Herkästi pitkään aikaan

Kesäisä

Olen ylpeä isä. Ylpeä ja onnellinen. Tytär oli taas käymässä. Hän on ensimmäistä vuottaan opiskelemassa. Myös suhde poikaystävään on hyvällä tolalla. Niin minäkin olen päätellyt. Jouluna viimeksi tapasimme.

Mutta siitähän minun piti kertoa, viime kesästä. Jotenkin se tuli mieleen, kun viikonloppuna saunoimme, minä, vaimoni ja tyttäremme. Tuli mieleen se viime kesä, jolloin tyttäremme aloitti sukupuolielämänsä. Tai en minä sitä tiedä, koska hän sen aloitti. Poikia on ollut, mutta tämä oli vakavampaa. Poika tuli mökille.

Tai pojat. Tyttärelläni on paras ystävätär, joka myös alkoi seurustella. Tytöt ovat vuosia olleet meillä kuin kotonaan. Niin myös tyttäreni tämän toisen tytön kotona. Se on kai tyypillistä tytöille. Niin vaimo ainakin väittää. Olemme naureskelleet, että tavallaan meillä on kaksi tytärtä, oma tyttäremme ja hänen ystävättärensä.

Kesäisin on oltu mökillä. Meillä on semmoinen pikkuinen pirtti puhtaan veden ja erämaarauhan keskellä. On vuosikaudet kalasteltu, marjasteltu, sienestelty ja muuten retkeilty. Saunottu ja oltu alasti. Se on minusta ihan luonnollista. Alusta pitäen on oltu, tytöt siinä kuin me vaimonkin kanssa. Eletty terveellisesti.

Ei tytötkään siitä numeroa tehneet, kun tulivat murrosikään. Mukavaa, jännää oli seurata, kuinka tissit kasvoivat ja molemmille pikku tupsut. Semmoiset viattomat. Hups vaan ne ilmestyivät ja kertoivat, että tytöistä oli kehittymässä pikku naisia.

Luottamuksellinen suhde meillä säilyi, saunassa käytiin ja aurinkoa otettiin pihanurmella. Ystävättärellä oli isot tissit ja töröhuulet, tyttärellä tuuheampi tupsu, on tullut äitiinsä. Pitkät letit vielä heilahteli kahden puolen selkää. Nättejä ne oli, molemmat tytöt, ja vaimon kanssa puhuttiin pojista. Ne oli ilmestyneet kuvioihin.

Viime kesänä ne sitten ilmestyivät mökillekin, näyttäytymään. Kovasti olivat totisia ensin, jäykkiä. Tai hups, se oli väärä sana. Me vaimon kanssa oli neuvoteltu, että mitäs nyt, ryhdytäänkö muuttamaan sääntöjä. Tuumattiin, että jos näistä pojista vakituisia tulisi, saisivat alun perin oppia talon tavoille. Oli jotenkin hankalaa ajatella, että tässä nyt jotain häpeämuureja pitäisi ryhtyä rakentamaan tontille.

Niin siinä kävi. Sanottiin pojille, että täällä on aina oltu ilkosillaan. Niin kuin tytöt tietää. Että tuntuuko se oudolta vai jatketaanko samalla mallilla. Otettiin asia ihan suoraan puheeksi. Pojat oli posket punaisina, ja läikät oli tyttöjenkin poskilla. Se on niin herkkää siinä iässä, ja rakastuneitakin oltiin.

No, jos oltaisiin vaan talon tavoilla, toinen pojista sanoi. Se tuli sitten yhteiseksi päätökseksi. Ei me mitenkään tungettelevasti oltu, vaimon kanssa, enemmänkin omissa oloissamme. Annettiin nuorten totuttautua. Ne lämmitti saunaa, kävivät nelisin soutelemassa ja hyppelivät veneestä uimaan kauempana selällä.

Vaimon kanssa askarreltiin mökillä ja seurattiin, kuinka nuoret souti saareen. Vene hävisi niemen taakse ja sinne jäi. Meniköhän ne naimaan, minä sanoin, mutta vaimo arveli, että ei varmaan. Ne meni kävelemään, se sanoi. Tai rannalle istumaan, käsi kädessä haaveilemaan.

Mutta kyllä minä tiesin. Siellä pussataan, tissiä koitellaan ja pojilla seisoo alta aikayksikön. Toinen pari menee toiseen päähän, toinen toiseen päähän saarta ja naida napsautetaan. Minun rupesi itsenikin tekemään mieli ja vaimoa yritin lämmittää kaveriksi. Mutta vaimo halusi siirtää iltaan. Ei oikein osannut rentoutua.

Nuoret tuli, ja oli ne vähän sen oloisia, että luonnon helmassa oli kokeiltu aikuisena olemista. Tytöt oli tavattoman söpöjä, ja pojatkin. Ne vähän ujosteli kikkeleitään, senhän arvaa. Oli tytär siinä ja äitikin, paljasta kesäpimppiä vilkkumassa siellä jos täällä.

Minä jututin vävykokelaita. Mukavia poikia ne oli, ehkä vähän arkeillaan ja uuden karheita, mutta yhteisiä puheenaiheita löytyi. Lauteilla istuttiin ja heiteltiin löylyjä. Minä olin tehnyt meille vastat ja annoin ymmärtää, että kyllä minä pojat hyväksyin. Naiset saunoivat keskenään. Siinä heti syntyi se jako kahteen.

Verkot laskettiin poikien kanssa ruohikon kärkeen. Naiset sillä aikaa valmisteli yösijat. Tyttären reviiriksi tuli saunakamari, ystävättärelle sisustettiin aitta. Tytöt vei kukkia kamariinsa. Pistäkää tyynynkin alle, niin näette kauniita unia, minä sanoin. Tytöt lupasi pistää.

Sitten nuoret toivottivat hyvät yöt ja livahtivat omiin oloihinsa. Sehän on ymmärrettävää. Me vetäydyttiin vaimon kanssa mökkiin eikä aikailtu mekään. Niin oli tunnelma tarttunut vaimoon, että hän oli märkä minulle jo valmiiksi. Minä nain vaimoa pitkään ja hartaasti, niin hyvin seisoi. Vaimo kiemurteli alla ja voihki, että näin herkästi hän ei ole saanut pitkään aikaan.

5

9136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä

      Kauniisti kirjoitettu. Itse en kykenisi tuollaiseen hmm.. elämäntapaan.

      • niinpänii

        En pitänyt lopusta enkä erityisemmin koko tarinan ideasta (tarkoitan, että tästä olisi saanut kauniimman ihan vaan tarinana, ei seksinovellina), mutta täytyy sanoa että tahtoisin itsekin osata kirjoittaa noin kauniisti!


      • Kesäisä
        niinpänii kirjoitti:

        En pitänyt lopusta enkä erityisemmin koko tarinan ideasta (tarkoitan, että tästä olisi saanut kauniimman ihan vaan tarinana, ei seksinovellina), mutta täytyy sanoa että tahtoisin itsekin osata kirjoittaa noin kauniisti!

        hei

        olisihan tästä kauniimman, ehkä, ihan tavallisena tarinana saanut

        mutta kun tämä on tämmöinen eroottinen sivusto, ajattelin, että lukija tämmöisenkin tyylin kestää

        ja todenmukainen yritin olla. Mitäpä muuta nelikymppinen, kohta parikymmentä vuotta aviossa ollut mies voikaan. Eikös tuosta lopusta välity kumminkin aika myönteinen kuva, intohimoinen suhde omaan rakkaaseen vaimokultaan

        terveisin Kesäisä


      • anni
        Kesäisä kirjoitti:

        hei

        olisihan tästä kauniimman, ehkä, ihan tavallisena tarinana saanut

        mutta kun tämä on tämmöinen eroottinen sivusto, ajattelin, että lukija tämmöisenkin tyylin kestää

        ja todenmukainen yritin olla. Mitäpä muuta nelikymppinen, kohta parikymmentä vuotta aviossa ollut mies voikaan. Eikös tuosta lopusta välity kumminkin aika myönteinen kuva, intohimoinen suhde omaan rakkaaseen vaimokultaan

        terveisin Kesäisä

        oon joskus ollut ystäväni mökillä, jossa kesäisin nakuna juoksenneltiin, vaikka ystäväni vanhemmat olivat koko ajan läsnä. pojat eivät silloin olleet vielä kuvioissa, mutta naiselliset piirteet kuitenkin jo hyvää vauhtia kehittymässä. se oli oikeastaan ihan mukavaa, ja siksi saatoin samaistua tarinaasi täysillä.

        tykkäsin isällisestä näkökulmastasi ja siitä, että isänä saatoit arvata, mitä pojat tytöille tekevät siellä saaressa... mukavaa, että joku suuntaa terveesti himonsa vaimoon. täällä niin moni kirjoittaa aika vinksahtaneita isä-tytärpuoli tarinoita.

        kirjoittaisitpa lisää jotain samankaltaista!!!


      • Kesäisä
        anni kirjoitti:

        oon joskus ollut ystäväni mökillä, jossa kesäisin nakuna juoksenneltiin, vaikka ystäväni vanhemmat olivat koko ajan läsnä. pojat eivät silloin olleet vielä kuvioissa, mutta naiselliset piirteet kuitenkin jo hyvää vauhtia kehittymässä. se oli oikeastaan ihan mukavaa, ja siksi saatoin samaistua tarinaasi täysillä.

        tykkäsin isällisestä näkökulmastasi ja siitä, että isänä saatoit arvata, mitä pojat tytöille tekevät siellä saaressa... mukavaa, että joku suuntaa terveesti himonsa vaimoon. täällä niin moni kirjoittaa aika vinksahtaneita isä-tytärpuoli tarinoita.

        kirjoittaisitpa lisää jotain samankaltaista!!!

        Hei Anni,

        sinä pelastit juttuni. Kahdessakin mielessä. Minua ilahduttaa, että joku tämän jutun vielä löysi. Keskellä surkeinta vesisade-talveahan minä sen taisin kirjoittaa.

        Nyt on kesä tulossa. Ja siihen liittyy se toinen asia. Kiva kun ymmärsit ja noin valoisasti suhtauduit. Minustakin on mukavaa, kun eri sukupolvet voivat kesäisin nakuna juoksennella - niin kuin kirjoitit. Onhan nuorempi polvi meille vanhemmilla silmän ilo. Ihan kauneuden kannalta voi katsella, rakkaudella, ilman että siihen liittyy mitään likaista. Ja nuori polvi voi hyvinkin oppia meiltä vanhemmilta elämänmyönteisyyttä ja itsensä hyväksymistä, saada hitusen itsevarmuutta.

        Ihania ne tyttäret oli naisiksi kasvaessaan, notkeine, ruskeine vartaloineen ja orastavine tissinnypyköineen. Pikku hiljaa siihen kasvettiin puolin ja toisin. Sehän oli tietysti iso muutos, kun vävykokelaat ilmestyivät. Vaimo varsinkin silmiään räpytteli, että mites tässä oikein ollaan. Että voiko tämmöinen kypsähkö naisihminen nuorille miehille ollenkaan ihosillaan näyttäytyä? Kysyi minultakin varmuuden vuoksi, että jos se vaikka järkyttää. Hieman tuppasi naurattamaan. Sanoin, että kestätkös sinä, ja vaimo siihen, että älä höpsi. Olisi kiva tietää, miten vaimo tosiaan sen koki.

        Ensi kesänä se on varmaan taas edessä. Ja minä lupaan Anni, ja “minä“ ja “niinpänii“, että minä pidän mielessäni ikään kuin päiväkirjaa ja yritän kirjoittaa syksyyn mennessä jatko-osan vaikkapa otsikolla “Se seuraava kesä“.

        Toivotaan, että tästä kesä tulee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 152
      4361
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      3960
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2681
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1551
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe