Focus 1.8 diesel savuttaa kiihdyttäessä?

Moro.
Eli etenkin 2 vaihteella savuttaa kun kiihdyttää kovaa talla pohjassa,ei ole iso savu pilvi eikä täysin mustaa mutta kuitenkin huomaa eron kun ajaisi normaalisti.

-Jäähdytysnestettä ei valuta.
-Öljy ei ole kuplivaa.
-Jäähdyttimen pientä letkua kun painaa kovaa (huom ei isoa) ni vähä painautuu sisään joten ei viittaa kannentiivisteeseen.
-lämmöt on hyvät.

Onko vinkkejä mistä johtuu?
Auto on ollu kylläki ollu ennen papalla joka ajanut 5 tkm v.

Voisiko olla vaan tukossa?
Voiko päästää jostain letkusta ilmaa?
Ilmianna
Jaa

8 Vastausta



Ja kulutttaa öljyä myös runsaasti vai? Pappa säätäny syöttöä lisää?
Ilmianna
Jaa
Oon vast ajanu autolla 400km. Siinä ajassa ei oo kuluttanu öljyä yhtään...

Yks öljy letku on kyl ollu rikki jonka liimasin kiinni ni oisko sielt saanu ilmaa mut savutus ei oo hävinnyt.
Ilmianna
Jaa
Oma focus 1.8 tdci teki samaa. Tiukka kiihdytys teki "mustan pilven" mutta öljyä ei pala. Minun vaiva ratkesi karstojen polttamisella, esim kerran kuussa pienellä vaihteella ja isoilla kierroksilla ajoa ja kiihdytyksia, joilla karstat saa poltettua moottorista.
1.8 TDCI on loistava ja sitkeä moottori, sillä ajelee huoletta PITKÄÄN.
Ilmianna
Jaa
Kiitos paljon,kokeilen samaa.Mukava kuulla positiivistä autosta :)
Ilmianna
Jaa
Savun väri kertoo paljon, valkoinen viittaa sisäiseen jäähdytysnestevuotoon, musta kertoo liian suuresta ruiskutusmäärästä saatuun ilmaan nähden. Kerroit savun olevan mustahkoa, joten tarkasta ilmansuodatin, ahdin ja MAF (ilmamassamittari) toiminta. Jos konetta on halvalla "optimoitu", tämä savutus suurilla kierroksilla myös mahdollista.
Ilmianna
Jaa
"...jonka liimasin kiinni..."
Vaihda vuotava letku. Liimaukset ovat sutturointia, ei niitä pidä tehdä.

Dieselkone on vain karstoittunut. Aja ensin moottori käyntilämpötilaan ja ajele sitten moottoritietä 3-vaihteella rajoitinta vasten. Moottorin kierrosluvussa on rajoitin, joka estää kierroksia nousemasta yli 5000 r/min (?). Anna huutaa vaan, se on täysin turvallista. 15 - 20 min. huudatus riittää mainiosti.

Sinällään diesel kyllä aina hieman pölläyttää, kun lättäät kaasun pohjaan, vallankin kylmänä. Se ei ole vaarallista.

Tuoa karstanpolttoa tarvitse vasta sitten, kun olet viemässä autoa katsastukseen.
Ilmianna
Jaa
Konepelti auki. Näet vasemmalla ja oiekalla puolella kaksi n 5 sentin paksuisia kumiletkuja. Kone savuttaa jos niissä on halkeama/reikä. Oma rupesi savuttamaan kun yksi nioistä oli mennyt rikki. Lopetti sitten kun vaihdoin sitä.
Ilmianna
Jaa
Kato ahtoputket ettei oo halki, itellä oli koneelpäältä lähtevä välijäähdyttimen ahtoputki kurvista halki ja vedätettäessä pökkäs mustaa putkesta kun ei saanu tarpeeksi ilmaa
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Focus 1.8 diesel savuttaa kiihdyttäessä?

Moro.
Eli etenkin 2 vaihteella savuttaa kun kiihdyttää kovaa talla pohjassa,ei ole iso savu pilvi eikä täysin mustaa mutta kuitenkin huomaa eron kun ajaisi normaalisti.

-Jäähdytysnestettä ei valuta.
-Öljy ei ole kuplivaa.
-Jäähdyttimen pientä letkua kun painaa kovaa (huom ei isoa) ni vähä painautuu sisään joten ei viittaa kannentiivisteeseen.
-lämmöt on hyvät.

Onko vinkkejä mistä johtuu?
Auto on ollu kylläki ollu ennen papalla joka ajanut 5 tkm v.

Voisiko olla vaan tukossa?
Voiko päästää jostain letkusta ilmaa?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta