krhm.. missähän päin suomen maata kaikki maaseutu myönteiset/maalla asumisesta pitävät /sinne haluavat kaupunkilais naiset oikein lymyilevät? olen itse 25v. nuori mies,tilallinen ja jo pitkän aikaa harmitellut kun esim. kaupungilla tulee juttua kauniimman sukupuolen edustajan kanssa, ja jossain vaiheessa selviää että maalainen olen, jo kääntyy
kannat ympäri ja justiinsa heti lähtee tökkimään toiseen suuntaan...? tästä on useat täälläkin näköjään kirjoittanut. sama täytyy minunkin myöntää, näin se vaan menee..
mittoja on 196/92 sopuisa, ja muutenkin raitis ja omasta mielestäni ihan siisti/kohtelias olen.. joten mikähän tässä nyt...mättää?
"mietin vain"..eikö kellekään kelpaa...
maaseutu myönteiset naiset
200
13939
Vastaukset
- Vaimon palkalla elava
Itse loysin vaimoni opiskelupiireista. Kirjaudu johonkin alan opiskelupaikkaan. Siella niita on vaikka kuinka paljon, riesaks asti.
- tuomas
itse asiassa viime vuonna tähän aikaan olin siellä... muutama varattu... hirveesti muita naisia mutta suuntautuneina esim. pieneläinhoitoihin yms. oikeestaan kaikki olivat
sellaista mieltä kun navetta vuorot sattui kohdalle, että "hyi hyi en kyllä näihin maataloushommiin sotkeudu" tms.
anteeksi vaan , saattaa vaikuttaa että taas yksi turha valittaja lisää...,mutta, näin nuo tuntuvat ainakin omat kokemukseni puhuvan...:(
naiset huomio...:) !! varsinkin jotka maalla ehkä viihtyisivät, nyt olis tilaisuus...:D valmis tilallinen...:)
- tuomas
EI tietenkään pelkästään kaupunkilais naiset vaan ihan kaikki huomioiden :) "paljasjalkainen" maalais nainen.. oikeestaan plussaa..:)
- tuomas
siis, ei erittelyä.. :) (kaupunki vs. maaseutu)
- Susanna
Moi
Ei kyllä tippaakaan kiinosta mikään rehupuntti, kuka sitä nyt haluaa ikuiseen työsiirtolaan maalle. Isäntä päästelee pitkin peltoja yötä päivää traktorilla ja juopottelee naapurin vanhojenpoikien kanssa ja puhuu rasvasia juttuja. Ystäväni seurusteli pari vuotta maajussin kanssa ja sanoi että ei koskaan enään, aina oli työ työ ja lehmät joka paikassa.- tuomas
No onpas sattunut kaverillesi ns.huono tuuri...
sen takia juuri tuohon kirjoittelin että "maaseutu myönteiset" eli tarvitse välttämättä töihin.. :) kunhan nyt edes sietäisi maaseutua/siellä asumista ja sitä että mies niitä töitä tekee. Ymmärrän kyllä hyvin kantasi jos todellakin isäntä noin tekee/tekisi.. quite:Isäntä päästelee pitkin peltoja yötä päivää traktorilla ja juopottelee naapurin vanhojenpoikien kanssa ja puhuu rasvasia juttuja.... en ihmettele ettei kiinnosta :)
ja onhan sekin selvä ettei kaikki halua/tykkää, niinkuin itsekkin sanoit.. tippaakaan ei kiinnosta. selvähän tämä on..:)
siltikin uskaltaisin jopa ehdottaa, että tuleppas
käymään/katsomaan.. saattais sinunkin mielesi muuttua....;) minä en kuitenkaan omasta mielestä ihan satu tuohon esittämääsi kategoriaan...:) - rakkaus kolahtaa
tuomas kirjoitti:
sen takia juuri tuohon kirjoittelin että "maaseutu myönteiset" eli tarvitse välttämättä töihin.. :) kunhan nyt edes sietäisi maaseutua/siellä asumista ja sitä että mies niitä töitä tekee. Ymmärrän kyllä hyvin kantasi jos todellakin isäntä noin tekee/tekisi.. quite:Isäntä päästelee pitkin peltoja yötä päivää traktorilla ja juopottelee naapurin vanhojenpoikien kanssa ja puhuu rasvasia juttuja.... en ihmettele ettei kiinnosta :)
ja onhan sekin selvä ettei kaikki halua/tykkää, niinkuin itsekkin sanoit.. tippaakaan ei kiinnosta. selvähän tämä on..:)
käymään/katsomaan.. saattais sinunkin mielesi muuttua....;) minä en kuitenkaan omasta mielestä ihan satu tuohon esittämääsi kategoriaan...:)Missä päin tilaasi pitelet tai olet koulusi käynyt?
Mie olen opiskellut p-savossa ja suurin osa ystävistäni on maatilan emäntiä. Reippaita, mukavia tyttöjä. Itsekin olin sinne päin kalleellaan monta vuotta, enkä yhtään mahdottomana pidä sitäkään, että vielä joskus ja on meitä muitakin. ;-) Oletkos tansseissa käynyt? - Emäntä
tuomas kirjoitti:
käymään/katsomaan.. saattais sinunkin mielesi muuttua....;) minä en kuitenkaan omasta mielestä ihan satu tuohon esittämääsi kategoriaan...:)sulle Tuomas.Mää ite oon lypsykarjatilan emäntä ja demarin pentuna tiijän mitä on tulla kaupunnista maalle, mut noi naiset haluu kato nykyaikana sitä ns LAATUAIKAA! niin ainaski mun miehen vaimo on sanonut, et viikonloput ja illat viikolla kesälomat (lue: kesä-heinäkuu) pitäs ukon olla visusti kotona tupaukkona. Ne kato Tuomas ei tajuu, et ku pitää vähä etäisyyttä töiden kanssa, ni ei tartte mennä minnekkään suhteenhoitolomalle, ku näkee ukkoo niin harvoin. Heh, heh, vitsi vitsi.Toivottavasti löydät "emännän".
- tuomas
rakkaus kolahtaa kirjoitti:
Missä päin tilaasi pitelet tai olet koulusi käynyt?
Mie olen opiskellut p-savossa ja suurin osa ystävistäni on maatilan emäntiä. Reippaita, mukavia tyttöjä. Itsekin olin sinne päin kalleellaan monta vuotta, enkä yhtään mahdottomana pidä sitäkään, että vielä joskus ja on meitä muitakin. ;-) Oletkos tansseissa käynyt?Etelä-suomesta :) itse asiassa tuo käyttämäsi "mie" kuulosti/näytti hyvinkin tutulta....;) en ole kyllä juuri käynyt..liekö asiansa sillä että oikein vanhan mallin saha pukkikin tanssisi paremmin..:) eli en juuri osaa... vaikkakin ehkä joskus jopa haluaisin :)
- tuomas
Emäntä kirjoitti:
sulle Tuomas.Mää ite oon lypsykarjatilan emäntä ja demarin pentuna tiijän mitä on tulla kaupunnista maalle, mut noi naiset haluu kato nykyaikana sitä ns LAATUAIKAA! niin ainaski mun miehen vaimo on sanonut, et viikonloput ja illat viikolla kesälomat (lue: kesä-heinäkuu) pitäs ukon olla visusti kotona tupaukkona. Ne kato Tuomas ei tajuu, et ku pitää vähä etäisyyttä töiden kanssa, ni ei tartte mennä minnekkään suhteenhoitolomalle, ku näkee ukkoo niin harvoin. Heh, heh, vitsi vitsi.Toivottavasti löydät "emännän".
kyllä uskoisin jotta laatuaikaakin löytyy jos se siitä on kiinni. :) tuo pisti vaan silmääni viestissäsi :"niin ainaski mun miehen vaimo on sanonut,"...eli...eikös...se ole silloin sinä....vai oonko tosiaan niin tyhmä etten nyt oikein hahmota...:D
toivottavasti :) - M35
Älä vain kuule vitun narttu rupea maalaismiehiä solvaamaan tuolla tavalla. S..tanan ämmänkuvatus, mikä vitun yli-ihminen luulet olevas? Mene ja rupea tekemään töitä ja arvosta ihmisiä heidän oikeittein arvojen mukaisesti niin kasvat saatanan akka aikuiseksi!
Vituttaa tuollaiset laiskat ja saamattomat nuoret naiset niin hel.tisti jotta en ainakaan SINUA ottaisi koskaan edes ajatuksiini. - ria
M35 kirjoitti:
Älä vain kuule vitun narttu rupea maalaismiehiä solvaamaan tuolla tavalla. S..tanan ämmänkuvatus, mikä vitun yli-ihminen luulet olevas? Mene ja rupea tekemään töitä ja arvosta ihmisiä heidän oikeittein arvojen mukaisesti niin kasvat saatanan akka aikuiseksi!
Vituttaa tuollaiset laiskat ja saamattomat nuoret naiset niin hel.tisti jotta en ainakaan SINUA ottaisi koskaan edes ajatuksiini.tuo nyt ihan aiheellista? Kukin taaplaa tyylillään ja jokaisella on myös oikeus tehdä niin.
Eikä ole nuo yleistämisetkään kohtuullisia. - Susanna
M35 kirjoitti:
Vituttaa tuollaiset laiskat ja saamattomat nuoret naiset niin hel.tisti jotta en ainakaan SINUA ottaisi koskaan edes ajatuksiini.HAH HAH siinä nähtiin taas synkkämielinen maaseudun vanhapoikka.
Yksinäistä elämää sulle !! - Mualainen-M37
Tytteli hei! Mä voisin panna sua kannikkaan pari kertaa, mut vakavampaan suhteeseen en sun kanssa ryhtyis ;))
- Mie
tuomas kirjoitti:
Etelä-suomesta :) itse asiassa tuo käyttämäsi "mie" kuulosti/näytti hyvinkin tutulta....;) en ole kyllä juuri käynyt..liekö asiansa sillä että oikein vanhan mallin saha pukkikin tanssisi paremmin..:) eli en juuri osaa... vaikkakin ehkä joskus jopa haluaisin :)
Jos sie sitten etelä-karjalan suunnasta olet, niin tanssipaikoilta ei ehkä kannatakkaan lähtä niitä tytskyjä etsimään. Kun se ei täällä taida olla kovin pop nuorten keskuudessa. Toisaalta chanssit on ehkä sitten paremmat. ; ) ja oikein lavatansseissa on aina tunnelmaa...Mutta tanssitaito noin yleensä miehessä tekee aina vaikutuksen, että suosittelen kurssia.
Fiksuudesta; kyllä mie olen ainaski oppinut tuntemaan ihan tavattoman mukavia ja fiksuja maatilan isäntiä/tulevia ja huumorintajuisia! - emäntä
tuomas kirjoitti:
kyllä uskoisin jotta laatuaikaakin löytyy jos se siitä on kiinni. :) tuo pisti vaan silmääni viestissäsi :"niin ainaski mun miehen vaimo on sanonut,"...eli...eikös...se ole silloin sinä....vai oonko tosiaan niin tyhmä etten nyt oikein hahmota...:D
toivottavasti :)Joo, oot oikeessa. Tässä sitten kuuluu aina syyttää yövalvomisii, lasten korvatulehduksii, lehmien poikimisii yms.. mut mun moka et en tajunnu ees esikatselussa tota virhettä. Mun piti kirjottaa että: Mun miehen VELJEN vaimo. Joten rapatessa roiskuu, mun virhe. Sorry, jos sait väärän kuvan.
- tuomas
emäntä kirjoitti:
Joo, oot oikeessa. Tässä sitten kuuluu aina syyttää yövalvomisii, lasten korvatulehduksii, lehmien poikimisii yms.. mut mun moka et en tajunnu ees esikatselussa tota virhettä. Mun piti kirjottaa että: Mun miehen VELJEN vaimo. Joten rapatessa roiskuu, mun virhe. Sorry, jos sait väärän kuvan.
En minä sillä..:) kunhan virnuilin ja vitsillä heitin... hymyilytti vaan niin pirusti...:) heh.
älä suutu, suotta.. katsos itse kukin täällä joskus toilailee...;)
no nyt, ymmrrn...;) eli velipojan..emäntä..:) - tuomas
Mie kirjoitti:
Jos sie sitten etelä-karjalan suunnasta olet, niin tanssipaikoilta ei ehkä kannatakkaan lähtä niitä tytskyjä etsimään. Kun se ei täällä taida olla kovin pop nuorten keskuudessa. Toisaalta chanssit on ehkä sitten paremmat. ; ) ja oikein lavatansseissa on aina tunnelmaa...Mutta tanssitaito noin yleensä miehessä tekee aina vaikutuksen, että suosittelen kurssia.
Fiksuudesta; kyllä mie olen ainaski oppinut tuntemaan ihan tavattoman mukavia ja fiksuja maatilan isäntiä/tulevia ja huumorintajuisia!juu, näin on.. ei tämä meidän nykynuoriso enää arvosta semmosia..sääli..
niinpä just! tietenki!..:D sitä mitä en! osaa, se tekee vaikutuksen naisiin...pitihän se arvata...:) niinminuntuuria.....:)
tuosta viimisestä kommentista, samaa mieltä, kyllä minunkin mielestä fiksuja löytyy..
taaskin kylläkin vähän jäävi sanomaan...:)
nooo, ei se mits, eteenpäin! sano mummo lumessa..
:)
- Ruusa
Itselläsi varmaan on muitakin kriteerejä naisen suhteen kuin pelkkä maaseutumyönteisyys? Minä puolestani en ole löytänyt maaseutumyönteistä miestä, mutta olenkin niin vanha, 31 v. Kannattaisikohan tästä lähteä johonkin lavatansseihin, vai mistä neuvoisit minun lähteä etsimään "maajussia" itselleni? ;)
- tuomas
no vaikkapa jos noiden minun portinpielien väliin osut ja pihaan asti niin.. jo heti löytyy 1 kappaletta "maajussia" :) no ei..oikeestaan ole... mitään tiukkoja kriteerejä, ehkä se tosiaan minun mielestä kantaisi jo pitkälle tuo "myönteisyys" silloin se ainakin perustuisi siihen vapaaseen tahtoon :) en oikein osaa kategorioida/esittää kriteerejä.. kaikki yksilöt on niin erillaisia.. tapauskohtaista..:) sinäkö VANHA! höpönlöpön.. :D ei se tuo ikäkään aina... vaan se mitä korvien välissä :) kyllä varmaan kannattaa käydä lavaloil..:) jo vaikka pelkän menon ja meiningin takia, sitä sieltä kyllä löytyy..! :) ja tiie vaikka semmonen "jussikin" sieltä...;)
ps. oletkos itse sitten niinku..."myönteinen" :D eli siis maalta.. kun semmoista miestä etsit? - Nimetön
Helsingin kupeestakin löytyisi maalaispoika,treffit voi sopia vaikka johonkin tanssipaikkaan..
- tuomas
tätähän minä vähän pelkäsin... ja tuossa itsekseni ajattelin.. ammulypsyllä, jotta jospa niitä ei vaan enää ole..(..myönteisiä naisia) nykyään. ja siltähän tämä nyt vähän vaikuttaa,
eipä sillä, ei voi syyttää..tämä maatalous on kyllä nykyään mennyt sellaiseksi...tuottajien saamat korvaukset tehdystä työstä eikun vaan kutistuu kaiken aikaa ja vaatimukset kovenee..
nooo... itteensä vaan saapi syyttää :) mitäs tuli lähettyä peruskoulun jälkeen tuonne navetan suuntaan eikä jatko kouluun...:) en kyllä oo juurikaan katunu, vaikka välillä vähän juputus kuuluisikin...;)- o-ou
On niitä positiivisesti elämästä, maanviljelystä ja yleisesti maaseudusta ajattelevia naisia vielä=) Itse ainakin katsoisin olevani sellainen...
Vaikka itse en ole maalla asunut, en kuitenkaan katsoisi sen olevan mahdotontakaan=)
Eikä minulle tulisi mieleeni torjua ihmistä ainoastaan siksi, että hän on "maajussi" tai muuten asuu maalla. Kyllä se on se ihminen ja hänen persoonansa, joka varmasti vaikuttaa minun kohdallani enemmän, kuin se, onko hän maanviljelijä... - tuomas
o-ou kirjoitti:
On niitä positiivisesti elämästä, maanviljelystä ja yleisesti maaseudusta ajattelevia naisia vielä=) Itse ainakin katsoisin olevani sellainen...
Vaikka itse en ole maalla asunut, en kuitenkaan katsoisi sen olevan mahdotontakaan=)
Eikä minulle tulisi mieleeni torjua ihmistä ainoastaan siksi, että hän on "maajussi" tai muuten asuu maalla. Kyllä se on se ihminen ja hänen persoonansa, joka varmasti vaikuttaa minun kohdallani enemmän, kuin se, onko hän maanviljelijä...toivo ei siis välttämättä olekkaan menetetty... ?
- höh
etten nuorempana halunnut emännäksi,nyt asun kyllä maalla,mutta ukko on suuntautunut muualle,ei sitä maanviljelys kiinnosta.
- tuomas
itsekkö sinä haluaisit? :) mikset vaikka jotain pieni muotoista... ? ps. kyllä täällä sitten apuja löytyy jos... ;) heh..
- tuomas
se alkais olla tämän päivän työt pulkassa :)
tietysti illalla tarkastu mutta.. noin muuten :)
meni eilen puolille öin ja sen jälkeen tavan kohjo kun vielä täälläkin näköjään käynyt...:D - neiti b
Hei Tuomas
Täällä olisi 26-v nuori nainen, jos haluaisit tutustua/jutustua niin ole hyvä ja kirjoita minulle: [email protected]
:)- tuomas
kiitos kiitos :) voinhan miä kirjotella, jos en vaan nyt heti just ehdi...kaveri tulee hakemaan kohta, pitäis hiihtämään mennä..:) ettet saman tien suutu..:)
- neiti b
tuomas kirjoitti:
kiitos kiitos :) voinhan miä kirjotella, jos en vaan nyt heti just ehdi...kaveri tulee hakemaan kohta, pitäis hiihtämään mennä..:) ettet saman tien suutu..:)
enhä minä nyt niin tekisi. :) olin itsekin tänään hiihtämässä. ja olen kärsivällinen.. ;)
jään odottamaan. kivaa hiihtoretkeä!
- tuomas
Se ois hiihdotkin tältäpäivältä finito! :)
huoh.. viel kun jaksais tuolla... käydä.. tarkastuksilla.....:) sit tutimaan! - MissMC
yks emännäksi haluava/aikova. Kaikki vapaat hyvännäköiset ja tilalliset 20-25v isännät, kirjotelkaapas mullekin!!!
[email protected] - maikki
kun ikä ajoi jo ohi, mutta olen aina pitänyt maalaiselämästä. Onnea kuitenkin yrityksilles.
- tuomas
Taas olis yks aamu takana...:) "kahvipöytään just ehtineenä.."
onko tosiaan näin että, ei nais ihmisiä tämän enempää..:( voi meitä, sinkkumaamiehiä...
vai oisko niin ettei ne eksy tämmösille palstoille
..
kirjotelkaas :)
- Minttu
EI KIINNOSTA, haluan trenditietoisen fiksun miehen
- tuomas
..ei tarvi huutaa.... :) uskotaan uskotaan... Juu, siitä "trenditietoudesta" en niin tiedä/perusta, mutta kyllä luulisin ihan..edes vähän fiksu olevan :) vähän jäävi sanomaan, myönnetään..:) vai onko se niin ettei maalais miehistä löydy fiksuja? siltikin jo aiemminkin sanottu, eihän kaikkien tietenkään tarvitse tykätä! eikä sitä tässä vaadita... jokainen ajattelee niinkuin haluaa :) mites, minttu.. siedätkö edes jutella/yms. maalaisten kans? :)
- maanviljelijä puolisona
Kyllä ne maaseudun miehetkin osaavat olla fiksuja ja trenditietoisia.
Minulla on maanviljelijä mies,joka on kropaltaa komea näky:tiukka peppu,leveät hartiat ja mahtavat lihakset,ruumiillisesta työstä on hyötyä pysyy kroppa kunnossa!
Hänellä on leviksen farkut ja siistit paidat,kengät on fiksut,3-4mm hiukset,sänki parta ja viikset kaikki ok. Aikanani jouduin "kilpailla" saadakseni hänet!
Kyllä maaltakin löytyy seksikkäitä ja komeita sekä trenditietoisia miehiä. Ei ne kaikki kaupungin miehetkään ole trenditietoisia. - tuomas
maanviljelijä puolisona kirjoitti:
Kyllä ne maaseudun miehetkin osaavat olla fiksuja ja trenditietoisia.
Minulla on maanviljelijä mies,joka on kropaltaa komea näky:tiukka peppu,leveät hartiat ja mahtavat lihakset,ruumiillisesta työstä on hyötyä pysyy kroppa kunnossa!
Hänellä on leviksen farkut ja siistit paidat,kengät on fiksut,3-4mm hiukset,sänki parta ja viikset kaikki ok. Aikanani jouduin "kilpailla" saadakseni hänet!
Kyllä maaltakin löytyy seksikkäitä ja komeita sekä trenditietoisia miehiä. Ei ne kaikki kaupungin miehetkään ole trenditietoisia.Nostaa hattua ja kumartaa...:)
kiitos, puolustus puheesta :)
ps.(enkä ole edes maksanut tästä puolustuksesta! ihan vapaaehtoisesti on hän kirjoittanut...jos sitä kuka ehti jo..epäil....;D...)
- omppu
Heips Tuomas:)
Sä herätit mun mielenkiinnon:)
Olen 23v. naisenalku, en ole maalta, mutta olen...hmmm... sanoisin, että "maaseutumyönteinen" ja -henkinen:) Tällä hetkellä asun opiskelun tähden kaupungissa (tosin en kovin suuressa), mutta tulevaisuuden haaveena olisi koti maalla...
Miten suhun saisi yhteyttä? mailiosoite?- tuomas
aijai..niinkö tein...anteeksi.. sevaan...joskus lipsahtaa... ;) no hehhee..
Katos! :) "jameillä on voittaja".. :) ensimmäinen "maaseutumyönteinenkirjaimellisesti" ;D
mitäs opiskelet..? jos saapi udella..? :)
...uskaltaisinkotuon antaa....? *tuumailee*...;)
entäs, jos..sinä antaisit? siis sen mailin!! :)
eihän tässä nytaleta..
- tuomas
..nyt alkaa jo melkein ällöttää itteensäkin.. meinaan tuo oma hymiön käyttö...näkyy olevan melkein joka ...tanan välissä... sortsit vaan.. ja :)
- tuomas
...hyväon hyväon...*antaaperiksi*...
mail-osoite [email protected]... sinnehän saa kirjoittaa :) - Rilla
No, kerroppa ensivaikutelmat emäntäehdokkaiden kirjallisesta ulosannista, niin tällä palstalla kuin sähköposteissa.
- tuomas
Mitähän tuohon sanoisi... onhan tänne naisia kirjotellut vaan en tiedä ovatko ehdokkaita monetkaan..(tietänevät itse..moni ei varmasti halua itseään tituleerattavan näin)..mistä tuonkaan tietää..:)
Ihan mukavia viestejä, ei vaan kukaan oo víelä
'kaapannut' itselleen...;) ...(wink wink..) ;D
- agrologiopiskelija
maaseutumyönteisiä naisia. Itte halluisin maatilan ja isännän.. mutta en välttämättä Etelä-Suomesta. Oon kotosin sen verran pohjosempaa. Minusta tullee agrologi tässä jonkun ajan päästä.
- tuomas
Mistäs päin sitten olet? missäs opiskelet?
Maatiloja ja isäntiä kyllä löytyy, kunhan vaan sattuisi kohallinen....;) tules joskus etelässä käymään, jos vaikka mieli muuttuisi...:)
Ei sillä, että tarvitsisi muuttua..:) - nti23
siitä vaan silmät auki ja katselemmaan..
voisit vaIKKA LOMittajaksi mennä poikamies isännä tilalle´..
muuten, kannattaa katsoa vaatimustasoa, jos ei löydy isäntää..
tosi on että tavallinen nainen ei saa mister miestä eikä ruma isäntä missi naista
ps. älä ota alkoholistia, niitäki on isännis..
- pohjoisen poika
Miten Thomas meinaa selvitä tuollaisesta nais määrästä.
Oletko ajatellut vuorolappu systeemiä portin pieleen?
Vai tyly karsinta ko käyntiin!
Mitä Häh!- 'thomas'
Tuo oli hyvä.. ai että nauratti..:D
Noooh, katsotaans nyt.. jos tästä jotenkin..
ja jos ei nin soitan 'pohjoisen pojan' apuun...
käykö? ;) Ei,sitä ei passaa tehdä että vuorolappuja.. eihän näitä meidän ihanaisia suomen naisia sillä tavalla pidä esineellistää, jotta 'korvamerkitä' =numeroida.. Näiltä ei EU-herrat korviamerkitse! :)
En usko että karsintoihin saakka päästään, eiköhän tässä niin käy jottei ottajia ole sitä
yhtäkään....kele..:) - Rilla
'thomas' kirjoitti:
käykö? ;) Ei,sitä ei passaa tehdä että vuorolappuja.. eihän näitä meidän ihanaisia suomen naisia sillä tavalla pidä esineellistää, jotta 'korvamerkitä' =numeroida.. Näiltä ei EU-herrat korviamerkitse! :)
En usko että karsintoihin saakka päästään, eiköhän tässä niin käy jottei ottajia ole sitä
yhtäkään....kele..:)Sittenhän ollaan täällä kaikki samassa veneessä, tai viimeistään Viljan ja 1Emännättömän risteilyllä ensi kesänä, kun ei ole ottajija.
- tuomas
Rilla kirjoitti:
Sittenhän ollaan täällä kaikki samassa veneessä, tai viimeistään Viljan ja 1Emännättömän risteilyllä ensi kesänä, kun ei ole ottajija.
samassa venhossa... mutta, eikös.. siinä olisi
sitten... mahdollisuudet vaikka mihin?... ;)
vai mitä, Rilla.. kelpaisiko sinulle? ...:) - Rilla
tuomas kirjoitti:
samassa venhossa... mutta, eikös.. siinä olisi
sitten... mahdollisuudet vaikka mihin?... ;)
vai mitä, Rilla.. kelpaisiko sinulle? ...:)Vain korvaan hönkäily puuttui. :))
Onko leivinuunia ja liperipuskaa? Ja ennen kaikkea ruisleivän juurta? :) - Pohjoisen Poika
'thomas' kirjoitti:
yhtäkään....kele..:)aina valmiina kuin partiopoika.
Pitäähän sitä miestä mäessä auttaa.
Totta se on niin totta, et eihän meidän passaa naisia esineelistää..pidetään niin kuin kukkaa kämmenellä, jos niitä vain matkaan sattuu tartuun..
Mut pitedään tää diili tästä yhteistyöstä ja ei sitten huudella siitä.. :D - EU-avustaja
Rilla kirjoitti:
Vain korvaan hönkäily puuttui. :))
Onko leivinuunia ja liperipuskaa? Ja ennen kaikkea ruisleivän juurta? :)Jo tokkiinsa! Kaikki löytyy! Lipstikkapuska tuossa ihan nurkalla. Niin hyvin kasvaa likakaivon kupeessa, ettei pihasuunnitelmaa tehnyt hortonomi ollut tunnistaa! Leivinjuurikin löytyy!
No, ehkä pitänee hieman "katsastaa" ja miettiä vielä.... Turha hötkyily pois! - tuomas
Pohjoisen Poika kirjoitti:
aina valmiina kuin partiopoika.
Pitäähän sitä miestä mäessä auttaa.
Totta se on niin totta, et eihän meidän passaa naisia esineelistää..pidetään niin kuin kukkaa kämmenellä, jos niitä vain matkaan sattuu tartuun..
Mut pitedään tää diili tästä yhteistyöstä ja ei sitten huudella siitä.. :Dsen arvasin että mieheen voi luottaa :)
niin JOS tarttuu...;)
jep, ei pidä huudella ettei muut saa tietää...;D - tuomas
Rilla kirjoitti:
Vain korvaan hönkäily puuttui. :))
Onko leivinuunia ja liperipuskaa? Ja ennen kaikkea ruisleivän juurta? :)se olisi ollut viimeinen naula.. vienyt ns. jalat alta...;D mistäs tietää kuinka paljon täällä hönkäilytti kun tuota...;)
uuni on ja hieno sellainen :) puskista en tiedä,
ei niin perillä niistä, se on ilmeisesti sitten sen tulevan ne osattava ;D juuri löytyy kyllä..
ja moneenkin paikkaan...:)
ps. kyllä tuossa kaikenlaista lepikkoa pihassa..sopii tulla ja tutkia...;D tiedä vaikka..´se tuokin lipukka sieltä jostain...:) - Rilla
tuomas kirjoitti:
se olisi ollut viimeinen naula.. vienyt ns. jalat alta...;D mistäs tietää kuinka paljon täällä hönkäilytti kun tuota...;)
uuni on ja hieno sellainen :) puskista en tiedä,
ei niin perillä niistä, se on ilmeisesti sitten sen tulevan ne osattava ;D juuri löytyy kyllä..
ja moneenkin paikkaan...:)
ps. kyllä tuossa kaikenlaista lepikkoa pihassa..sopii tulla ja tutkia...;D tiedä vaikka..´se tuokin lipukka sieltä jostain...:)Mutta valitettavasti en ole se kaipaamasi maaseutuhenkinen kaupunkilaisneito. Kai ne kaupunkilaisserkut on sitten vain parempia emännyyksiä. :/
- tuomas
Rilla kirjoitti:
Mutta valitettavasti en ole se kaipaamasi maaseutuhenkinen kaupunkilaisneito. Kai ne kaupunkilaisserkut on sitten vain parempia emännyyksiä. :/
Rillaseni tuo neljäs viesti ylhäältä päin...
ja taisi olla minun toinen....:) - tuomas
tuomas kirjoitti:
ja taisi olla minun toinen....:)kolmas viesti minulta oli :)
- Rilla
tuomas kirjoitti:
ja taisi olla minun toinen....:)Kuhan olet vain jälkikäteen lieventänyt vaatimuksiasi. :)
- Pohjoisen Poika
Rilla kirjoitti:
Kuhan olet vain jälkikäteen lieventänyt vaatimuksiasi. :)
On se kyllä perhana ranttu tuo Rilla..
- tuomas
Rilla kirjoitti:
Kuhan olet vain jälkikäteen lieventänyt vaatimuksiasi. :)
samana päivänä, korjasin ensimmäisestä unohtunutta
...:) ei lievennellä, kun ei juuri ole vaatimuksia...:)
kylä kyllä, pohjoosen miäs, kyllä se näkky rilla olevan ranttu...;D - Rilla
tuomas kirjoitti:
samana päivänä, korjasin ensimmäisestä unohtunutta
...:) ei lievennellä, kun ei juuri ole vaatimuksia...:)
kylä kyllä, pohjoosen miäs, kyllä se näkky rilla olevan ranttu...;DJa itse olette ranttuja, emännyyksiksi haluavia näyttää olevan pilvin pimein ja ei vaan kelpaa.
- Pohjoisen Poika
Rilla kirjoitti:
Ja itse olette ranttuja, emännyyksiksi haluavia näyttää olevan pilvin pimein ja ei vaan kelpaa.
ihan kahden miehen sulle lirkutellaan, mutta eipä näytä saavan vastakaikua..
- tuomas
Rilla kirjoitti:
Ja itse olette ranttuja, emännyyksiksi haluavia näyttää olevan pilvin pimein ja ei vaan kelpaa.
..ei pidä suuttua, kelpaa kelpaa...:D
- Rilla
Pohjoisen Poika kirjoitti:
ihan kahden miehen sulle lirkutellaan, mutta eipä näytä saavan vastakaikua..
Jos tuo on ollut sitä lirkuttelua, ei mikään ihme, että poikamiesisäntiä on syrjä- ja muut kylät täynnä. Toimintaa!
- Pohjoisen Poika
Rilla kirjoitti:
Jos tuo on ollut sitä lirkuttelua, ei mikään ihme, että poikamiesisäntiä on syrjä- ja muut kylät täynnä. Toimintaa!
Paskat ei PP mitään ole lirkutellut, kunhan vain vitsiä väänsin(tosin huono ja kuiva sellainen, olenhan kuiva ja ikävä mies)
Jo vuosia vuosia sitten, yks vanhempi Herrasmies sanoi PP:lle, että naisten kans suoratoiminta muuten asiat vain mutkistuu, mutta ei laatunaisia sillalailla saa ja PP kyllästynyt Simasuihin ja Töpseli-Tuijiin.
Ja Rillakin niin kaukana, ei PP:llä aikaa riijustella Suomen päästä päähän ja liekkö saumojakaan...mutta kuitenkin..
Hyvää jatkoa ja palataan asiaan kun sitä ilmenee..
- *neito25*
Heipä!
Kyl löytyy ainaki täält itä-suomest päin..mut mie jo varattu:)Kovin oon maaseutu myönteinen. Maalta kotosin, koko ikäni lehmien kans leikkiny..laitumel juoksennellu ja vasikoit hoitanu:) Aiva ihanaa touhuu se maalla oleminen/tekeminen. Harmi ku ei tavattu..heh..
Täl hetkel oon työttömänä ku ei oo oman alan töitä(keittiö). Maaseudul hommii kyl riittäs..sen tiiän ja niist hommist tykkäisinkin. Mut mie vaa en tavannu ketään maajussii...ilmeisesti ois pitäny lähtee maatalouskouluun:) Mut kyl mie nykyseen ukkoon oon tyytyväinen:) Oma maatila ois kyl aivan ihana..
Toiv. sie löydät emäntäs..jos sit vaik tätä kautta:) Ei piä luovuttaa!
Tzemiä ja hyviä hiihtokeliä! Hiihto o bueno harrastus kute myös lavatanssit!
:)- tuomas
moi :)
quote: *koko ikäni lehmien kans leikkiny..*
jo on ollut leikkikalut sinulla lapsena....;D vanhempasi ilmeisesti antaneet periksi joka pyyntöön..."mie haluun lehmiä!!"
"joo, äiti tuo huomenna"....;D älä nyt suutu vaan, kunhan vitsiä väänsin...;D..!
kiitos kiitos. ja kyllä näyttää olevan loisto kelit hiihtoon.. ollut jo viikon :)
ps. (jos ukon laitat kiertoon nin...)...;) - Maatalousyrittäjä 22-v.
tuomas kirjoitti:
moi :)
quote: *koko ikäni lehmien kans leikkiny..*
jo on ollut leikkikalut sinulla lapsena....;D vanhempasi ilmeisesti antaneet periksi joka pyyntöön..."mie haluun lehmiä!!"
"joo, äiti tuo huomenna"....;D älä nyt suutu vaan, kunhan vitsiä väänsin...;D..!
kiitos kiitos. ja kyllä näyttää olevan loisto kelit hiihtoon.. ollut jo viikon :)
ps. (jos ukon laitat kiertoon nin...)...;),toivottavasti löydät itsellesi emännän! Yksin puurtaminen vie voimat..
Meillä on lypsykarjatila mieheni kanssa :) Ollaan molemmat maatalon lapsia olleet, joten ei ole hänen tarvinu miulle kertoa miten lehmä lypsetään ;)
Mukavaa tehdä työtä kotona, ei tarvi lähteä kauas. Miulla on kyllä muun alan koulutus, mutta en ole halunnut sitä työtä tehdä päivääkään, koska eläimet ovat olleet rakkaita aina :)
Meillä myös lemmikkieläimiä muutamia..
En osaa sanoa mitään "poppakonstia" mistä voisit tulevan emäntäsi löytää. Eräs ystäväni (eivät ole kuitenkaan tilallisia) löysi miehensä chatista :) Ovat olleet yhdessä myös vuosia. Kuka löytää mistäkin :) Mutta voithan myös kokeilla perinteisempää kirje ilmoitusta, eikös ainakin Pellervossa ole sellainen palsta?? :) - tuomas
Maatalousyrittäjä 22-v. kirjoitti:
,toivottavasti löydät itsellesi emännän! Yksin puurtaminen vie voimat..
Meillä on lypsykarjatila mieheni kanssa :) Ollaan molemmat maatalon lapsia olleet, joten ei ole hänen tarvinu miulle kertoa miten lehmä lypsetään ;)
Mukavaa tehdä työtä kotona, ei tarvi lähteä kauas. Miulla on kyllä muun alan koulutus, mutta en ole halunnut sitä työtä tehdä päivääkään, koska eläimet ovat olleet rakkaita aina :)
Meillä myös lemmikkieläimiä muutamia..
En osaa sanoa mitään "poppakonstia" mistä voisit tulevan emäntäsi löytää. Eräs ystäväni (eivät ole kuitenkaan tilallisia) löysi miehensä chatista :) Ovat olleet yhdessä myös vuosia. Kuka löytää mistäkin :) Mutta voithan myös kokeilla perinteisempää kirje ilmoitusta, eikös ainakin Pellervossa ole sellainen palsta?? :)kiitos mukavasta viestistäsi ! :)
saahannähdä.....;)
josei kenellekkään kelpaa niin ei kelpaa...
minkäs teet...
onnea vaan teille, tulevaisuuteen. näyt olevan vielä niiin nuori että aikas monta vuotta saat
vielä lypsyllä käydä..;)...jos ei nuo EU-herrat ihan täysin sekoa.... (minkä ne kyllä tekee....) - Tupu79
tuomas kirjoitti:
kiitos mukavasta viestistäsi ! :)
saahannähdä.....;)
josei kenellekkään kelpaa niin ei kelpaa...
minkäs teet...
onnea vaan teille, tulevaisuuteen. näyt olevan vielä niiin nuori että aikas monta vuotta saat
vielä lypsyllä käydä..;)...jos ei nuo EU-herrat ihan täysin sekoa.... (minkä ne kyllä tekee....)Voi harmi ku olet tilallinen! Täällä ois kunnollinen, fiksu, kaunis ja sporttinen maanviljelijä tyttö, joka etsii isäntee taloon!
- tuomas
Tupu79 kirjoitti:
Voi harmi ku olet tilallinen! Täällä ois kunnollinen, fiksu, kaunis ja sporttinen maanviljelijä tyttö, joka etsii isäntee taloon!
:) ! no missäs päin sitä ollaan/kuinka iso torppa sinulla on...
eikös se nykyaikana pidä suurentaa tilaa vielä suurentamisen jälkeenkin... joten eikös sitä voisi kaksi tilaa yhdistää....;D - tuomas
Tupu79 kirjoitti:
Voi harmi ku olet tilallinen! Täällä ois kunnollinen, fiksu, kaunis ja sporttinen maanviljelijä tyttö, joka etsii isäntee taloon!
eikös se nykyaikana pidä suurentaa tilaa vielä suurentamisen jälkeenkin... joten eikös sitä voisi kaksi tilaa yhdistää....;D
se on totta että erittäin harmi kun tilallinen....
epäilen ettei emäntä onkelmia olisi kyllä yhtään jos ei tilaa olisi....
tuntuu olevan melkoinen karkotin naisten keskuudessa....;) - Emäntäkokelas
tuomas kirjoitti:
eikös se nykyaikana pidä suurentaa tilaa vielä suurentamisen jälkeenkin... joten eikös sitä voisi kaksi tilaa yhdistää....;D
se on totta että erittäin harmi kun tilallinen....
epäilen ettei emäntä onkelmia olisi kyllä yhtään jos ei tilaa olisi....
tuntuu olevan melkoinen karkotin naisten keskuudessa....;)Tuli ikävä omaa isäntääni kun luin viestisi Tuomas. Olet vieläpä ihan samankokoinen kuin oma kultani siellä maalla. Minä olen täällä kaupungissa vielä töissä, mutta niin pahasti olen päässyt rakastumaan, että enköhän minäkin vielä siellä maalla tule asumaan...
- tuomas
Emäntäkokelas kirjoitti:
Tuli ikävä omaa isäntääni kun luin viestisi Tuomas. Olet vieläpä ihan samankokoinen kuin oma kultani siellä maalla. Minä olen täällä kaupungissa vielä töissä, mutta niin pahasti olen päässyt rakastumaan, että enköhän minäkin vielä siellä maalla tule asumaan...
juu, eikun sinne sitten vaan jos soltä tuntuu...
:) onnea vaan! :) - tuomas
tuomas kirjoitti:
juu, eikun sinne sitten vaan jos soltä tuntuu...
:) onnea vaan! :)..."jos SILTÄ tuntuu.." :)
- Emäntäkokelas
tuomas kirjoitti:
..."jos SILTÄ tuntuu.." :)
Oikeassa elämässä mikään ei tietysti ole niin yksinkertaista. Rakastutaan ja lähdetään...
Toimin todella hauskassa, mutta urbaanissa ammatissa. Sitten kun lähden sinne maalle rakkaani perään, en luultavasti enää koskaan tee tätä työtä :(
Valinnat ovat vaikeita, koskaan kai ei saa ihan kaikkea. - tuomas
Emäntäkokelas kirjoitti:
Oikeassa elämässä mikään ei tietysti ole niin yksinkertaista. Rakastutaan ja lähdetään...
Toimin todella hauskassa, mutta urbaanissa ammatissa. Sitten kun lähden sinne maalle rakkaani perään, en luultavasti enää koskaan tee tätä työtä :(
Valinnat ovat vaikeita, koskaan kai ei saa ihan kaikkea.näinhän se on.. ei kaikkea voi saada.
ja tavallaan ei kaikkea pidäkkään saada, sillä se pitää ihmisen tietyllä ja terveellä tavalla nöyränä/järkevänä.
ja minusta tämä pitäisi opettaa jo ihan pienestä pitäen, itselleni se ainakin opetettiin oikeinpa "pohjanmaankautta".. :)
hyvä vaan, nykyään osaa arvostaa mitä saa , eikä välttämättä heti aina natisemassa/itkemässä enempää! :)
nykynuoriso on tässä mielessä minusta ihan "retuperällä"... ei sillä eihän nykyään enää saa vissiin edes korottaa ääntään komentaessaan saatikka sitten "tukistaa niskavilloista".... muuten on heti pahoin pitelijä... kyllä kuri on oltava! :)
itse sain tutustua useammankin kerran "koivuniemenherraan" eli selkä sauna tuli :)... muttei siitä traumoja jäänyt :)
eli järjen kanssa :) - Rilla
tuomas kirjoitti:
näinhän se on.. ei kaikkea voi saada.
ja tavallaan ei kaikkea pidäkkään saada, sillä se pitää ihmisen tietyllä ja terveellä tavalla nöyränä/järkevänä.
ja minusta tämä pitäisi opettaa jo ihan pienestä pitäen, itselleni se ainakin opetettiin oikeinpa "pohjanmaankautta".. :)
hyvä vaan, nykyään osaa arvostaa mitä saa , eikä välttämättä heti aina natisemassa/itkemässä enempää! :)
nykynuoriso on tässä mielessä minusta ihan "retuperällä"... ei sillä eihän nykyään enää saa vissiin edes korottaa ääntään komentaessaan saatikka sitten "tukistaa niskavilloista".... muuten on heti pahoin pitelijä... kyllä kuri on oltava! :)
itse sain tutustua useammankin kerran "koivuniemenherraan" eli selkä sauna tuli :)... muttei siitä traumoja jäänyt :)
eli järjen kanssa :)Nykynuorison puhetyylikin on aika mielenkiintoinen, suorastaan. "Vittu Sami, mitä vanha lehmänperse homo?", noin tervehditään kavereita. No, Rilla kiroilee kyllä itsekkin...
Minä olen meidän sisarusparvesta vanhin, kakarana tuntui, että eihän nuo muut saa piiskaa ollenkaan ja minä joka päivä. Olin kuulema kuriton kakara. :) Mutta eipä noista mitään traumoja jäänyt, kai. :) Ei vaan, vielä nykyäänkin taidan isukkia pomputella ja komennella. :) - nti23
mullaki on mies,siis vasta seurustelen mut kuitenki, mut se mies ei ole maatalous alasta innostunut kovin eikä omista tilaa..
nyt harmittaa, tuntuu että olis ollu kiva alkaa emännäksi, mut kun tätä miestä ei raski laittaa taipaleelle niin pitää haudata emäntä haaveita.
toisinaan harmittaa vietävästi, mulla olisi intoa emännän töihin. maatilan tyttöjä.. - 1Emännätön
Rilla kirjoitti:
Nykynuorison puhetyylikin on aika mielenkiintoinen, suorastaan. "Vittu Sami, mitä vanha lehmänperse homo?", noin tervehditään kavereita. No, Rilla kiroilee kyllä itsekkin...
Minä olen meidän sisarusparvesta vanhin, kakarana tuntui, että eihän nuo muut saa piiskaa ollenkaan ja minä joka päivä. Olin kuulema kuriton kakara. :) Mutta eipä noista mitään traumoja jäänyt, kai. :) Ei vaan, vielä nykyäänkin taidan isukkia pomputella ja komennella. :)kasvatusta on Rilla saanut. Tosin vieläkin saisi rautalehdillä sivellä jos ei vanhempiaan kunnioita. Jonkin verran on opit menneet jo perille. :) Pitäisikö vaihtaa kaveripiiriä? Ei pieni kiro pahaa tee jos sen tekee vakaumuksella. Sisältö lainausmerkeissäsi ei kerro suomenkielen oppitunneilla käyneelle yhtään mitään.
Onko täällä ollut minulle sopivaa emäntäehdokasta ehdolla? Rilla tietää. Sellaista kurissa kasvatettua omaa arvoansa kunnialla kantavaa maahista kun on tuo oma mamselli vielä kohtaamatta. :))
Rilla oletan piiskan olleen parhaaksi sinulle. Rumia suustansa päästellyt aikuisten kuullen. :) - tuomas
Rilla kirjoitti:
Nykynuorison puhetyylikin on aika mielenkiintoinen, suorastaan. "Vittu Sami, mitä vanha lehmänperse homo?", noin tervehditään kavereita. No, Rilla kiroilee kyllä itsekkin...
Minä olen meidän sisarusparvesta vanhin, kakarana tuntui, että eihän nuo muut saa piiskaa ollenkaan ja minä joka päivä. Olin kuulema kuriton kakara. :) Mutta eipä noista mitään traumoja jäänyt, kai. :) Ei vaan, vielä nykyäänkin taidan isukkia pomputella ja komennella. :)sitä on niinkun rillankin persaus punoittanut
jonkun kerran "sapiskan" jälkeen...;D
juu :) niin sitä pitää, ei se pahaksi ole ollut :)
eiaki nyt noin "nykykieltä" sentäs puhu...
kyllä sitä kiroillaan vaan ei ihan tuohon "nykynormaalityyliin"....prkl...:) - tuomas
nti23 kirjoitti:
mullaki on mies,siis vasta seurustelen mut kuitenki, mut se mies ei ole maatalous alasta innostunut kovin eikä omista tilaa..
nyt harmittaa, tuntuu että olis ollu kiva alkaa emännäksi, mut kun tätä miestä ei raski laittaa taipaleelle niin pitää haudata emäntä haaveita.
toisinaan harmittaa vietävästi, mulla olisi intoa emännän töihin. maatilan tyttöjä..heitä kirvestä kaivoon vielä noinvain...
jos niin mielitekee/tekisi maalle, kyllä se ehkä kannattais tarkoin harkita onko sen nykyisen kanssa sitten tulevaisuutta.. :)
varsinkin jos mielessäsi haikailet jotain muuta mikä hänen kanssaan ei onnistu..
eipä, sillä jos vaan pystyt unohtamaan moiset
haaveet niin silloinhan asia on pihvi :)
kysyhän itseltäsi haluatko VARMASTI mtalon emännäksi..ja viljelyhommiin...
meinaan ei tämä mitään herkkua enää nykyaikana ole...:) joten jos tulet toimeen ilman, niin
fyysisesti kuin henkisestikin, hyvä! :)
älä siinä tapauksessa sotkeennu näihin....talkoisiin :) - Rilla
1Emännätön kirjoitti:
kasvatusta on Rilla saanut. Tosin vieläkin saisi rautalehdillä sivellä jos ei vanhempiaan kunnioita. Jonkin verran on opit menneet jo perille. :) Pitäisikö vaihtaa kaveripiiriä? Ei pieni kiro pahaa tee jos sen tekee vakaumuksella. Sisältö lainausmerkeissäsi ei kerro suomenkielen oppitunneilla käyneelle yhtään mitään.
Onko täällä ollut minulle sopivaa emäntäehdokasta ehdolla? Rilla tietää. Sellaista kurissa kasvatettua omaa arvoansa kunnialla kantavaa maahista kun on tuo oma mamselli vielä kohtaamatta. :))
Rilla oletan piiskan olleen parhaaksi sinulle. Rumia suustansa päästellyt aikuisten kuullen. :)Haluatko tietää salaisuuden?
- Rilla
tuomas kirjoitti:
heitä kirvestä kaivoon vielä noinvain...
jos niin mielitekee/tekisi maalle, kyllä se ehkä kannattais tarkoin harkita onko sen nykyisen kanssa sitten tulevaisuutta.. :)
varsinkin jos mielessäsi haikailet jotain muuta mikä hänen kanssaan ei onnistu..
eipä, sillä jos vaan pystyt unohtamaan moiset
haaveet niin silloinhan asia on pihvi :)
kysyhän itseltäsi haluatko VARMASTI mtalon emännäksi..ja viljelyhommiin...
meinaan ei tämä mitään herkkua enää nykyaikana ole...:) joten jos tulet toimeen ilman, niin
fyysisesti kuin henkisestikin, hyvä! :)
älä siinä tapauksessa sotkeennu näihin....talkoisiin :)Paaaaaaaaaljon vapaita emännäksi tahtovia naisia ja sinä vaan vikittelet varattuja... :)
- Emännätön3
Rilla kirjoitti:
Paaaaaaaaaljon vapaita emännäksi tahtovia naisia ja sinä vaan vikittelet varattuja... :)
Jos niitä on, niin missä ne luuraa, ravintoloista niitä ei löydy, käyvätkö kenties kesäisillä tanssilavoilla, vai missä piileskelevät??
- 1Emännätön
Rilla kirjoitti:
Haluatko tietää salaisuuden?
tahtomattaankin tietää tietämättömyyteni tietävältä.
- 1Emännätön
Emännätön3 kirjoitti:
Jos niitä on, niin missä ne luuraa, ravintoloista niitä ei löydy, käyvätkö kenties kesäisillä tanssilavoilla, vai missä piileskelevät??
kolmoisemännätön. Ne jaloimmat löytyy peräkamarin puolelta. Pitää lähteä kyselemään naapureista olisiko sattumoisin jäänyt Helmi taloon. Onhan niitä siellä, mutta tulevat heikosti tuulettumaan. Kuulutko itse vastaaviin valio yksilöihin?
- tuomas
Rilla kirjoitti:
Paaaaaaaaaljon vapaita emännäksi tahtovia naisia ja sinä vaan vikittelet varattuja... :)
minäkö muka vikittelen.... pois se minusta..! :)
enkä varsin toisten naisia/emäntiä.
ja ja, olinko havaitsevani jopa pienen kateuden siemenen tuossa kommentissa rillalta.....;D - Rilla
tuomas kirjoitti:
minäkö muka vikittelen.... pois se minusta..! :)
enkä varsin toisten naisia/emäntiä.
ja ja, olinko havaitsevani jopa pienen kateuden siemenen tuossa kommentissa rillalta.....;DJa vastako huomasit? ;)
- tuomas
Rilla kirjoitti:
Ja vastako huomasit? ;)
...no.....vasta... :)
..nteeksivaan....*mutisee*.....;D
- Viivi
Vähän samanlaiseen ongelmaan olen törmänny mutta tässä tapauksessa probleema on ettei niitä maaseutu myönteisiä miehiä tunnu löytyvän... Hullunahan nuo tuntuvat pitävän jos kuulee että metsän keskellä asustaa ja vielä elättää pientä laumaa nelijalkaisia. Vielä en mikään varsinainen maatilan emäntä ole, vaikkei sekään vaihtoehto pahalta kuulosta.
Ikää on 22 enkä rumakaan usko olevani, mutta ehkäpä sitten pyörin ihan väärissä paikoissa.. :)- tuomas
kyllä uskon tuon hyvinkin, jos kaupungilla
miehille sanot mitä/kuka/mistä, niin kops, kääntyy niilläkin töppöset just toiseen suuntaan.
mutta että.... kuitenkin luulisin että naisia on
paljon vähemmin...
niinkuin joku tuossa mainitsi, yksinäisiä miestilallisia on todeLLA paljon :)
kunhan nyt vaan kohta joku sattuu sinunkin tiellesi :)
minkäslaista puljua pyörittelet? :)
(noin niinkun yleisen mielenkiinnon vuoksi) - Viivi
tuomas kirjoitti:
miehille sanot mitä/kuka/mistä, niin kops, kääntyy niilläkin töppöset just toiseen suuntaan.
paljon vähemmin...
(noin niinkun yleisen mielenkiinnon vuoksi)Niin ehkäpä joku kaunis päivä löydän mäki sen oman maamiehen :)
Mahdollisesti ja toivottavasti joskus tulevaisuudessa tätä mun touhua voi joksikin talliyritykseksi kutsua, nyt vielä ihan harrastus- ja lemmikkipohjalla pidän noita omia kopukoita kotosalla :)
Vinkiksi että jos te yksinäiset maatalon isännät yhtään siedätte hevosia tai koiria niin innokkaita emäntiä saattaapi hyvinkin löytyä näistä hevospiireistä. Suunnaksi vaikka hevostalli.net :) - Rilla
tuomas kirjoitti:
paljon vähemmin...
(noin niinkun yleisen mielenkiinnon vuoksi)No niin Tuomas, kantturat autoon ja hevosia tilalle. Sitten riittää nuoria tyttöjä, se on ihan tosi. Tällä kylällä eräs 40 isäntä teki niin ja kappas, nykyinen emäntä on vähän reilu 2kymppinen. Tosin miehen lapset eivät ilahtuneet, kun koulukaverista tuli äitipuoli....
- Viivi
Rilla kirjoitti:
No niin Tuomas, kantturat autoon ja hevosia tilalle. Sitten riittää nuoria tyttöjä, se on ihan tosi. Tällä kylällä eräs 40 isäntä teki niin ja kappas, nykyinen emäntä on vähän reilu 2kymppinen. Tosin miehen lapset eivät ilahtuneet, kun koulukaverista tuli äitipuoli....
Kyllähän ne lehmät ja hevoset samalle tilalle mahtuu :)
Se vaan on fakta että maaseutu myönteisiä ihmisiä löytää takuuvarmasti hevospiireistä. - SarvipääM81
Viivi kirjoitti:
Kyllähän ne lehmät ja hevoset samalle tilalle mahtuu :)
Se vaan on fakta että maaseutu myönteisiä ihmisiä löytää takuuvarmasti hevospiireistä.Hevoset harrastuksena on ihan mielenkiintoinen vaihtoehto. Mutta olisivatko nämä hevostytöt sitten niin innokkaita kuitenkaan aamuin ja illoin lähtemään ammuja hoitamaan? Välissä tulisi kyllä helposti ne hevosetkin hoidettua. Jotkuthan antavat käsittääkseni myös säilörehua kuivan heinän lisäksi. Ja laitumellahan niitä voi pitää vaikka samoissa aitauksissa. Onko tietoa voiko hevosia pitää navetassa?
- hackmore (m41)
SarvipääM81 kirjoitti:
Hevoset harrastuksena on ihan mielenkiintoinen vaihtoehto. Mutta olisivatko nämä hevostytöt sitten niin innokkaita kuitenkaan aamuin ja illoin lähtemään ammuja hoitamaan? Välissä tulisi kyllä helposti ne hevosetkin hoidettua. Jotkuthan antavat käsittääkseni myös säilörehua kuivan heinän lisäksi. Ja laitumellahan niitä voi pitää vaikka samoissa aitauksissa. Onko tietoa voiko hevosia pitää navetassa?
Voi pitää, mutta kuka haluaa pitää...???
Pihatossa nyt vielä menisikin, mutta mietis nyt vähän vapaana kulkevaa hevosta parsinavetassa :D
Joojoo... voi sen hevosen laittaa vaikka pilttuuseen ja halspannalla kiinni kuin sonnijupuran, mutta kuka ilkeää piinata HEVOSTA sellaisella? En minä ainakaan!
http://www.lesliedesmond.com/ - Viivi
SarvipääM81 kirjoitti:
Hevoset harrastuksena on ihan mielenkiintoinen vaihtoehto. Mutta olisivatko nämä hevostytöt sitten niin innokkaita kuitenkaan aamuin ja illoin lähtemään ammuja hoitamaan? Välissä tulisi kyllä helposti ne hevosetkin hoidettua. Jotkuthan antavat käsittääkseni myös säilörehua kuivan heinän lisäksi. Ja laitumellahan niitä voi pitää vaikka samoissa aitauksissa. Onko tietoa voiko hevosia pitää navetassa?
..pitää hevosia missä itse tykkää, vaikka sitten navetassa. En kyllä tiedä mitä eu-säädökset siitä sanovat, ne kun tuntuvat rajoittavan melkein kaikkea toimintaa.
Kai mä silti pitäisin hevoset siellä tallissa ja lehmät navetassa :)
Säilöä nuo omani pelkästään syövät. Tosin se on esikuivattua ja tehty myöhemmin ja vähemmällä säilöntäaine määrällä kuin lehmärehu. Hevonen, toisin kuin ymmärtääkseni lehmä, ei tarvitse paljoa valkuaisaineita, ainakaan tuollaiset pullaponit.
Juttua olen kuullut ja kuvankin nähnyt lehmän ja hevosen sujuvasta yhteiselosta laitumella :) - Juha
Viivi kirjoitti:
Niin ehkäpä joku kaunis päivä löydän mäki sen oman maamiehen :)
Mahdollisesti ja toivottavasti joskus tulevaisuudessa tätä mun touhua voi joksikin talliyritykseksi kutsua, nyt vielä ihan harrastus- ja lemmikkipohjalla pidän noita omia kopukoita kotosalla :)
Vinkiksi että jos te yksinäiset maatalon isännät yhtään siedätte hevosia tai koiria niin innokkaita emäntiä saattaapi hyvinkin löytyä näistä hevospiireistä. Suunnaksi vaikka hevostalli.net :)Kutoa kunnon pyydys, farmari on joskus loppukesästä. Oikeastaan voisit ottaa Rillan ja Viljan mukaan remmiin... Jos vaikka laittaisitte farmariin oman teltan pystyyn, siihen sopiva karsintaraati väliin niin voisitte sitten keskittyä niihin potentiaalisiin tapauksiin...
- Juha
Viivi kirjoitti:
..pitää hevosia missä itse tykkää, vaikka sitten navetassa. En kyllä tiedä mitä eu-säädökset siitä sanovat, ne kun tuntuvat rajoittavan melkein kaikkea toimintaa.
Kai mä silti pitäisin hevoset siellä tallissa ja lehmät navetassa :)
Säilöä nuo omani pelkästään syövät. Tosin se on esikuivattua ja tehty myöhemmin ja vähemmällä säilöntäaine määrällä kuin lehmärehu. Hevonen, toisin kuin ymmärtääkseni lehmä, ei tarvitse paljoa valkuaisaineita, ainakaan tuollaiset pullaponit.
Juttua olen kuullut ja kuvankin nähnyt lehmän ja hevosen sujuvasta yhteiselosta laitumella :)Tuossa pari viikkoa sitten piti selvitellä, että mikä mättää, kun ei naapurin hevoset syö säilörehua. Se oli kanssa tehty myöhempään, D-arvo oli 63 ja srv 9 päälle. Minun nuorkarja kyllä syö sitä täyttähäkää. Vastaavasti ne hevoset syö hulluna minun pellolta tehtyä rehua. Kummankin säilönnällinen laatu on suunnilleen samaa tasoa. Tulimme siihen johtopäätökseen, että hevoset on nirsoja.
- Viivi
Juha kirjoitti:
Tuossa pari viikkoa sitten piti selvitellä, että mikä mättää, kun ei naapurin hevoset syö säilörehua. Se oli kanssa tehty myöhempään, D-arvo oli 63 ja srv 9 päälle. Minun nuorkarja kyllä syö sitä täyttähäkää. Vastaavasti ne hevoset syö hulluna minun pellolta tehtyä rehua. Kummankin säilönnällinen laatu on suunnilleen samaa tasoa. Tulimme siihen johtopäätökseen, että hevoset on nirsoja.
nirsoja ovat, ainakin jotkut. Rehunteosta en juuri mitään tiedä, kun aina ollaan vaan kuivaa heinää heinää pikkupaaleihin tehty. Tuppaa vaan yskittämään hevosta kuiva heinä, oli se sitten kuinka hyvää tahansa. Tänä talvena oon esikuivattua syöttäny pyöröpaalista ja hyvin on maistunut.
Niistä säilöntäainemääristäkään en tarkkaan tiedä, ostotavaraa kun nää paalit ovat, mutta eipä se paali ainakaan haise samalta ku kaverin lehmille syötetty säilö, jonka kyllä haistoi jo pidemmän matkan päähän :) - SarvipääM81
hackmore (m41) kirjoitti:
Voi pitää, mutta kuka haluaa pitää...???
Pihatossa nyt vielä menisikin, mutta mietis nyt vähän vapaana kulkevaa hevosta parsinavetassa :D
Joojoo... voi sen hevosen laittaa vaikka pilttuuseen ja halspannalla kiinni kuin sonnijupuran, mutta kuka ilkeää piinata HEVOSTA sellaisella? En minä ainakaan!
http://www.lesliedesmond.com/Tarkoitin lähinnä samassa tilassa. en samoissa rakenteissa. Eli siis ilman ilmanliikkeitä estävää väliseinää, mutta muuten hevoselle soveltuvassa tilassa. Mutta paras vaihtoehto on tietysti pitää ne aivan erillisessä tilassa. Harvoin sattuu noissa navetoissa olemaan juuri oikealla paikalla noita ulosmenoreittejä, että hepan saisi siitä helposti pihalle.
- Viivi
Juha kirjoitti:
Kutoa kunnon pyydys, farmari on joskus loppukesästä. Oikeastaan voisit ottaa Rillan ja Viljan mukaan remmiin... Jos vaikka laittaisitte farmariin oman teltan pystyyn, siihen sopiva karsintaraati väliin niin voisitte sitten keskittyä niihin potentiaalisiin tapauksiin...
Sehän olis...
Täytyypä tuumailla :D - huppa
Viivi kirjoitti:
nirsoja ovat, ainakin jotkut. Rehunteosta en juuri mitään tiedä, kun aina ollaan vaan kuivaa heinää heinää pikkupaaleihin tehty. Tuppaa vaan yskittämään hevosta kuiva heinä, oli se sitten kuinka hyvää tahansa. Tänä talvena oon esikuivattua syöttäny pyöröpaalista ja hyvin on maistunut.
Niistä säilöntäainemääristäkään en tarkkaan tiedä, ostotavaraa kun nää paalit ovat, mutta eipä se paali ainakaan haise samalta ku kaverin lehmille syötetty säilö, jonka kyllä haistoi jo pidemmän matkan päähän :)Ei meilläpäin esikuivattuun rehuun laiteta mitään säilöntäaineita ja hyvin paikallisen koulun hevoset syövät sitä.Olen mielenkiinnolla seurannut kun tänne tuli hevoslinja koululle,niin nuorten tyttöjen määrä ainakin tuplaantu koulussa.Pitäisköhän minunkin laittaa talli,jospa löytyi uusi prinsessa karanneen tilalle.Tyttäreni (10v)on jo kauan kinunnut hevosta.
- tuomas
Rilla kirjoitti:
No niin Tuomas, kantturat autoon ja hevosia tilalle. Sitten riittää nuoria tyttöjä, se on ihan tosi. Tällä kylällä eräs 40 isäntä teki niin ja kappas, nykyinen emäntä on vähän reilu 2kymppinen. Tosin miehen lapset eivät ilahtuneet, kun koulukaverista tuli äitipuoli....
..Älähän... Minä kun en juurikaan noista metukoista...
Älkää käsittäkö kuitenkaan väärin, ei minulla mitään niitä ihmisiä vastaan ole jotka niiden kanssa touhuavat. :)
Meinaatko että, se tuo aina noin paljon nuoremman....?
laskeskelin tässä... menisi jo kyllä aikalailla
nuoreksi...
ei hyvä. :)
ps. Eikä tässä nuoria tyttöjä... vaan niitä maaseutu myönteisiä naisia. :) - Mari
tuomas kirjoitti:
Älkää käsittäkö kuitenkaan väärin, ei minulla mitään niitä ihmisiä vastaan ole jotka niiden kanssa touhuavat. :)
nuoreksi...
ps. Eikä tässä nuoria tyttöjä... vaan niitä maaseutu myönteisiä naisia. :)Justiin kun mie olen miettiny että siinäpä vasta fiksu nuori mies :)! Mutta tää kyllä nyt romahdutti käsitykseni, minä kun olen hevosihminen henkeen ja vereen. Eikä lehmissäkään kyllä mitään vikaa.
Aijuu, ja se on tullu mieleen tässä viesteilyä seuratessa, että teidäthän Tuomas, ettei onni löydy toisesta ihmisestä, vaan jokaisesta itsestään? Tosin mukavampihan niitä ilon (ja surun) hetkiä on toisen kanssa jakaa! - Rilla
tuomas kirjoitti:
nuoreksi...
ps. Eikä tässä nuoria tyttöjä... vaan niitä maaseutu myönteisiä naisia. :)Kaikkea yritetään keksiä eikä mikään kelpaa... :)
Sä oooooooooot kranttu! :) - tuomas
Rilla kirjoitti:
Kaikkea yritetään keksiä eikä mikään kelpaa... :)
Sä oooooooooot kranttu! :)paremmaksi....jos pystyt ;)
Ja paraskin sanomaan, tuolta jostain aiempia kommentteja teiltä (Rillalta) huomasin.... ;D - tuomas
Mari kirjoitti:
Justiin kun mie olen miettiny että siinäpä vasta fiksu nuori mies :)! Mutta tää kyllä nyt romahdutti käsitykseni, minä kun olen hevosihminen henkeen ja vereen. Eikä lehmissäkään kyllä mitään vikaa.
Aijuu, ja se on tullu mieleen tässä viesteilyä seuratessa, että teidäthän Tuomas, ettei onni löydy toisesta ihmisestä, vaan jokaisesta itsestään? Tosin mukavampihan niitä ilon (ja surun) hetkiä on toisen kanssa jakaa!höh..... Siinäkö se menee fiksuus, jos ei nyt satu tykkäämään 'liikkuvista makkaroista'..?
;D
Noh, minä kai sitten tyhmä :)
Vaan minähän kirjoitin ettei ihmisissä mitään..?
Eikä sitä nyt kaikki, kaikesta pidä...? eikö..?
eli.. jos onni löytyy jokaisesta itsestään.. ja
nimenomaan JOKAISESTA... niin, eikö se silloin löydy myös toisesta....? ;D
ps. Enkäs minä onnea etsi vaan, 'maaseutumyönteisiä naisia'... ;D
Vai.. enkö taas..kaan tajunnut.. :D
:) - Rilla
tuomas kirjoitti:
paremmaksi....jos pystyt ;)
Ja paraskin sanomaan, tuolta jostain aiempia kommentteja teiltä (Rillalta) huomasin.... ;DEntäs jos tarjoan sinulle serkkuani Lappeenrannasta? :) Saanut hyvää koulutusta maitotilalla Hämeessä.
- tuomas
Rilla kirjoitti:
Entäs jos tarjoan sinulle serkkuani Lappeenrannasta? :) Saanut hyvää koulutusta maitotilalla Hämeessä.
...et siiis pysty... ;D....!!
Vai Lappeenrannan serkkua..... :)
Mitähän se tuo "tarjoan..." mahtaa.....? ;) - tuomas
Rilla kirjoitti:
Entäs jos tarjoan sinulle serkkuani Lappeenrannasta? :) Saanut hyvää koulutusta maitotilalla Hämeessä.
...et siiis pysty....!!!! ;D
Vai Lappeenrannan serkkua.... :)
Mitäs tuo "tarjoan.." niinkun...? :) - tuomas
Rilla kirjoitti:
Mitäs tuo "tarjoan.." niinkun...? :) - tuomas
tuomas kirjoitti:
Mitäs tuo "tarjoan.." niinkun...? :)...:D.... hehheee....!!
Hiukan sivusto v....leee niin..... :D
Nooo, tulee ainakin asia selväksi, mitä. ;D - Rilla
tuomas kirjoitti:
...et siiis pysty... ;D....!!
Vai Lappeenrannan serkkua..... :)
Mitähän se tuo "tarjoan..." mahtaa.....? ;)Miten, missä ja milloin piti pistää paremmaksi?
Etkös kaupppaa osaa käydä? ;) - tuomas
Rilla kirjoitti:
Miten, missä ja milloin piti pistää paremmaksi?
Etkös kaupppaa osaa käydä? ;)Sinun sahalaitaviestistä lähtien alaspäin...
/\/\/\/\.....;)
Enpä ole...paljoa harrastanut tuota "ihmiskauppaa" jos sitä tarkoitat...;D
Vai vai kauppaa..noh, mitäs maksua pyydät..? ;) - Rilla
tuomas kirjoitti:
Sinun sahalaitaviestistä lähtien alaspäin...
/\/\/\/\.....;)
Enpä ole...paljoa harrastanut tuota "ihmiskauppaa" jos sitä tarkoitat...;D
Vai vai kauppaa..noh, mitäs maksua pyydät..? ;)Mutta kun ymmärrykseni on heikolla tasolla tänäänkin. Miten niin laita paremmaksi? Väännä nyt rautalangasta pienelle Rillalle.
Serkku-tyttö ei lähde viinapullolla niinkuin Elina Täällä pohjantähden alla -kirjailussa. :)
Voisitte vaikka muutta Skinnarilaan viihtyisään vuokra-yksiöön ja antaa tilan Rillan hallintaan. :) Eikö kuulosta reilulta? :))) - 1Emännätön
Rilla kirjoitti:
Kaikkea yritetään keksiä eikä mikään kelpaa... :)
Sä oooooooooot kranttu! :)menneen hallitsijan leposijoilta nämä näyttävät. Taiteellisgeometristä silmää luojalla kautta seitsemän ihmeen.
Voi ne hampaiksikin lukea. :) - tuomas
Rilla kirjoitti:
Mutta kun ymmärrykseni on heikolla tasolla tänäänkin. Miten niin laita paremmaksi? Väännä nyt rautalangasta pienelle Rillalle.
Serkku-tyttö ei lähde viinapullolla niinkuin Elina Täällä pohjantähden alla -kirjailussa. :)
Voisitte vaikka muutta Skinnarilaan viihtyisään vuokra-yksiöön ja antaa tilan Rillan hallintaan. :) Eikö kuulosta reilulta? :)))Höppänä...! ----> (rautalanka) KUN, kirjoitit
että
quote "Kaikkea yritetään keksiä eikä mikään kelpaa... :)
Sä oooooooooot kranttu! :)"
Niiiiin, tähän vastasin/kirjoitin että, laita paremmaksi... undestand?? :D..
ps.kyllä nyt todistit/kävi varmaksi että aito nainen olet......;D..!!
Eikö lähde...*laittaa kossupulloa huomaamatta takaisin baarikaappiin*....:)
Mitähän tämä serkkutytö tekee työkseen/yleensäkään siellä lappeenrannassa..?
Kyllä..otatko velat myös..mitä?? ;D..!
Nyt on näköjään oikein rahakin kyseessä rillalla.. kun on otsikkokin sen mukainen...;> - Rilla
tuomas kirjoitti:
Höppänä...! ----> (rautalanka) KUN, kirjoitit
että
quote "Kaikkea yritetään keksiä eikä mikään kelpaa... :)
Sä oooooooooot kranttu! :)"
Niiiiin, tähän vastasin/kirjoitin että, laita paremmaksi... undestand?? :D..
ps.kyllä nyt todistit/kävi varmaksi että aito nainen olet......;D..!!
Eikö lähde...*laittaa kossupulloa huomaamatta takaisin baarikaappiin*....:)
Mitähän tämä serkkutytö tekee työkseen/yleensäkään siellä lappeenrannassa..?
Kyllä..otatko velat myös..mitä?? ;D..!
Nyt on näköjään oikein rahakin kyseessä rillalla.. kun on otsikkokin sen mukainen...;>Jaa, minä kun luulin, että se olisi ollut jotain monimutkaisempaa. :)
Ja rahaa Rillan tilillä on 2 750,35€, eli se niistä rikkauksista. Voin ottaa ne velat. :)
Serkku opiskelee DI:ksi. - tuomas
Rilla kirjoitti:
Jaa, minä kun luulin, että se olisi ollut jotain monimutkaisempaa. :)
Ja rahaa Rillan tilillä on 2 750,35€, eli se niistä rikkauksista. Voin ottaa ne velat. :)
Serkku opiskelee DI:ksi...Tämäpä se juuri..paljasti varmasti naiseksi...
Sekun tuntuu olevan yleistä naisilla, ajatellaan
erittäin yksinkertaiset(kin) asiat
erittäin monimutkaisesti.....;D..!! köh.. no,
anteeksi nyt, ihan ..vitsillä...;D
Jahas, jotta velatkin.. NO sitten eikun tänne ja vikkelästi! :D (en edes välttämättä tarvitse siinä vaihdossa sitä serkkuakaan..)...:D
Millä(s) alalla, hän? - Rilla
tuomas kirjoitti:
..Tämäpä se juuri..paljasti varmasti naiseksi...
Sekun tuntuu olevan yleistä naisilla, ajatellaan
erittäin yksinkertaiset(kin) asiat
erittäin monimutkaisesti.....;D..!! köh.. no,
anteeksi nyt, ihan ..vitsillä...;D
Jahas, jotta velatkin.. NO sitten eikun tänne ja vikkelästi! :D (en edes välttämättä tarvitse siinä vaihdossa sitä serkkuakaan..)...:D
Millä(s) alalla, hän?Selvä, tehdään heti vaihdos heti. :) Öööh, minne suunnistan? :) Niin, ja mitä saan? :))))
Serkku taitaa kemiaa opiskella. - Juha
Rilla kirjoitti:
Mutta kun ymmärrykseni on heikolla tasolla tänäänkin. Miten niin laita paremmaksi? Väännä nyt rautalangasta pienelle Rillalle.
Voisitte vaikka muutta Skinnarilaan viihtyisään vuokra-yksiöön ja antaa tilan Rillan hallintaan. :) Eikö kuulosta reilulta? :)))Skinnarilassa tuli jokunen vuosi sitten systerin huonekaluja pariin otteeseen roudattua. Valmistu viime perjantaina DI:ksi.
Viime kesänäkin olis päässy siellä käymään, tuottajain maito tarjosi yöpymisen, mutta jäi kiireiden takia menemättä.
Jokos Rilla on oman boksin saanu? - Rilla
Juha kirjoitti:
Skinnarilassa tuli jokunen vuosi sitten systerin huonekaluja pariin otteeseen roudattua. Valmistu viime perjantaina DI:ksi.
Viime kesänäkin olis päässy siellä käymään, tuottajain maito tarjosi yöpymisen, mutta jäi kiireiden takia menemättä.
Jokos Rilla on oman boksin saanu?Tarjolla on muutoma kaksio. Olen vitkutellut valinnassa ja toivonut salaa, että veljen emännyydelle tulee este. :)
- tuomas
Rilla kirjoitti:
Selvä, tehdään heti vaihdos heti. :) Öööh, minne suunnistan? :) Niin, ja mitä saan? :))))
Serkku taitaa kemiaa opiskella.Mitähän tuo lie, armas serkkusi tuumaa..
kuulee että netissä on myyty, hän. :D !
Saat iiison tilan, ja kohtuullisesti velkaa... ;>
vai kemiaa...hmm, eli siis pontikka keittyy
ihan oman keittiö-päällikön "käsissä"...kauppa se on joka kannattaa, eikun! :D ..!! - tuomas
Rilla kirjoitti:
Tarjolla on muutoma kaksio. Olen vitkutellut valinnassa ja toivonut salaa, että veljen emännyydelle tulee este. :)
...lisää listaasi....ööh tämmönen 5h,k,s,khh, yms. omakotitalotilamaalaiskoto....;>
Kyllä urku aukeaa omalle emännyydellesi....jos...
puheittesi vertainen....;)
Ei tarvitse kivitalokolossiin/betonihelvettiin/komeroon muuttaa.....ihan on lantaasia riittämiin tepastella---> maalla! :D! - 1Emännätön
tuomas kirjoitti:
...lisää listaasi....ööh tämmönen 5h,k,s,khh, yms. omakotitalotilamaalaiskoto....;>
Kyllä urku aukeaa omalle emännyydellesi....jos...
puheittesi vertainen....;)
Ei tarvitse kivitalokolossiin/betonihelvettiin/komeroon muuttaa.....ihan on lantaasia riittämiin tepastella---> maalla! :D!minäkin meinaan, että ei puheissa mitään vikaa ole. Joskin vähän piru ihmiseksi kun velipoikaa kiusaa.
Oliko Tuomaksella tarjota myös karjanhoitohuone?
Itsellä ei ole tarjota kuin kylmä karjakeittiö ja sitä ilman Rilla ei tunnu tulevan toimeen. - Rilla
tuomas kirjoitti:
Mitähän tuo lie, armas serkkusi tuumaa..
kuulee että netissä on myyty, hän. :D !
Saat iiison tilan, ja kohtuullisesti velkaa... ;>
vai kemiaa...hmm, eli siis pontikka keittyy
ihan oman keittiö-päällikön "käsissä"...kauppa se on joka kannattaa, eikun! :D ..!!Onkos sinussa Tuomas vielä juoponkin vikaa? :)
- tuomas
Rilla kirjoitti:
Onkos sinussa Tuomas vielä juoponkin vikaa? :)
No ei ole :>
Yritin hätäpäissäni vaan huuumorinkukkaa siinä...
mutta, taisi nuutua jo heti samoin tein ensimmäiseen ruuukkuunsa...vai.. :)
Muuten, mikäs se semmoinen juoponvika...?
eikö se ole raittiin/ssa:vika jos juo, juoppo jo valmiiksi juoppo..joten.... youknow... ;D - tuomas
1Emännätön kirjoitti:
minäkin meinaan, että ei puheissa mitään vikaa ole. Joskin vähän piru ihmiseksi kun velipoikaa kiusaa.
Oliko Tuomaksella tarjota myös karjanhoitohuone?
Itsellä ei ole tarjota kuin kylmä karjakeittiö ja sitä ilman Rilla ei tunnu tulevan toimeen.Juu kyllä se löytyy, karjanhoitohuone/yms. oheistilat.
Laita ahkerat kätösesi töihin ja kunnon uuni
sinne, jossa leivät yms. lipuskat paistaa/rokan keittää, ja lämminhän se siinä sinnekkin leviää..
;)
Josko se rilla siihen jo hieman innostuu, moista kun tarjoat :) - 1Emännätön
tuomas kirjoitti:
Juu kyllä se löytyy, karjanhoitohuone/yms. oheistilat.
Laita ahkerat kätösesi töihin ja kunnon uuni
sinne, jossa leivät yms. lipuskat paistaa/rokan keittää, ja lämminhän se siinä sinnekkin leviää..
;)
Josko se rilla siihen jo hieman innostuu, moista kun tarjoat :)ei ole nyt karjanhoitohuoneiden tai lämmönlähteen puute.
Ensin pitäisi olla oma koulun käynyt ravintoterapeutti ennenkuin omia muuraustaitojani alan harjoittamaan.
Karjanhoitohuoneisiin en ole edes ajatellut ottaa asukkaita ja pidän itselleni tyhjää täyttä parempana. Korkeintaan katraanhoitohuonetta voisi vähän tarvittaessa varustaa.
Jos olisi emäntä talossa voisi lämpö olla kyllä mukavasti miedompaa eikä näin tuiman tulista. - tuomas
1Emännätön kirjoitti:
ei ole nyt karjanhoitohuoneiden tai lämmönlähteen puute.
Ensin pitäisi olla oma koulun käynyt ravintoterapeutti ennenkuin omia muuraustaitojani alan harjoittamaan.
Karjanhoitohuoneisiin en ole edes ajatellut ottaa asukkaita ja pidän itselleni tyhjää täyttä parempana. Korkeintaan katraanhoitohuonetta voisi vähän tarvittaessa varustaa.
Jos olisi emäntä talossa voisi lämpö olla kyllä mukavasti miedompaa eikä näin tuiman tulista.Nyt ei ole kyllä kaukana totuudesta
sanonta "tie miehen sydämeen käy vatsan kautta"
;)
Kyllä on sen 1Emännätön selväksi esittänyt...
Ei sillä, sitä ei mies pitkälle pötki jos
ei täytettä suolen mutkaan joskus edes ole tarjolla :) "biinteörtantät"...*röyhistää rintaansa uljaalla kielitaidollaan*.... ;D !!
Voi jospa saisi joskus edes pienen murusen siitä
viisaudesta jota vanhakansa edustaa..
sitä olisi rikas mies, ilman rahaa :)
- Nainen
Maaseutumyönteiset naiset asuu Pohjanmaalla tai on ainakin kotoisin sieltä...=)Mistä päin itse olet? Joku on varmaan jo sitäkin kysynyt, mutta viestejä on aika "runsaasti" ja en viitsi plärätä niitä läpi.
Itse opiskelen tällä hetkellä kaupungissa, mutta kotoisin olen maalta ja olen siellä muutaman kesän ollut lomittajana. Aion muuttaa jossain vaiheessa takaisin...En tunne oloani kotoisaksi paikassa, jossa miehet väittävät, että traktorilla puidaan tai ongitaan moottorikelkat ojasta ja aliarvioidaan raskaan työn raatajia... =)- tuomas
quote "Maaseutumyönteiset naiset asuu Pohjanmaalla tai on ainakin kotoisin sieltä.."
siis...kaikkiko siellä/sieltä?
No ilmankos... :) en ole täälläpäin juurikaan nähnyt/kuullut olevan..
Etelä-karjalasta..ihan rajan pinnasta :)
Vai opiskelua, mitähän alaa..? (jos saa udella/ihan vaan yleisen mielenkiinnon merkeissä..:)...)
No jo on ihme...meinaan se ettet viihdy/olo kotoisa, noin tietävien ihmisten seurassa/seassa....?...;D
Joo, se on sitä nykyaikaa..
Ei sitä nykyään ole enää semmoista vanhan ajan
"taulukkoa" että mikä raskasta mikä ei...
ja samalla, mikä hyödyllistä työtä/tärkeää suomelle, mikä ei... :)
nooh... Ei auta valittaa :)
Omassa mielessä, pääasia että itse tiedän mitä teen/arvostan sitä ja sitä eivät herrat yms. "muut" muuta.
Tuotan kotimaista, omaa ja puhdasta elintarviketta
enkä itse ulkomaisiin koske, piste. :)
Siinähän ajavat suomesta maatalouden alas,
itselle kyllä sen verran tuotan että hengissä kestää :)
jos jollekkin muulle tuntuu asia läheiseltä/
kotimaista haluaa myös tulevaisuudessa-->
suosittelen ilmaisemaan mielipiteensä jo nyt, ja suosimaan suomalaisia tuotteita, kiitos ja kumarrus :)
hups, lipsahti vähän asian viereen... ;D
Sekun tuli nyt mieleen... :) - Nainen
tuomas kirjoitti:
quote "Maaseutumyönteiset naiset asuu Pohjanmaalla tai on ainakin kotoisin sieltä.."
siis...kaikkiko siellä/sieltä?
No ilmankos... :) en ole täälläpäin juurikaan nähnyt/kuullut olevan..
Etelä-karjalasta..ihan rajan pinnasta :)
Vai opiskelua, mitähän alaa..? (jos saa udella/ihan vaan yleisen mielenkiinnon merkeissä..:)...)
No jo on ihme...meinaan se ettet viihdy/olo kotoisa, noin tietävien ihmisten seurassa/seassa....?...;D
Joo, se on sitä nykyaikaa..
Ei sitä nykyään ole enää semmoista vanhan ajan
"taulukkoa" että mikä raskasta mikä ei...
ja samalla, mikä hyödyllistä työtä/tärkeää suomelle, mikä ei... :)
nooh... Ei auta valittaa :)
Omassa mielessä, pääasia että itse tiedän mitä teen/arvostan sitä ja sitä eivät herrat yms. "muut" muuta.
Tuotan kotimaista, omaa ja puhdasta elintarviketta
enkä itse ulkomaisiin koske, piste. :)
Siinähän ajavat suomesta maatalouden alas,
itselle kyllä sen verran tuotan että hengissä kestää :)
jos jollekkin muulle tuntuu asia läheiseltä/
kotimaista haluaa myös tulevaisuudessa-->
suosittelen ilmaisemaan mielipiteensä jo nyt, ja suosimaan suomalaisia tuotteita, kiitos ja kumarrus :)
hups, lipsahti vähän asian viereen... ;D
Sekun tuli nyt mieleen... :)Jep, kaikki. =) Yleisesti kun kiinnostaa, niin vastaan, että opiskelen kasvatusalaa. Siitä voipi sitten päätellä.
Vai Etelä-Karjala...Hmmm... Missäs se Joensuu on? Siellä on ensi viikonloppuna meidän alan opiskelijoiden talvipäivät ja olisi tarkoitus siis siellä kävästä. Täytyy myöntää, että ei ole siellä koskaan ennen tullutkaan käytyä. Valitettavasti.
Kotiseutu- ja Suomimyönteisyys on ihan fiksua, sillä jos me ei itse sitä olla, ei ole varmasti kukaan muukaan. =/ - tuomas
Nainen kirjoitti:
Jep, kaikki. =) Yleisesti kun kiinnostaa, niin vastaan, että opiskelen kasvatusalaa. Siitä voipi sitten päätellä.
Vai Etelä-Karjala...Hmmm... Missäs se Joensuu on? Siellä on ensi viikonloppuna meidän alan opiskelijoiden talvipäivät ja olisi tarkoitus siis siellä kävästä. Täytyy myöntää, että ei ole siellä koskaan ennen tullutkaan käytyä. Valitettavasti.
Kotiseutu- ja Suomimyönteisyys on ihan fiksua, sillä jos me ei itse sitä olla, ei ole varmasti kukaan muukaan. =/Tuleekos tässä sitten jossain vaiheessa pohjan maan reissu vielä ristiksi.... ;D
Elii.. opettaja,sosiaalikasvattaja,lastenterhanop. ,
vai siis.. :)
Otahan kartta kauniiseen kätöseen.... ;)
Kyllä, täällä se on karjalassa vaan ei etälässä :) Rajan reunalta "melkein" löytyy
Siis, teidän "talvipäivät"...= ryyppyjuhlat... :D - Nainen
tuomas kirjoitti:
Tuleekos tässä sitten jossain vaiheessa pohjan maan reissu vielä ristiksi.... ;D
Elii.. opettaja,sosiaalikasvattaja,lastenterhanop. ,
vai siis.. :)
Otahan kartta kauniiseen kätöseen.... ;)
Kyllä, täällä se on karjalassa vaan ei etälässä :) Rajan reunalta "melkein" löytyy
Siis, teidän "talvipäivät"...= ryyppyjuhlat... :DAika hyvin tiedät, mistä alasta kysymys... =)
No joo, tuo Suomen maantieto ei ole vahvin puoli..., Karjala kuin Karjala, Kuopio taitaa olla itäisin missä olen käynyt... Noloa!
Vai ryyppyjuhlat. No, onhan siellä yksi luento ja vaihtoehtoista ohjelmaakin(en kyllä suunnitellut osallistua...), mutta eiköhän se viikonloppu mene pulkkailuun, termarieväiden nautiskeluun ja uusiin ihmisiin tutustumiseen.. =)
Voitko suositella jotain nähtävyyttä sieltä päin, minne pääsee pulkalla? =) - tuomas
Nainen kirjoitti:
Aika hyvin tiedät, mistä alasta kysymys... =)
No joo, tuo Suomen maantieto ei ole vahvin puoli..., Karjala kuin Karjala, Kuopio taitaa olla itäisin missä olen käynyt... Noloa!
Vai ryyppyjuhlat. No, onhan siellä yksi luento ja vaihtoehtoista ohjelmaakin(en kyllä suunnitellut osallistua...), mutta eiköhän se viikonloppu mene pulkkailuun, termarieväiden nautiskeluun ja uusiin ihmisiin tutustumiseen.. =)
Voitko suositella jotain nähtävyyttä sieltä päin, minne pääsee pulkalla? =)kyllä sitä joskus "tuurillakin" osuu... ;D
MITÄS mitäs.. Sitäkö on maantiedon tunnit lunssittu....*heristää sormea*.. :)
En tiedä onko tuo vielä noloa.. Täällä tuttuja asuu alle 10km päässä rajaa, eivätkä koskaan ole
käyneet katsomassa miltä se Valtakunnan raja näyttää... :)
Hmmm.....minne pääsee pulkalla.....*raapii päätään*....
..Kai siellä siinä tapauksessa, paljonkin nähtävyyksiä... joka mäen juuressa... ;D !!
Mutta vakavasti, Joensuun nähtävyyksistä
en niin tiedä.. Laitappa Googleen = JOENSUU
ja vilkaiset.. eiköhän sieltä jotakin löydy :) - tuomas
Nainen kirjoitti:
Aika hyvin tiedät, mistä alasta kysymys... =)
Voitko suositella jotain nähtävyyttä sieltä päin, minne pääsee pulkalla? =)kyllä sitä joskus "tuurillakin" osuu... ;D
En tiedä onko tuo vielä noloa.. Täällä tuttuja asuu alle 10km päässä rajaa, eivätkä koskaan ole
..Kai siellä siinä tapauksessa, paljonkin nähtävyyksiä... joka mäen juuressa... ;D !!
ja vilkaiset.. eiköhän sieltä jotakin löydy :) - Pä$$i
tuomas kirjoitti:
kyllä sitä joskus "tuurillakin" osuu... ;D
ja vilkaiset.. eiköhän sieltä jotakin löydy :)Onko Tuomas-Sedällä jäänyt kopiokone päälle..
hihhihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi........... - tuomas
Pä$$i kirjoitti:
Onko Tuomas-Sedällä jäänyt kopiokone päälle..
hihhihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi...........olevan......:) otsikot vaan vaihtuuu...:D
kyllä on VITTUILLUT niin maan perusteellisen napakasti tämä sivu minulle..... *laskee sataan*..... - Pä$$i
tuomas kirjoitti:
olevan......:) otsikot vaan vaihtuuu...:D
kyllä on VITTUILLUT niin maan perusteellisen napakasti tämä sivu minulle..... *laskee sataan*.....Vittumainen kapistus tämä..
Vai onko tässä jokin EU-byrokraattipersereikä takana.
Koittaa sensuroida tätäkin hommaa...:))) - tuomas
Pä$$i kirjoitti:
Vittumainen kapistus tämä..
Vai onko tässä jokin EU-byrokraattipersereikä takana.
Koittaa sensuroida tätäkin hommaa...:)))Kyllä on., tosiaan...
:D...!!! tuotapa en tullutkaan ajatelleeksi!
Niin se voi olla....vahtivat meitä täälläkin!...;D..!!
- tuomas
Hyvät veljet ja siskot ym. osanottajat! :)
Se on tämä ketju venähtänyt yllättävänkin pitkälle.. hyvä että juttua riittänyt :)
mutta, kaikki loppuu aikanaan, taitaa olla
hautajais saattue jo tuolla porstuan puolella...
Että kiitos vaan kaikille! ja KAIKILLE maaseutu myönteisille Naisille iiso halaus/kumarrus! :) !- 1Emännätön
noin vahvasti väsyä vielä noin nuorena. Vai onko se sitä nuoruuden malttamattomuutta? Kiitos avaajalle. Yritys hyvä yhdeksän. Toki asia aihe aina puhuttaa. :)
- Rilla
1Emännätön kirjoitti:
noin vahvasti väsyä vielä noin nuorena. Vai onko se sitä nuoruuden malttamattomuutta? Kiitos avaajalle. Yritys hyvä yhdeksän. Toki asia aihe aina puhuttaa. :)
Hyvää päivää 1Emännätön. Mitäpä herralle kuluu? Onhan leivinuuni lämmennyt nyt kun talvipakkaset viimein saavuttivat synnyinseutumme?
Ai niin, se salaisuus... No, en kerro vielä. :) - 1Emännätön
Rilla kirjoitti:
Hyvää päivää 1Emännätön. Mitäpä herralle kuluu? Onhan leivinuuni lämmennyt nyt kun talvipakkaset viimein saavuttivat synnyinseutumme?
Ai niin, se salaisuus... No, en kerro vielä. :)tässä tauti taannuttava. Nyt ollaan menossa parempaan suuntaan. Jotkin yrtit olisivat voineet olla avuksi tai hunajamehu. Leivinuunin kylki ei kättä kestä kun ei ole sepän kädet. :)) Toivottavasti ei lauhdu äkisti voi tulla muuten hikiset oltavat. Vihreänä äkkiseltään arvioiden ei ole nyt pullanpaistolämmöissä.
Herroittelee naimattomia? ;)
Seudulla aurinko lämmittää päivisin jo enemmän kuin uuni ja aiheuttaa lievää lumisokeutta.
Ei saa pitkään piinassa pitää. - Rilla
Viime viikolla oli niin kiire kaikkien söheltämisien kanssa, etten millään kerinnyt töihin. Voi voi... :)
Ostin uudet sukset, vanhat armaat Järviset 70-luvulta tulivat taipaleensa päähän. Per..le näitä nykyajan kapeita muovinarusuksia, ei meinaa umpihangessa päästä eteenpäin. Joten päätin, että minulla on paljon tärkeämpää tekemistä kuin hiihtää. :)
Eikä ole kukaan siepannut, johtuisikohan siitä, etten ole paljon ihmisten ilmoilla kerinnyt pyöriä. - Rilla
1Emännätön kirjoitti:
tässä tauti taannuttava. Nyt ollaan menossa parempaan suuntaan. Jotkin yrtit olisivat voineet olla avuksi tai hunajamehu. Leivinuunin kylki ei kättä kestä kun ei ole sepän kädet. :)) Toivottavasti ei lauhdu äkisti voi tulla muuten hikiset oltavat. Vihreänä äkkiseltään arvioiden ei ole nyt pullanpaistolämmöissä.
Herroittelee naimattomia? ;)
Seudulla aurinko lämmittää päivisin jo enemmän kuin uuni ja aiheuttaa lievää lumisokeutta.
Ei saa pitkään piinassa pitää.Valkosipulia nassuun, niin johan helpottaa.
Ettei taas polteta uunia halki...
Eivätkös herrat ole aina olleet herroja? - tuomas
Rilla kirjoitti:
Viime viikolla oli niin kiire kaikkien söheltämisien kanssa, etten millään kerinnyt töihin. Voi voi... :)
Ostin uudet sukset, vanhat armaat Järviset 70-luvulta tulivat taipaleensa päähän. Per..le näitä nykyajan kapeita muovinarusuksia, ei meinaa umpihangessa päästä eteenpäin. Joten päätin, että minulla on paljon tärkeämpää tekemistä kuin hiihtää. :)
Eikä ole kukaan siepannut, johtuisikohan siitä, etten ole paljon ihmisten ilmoilla kerinnyt pyöriä.Rillan jutut ristissä..kuin ne järviset ikään.
Tuolla aiemmin niin sanoi että "pienelle rillalle".. No mites se nyt sitten on, jos tämmöinen roikale kuin minä pääsee umpihangessa "nykynaruilla" ihan hienosti..niin että pölinä käy, kuinka ei "pieni" rilla? ;>
Rillalle kunnon leveät metsäset ketaroihin,
jo alkaa kulkea.. ;> TAI, menet ihan latusille..
ei upota :> - Rilla
tuomas kirjoitti:
Rillan jutut ristissä..kuin ne järviset ikään.
Tuolla aiemmin niin sanoi että "pienelle rillalle".. No mites se nyt sitten on, jos tämmöinen roikale kuin minä pääsee umpihangessa "nykynaruilla" ihan hienosti..niin että pölinä käy, kuinka ei "pieni" rilla? ;>
Rillalle kunnon leveät metsäset ketaroihin,
jo alkaa kulkea.. ;> TAI, menet ihan latusille..
ei upota :>Rilla on kyllä nykytaulukoiden mukaan ihan normaalikokoinen immeinen, muttei silti umpihangessa meinaa päästä eteenpäin muovinaruilla. Eikä johdu hiihdollisista taidoista, on sitä joskus hiihtokilpailujakin voitettu. Ehkä Rilla on vain pv.
- Jaska
Rilla kirjoitti:
Eikä ole kukaan siepannut, johtuisikohan siitä, etten ole paljon ihmisten ilmoilla kerinnyt pyöriä.Kuulostaa ihan joustavalta työpaikalta, jos "söheltämisen" vuoksi saa lomaakin pitää, vai onko se sitä liukuvaa työaikaa?
Hyvä tietää, ettei sorru niihin muovinarusuksiin vaan luottaa vanhoihin mettä-järvisiin :~))
Hyvät on kyllä ilmat olleet, tosin aamulla -25c, mutta iltapäivällä jo vesi räystäältä tippuu. - tuomas
Rilla kirjoitti:
Rilla on kyllä nykytaulukoiden mukaan ihan normaalikokoinen immeinen, muttei silti umpihangessa meinaa päästä eteenpäin muovinaruilla. Eikä johdu hiihdollisista taidoista, on sitä joskus hiihtokilpailujakin voitettu. Ehkä Rilla on vain pv.
Mmikäs se tämä tämmöinen taulukko on?
Tarvitseeko sitä siellä umpihangessa rypeä :>
eikö helpompaa olisi valita hieman vain väljempää reittiä.. :>
Ettei olisi hippokisoja..ja ainut osanottaja...;D !!
..pv...hmmm...puolustusvoimat vai.. puolivillainen vai.. pikkuisenvoimaton...vai..:D
Mitähän lie? :>
ps.hieman liian väsynyt ilmeisesti, hymyilyttää niin julmasti.. :D menen nukkumaan. - Rilla
Jaska kirjoitti:
Kuulostaa ihan joustavalta työpaikalta, jos "söheltämisen" vuoksi saa lomaakin pitää, vai onko se sitä liukuvaa työaikaa?
Hyvä tietää, ettei sorru niihin muovinarusuksiin vaan luottaa vanhoihin mettä-järvisiin :~))
Hyvät on kyllä ilmat olleet, tosin aamulla -25c, mutta iltapäivällä jo vesi räystäältä tippuu.Ainahan lomaa saa pitää, kunhan pitää ilmaiseksi. Että sen verran joustavuutta löytyy.
Vanhassa vara parempi. Vaikka nyt varmaan täytyy hyvästellä vanha armas corolla, mittarissa 390 000. - Jaska
Rilla kirjoitti:
Ainahan lomaa saa pitää, kunhan pitää ilmaiseksi. Että sen verran joustavuutta löytyy.
Vanhassa vara parempi. Vaikka nyt varmaan täytyy hyvästellä vanha armas corolla, mittarissa 390 000.että autokuume iskenyt? Yli 40 astetta?
Ja mersua huonompi ei kelpaa...
Mun Audilla aj. 386 tkm. enkä tässä vielä mitään vaihtoa ole suunnitellut. (mitä nyt syrjäsilmällä myynti ilmoituksia vilkuillut) - Rilla
Jaska kirjoitti:
että autokuume iskenyt? Yli 40 astetta?
Ja mersua huonompi ei kelpaa...
Mun Audilla aj. 386 tkm. enkä tässä vielä mitään vaihtoa ole suunnitellut. (mitä nyt syrjäsilmällä myynti ilmoituksia vilkuillut)Mun ensimmäinen auto oli Audi 80, vm 89. Sitten veljeni lensi sen kanssa tieltä ja siitä tuli entinen. Oli kieltämättä auto, corolla on siihen verrattuna aika räppänä.
Mutta en nytkään Mersua huonommalla aja. :) - 1Emännätön
Rilla kirjoitti:
Valkosipulia nassuun, niin johan helpottaa.
Ettei taas polteta uunia halki...
Eivätkös herrat ole aina olleet herroja?ei kynsiä koskaan suuhun. Uuninlaki on edelleen halki kun ei ole tullut korjauttajaa. Täytyy pitää niin kuumana kun ei lämpiä lämpimäiset päivittäin. Kyllä uunikin emännättömyydestä osaa päivittäin muistuttaa. :)
Herrasta en tiedä. - tuomas
Rilla kirjoitti:
Mun ensimmäinen auto oli Audi 80, vm 89. Sitten veljeni lensi sen kanssa tieltä ja siitä tuli entinen. Oli kieltämättä auto, corolla on siihen verrattuna aika räppänä.
Mutta en nytkään Mersua huonommalla aja. :)(jatkoa tuolla ylempänä olevaan tavallaan)
Jos niin jos.....niin saat samalla
tuommoisen neljällä kulmalla kuopivan...audin
säpeän takamuksesi alle siirtämään paikasta toiseen...ei jää kinoksiin kiinni, kun tuossa jossain kirosit corollan, ryökäleen niin tehneen.....;D
ps. (ei venäläistä etukuormaajaa edes kyydissä, joten pelkoa joutumisesta sen kanssa tolskaamaan,ei tarvitse potea) ;> - Jaska
Rilla kirjoitti:
Mun ensimmäinen auto oli Audi 80, vm 89. Sitten veljeni lensi sen kanssa tieltä ja siitä tuli entinen. Oli kieltämättä auto, corolla on siihen verrattuna aika räppänä.
Mutta en nytkään Mersua huonommalla aja. :)Älähän kovin sanoin arvostele mersua. :~)
Minä kerrattain ajelin kaverin kaverin 200 MB:llä ja totesin siinä: Tässähän on penkit päin persettä, kuin jyväsäkin päällä istuis.
MB-mies loukkaantui verisesti.
Herkkä hipiäistä porukkaa nuo Mersumiehet... - Rilla
tuomas kirjoitti:
(jatkoa tuolla ylempänä olevaan tavallaan)
Jos niin jos.....niin saat samalla
tuommoisen neljällä kulmalla kuopivan...audin
säpeän takamuksesi alle siirtämään paikasta toiseen...ei jää kinoksiin kiinni, kun tuossa jossain kirosit corollan, ryökäleen niin tehneen.....;D
ps. (ei venäläistä etukuormaajaa edes kyydissä, joten pelkoa joutumisesta sen kanssa tolskaamaan,ei tarvitse potea) ;>Voi helvata, että olet leuhka. En minä sellaisista tykkää. Jos olisin sinun eukkos, saisit kyllä kuulla aikamoista vehnäilyä. :)
Ja 1Emännätön on oikeassa, täytyy olla ammubisnes. Ei mitään jättikompleksia, niissä ei ajatella kuin tuottoa. - Rilla
Jaska kirjoitti:
Älähän kovin sanoin arvostele mersua. :~)
Minä kerrattain ajelin kaverin kaverin 200 MB:llä ja totesin siinä: Tässähän on penkit päin persettä, kuin jyväsäkin päällä istuis.
Herkkä hipiäistä porukkaa nuo Mersumiehet...Mersu on samassa sarjassa kuin ylioppilaslakki, lunta paskahuussin katolla. No, omistan toisen, toista sitten ei tule.
- Rilla
1Emännätön kirjoitti:
ei kynsiä koskaan suuhun. Uuninlaki on edelleen halki kun ei ole tullut korjauttajaa. Täytyy pitää niin kuumana kun ei lämpiä lämpimäiset päivittäin. Kyllä uunikin emännättömyydestä osaa päivittäin muistuttaa. :)
Herrasta en tiedä.Mitä?!?!? Eikö hernekeitot ja karjalanpaistit porise uunissa? Iso MUR!
- Juha
Jaska kirjoitti:
Älähän kovin sanoin arvostele mersua. :~)
Herkkä hipiäistä porukkaa nuo Mersumiehet...Mersua kautta aikain haukuttu puupenkiksi... Eräs toyotan omistaja kanssa veti herneen nenään, kun joku erehtyi sanomaan, että kyseisen auton vahvin kohta tuulilasi. Ilmeisesti pelti kortilla japanissa, kun sitä käytetään vain muottina maalille...
- Juha
Rilla kirjoitti:
Mersu on samassa sarjassa kuin ylioppilaslakki, lunta paskahuussin katolla. No, omistan toisen, toista sitten ei tule.
Todennut saman, onneksi ajoissa.
- Rilla
Juha kirjoitti:
Todennut saman, onneksi ajoissa.
Ja se täytyy vielä sanoa, että turha niitä velkojaan on kenenkään itkeä jos on varaa laittaa rahaa vaikka esim. kalliiseen autoon.
- Jaska
Rilla kirjoitti:
Ja se täytyy vielä sanoa, että turha niitä velkojaan on kenenkään itkeä jos on varaa laittaa rahaa vaikka esim. kalliiseen autoon.
Mutta eihän sitä varaa ole siihen kalliiseen autoon, kniin sekin laitetaan velaksi.
Ja sitten itketään, että autoilu on kallista.
Mutta sellaista tää elämä on... - tuomas
Rilla kirjoitti:
Voi helvata, että olet leuhka. En minä sellaisista tykkää. Jos olisin sinun eukkos, saisit kyllä kuulla aikamoista vehnäilyä. :)
Ja 1Emännätön on oikeassa, täytyy olla ammubisnes. Ei mitään jättikompleksia, niissä ei ajatella kuin tuottoa.Mistäs moinen?
Joko se rillalta loppui huumorintaju tässä jossain välissä...?
(kaise kuiva käppyrä jo tuo huumorinkukkani,
vaan enpä arvanut että ihan täysin juuriaan myöten mennyttä)
Kun vrt. "sorollaasi" omaan kulkimeeni, on se vielä vähän ajettu verski peli/uudenkarhea....:) - tuomas
tuomas kirjoitti:
Mistäs moinen?
Kun vrt. "sorollaasi" omaan kulkimeeni, on se vielä vähän ajettu verski peli/uudenkarhea....:)Tarkoitin nimen omaan sinun kulkuvälinettä--->
verski/vähän ajettu... :) - tuomas
Juha kirjoitti:
Mersua kautta aikain haukuttu puupenkiksi... Eräs toyotan omistaja kanssa veti herneen nenään, kun joku erehtyi sanomaan, että kyseisen auton vahvin kohta tuulilasi. Ilmeisesti pelti kortilla japanissa, kun sitä käytetään vain muottina maalille...
Yksi tuttu, mersun omistaja kertoi tuon tähden merkityksen siinä keulalla..
Alasakarat tähdessä osoittavat
keulan hinauslenkkien paikan...
Jos sekään ei auta, yksi näyttää ylöspäin,
sitten apua pyytämään sieltä....;D - 1Emännätön
Rilla kirjoitti:
Mitä?!?!? Eikö hernekeitot ja karjalanpaistit porise uunissa? Iso MUR!
iso nälkä ja MUR mahassa. Saisinko karjalanpaistia Kiitos! :))
Itse ei oikein osaa kuin murista muurilla kun se ei toimi. - Rilla
tuomas kirjoitti:
Mistäs moinen?
Kun vrt. "sorollaasi" omaan kulkimeeni, on se vielä vähän ajettu verski peli/uudenkarhea....:)Täytyyhän sinullekkin ärripurreilla välillä.
- Rilla
1Emännätön kirjoitti:
iso nälkä ja MUR mahassa. Saisinko karjalanpaistia Kiitos! :))
Itse ei oikein osaa kuin murista muurilla kun se ei toimi.Jos ostaa karjalanpaistilihat kaupasta, kannattaa vielä kertaalleen pilkkoa ne. Sitten nopea ruskistus kuumalla pannulla, ruskistuksen jälkeen pannulle vettä, pieni keitos ja vesi lihojen päälle. Ja valurautapannu on ainoa oikea pannu. Lanttua, porkkanaa, sipulia, pippuria, laakerin lehteä, suolaa ja pariksi tunniksi mietoon uuniin. Lisää vettä tarvittaessa.
Nam! :) - Rilla
Jaska kirjoitti:
Mutta eihän sitä varaa ole siihen kalliiseen autoon, kniin sekin laitetaan velaksi.
Ja sitten itketään, että autoilu on kallista.
Mutta sellaista tää elämä on...Velaksi eläminen näyttää olevan tätä aikaa. Ymmärrän täysin, kun laina otetaan tosi tarpeeseen, vaikka navetan laajentamiseen. Mutta kun nykyään otetaan lainaa mihin sattuun ja tuntuu olevan ilmassa sellaista, että takaisin ei meinata maksaa. Kaupukilaistan nuorten aikuisten ongelma lähinnä, mitä olen seurannut.
- 1Emännätön
Rilla kirjoitti:
Jos ostaa karjalanpaistilihat kaupasta, kannattaa vielä kertaalleen pilkkoa ne. Sitten nopea ruskistus kuumalla pannulla, ruskistuksen jälkeen pannulle vettä, pieni keitos ja vesi lihojen päälle. Ja valurautapannu on ainoa oikea pannu. Lanttua, porkkanaa, sipulia, pippuria, laakerin lehteä, suolaa ja pariksi tunniksi mietoon uuniin. Lisää vettä tarvittaessa.
Nam! :)näyttämään miten se tehdään. Sisältää liikaa tarvikkeita ilman annostusohjeita. Itse joskus jotain vastaavaa kokeilin ja tulin siihen tulokseen, että purkkaa saa helpommallakin.
Valurautapannu on kyllä hyvä ja siihen täytyisi vaihtaa tuo minun karrelle poltettu avaruusajan pinnoite keksintö se ei ole kovanaamaa nähnytkään ja mikä parasta valua ei saa tiskata laisinkaan ja se sopii minulle paremmin kuin hyvin. :)
Vietävän kalliita ovat kun kaupassa himoten havaitsin. Jotkut muutkin havainneet poikamies käristimen hyvät puolet ja hinta sitten sen mukainen.
Keittiössä liian vähän mausteita tähän. Voiko laakerit korvata liperillä sitten kesällä jos se puska nyt keväällä enää korviansa jaksaa nostaa?
Olisi se kyllä hyvää oikein tehtynä. :) - TeeKoo
Rilla kirjoitti:
Eikä ole kukaan siepannut, johtuisikohan siitä, etten ole paljon ihmisten ilmoilla kerinnyt pyöriä.ottaa varoksi ensi lauantaiksi suunnitellulle maakuntamatkalle termospullollinen lämmintä kaakaota mukaan. Jos vaikka sattuisi matkan varrella näkymään joku umpihankihiihtäjä neitokainen. Voisi pysähtyä ja kysyä luistaako suksi ja samalla tarjota mukillisen lämmintä juomaa tälle uupuneelle hiihtäjälle:)
- tuomas
Rilla kirjoitti:
Täytyyhän sinullekkin ärripurreilla välillä.
...Ärripurri..
Lepyttelyn saatkin hoitaa sinä sitten.. ;)
Mites, onkos sitä risteilyä nämä eräät vielä suunnitelleet?
Sehän se olisi, ajatus oiva.. sen yhden, kaksi
päivää voisikin "lomailla" :) Jos sitten vaikka sellaisella sisävesiristeilyllä, eikös se sisävesilöil ollut puhe/meininki...? - Nimetön
Rilla kirjoitti:
Velaksi eläminen näyttää olevan tätä aikaa. Ymmärrän täysin, kun laina otetaan tosi tarpeeseen, vaikka navetan laajentamiseen. Mutta kun nykyään otetaan lainaa mihin sattuun ja tuntuu olevan ilmassa sellaista, että takaisin ei meinata maksaa. Kaupukilaistan nuorten aikuisten ongelma lähinnä, mitä olen seurannut.
noiden sun otsikoiden kanssa. Aika raivostuttavia merkkihirviörivejä. Otsikkoon voi kirjoittaakin jotain...
- Rilla
1Emännätön kirjoitti:
näyttämään miten se tehdään. Sisältää liikaa tarvikkeita ilman annostusohjeita. Itse joskus jotain vastaavaa kokeilin ja tulin siihen tulokseen, että purkkaa saa helpommallakin.
Valurautapannu on kyllä hyvä ja siihen täytyisi vaihtaa tuo minun karrelle poltettu avaruusajan pinnoite keksintö se ei ole kovanaamaa nähnytkään ja mikä parasta valua ei saa tiskata laisinkaan ja se sopii minulle paremmin kuin hyvin. :)
Vietävän kalliita ovat kun kaupassa himoten havaitsin. Jotkut muutkin havainneet poikamies käristimen hyvät puolet ja hinta sitten sen mukainen.
Keittiössä liian vähän mausteita tähän. Voiko laakerit korvata liperillä sitten kesällä jos se puska nyt keväällä enää korviansa jaksaa nostaa?
Olisi se kyllä hyvää oikein tehtynä. :)Äläpäs nyt höpötä, tuon yksinkertaisempaa sapuskaa ei ole olemassa. Ja kun keität vielä jauhoperunat ja kutsut Rillan syömään, jooko? ;)
Jaa saahan valurautapannun tiskata, tosin ei astianpesuaineella vaan pelkällä vedellä. Ja sitten kuivatus hellan päällä ja rasva päälle, taas ollaan kuin uusia. Tiedoksi vaan uusavuttomille, 1Emännätön tuntee jo käytännöt. - Rilla
TeeKoo kirjoitti:
ottaa varoksi ensi lauantaiksi suunnitellulle maakuntamatkalle termospullollinen lämmintä kaakaota mukaan. Jos vaikka sattuisi matkan varrella näkymään joku umpihankihiihtäjä neitokainen. Voisi pysähtyä ja kysyä luistaako suksi ja samalla tarjota mukillisen lämmintä juomaa tälle uupuneelle hiihtäjälle:)
Minnekkäs TeeKoon maakuntamatka suuntautuu?
- Rilla
tuomas kirjoitti:
...Ärripurri..
päivää voisikin "lomailla" :) Jos sitten vaikka sellaisella sisävesiristeilyllä, eikös se sisävesilöil ollut puhe/meininki...?Risteilyä pitää tiedustella 1Emännättömältä ja Viljalta.
- tuomas
Rilla kirjoitti:
Äläpäs nyt höpötä, tuon yksinkertaisempaa sapuskaa ei ole olemassa. Ja kun keität vielä jauhoperunat ja kutsut Rillan syömään, jooko? ;)
Jaa saahan valurautapannun tiskata, tosin ei astianpesuaineella vaan pelkällä vedellä. Ja sitten kuivatus hellan päällä ja rasva päälle, taas ollaan kuin uusia. Tiedoksi vaan uusavuttomille, 1Emännätön tuntee jo käytännöt.Sitä ollaan tähän/tuohon aikaan täällä jo...
Vai joko on pakko muutto kaapunkilaaseks tullut tehtyä..? ;)
Vai ei ole yksinkertaisempaa... mites kun heität
saarioisten roiskeläpän mikroon...pim! parimin.
Ja eikun tuulensuojaan.... ;D
Sillä tavalla tämä nykynuoriso.."keittelee"...:D
Juu, nimenomaan! jos pesee/"tiskaa" valurautapannun, tapahtuu se vain ja ainoastaan sillä ehdolla että uutta rasvaa päälle..
Eikä sitä kyllä monestikkaan tarvitse edes pestä
, jos ei ihan julmetusti ole käristellyt/polttanut pöperöitään siihen kiinni.
Näin ollen yleensä selwiää ihan pyyhkimällä pannu----> esim. muuripohjapannu, Ihan kunnon silava mötkäleellä vaan kauttaaltaan vielä pannun ollessa kuumana ja avot! :) - tuomas
Rilla kirjoitti:
Risteilyä pitää tiedustella 1Emännättömältä ja Viljalta.
Näin heille se olikin tavallaan suunnattu, toivoin jotta jos sattuisivat lukemaan.
Samalla säästin tätä sormiparkaani, yhtä ja ainutta joka näitä viestiä naputtaa...;D
muut yhdeksän toimeliaana katsoo vierestä.. - Rilla
tuomas kirjoitti:
Sitä ollaan tähän/tuohon aikaan täällä jo...
Vai joko on pakko muutto kaapunkilaaseks tullut tehtyä..? ;)
Vai ei ole yksinkertaisempaa... mites kun heität
saarioisten roiskeläpän mikroon...pim! parimin.
Ja eikun tuulensuojaan.... ;D
Sillä tavalla tämä nykynuoriso.."keittelee"...:D
Juu, nimenomaan! jos pesee/"tiskaa" valurautapannun, tapahtuu se vain ja ainoastaan sillä ehdolla että uutta rasvaa päälle..
Eikä sitä kyllä monestikkaan tarvitse edes pestä
, jos ei ihan julmetusti ole käristellyt/polttanut pöperöitään siihen kiinni.
Näin ollen yleensä selwiää ihan pyyhkimällä pannu----> esim. muuripohjapannu, Ihan kunnon silava mötkäleellä vaan kauttaaltaan vielä pannun ollessa kuumana ja avot! :)Tuon mikron kohdalla ajattelin jo, että perkele. Mutta huh heijakkaan, tulihan sieltä valuraudan käsittelytaidotkin esiin. :)
- 1Emännätön
Rilla kirjoitti:
Äläpäs nyt höpötä, tuon yksinkertaisempaa sapuskaa ei ole olemassa. Ja kun keität vielä jauhoperunat ja kutsut Rillan syömään, jooko? ;)
Jaa saahan valurautapannun tiskata, tosin ei astianpesuaineella vaan pelkällä vedellä. Ja sitten kuivatus hellan päällä ja rasva päälle, taas ollaan kuin uusia. Tiedoksi vaan uusavuttomille, 1Emännätön tuntee jo käytännöt.rosamundasta voisilmällä onnistuu kyllä. Onko se jo liian jauhoinen karjalanpaistiin vai mitä lajiketta täytyy varata?
Kaikkeen sitä ihminen voi olla uhrautuvainen. Lähteä nyt kädettömän ruokapoytään kun itse kaiken osaa. :) Minä putsaan kyllä pannun enkä käytä vettä. Tuomaskin sen poikamiehenä osaa. Ei rautoja veteen. Ei sitä taikinanjuurtakaan tiskata saanut.
Kaikki on helppoa ja yksinkertaista kun osaa.
Täytynee käydä ostamassa se arvokas valupannu. - TeeKoo
Rilla kirjoitti:
Minnekkäs TeeKoon maakuntamatka suuntautuu?
kohteena olisi Asikkala. Kun tarvisi uusia toi myrkyttäjätutkinto, että saisi taas oikein luvan kanssa ruiskutella.
Ainakin menomatkan huristelen 10-tietä pitkin Tuulokseen ja sieltä sitten sahtipitäjän keskustan läpi kohti määränpäätä. - 1Emännätön
tuomas kirjoitti:
...Ärripurri..
päivää voisikin "lomailla" :) Jos sitten vaikka sellaisella sisävesiristeilyllä, eikös se sisävesilöil ollut puhe/meininki...?teitä voi samaan purteen ottaa kun nyt jo hammastelette. Rillan suukin pitäisi heti rannassa saippualla pestä. :) Selällä saa sitten huutaa korkeampia voimia apuun jos tulee hätä ja tarve.
- Rilla
1Emännätön kirjoitti:
rosamundasta voisilmällä onnistuu kyllä. Onko se jo liian jauhoinen karjalanpaistiin vai mitä lajiketta täytyy varata?
Kaikkeen sitä ihminen voi olla uhrautuvainen. Lähteä nyt kädettömän ruokapoytään kun itse kaiken osaa. :) Minä putsaan kyllä pannun enkä käytä vettä. Tuomaskin sen poikamiehenä osaa. Ei rautoja veteen. Ei sitä taikinanjuurtakaan tiskata saanut.
Kaikki on helppoa ja yksinkertaista kun osaa.
Täytynee käydä ostamassa se arvokas valupannu.Kyllä valuraudelle voi ja täytyykin näyttää vettä. Kunnon kuivaus ja rasvaus pitää sitten sen ruosteettomana. Ja juuresta voi huuhtasta vedellä hiirenkakat ja pölyt pois, pesuaineella se pilataan.
Rilla jauhoperunoiden ystävä. Mutta jätä se voi pois. - Rilla
TeeKoo kirjoitti:
kohteena olisi Asikkala. Kun tarvisi uusia toi myrkyttäjätutkinto, että saisi taas oikein luvan kanssa ruiskutella.
Ainakin menomatkan huristelen 10-tietä pitkin Tuulokseen ja sieltä sitten sahtipitäjän keskustan läpi kohti määränpäätä.Et sinä ehdi ainakaan Rillaa nähdä, jos Lammin kautta hurjastelet.
Onko Teekoo Forssan seudun rikkaita viljatilallisia? - Juha
TeeKoo kirjoitti:
Ainakin menomatkan huristelen 10-tietä pitkin Tuulokseen ja sieltä sitten sahtipitäjän keskustan läpi kohti määränpäätä.Se kurssi siellä on ja vieläkö ehtii ilmoittautua?
- tuomas
1Emännätön kirjoitti:
teitä voi samaan purteen ottaa kun nyt jo hammastelette. Rillan suukin pitäisi heti rannassa saippualla pestä. :) Selällä saa sitten huutaa korkeampia voimia apuun jos tulee hätä ja tarve.
En se minä...ollut...*viattomana katsoo*....
Muttakun tuo rilla, se ärripurri...
Aina silloin tällöin tuntuu murisevan... ;D
Joo niin se pitäisi, suopaa käyttää..
vaan epäilen ettei meistä pitelijöiksi, vaikka
joukolla yrittäisi. Tuntuu sen verran
rivakkaliikkeiseltä tämä, Hän. :) - ällikkä
Rilla kirjoitti:
Kyllä valuraudelle voi ja täytyykin näyttää vettä. Kunnon kuivaus ja rasvaus pitää sitten sen ruosteettomana. Ja juuresta voi huuhtasta vedellä hiirenkakat ja pölyt pois, pesuaineella se pilataan.
Rilla jauhoperunoiden ystävä. Mutta jätä se voi pois.Joo pakko osallistua tähän.
Miten IHMEESSÄ lihat saa kypsäksi (tai pehmeäksi) miedossa lämmössä ja parissa tunnissa? En nyt arvostelumielessä kysele vaan aidosti ihmetellen. Niin kyllä sanotaan kaikissa ruokaohjeissakin.
Itse pidän paistia (leivin)uunissa joskus neljäkin tuntia, ja aina lämpöä yli 200 astetta, muuten jäävät lihat tosiaan purukumiksi. Nestettä tietysti pitää lisätä välillä. - Rilla
ällikkä kirjoitti:
Joo pakko osallistua tähän.
Miten IHMEESSÄ lihat saa kypsäksi (tai pehmeäksi) miedossa lämmössä ja parissa tunnissa? En nyt arvostelumielessä kysele vaan aidosti ihmetellen. Niin kyllä sanotaan kaikissa ruokaohjeissakin.
Itse pidän paistia (leivin)uunissa joskus neljäkin tuntia, ja aina lämpöä yli 200 astetta, muuten jäävät lihat tosiaan purukumiksi. Nestettä tietysti pitää lisätä välillä.Leivinuunin miedossa lämmössä. Eli kun ruisleipä tai karjalanpiirakat ei enää paistu. Mitälie sähköuunin lämpötasolla, purukumia en vielä ole saanut aikaiseksi. Enkä viitsi ruokaohjeita lukea, ovat tarkoitettu avuttomille ja mielikuvituksettomille ihmisille.
- Rilla
tuomas kirjoitti:
En se minä...ollut...*viattomana katsoo*....
Muttakun tuo rilla, se ärripurri...
Aina silloin tällöin tuntuu murisevan... ;D
Joo niin se pitäisi, suopaa käyttää..
vaan epäilen ettei meistä pitelijöiksi, vaikka
joukolla yrittäisi. Tuntuu sen verran
rivakkaliikkeiseltä tämä, Hän. :)Kerroinko jo, että ajattelin aloittaa uuden harrastuksen? Junnu-karatesta on jo kohta 20 vuotta aikaa, joten aloitan potkunyrkkeilyn.
- tuomas
Rilla kirjoitti:
Kerroinko jo, että ajattelin aloittaa uuden harrastuksen? Junnu-karatesta on jo kohta 20 vuotta aikaa, joten aloitan potkunyrkkeilyn.
Että "pikku vinkkinä".....;D
Juu, uskotaan uskotaan..ei käydä Rillan suuta pesemään. :)
ps.Aloita ihmeessä, on tosi mukava laji ihan jo kuntoilu mielessäkin, itse n. melkein 5 v. harrastanut :) - Rilla
Rilla kirjoitti:
Kerroinko jo, että ajattelin aloittaa uuden harrastuksen? Junnu-karatesta on jo kohta 20 vuotta aikaa, joten aloitan potkunyrkkeilyn.
Veljeni on myös harrastanut sitä sen reilun viisi vuotta ja Rilla on joutunut ihan pystymetsästä harjoitusvastustajaksi. Mutta nyt kun yksi harrastus tippui joukosta, niin on aikaa potkikselle.
- TeeKoo
Juha kirjoitti:
Se kurssi siellä on ja vieläkö ehtii ilmoittautua?
olisi ensi lauantaina ja alkaisi kello 9:00. Soita Juha sinne Päijänne-instituuttiin ja kysy vieläkö mahtuu joukkoon. Uskosin kyllä että tilaa on tollasella kurssilla.
Kyllä meni Rillan veikkaus ihan metsään. En asu Vorssan seudulla. Enkä ole edes viljatilallinen. Tuolla oli aikaisemmin puhe jostain navetan ikkunoista. Tuleehan sitä viljaa jonkin verran rehuksi viljeltyä kylläkin. Rikkauteen en viitsi otaa edes kantaa.
Voihan sitä siihen matkareittiin mutkiakin tehdä, jos vain tietäis mistä risteyksestä kääntyis:)
- Vilja
Mitäs täällä oikein tapahtuu?? 1Emännätön se tuolla minua jo hätiin huutaa... Minä kun olen ollut poissa muutaman päivän ja täällä on tällainen meteli.. Nyt riita poikki ja voita väliin..! Kevät on ovella ja aurinko hymyilee ja tiet kuivuu :) Nyt joka iikka ottaa kalenterinsa ja merkkaa sinne Mansen messuviikonlopun vapaaksi ja sitten kipaisee vinttikomeroon etsimään matkalaukkunsa ja tuo sen porstuaan valmiiksi. Minä se mitään risteilyä järjestä, kun ei sinne ole tulijoitakaan, pah. Treffataan messuilla ja mennään sitten minne mennään. Huutoäänestetään. Minä voin majoittaa muutaman epelin, jos olette kiltisti. Oma tyyny mukaan. Ja kesällähän ei peittoa tarvitse.
- tuomas
Se Vilja täällä huutaa?? Ja mistä sitä on hätiin käyty huutamassa, samlla kylällä/kö sitä ollan.. niin että ikkunasta huuti "nyt äkkiä
sähkön valtaväylille!" ;D..
no, jos aitoa kunnon voita.. niin sitten. :)
Ja miksei ole tulijoita?/mistäs tuon tiedät? Kuules, laitappa, ihan noin vaikka koe mielessä esim. -tulevaisuuteen ilmoitus; Risteily, maalta niin Kaunis sukupuoli
kuin rujompikin, äkkiä ilmoittautumaan. Pääsy ehtona on, olet pariton. :)
Veikkaan että suorastaan tunkua, on. :)
Noo, käy se tuo mansekin.."järjestätkö" semmoisen että minkänäköisiä/missä/milloin tavataan/olette, te? :)
...toäänestys...*huutaa kurkkusuorana*...
Kyllä se vaan passaa.. ;)
Epeleitä kyllä löytyy, vaan siitä en tiedä kuka kiltisti on. Ei sillä, jos hänet Rillan, ärripurrin, saat houkutettua paikalle, uskon että KAIKKI on hyvinhyvin kiltisti silloin... ;D
Ei sitä tyynylläkään.. pullamössö(ille)
moiset, pv joukoissakin sen verran mättähällä
mötkötetty jotta se yksi yö siinä, sujuu ;)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6516483Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?384417HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2972587- 1351888
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1311533Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3891486- 141309
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101263Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P76972- 115955