Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Millainen kaupunki on Raahe?

lumikki

Olen mahdollisesti tulossa opiskelemaan Raaheen ensi syksynä. Minua kiinnostaisi tietää, että millainen kaupunki Raahe on? Mitä kauppoja siellä on?(esim.vaate, kaikki mahdolliset!)Entä yöelämä, onko yli 22-vuotiaille hyviä tanssipaikkoja? olisi mukava saada tietää..=)

42

6198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raahelainen

      Raahe on kesällä todella upea paikka! Kyllä muutenkin on ravintola elämää ja kauppojan sen verran että vaatetuksessa pysyy. Tervetuloa!

    • eippä

      Raahesta löytyy seppälä ja vero moda. Eipä paljon muuta... Suurin ruokakauppaki taitaa olla vaan kkk-market. Lähimpään isompaan kaupunkiin eli Ouluun n. 70 km. Raahelaiset on kummaa sakkia muutenkin;)

      • lumikki

        joo, ite oon oulusta=)..osaatko sanoa montako bilepaikkaa sielä on? ois mukava tietää;)


      • eippä
        lumikki kirjoitti:

        joo, ite oon oulusta=)..osaatko sanoa montako bilepaikkaa sielä on? ois mukava tietää;)

        2 Gina ja Blues moon) paljo paikallisia...ja kaikki aika p:stä


      • sav
        eippä kirjoitti:

        2 Gina ja Blues moon) paljo paikallisia...ja kaikki aika p:stä

        Että lisäksi paljo paikallisia? Mitä BM ja gina sitte on jos ei paikallisia?


      • sem
        lumikki kirjoitti:

        joo, ite oon oulusta=)..osaatko sanoa montako bilepaikkaa sielä on? ois mukava tietää;)

        Raahessa on ainoastaan pari hassua biletys paikkaa,se mihin oot oulussa totttunu,ni sitä ei oo raahessa...ainut hyvä bile paikka taitaa mennä konkkaa..sorge


    • TaskunPooki

      Jossakin maantiedon kirjassa kuvataan Raahe näin.

      Kaupunki pohjanlahden rannalla. jossa ihmiset elävät metästyksellä ja kalastuksella ja ovat yksinkertaisia.

      Tiedä sitten... pitäneekkö paikkaansa .

      • Nero

        täysin pitää paikkaansa, sisäänpäinlämpiävä peräreikä koko kaupunki. Yksinkertaisia ja typeriä ihmisiä täynnä koko läävä


      • raahelainen
        Nero kirjoitti:

        täysin pitää paikkaansa, sisäänpäinlämpiävä peräreikä koko kaupunki. Yksinkertaisia ja typeriä ihmisiä täynnä koko läävä

        sinä oot yksinkertanen ja typerä ku raahea haukut eikä se tosiaankaan oo mikään 'sisäänpäinlämpiävä peräreikä' eikä kyllä mikään lääväkään vaan sinä oot!


    • Ei ikinä enää

      Eli älä vaan tule!! Oikeesti, ite muutin muutama kuukausi sitten ja joka ikinen päivä olen hommaa katunu!!! PASKA-paikka, jossa ei normaalille nuorelle ole mitään tekemistä! Ei oo kauppoja, ei baareja, ei edes ystävällisiä ihmisiä! Asu Oulussa ja käy sieltä Raahessa koulussa, se ON parempi ratkaisu!!!!!

      • lumikki

        Kiitos "tiedosta"!=) olen itse ajatellutkin että jos pääsisin opiskelemaan niin kulkisin täältä Oulusta jos matkat ei tulis kauhean kalliiksi.Tiedätkö yhtään saisko sitä matkakorvausta jos kulkis täältä asti?Mutta siis sen takia en haluais muuttaa Raaheen kun tykkään asua isommassa kaupungissa, ja yöelämä on tällä hetkellä aika tärkeä asia, sinkku kun oon =)


      • asukas
        lumikki kirjoitti:

        Kiitos "tiedosta"!=) olen itse ajatellutkin että jos pääsisin opiskelemaan niin kulkisin täältä Oulusta jos matkat ei tulis kauhean kalliiksi.Tiedätkö yhtään saisko sitä matkakorvausta jos kulkis täältä asti?Mutta siis sen takia en haluais muuttaa Raaheen kun tykkään asua isommassa kaupungissa, ja yöelämä on tällä hetkellä aika tärkeä asia, sinkku kun oon =)

        Matkakorvausta saa jos toiselle asteelle menet opiskelemaan, mutta jos ammattikorkeaan, niin ei saa.
        Raahe on todellakin aika sisäänpäin lämpiävä paikka, itsellä kans kolmas vuosi asumista siellä meneillään ja yksi raahelainen ystävä, joka sekin jo muuttanut sieltä pois. ;) Mutta kaikkeen tottuu. Vielä on 1,5v jäljellä, kyllä se vielä menee.


    • äkkiä pois

      ..voin sanoa, että raahelaiset ovat niin sisäänpäin lämpiävää sakkia ettei missään muualla. Kohta kolme vuotta täällä asunut eikä keneenkään ole päässyt oikein tutustumaan, itse olen sosiaalinen ihminen joten ei minussa vika.
      Perseestä koko mesta, kesällä varsinkin ihan kuollut paikka kun opiskelijat katoavat muualle.

      • raahessa asunut...

        Olet oikeassa! Raahelaiset ovat todellakin sisäänpäinkääntyneitä. Enkä siellä asuessa koskaan käsittänyt että miksi. Eipä se paikka ole niin mahtava, että sillä perusteella voisi olla ylpeä siitä! Sitten kun raahelaisille sanoo, että on oululainen, niin ollaan niin maan perusteellisen kateellisia! Pahinta Raahelle on aina ollut alkuperäiset "paljasjalkaiset" raahelaiset! Vastustavat kaikkea uutta.


    • jei

      ei kannata vaivautua tuleen tänne koskaan!!!

      • näin on

        Onkohan sulla itellä korvain välisä joku vika.
        Ite iminen onnensa tekee omilla teoilla


    • raahelainen

      Raahe on ihan nätti kesällä. Mukavan rauhallinen jne. Jos oot kuitenkin sinkku ja odotat muhkeaa yöelämää, älä tule tänne. Juoppokapakat poislukien täällä on yksi hyvä chillausbaari, jossa on mukava istuskella kavereiden kans iltaa (ei tanssipaikka siis). Lisäksi on yksi vähän hienompi paikka, mutta tulet pettymään siihenkin =) Viimeinen mahdollisuus, eli Blues Moon on hyvästä alkuvaikutelmasta huolimatta totaalinen räkälä. Ainoa hyvä juttu siellä on Blackjack-pöytä.

      Kannattaa silti käydä tsekkaamassa itse ennen kuin päätät. Varsinkin rytmikellari!

    • sitruuna

      tyttäreni asuu helsingissä mutta vaatteet hän ostaaraahesta samoin kampaamo palvelut

      • likainen

        paikka.Myös ihmiset sairaita.Suomen huonoin ilmanlaatu.Eikö Raahen seudussa ollut jo 80 luvulla juttu, kalarannasta löydetystä , kolmi silmäisestä kalasta?


      • okkula

        Mikä suoraansanoen tollukka se tyttäresi sitten on itse en ole Raahesta löytänyt kunnon hiusten leikkaajaa ollenkaan mitä voisi edes vähän verrata eteläsuomen kolleegoihin, anteeksi vain kaikille Raahelaisille mutta aika kateellista ja omahyväistä prukkaa olette.


      • voi asua
        okkula kirjoitti:

        Mikä suoraansanoen tollukka se tyttäresi sitten on itse en ole Raahesta löytänyt kunnon hiusten leikkaajaa ollenkaan mitä voisi edes vähän verrata eteläsuomen kolleegoihin, anteeksi vain kaikille Raahelaisille mutta aika kateellista ja omahyväistä prukkaa olette.

        paitsi Raahessa.Eikö ole näin?Pahoin pelkään että kyllä!


      • Raahetar
        okkula kirjoitti:

        Mikä suoraansanoen tollukka se tyttäresi sitten on itse en ole Raahesta löytänyt kunnon hiusten leikkaajaa ollenkaan mitä voisi edes vähän verrata eteläsuomen kolleegoihin, anteeksi vain kaikille Raahelaisille mutta aika kateellista ja omahyväistä prukkaa olette.

        Oikein hyvä, kun sinäkin jaksat antaa palautetta meille raahelaisille, kiitos sinulle. Mitenpä ilman teitä etelän sivistyneitä me kehittyisimme, emme mitenkään.

        Kateellisia me ei olla kai enempää kuin muukaan Suomi, jonka kansallistaudiksi kateutta sanotaan. Tai voidaanhan me ollakin, sinä sen varmaan osaat mitata, puntaroida.

        kiitos sinulle, kun olet täällä vieraillut. Sinun läsnäolosi varmasti ainakin jonnekin on valoaan antanut. Kiitos sinulle, kiitos, mersii, tänk juu, tak, dankke, graatsie.


      • näin on näreet
        Raahetar kirjoitti:

        Oikein hyvä, kun sinäkin jaksat antaa palautetta meille raahelaisille, kiitos sinulle. Mitenpä ilman teitä etelän sivistyneitä me kehittyisimme, emme mitenkään.

        Kateellisia me ei olla kai enempää kuin muukaan Suomi, jonka kansallistaudiksi kateutta sanotaan. Tai voidaanhan me ollakin, sinä sen varmaan osaat mitata, puntaroida.

        kiitos sinulle, kun olet täällä vieraillut. Sinun läsnäolosi varmasti ainakin jonnekin on valoaan antanut. Kiitos sinulle, kiitos, mersii, tänk juu, tak, dankke, graatsie.

        Eiköhän näillä rikkailla herrain tertuilla ole hyvä ihan missä vaan!Jos kaikilla köyhillä olisi netti se hukkuisi paskaan.Keskustelun loppu (toivottavasti).


    • Brahestad

      Raahe on hieno paikka asua, täällä on tosi viihtyisää, on harrastusmahdollisuuksia runsaasti, tilaa olla ja elää, voit asua
      kaupungissa tai maalla ja olla siitä huolimatta Raahessa.

      • joo

        niin on tosi "viihtyisää" tule Ollinsaareen katsomaan!


    • TIEDÄNSEN

      ...no huhhuh...onneksi nyt olkoon kovasti, jos oot raahen valinnut....opiskelupaikaksesi....ja suomen kaupungeista valitsit sen ainoan väärän kaupungin, jota en olisi itse ikinä valinnut...no kerron sulle, että raahe on sisäänpäin kääntynein kaupunki mitä olemassa saattaa...siellä asuu porukkaa, jotka eivät toivota sinua tervetulleeksi kaupunkiinsa asumaan vaan alkavat heti puhua susta paskaa selkäsi takana...haukkuvat sinut vaikkeivät sua edes tunne...niin ja ei kannata eksyä yö elämään raahessa...siellä ei oo tarjolla kuin huonoa seuraa....näyttelevät iloista ja mukavaa, mutta odotas, kun tutustut heihin paremmin niin huomaat että ulkokuori pettää ja pahasti...ne on joko narkkareita...raha-ahneita työttömiä(käyttävät sua hyväksi minkä ehtivät),tai sitten ne on sukupuolitauteja levittäviä yhdenyön tyyppejä, että tämmösiä siellä asuu...ja siellä ei muuten juurikaan ole ehjiä perheitä..kaikki melkee eroneita,yksinhuoltajia....raahessa ei kukaan hymyile, tulet kyllä huomaamaan...totista sakkia...ovat aina masentuneita...raahessa ei ole minkäänlaisia sääntöjä...lainvalvojia siellä kyllä on, mutta ne ei tee siellä mitää...että, siellä saat ajella miten sattuu ja tehdä ihan mitä ikinä tahdot..vaikka myydä muualla kiellettyjä juttuja...raahessa ne on sallittuja!...kukaan ei tee siellä yhtää mitää...kaikki vaan on ja menee omalla painollaan...

      • sulla on asiat

        kun noin pitää jollottaa. Mene nyt sinne MTT:oon ja hae oikeat lääkkeet, niin saat harhojasi vähemmäksi. Meillä muilla menee hyvin ja töitä piisaa.


      • hyvin menee
        sulla on asiat kirjoitti:

        kun noin pitää jollottaa. Mene nyt sinne MTT:oon ja hae oikeat lääkkeet, niin saat harhojasi vähemmäksi. Meillä muilla menee hyvin ja töitä piisaa.

        tainnu tämä tiedustelija jo opiskelut opiskellu jos -05 vuonna kyselly paikasta, että tuskin sitä enää kiinnostaa käydä lukemassa kuinka huonosti joillaki asiat on. ;)


      • miten sattuu

        tai saa, jos ei välitä siitä siitä yhdestä keskisormikeisarista, jonka mielestä ajelet väärin tai olet väärässäpaikassa vääräänaikaan.


      • junzusuus
        miten sattuu kirjoitti:

        tai saa, jos ei välitä siitä siitä yhdestä keskisormikeisarista, jonka mielestä ajelet väärin tai olet väärässäpaikassa vääräänaikaan.

        niihä se on että raahe on hyvä paikka, ainakin pattijoki, sinne siis ja bileet pystyyn!!


      • Kauppakatua
        miten sattuu kirjoitti:

        tai saa, jos ei välitä siitä siitä yhdestä keskisormikeisarista, jonka mielestä ajelet väärin tai olet väärässäpaikassa vääräänaikaan.

        kiellettyyn ajosuuntaan ajeleva. Mene takaisin sinne perukalle ja pysy siellä!


    • oonnarkkari

      vähän myöhässä vastaan mutta ei helvetisä kannata tulla. ihan paska kaupunki, täällä asuu vain juoppoja ja narkkareita.

    • Raahelainen

      Vaattekauppoja ei juuri ole. Perusruokakaupat., sittari, Lidli, kmarket. Jos suinkin voit, mene mieluummin ouluun opiskelemaan.

    • poisPäin

      Paska. Paskoja kateellisia ihmisiä jotka jauhaa paskaa. Paskoja kauppoja joissa paskat aukioloajat. Kuollu paska kaupunki.

      • Brahestad

        Pyyhi jo !! Ja puhtaat housut jalkaan !


    • ei-valittamista

      Aloitusviesti on vanha, mutta joku muu saattaa näitä asioita tälläkin hetkellä pohtia.

      Raahe on kiva ja kompakti pikkukaupunki ilman turhia ruuhkia. Kaikki tarpeellinen on lähellä, ja jos jotain puuttuu niin Oulu on vain tunnin ajomatkan päässä. Toki aina parannettavaa löytyy, mutta niin kaikista pitäjistä. Kaupungissa on alkanut viime vuosina nousta tekemisen meininki ja sen tulokset alkavat pikku hiljaa näkymään. Esimerkiksi upean saaristomme saavutettavuuden eteen on tehty paljon töitä ja se näkyy jo hienosti kaupunkilaisille ja matkailijoille. :)

    • tervetulooraahee

      Riippuu ihan kenen kanssa on tekemisissä täällä. Kyllä täältäkin hyviä tyyppejä löytyy, vaikka maine on aika kurja. Kesällä kaunis kaupunki. Äkkiä sää totut. Kokeilemaan vaan.

    • Anonyymi

      Paska kaupunki on Raahe, ei Oulu.

      • Anonyymi

        Ouluhan haisikin paskalle jo kilomerien päähän. Valkean kulmalla pallolevat alkot ja narkkit kusee ja paskoo nurkat täyteen. Ja joku jaksaa ylistää.


      • Anonyymi

        Raahe on ihan paras kaupunki 😁 mielipiteitä on monia 😎


    • Anonyymi

      Raahessa on kaikki paskaa, paitsi kusi!!

      • Anonyymi

        Raahessa paljon muutakin kuin paskaa 🙂


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2287
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2093
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1708
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1526
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1417
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1389
    8. 52
      1278
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      63
      1221
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe