Hellou!
Mä oon miettinyt hirveästi mihin sitä hakisi kouluun yhteishaussa ja törmäsin tällaiseen kuin Humanistinen Ammattikorkeakoulu ja yhteisöpedagogin koulutus. Onko jollain jotain kokemusta tästä? Mitä koulutus pitää sisällään? Minkälaiset pääsykokeet? ja onko työllistyminen koulun jälkeen hyvä?
Yhteisöpedagogin koulutus?????
3
405
Vastaukset 3
- hoomoilanen1
siis mikä ihmeen yhteisöpedagogi? En oo koskaan kuullu
- yhteisöpedagogi
Itselläni on nyt pian vuosi takana yhteisöpedagogin opintoja Turun Humakissa!
Hain yhteisöpedagogiksi, koska se tuntui kaiken kuulemani perusteella varsin virkistävältä ja mielenkiintoiselta ammatilta. Tein paljon selvitystyötä, ennen kuin uskalsin pistää sen ykkösekseni hakulomakkeessa. Minulle merkittävää tietoa oli etenkin korkea työllistymisprosentti (90%), sekä monipuolinen työkenttä. Tarjolla on siis eri työtä aina nuorisotyöstä järjestötyöhön esimerkiksi johtotehtävissä. YP:n työpaikka voi sen sijaan olla lähes missä tahansa! (koulut, nuorisotalot, järjestötilat tai vaikkapa vankila!). Hakeminen oli luultavasti tähänastisen elämäni paras päätös, enkä ole hetkekäkään katunut opintojen aloittamista.
Pääsykokeet olivat melko rennot ainakin täällä Turussa. Hakijoita riitti, mutta järkevän jaottelun ansiosta ja hieman onnenkantamoisen saattelemana pääsin itse jo puolen päivän jälkeen lähtemään pois! (tietääkseni jotkut olivat olleet kokeissa iltapäivään asti). Itse kokeissa oli opiskeluvalmiutta mittaava kirjallinen osuus (essee aiheesta x) sekä ryhmähaastattelu, joka ainakin itseäni jännitti suuresti. Haastatteluun kannattaa ehdottomasti valmistautua olemalla oma itsensä, lukemalla huolellisesti tehtävänannon ja kuuntelemalla muita sekä esittämällä itse perusteltuja mielipiteitä. Kannattaa tutustua huolellisesti myös yhteisöpedagogin ammattiin ja tehtäväkenttään annetun materiaalin muodossa. Jännittämistä ei kannata pelätä, se on täysin normaalia ja kuuluu asiaan.
Opiskelu sen sijaan on ollut mahtavaa! Meillä on erittäin pätevät lehtorit ja luennoitsijat. Kontaktiopetusta on lähes viisi päivää viikossa, ja oppiminen tapahtuu pitkälti tekemisen kautta. Työharjoittelua on luvassa paljon, joten jo ensimmäisen vuoden jälkeen olet verkostoitunut ja oppinut tekemään pedagogista työtä käytännössä! - peijjonen
Moikka! Me tehtiin juuri Turussa tällainen yhteishakuvideo. Video avartaa lyhyesti ja ytimekkäästi sitä, millaista opiskelu Humanistisessa ammattikorkeakoulussa on!
https://www.youtube.com/watch?v=_wrmRqNSRJQ
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa751739- 241216
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as341112Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu135933Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64704
- 77632
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192629On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79608- 49571
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32528- 55517
- 57502
- 36474
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 33423
- 40417
- 16409
- 82398