Millainen on Jumala?

KukaonLuoja

Yksi

Sano: »Hän, Jumala on yksi
(112:1)

Oikealle polulle johdattaja

Hän löysi sinut eksyksistä ja ohjasi sinua
(93:7)

Totisesti tulee teille Minulta kuitenkin vielä Johdatus, ja jotka Minun johdatustani seuraavat, niitä ei mikään pelko valtaa, eikä heidän tarvitse murehtia.
(2:38)

Oikeudenmukainen

Me olemme totisesti oikeudenmukainen.
(6:146)

Hänellä ei ole lapsia, eikä vanhempia

Hän ei ole (toista) synnyttänyt eikä ole (toisesta) syntynyt. (112:3-4)

Ikuinen

Ei ole muuta jumalaa kuin Jumala, iäti elävä, kaikki ylläpitävä. (3:2)

Luoja, Alullepanija

Hän on Jumala, luoja, alkuunpanija, muodostaja; Hänelle kuuluvat kaikki erinomaiset nimet. (59:24)

Hän antaa elämän ja kuoleman

Aabraham sanoi: »Herrani antaa elämän ja kuoleman.» (2:258)

Totisesti, Jumala on olemassa. Hänelle kuuluvat taivasten ja maan valtakunnat, Hän antaa elämän ja Hän antaa kuoleman, ja paitsi Jumalaa teillä ei ole muuta suojelijaa eikä auttajaa. (9:116)

Kaikkien on palattava Hänen luokseen

Hän antaa elämän, ja Hän antaa kuoleman, ja Hänen luokseen olette kaikki luodut palaamaan. (10:56)

Hän auttaa ja suojelee

Mutta Jumala tuntee parhaiten teidän vihollisenne; ja Jumala on kyllin hyvä Suojelija, Jumala on kyllin hyvä Auttaja. (4:45)

Etkö tiedä, että taivasten ja maan yliherruus kuuluu Jumalalle? Paitsi Jumalaa ei teillä ole ketään suojelijaa eikä auttajaa. (2:107)

Hän ei tarvitse ketään

Jos olette kiittämättömiä, niin onhan Jumala ylenpalttisesti itselleen riittävä, tarvitsematta teiltä hituistakaan. Hän ei pidä palvelijainsa kiittämättömyydestä. Mutta jos te olette kiitollisia, Häntä ilahduttaa tämä ominaisuutenne, eikä kukaan joudu toisen kuormaa kantamaan; Herranne tykö on teidän palattava, ja Hän silloin luettelee teille tekonne, sillä Hän totisesti tietää kaiken, mitä povessanne piilee. (39:7)

12

158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vael.taja

      Jos hän tietää mitä povessani piilee niin varmastikin silloin ymmärtää miksi uskon viisaampaan ja ymmärtävämpään jumalaan kuin minkä väärä profeetta Muhamed teille on esitellyt...

    • järkikäteen

      Jumala on ihmisen keksimä tekosyy asioille, joita ei itse ymmärrä.

    • MUSLIM22
      • kjlkjlk

        allah ei ole, eikä koskaan tule olemaan Elohim.


    • Karmanpyörre

      Jumala ei ole persoonallinen olento tai henki tuonpuoleisessa. Ihmisiä on petetty. Muinaiset egyptiläiset pitivät Univrrsumia jumalanaan ja sen lisäksi Aurinkoa ja lukuisia pikkujumalia niinkuin kissallakin oma jumalansa. Aurinko taiUnivrrsum voisi ollakkin uuden ihmiskunnan tuleva jumala.

      • Karmanpyörre

        Universum.


    • Hare Krishna liikkeen tietojen mukaan Allah nimen omaan on sama kuin Elohim eli Korkein Herra ja Syiden valtameri eli Universum.

      Hän ei ole sama kuin Herra Jumala Kaikkivaltias eli Jehova. Jehova kukkoilee usein ja vaatii yksinomaista antaumusta osakseen. Hän sanoo profeetan välityksellä: Minä olen Jumala eikä muuta jumalaa ole. Belin (Elohim, Allah) minä panen polvilleen kumartamaan ja Nebon (Marduk, Jeesus Kristus) minä vaivutan maan tomuun. Eli saattaa hautaan kuolemaan, jopa ilman hautapaikkaa sodissa ja hylättynä.

      On aika homma kaikkien enkelien suhteet toisiinsa ja Jehovaan selvittää, mutta Hare Krishna liike on edistynyt pitkälle siinä.

    • Anonyymi

      Millainen on Jumala..? Allahin lähettiläs (rauha hänelle) tietää... Hän sanoi: "Kun Allah loi luomukset, Hän kirjoitti valtaistuimessaan: 'Minun armoni ylittää minun vihani'".
      (Bukhari, vol 9, kirja 93, Hadith 545)

    • Anonyymi

      Jumala on Armelias Armahtaja, sanoo Koraani.

    • Anonyymi

      Olin moskeijassa rukoilemassa ja minulle tuli olo, että Allah tykkää minusta, vaikka jotkut ihmiset ovat sanoneet minulle toisin.
      Tuleeko teillekin seksuaalivähemmistöille sellainen olo että Allah tykkää teistä?

      • Anonyymi

        Allu tykkää niistä joilla on ain kivet taskuis ja ovat valmiita puolustamaan tämän luomaa kaaoskulturellia ja eriarvoisuutta
        kuniallisuus, vääräuskoiset ja rasistit, siinä on virsi mitä pitää erimuodoin huutaen veisata


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe