Löytyykö täältä nivelpsoriasista sairastavia?
Olen nyt käynyt eri lääkäreillä ja tutkimuksissa oireitteni kanssa liki kaksi vuotta saamatta diagnoosia. Jo alkumetreillä epäilin itse nivelpsoriasista oireitteini perusteella, mutta sairaalan fysiatrisella osastolla torppasiat sen koska minulla ei ole makkarasormia, eikä turvotusta.
Onko nivelpsoria sairastavia joilla ei ole makkarasormia?
Minulla on paljon eri oireita mutta päälimmäisenä nivelkivut, aamujäykkyys varsinkin sormissa,mutta myös selässä. Iholla on punaisia ihottumaläikkiä, jotka paikoitellen hilseilevät. Viimeksi sairaalassa tutkimuksissa ollessa ihottamaa oli sääressä, nyt myös hiusrajassa. Muitakin oireita on mutta nämä on pahimmat ja elämänlaatua haittaavimmat. Yksityiselle ei ole varaa mennä, muuten olisin jo reumalääkärille mennyt. Kunnallista tietä en ole reumalääkärin vastaanotolle päässyt.
Nivelpsori
7
580
Vastaukset
- satalasissataas
Sain nivelpsoridiagnoosin reumasairaalasta ilman makkarasormia tai varpaita,
turvotuksia eri nivelissä kyllä oli,aamujäykkyyttä ei ollut koskaan päinvastoin
päivän mittaan kankeus lisääntyi iltaa kohti.
Metotreksaatti oli lääkkeenä huono mutta vaihdoin ominpäin LDN.n tilalle.
Reumasairaala totesi nyt taudin olevan remissiossa ja siirsi
takaisin kunnalliseen hoitoon.
Iho-oireet kadonneet kokonaan ja myös niveloireet täysin.
Onneksi ei eroosioita ja destruktioita yms ehtinyt tulla kun
en aikaillut paria vuotta pidempään nivelongelmien alettua,
yksityiselle ei tarvinnut mennä. - 6543
Minulla todettu pelkkä nivelrikko, mutta nyt aloin itse epäilemään nivelpsoriasista, kun yhteen sormista ilmaantui kihelmöivä ihottuma, joka ei ota millään parantuakseen ja kun atopiaa tämä ei kuitenkaan ole. Siihen ihottmasormeen on mielestäni ilmaantunut myös kynsimuutos ikäänkuin olisi tullut painaumalommo keskelle kynttä. Kaikkien sormien kärkinivelet muhkuroituneet, turvotuksesta vähän hankala sanoa, sillä tässä iässä kuusikymppisellä naisihmisellä sitä on aina välillä.
Voiko sitä psoriasisepäilyä jotenkin todentaa, siis käytettävissä mitään lääkevoiteita tai muuta tehoavaa hoitokeinoa jolla voisi poissulkea? - Psoriartriitti
Psori iholla ja nivelpsori yli 10 vuotta. Ei ole makkarasormia. Polvet pahimmat ja nivelrikkokin kehittynyt jatkuvien turvotusten takia. Myös käsissä ongelmia.
- Elspet2
Minulla sekä iho-että nivelpsori ollut jo montakymmentä vuotta. Ei makkarasormia, vuosien mittaan vaan vääntyneet ja kääntyneet, yksi sormi leikattu jo, "suoristettiin", ja on vinompi kuin Pisan torni yhä.
Polvet-lonkat-selkä pahimmat, iho on karmea. Trexan oli monta vuotta käytössä...3 keuhkokuumetta ja jatkuvat hengitystietulehdukset, lopetin vuosi sitten, laitoin stopin niille. Ei enää tulehduksia, mutta iho on paha, nivelet aika-ajoin. Voi että kun löytäiskin avun näihin.
Ruokaöljyä laitan nahkaan välillä,pehmentää. Oon käyttänyt vaikka mitä lääkärin määräämää voidetta, ei tehoja. Jos on vinkkejä, laita tulemaan.
- Psoriako
Mulla on alkoi keväällä oireilemaan toisen käden sormien nivelet. Särkyä ajoittain ja ovat kosketusarat, mutta turvotusta ei ole. Aloin epäilemään psoria sillä isälläni on se. Itse menossa nyt ensiviikolla työterveyteen . Onkohan kuinka yleistä että niveloireet alkavat ennen iho oireita? Itselläni ei ole ihottuma läiskiä mutta päänahka hilseilee.
- Niveljaiho
Mulla alkoi ensin nivelpireet sormissa. Kylmä ilma teki tosi pahaa sormille. Kipuili ja oli jäykät.
Diagnoosin nivelpsoriin ja ihopsoriin sain vasta kun iho alkoi oireilla.
- Täydellisestionneton
Kuin oma tarinani. Apua ei saa ellei yleislääkäri silmillä näe poikkeumaa ja kun verikokeet ovat normaalit. Olen samassa veneessä, kohta romahdan kipuihini joihin vain panadolia määrätty nyt 5-6 v.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559