Milloin matala verenpaine ...

nimmarini_on_nimmariton

... on liian matala ?
Eilen mittasin matalimmat arvot (kotona) koskaan, 90/58. Olossa kyllä tuntui. Mulla on jopa kaksi verenpaineisiin alentavasti vaikuttavaa lääkettä, toinen laskee pulssia (muuten leposyke yli 100) ja toinen nefropatiaan eli munuaisten vajaatoimintaan.
Normipaineet mulla ovat olleet "normipaineita", luokkaa 120/80 tai hiukan alle. Ikää nyt 40 v.
Sitten myös laihdutuksella täytyy olla osuutensa asiaan, pitkässä juoksussa -50 kg, puolessa vuodessa n. 12 miinuskiloa. BMI ei vielä ole ns. "normaali", enkä sitä tavoittelekaan, lähellä menen.
Yritin diab.lääkäriä ja tk-lääkäriä tänään kiinni, kumpaakaan en saanut. Tk:ssa hoitaja ei millään suostunut antamaan soittomahista lääkärille.
Itsellä on veikkaus, että eilisen tempun tekivät (jonkin) suolan puutos ja liian vähäinen nesteytys.
En kuitenkaan "voi määrätä" itselleni esim. puolta pienempää nefropatialääkitystä, koska en ole lääkäri. Siitä on ollut puhetta, mutta puhe ei tilanteen ollessa päällä auta mitään

5

171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neuvoja1

      Viittaa kalsium-kertymiin verisuonissa. Puuttuuko tyydyttynyt-rasva ravinnostasi (kok.rasva=1/3energiastasi,josta vähintään puolet tyydyttynyttä rasvaa, eli kun tavoite-painosi on esim.80kg, niin 1/3kok.rasvasta=80g, josta väh.40g tyydyttynyttä rasvaa).
      Puuttuuko D-vitamiini väh.50mikrogrammaa/vrk?
      Kalsium tarvitsee D-vitam. liuotakseen ja D-vitamiini tarvitsee tyydyttynyttä rasvaa imeytyäkseen:
      http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/1-uusinmaaliskuu-2017-ala-tee-tata-mokaa-minka-mina-menin-tekemaan-siina-menee-helposti-henki/

      Tarvitset noita tietoja kontrolloidaksesi ravinnon saantiasi:
      http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/mhb-energia-pommi-leivan-muodossa/

    • nimmarini_on_nimmariton

      Itse asiassa syön liikaa tyydyttynyttä rasvaa, eli liian vähän "hyvää" tyydyttymätöntä rasvaa. Tapa/tottumus, kuten monella muullakin. D-vitamiinia käytän 50 30=80 µg /vrk. Eli ko. teoria on tässä tapauksessa väärä

    • Neuvoja1

      OK-onneksi eka teoria oli väärä. Ensin tärkein:
      Me kaikki yksimahaiset elolliset(="pedot") tarvitsemme energiamme monimahaisten-märehtijöiden tuotteita syöden. Ja koska eläimen-liha on itseasiassa köyhää ravintoa meille, niin rasvainen lehmänmaito on todellinen energia-/vitamiini-/entsyymi-pommi, jonka pohjalta tein tietokone-ohjelman-jonka pohjalta tein allaolevan ravinto-laskelman-jossa pudotin pois kaikki rehut ja lisäaineita sisältävät ruoka-aineet-jolloin saat kaikki vitamiinit, jne.
      *Jatkuu-alempana.
      -
      Ravintolaskelma:
      Olet 1,78m pitkä, painat 79kg, eli BMI=25 ja energian tarpeesi on nyt: 2370Kcal.

      Haluat laihduttaa 76kilon painoon, niin voit koostaa vrk.n energiansaantisi esimerkiksi näin:

      Tarvitset energiaa 2280Kcal/vrk jonka voit koostaa muistaen että aamiainen on päivän tärkein ateria, eli nauti alla-olevista ruoka-aineista noin puolet koko vkr.n energia-määrästä!
      Älä juo kahvia klo 17:00 jälkeen. Kun koostat energian-saantisi näin, niin et koe nälkää koko päivänä!

      Koko vuorokauden energiansaantisi koostuu:
      1 kpl Appelsiini a'130g=yht. 130g=yht. 40,3 Kcal,
      -Pääosin C-vitamiinin saannin turvaaminen.
      1 kpl Banaani a'120g=yht. 120g=yht. 67,2 Kcal.
      -Pääosin Elintärkeän-Prebiootin saannin turvaaminen.
      1 kpl Porkkana a'100g=yht. 100g=yht 9,0 Kcal
      -Pääosin Karotenoidin saannin turvaaminen.
      5 lasia Kevytmaito-1,5r% a'200g=yht. 1000g=yht. 451,0 Kcal,
      -Pääosin Elintärkeän-Laktoosin, Energian, Vitamiinien, Elintärkeiden-L-a ja Bif hyötybakteerien saannin turvaaminen.
      2,5 lasia AB-piimä-2,5r% a'200g=yht. 500g=yht. 254,0Kcal,
      -Pääosin Elintärkeän-Laktoosin, Energian, Vitamiinien, Elintärkeiden-L-a ja Bif hyötybakteerien saannin turvaaminen.
      1 prk Bulgarian-jogurtti a'200g=yht. 200g=yht. 128,4Kcal,
      -Pääosin Energian ja Elintärkeiden-L-b hyötybakteerien saannin turvaaminen.
      1 prk Viili-3,5r% a'160g=yht. 160g=yht. 105,3Kcal,
      -Pääosin Elintärkeiden-L-a ja Bif hyötybakteerien saannin turvaaminen.
      6 kkp Kahvia a'7g=yht. 42g=yht.0,6 Kcal,
      -Pääosin Kofeiinin ja nesteen saannin turvaaminen.
      2 kpl Kananmuna a'58g=yht. 116g=yht.161,4 Kcal,
      -Pääosin Elintärkeän-Kolesterolin ja Karotenoidin saannin turvaaminen.
      1x30g Kylmäpuristettu Rypsiöljy a'30g=yht. 30g=yht. 266,4 Kcal,
      -Pääosin Elintärkeiden-Linolihapon Alfalinoleenihapon E-vitamiinin saannin turvaaminen,
      1 kpl Suffeli-patukka a'21g=yht. 21g=yht.104,6 Kcal,
      -Hemmottelu.
      5,5 lasi Vettä a'200g=yht. 1100g=yht. 0,0 Kcal,
      -Pääosin Nesteen saannin turvaaminen.
      1/3-osa Leipä a'258g=yht. 258g=yht. 694,0 Kcal,
      -Pääosin Elintärkeän-Energian saannin turvaaminen.
      1 kaps. D-vitamiini a'50ug=yht. 50ug=yht 0,0 Kcal,
      -Pääosin luuston Elintärkeiden-Kalsiumin imeytymisen ja elintoimintojen turvaaminen.
      2-3 tbl Yhd.vitamiini Vitasquares tmv. =yht. 0,0 Kcal,
      -Pääosin Elintärkeiden-Vitamiinien saannin turvaaminen.
      2 kaps. Mhb(=Hyötybakteeri) Asidophilus(Biomed)2x10 mrd bakt./vrk,
      -Pääosin Elintärkeiden-L-a ja Bif -hyötybakteerien saannin turvaaminen.
      =======================================================
      Elitärkeiden komponenttien saanti yhteensä/vrk on noin: 2286Kcal
      =======================================================

      Leivän teko-ohje. Sivu avautuu uuteen ikkunaan tai uuteen välilehteen:

      Leivän teko-ohje. Sivu avautuu uuteen ikkunaan tai uuteen välilehteen:

      http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/mhb-energia-pommi-leivan-muodossa/

      *Huom! Alin BMI=20 painosi=63kg, joka määrittää vähimmäis energia-tarpeesi, joka=1890Kcal/vrk.
      Paluu tämän sivun alkuun
      *P.S. En perusta mitään saantisuosituksia ns.virallisiin saantisuosituksiin-minulle riitti yksi käynti tuonelan porteilla virallisilla!
      -
      *Jatkuu:
      Uskon jo tietäväni jo tarkkaan mikä sinulla mättää. Sen varmistamiseksi tarvitsen pohjatietoja-laajemmin. Kerro:
      1.Oiretestin osumanumerot ja
      2.Kerro pintalämpösi keskiarvo/1pv(12h):
      http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/laaketiede-vs-terveystiede/

      Vp arvot: syst.(140)>120<(100), dias.(90)>75(60)

    • Neuvoja1
      • nimmarini_on_nimmariton

        Hyvä homma - perehdyn tuohon, kun vain saan jostain revittyä ylimääräistä aikaa. Vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta. Nyt on onneksi ollut tuo 'verenpaineistus' normaalia luokkaa, eli mulla tarkoittaa hiukan alle tai yli 120/80, RR 75-85 (noin)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2693
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1452
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1208
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe