Ga-ryhmä ei välttämättä auta

OlenErkkipeluri

Kävin aikoinaan Ga-ryhmässä, ja minua se ei ainakaan auttanut. Samaa 12-kohdan ohjelmaa jauhetaan kuukaudesta toiseen ja vuodesta toiseen. Tyypit ovat istuneet ryhmässä vuosikausia ja jaksavat joka viikko puhua samaa asiaa: Olen Erkki ja olen peluri. Ja siihen perään oma tarina. 12-kohdan ohjelmassa puhutaan jumalasta, jollaisena ihminen sen itse käsittää, mutta tähänkään asiaan ei paneuduta syvällisesti. Ei lueta Raamattua eikä rukoilla pelaamattomuuden puolesta. En koskaan käsittänyt mikä se jumala on. Jokin korkeampi voima, jollainen ihminen haluaa sen itse olevan. Mutta jos Ga-ryhmä jotakin auttaa, niin hyvä sitten. Kunhan jaksaa vuodesta toiseen hokea samaa mantraa.

4

1302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei nimimerkki, OlenErkkipeluri

      Ikävää, että olet peluri, mutta hyvä asia on sen myöntäminen. GA-ryhmä auttaa joitakin, kuten AA-ryhmä auttaa monia. Me olemme erilaisia, onneksi on myös erilaisia avunsaamis tapoja sekä mahdollisuuksia. Toivottavasti sinulla on joku keino, joka auttaa sinua, jos haluat pelitöntä arkea. Jos asut pääkaupunkiseudulla Helsingin keskustassa on Tiltti-niminen paikka, johon kannattaa tutustua, jos yhtään kiinnostaa. Muitakin on. Jos pelaaminen haittaa elämää, avun hakeminen mahdollisimman pian on viisasta.

      Kevään iloa,
      Pirkko-pappi

    • QQQ009

      Kun ryhmissä on siellä ensimmäistä kertaa oleva niin silloin kerrotaan pelitarina. Muissa palavereissä käsitellään muita 12 askelta ja saa puhua niiden pohjalta. Joskus tietysti tulokkaita voi olla usein jolloin se toistuu.

    • JosVaikka

      10 sadasta ihmisestä onnistuu lopettamaan pelaamisen ryhmän avulla, niin se todellakin auttaa! Harmi jos et itse saanut apua.

    • Itse olen kyllä saanut apua GA ryhmästä ja käyn edelleen siellä. Ei kukaan voi toisen puolesta pelaamista lopettaa. Ryhmän tarkoitus on jakaa kokemuksia ja tukea muita ryhmäläisiä. Nämä vuosia kokouksissa käyneet ainakin mulle toimii esikuvina ja heidän kokemuksensa on auttaneet minua eteenpäin. Nyt takana jo 3 vuotta pelaamatonta aikaa ja päivä kerrallaan tästä eteenpäin. Liikaa on käynyt porukkaa joka kuvittelee että kun tulee ryhmään niin pelit loppuu automaattisesti. Puuttuu itseltä kuitenkin se halu lopettaa pelaaminen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1913
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1486
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      16
      1398
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe