet vielä hyvin nuori, ei missään nimessä kannata pilata vaikkapa opiskelua tai työpaikkaa juomisen takia.

      On monta paikkaa mihin voi mennä keskustelemaan tästä alkavasta alkoholiongelmasta. Terveyskeskukseen voi mennä, ja pyytää vaikka että pääsisi keskustelemaan terveydenhoitajan kanssa. A-klinikka on myös hyvä paikka. Jos googletat Päihdelinkki, niin sieltä löytyy muutakin tietoa. A-klinikka löytyy myös googlettamalla. Päihdelinkkiin voi myös kirjautua ja kirjoitella, siellä ollaan myös nimettöminä.

    • Isosetä

      Voit lopettaa juomisen kuin seinään koska olet 17 etkä saa edes juoda.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2936
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      106
      2500
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      92
      2256
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2082
    5. 177
      1896
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1883
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      46
      1825
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1323
    Aihe