Maaliskuun aamu

Ruuneman

Aina muistan tään aamuisen ajan
kun yksinäin kirjoittelin.
Tämän kotoisen sanapajan
minä teksteillä ilmoittelin.

On ihanaa keväinen aika
pian päiväkin kirkkahin.
On ilmassa lemmenkin taika
missä oot Sinä mun rakkahin.

Näin sujuvat viikot ja päivät
niin tunnit kuin kuukaudet.
Kaikki muistot ne kauaksi jäivät,
nuoruuspäivien myös aatokset

Kesä kaunis on luonamme kohta
ja on linnuillakin oikein syy
istuinpaikkana pihapuun oksa
sanoa meille titityy.

Minä valssini sanoin näin kerroin
ajatuksistain aamuisten.
Ehkä muut teistä monin verroin
osaavammin voi tehdä sen.

6

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ramoona_

      Valkeaksi maalasi maiseman maaliskuun aamu
      aurinko piilossa pilvien takana kuin valju haamu.
      Mustarastas lintulaudalla murkinoi ja värjöttelee
      kosimalauluja varmaan mielessään jo harjoittelee.

      Kumisaappaissa minulla marimekon unikkokukat
      ehjätkin on, ei lenkillä kastu varpaat, ei villasukat.
      Jäätä, sohjoa, loskaa , kuraakin on ja likaista lunta,
      kevään tuoksun jo aavistaa, valoon vakaa suunta.

    • Kuin keväinen tervehdys soitto
      Sinun runosi varhainen on
      niin aikainen aamun on koitto
      pihanurmikin on lumeton.

      Siellä kukkaset arkoina nostaa päät
      ja tuoksuvat keväiset tuulet
      kun auringon kirkkaana taivaalla näät
      riemukonsertin ilmassa kuulet.

      Sinulle poimia tahtoisin sinivuokon
      sen rintaasi kiinnittäisin
      ja kesällä mansikkatuokon
      monista runoista näin kiittäisin.

    • Näen lumikellot nuppuineen
      portaan viereen kasvaneen.
      Kärjet päivänliljan
      huomasin penkissään hiljan.

      Mustarastaat kaksittain
      juoksentelee pihallain.
      Lumikasat harmajat
      kevättuuleen haihtuvat.

    • pimeysontakana

      Kiitos kaunis aivan ihanista runoistanne!
      Eino Leinoa lainaten.

      Ei vielä leivon suvi laulut soi, ei virrat vuolaat syöksy kuohumalla, mut keväästä jo urvut unelmoi ja kesä haaveksii hangen alla.

      Mukavaa päivän jatkoa kaikille!!

      • Lorenaa

        Oli todella jopa riemukasta lukea, tunnelmoida kevään kohinan alkaessa runoja, joissa monet runosuonet olivat sykkineet lukijoille kaunista maaliskuuta.

        Niin, eilen oli kevätpäivän tasaus, joten tänään taas päivä pidentynyt muutamilla mnuuteilla -reipasta on meno kevättä kohden. Runosuoneni ei nyt pulppua ilmoille riimejä - toivottavasti tämä musiikki Kevään kohinaa tuo virkistystä iltahämärän saapuessa.

        https://www.youtube.com/watch?v=sfe3MUMdWKQ&list=RDsfe3MUMdWKQ&index=1


      • Miks runon on kieli kuin sävelten kulku
        kun lauseeseen joskus vain tulee kuin sulku
        vaan runotpa poukkoilee ylitse esteen
        ne virvoittaa sielun kuin kimallus nesteen.

        Minä laulan ja ylistän runon taikaa
        sen kevät ja lintuset saivat taas aikaan
        kun kevein siivin ne yhdessä kaartaa
        vain kaihoten katson mä taivaan rantaa.

        Ei vierelläin rakkaani enää kulje
        vaan silti en sydäntäin kauneudelle sulje
        sen hehku ja lämpö taas mieleen nousi
        jo aatoksein taivaan sinessä sousi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      62
      600
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      90
      453
    Aihe