Suomeen on päätynyt juuri niitä vahvimpia

pelkoa-ja-terrorismia

"Maailma vapisee pelon, sotimisen ja terrorismin kourissa,
elämän ja toivon on kuitenkin jatkuttava.
Ei köyhyys ja avuntarve sillä lopu, että ihmismassat lähtevät juuriltaan outoihin oloihin ja kulttuureihin, suuri osa sosiaaliturvalla pitkään elämään.
Lopulta Suomeenkin on päätynyt hyvin paljon juuri niitä vahvimpia,
joiden soisi olevan omien heikompiensa tukena .
Yleistää ei pidä, kaikissa ihmisissä on kaikenlaisia, mutta kritiikkiä eikä tervejärkisyyttäkään ei saa sammuttaa.
Suomen on yhteiskuntana otettava vastuu niistä, jotka täällä oleskeluluvan saavat, mutta emme voi olla vastuussa koko maailman kriiseistä ja valtavasta väestöräjähdyksestä.
Pitäisikö selittää terroriteot silmittömine joukkomurhaamisineen syrjäytyneiden ja syrjäytettyjen ihmisten tekemiksi epätoivoisiksi teoiksi, joista vastuu on yhteiskunnilla, tätä henkeähän paljon nyt on?
Iskuista epämääräisesti puhutaan, vaikka viattomien sivullisten siviilien murhaamista, teurastusta , silpomista heidän omilla kotikulmillaan ...silmitöntä pahuutta nuo teot ovat ja vastuu niistä kuuluu niiden tekijöille, myös äärijärjestöjen tukijoille ja rahoittajille.

Eurooppa ei ole entisensä, ei Suomikaan. Onkohan sitä osannut olla kyllin kiitollinen rauhan ajoista, hyvinvointiyhteiskunnasta ja siitä, että on voinut uskoa hyvän voittoon pahuudesta. Siihen on jatkossakin uskottava ja aina on mahdollista omalta pieneltä osaltaan hyvää jakaa."
Rauhaisaa viikonloppua ja valoisaa mieltä !

Valon on sääennusteessa luvattu nyt lisääntyvänkin! :)

Tuon edellisen kirjoitti eräs ystäväni ja itse jatkoin sitten siitä näin:
........

Pahuutta ovat silmittömät murhat, ne eivät vanhene ikinä.
Turhaa kaunistelua on, kun he puhuvat huonosta kotouttamisesta!
Kun suomalaiset menivät metsätöihin Amerikkaan 'lokareiksi'
tai kaivostöihin 'mainareiksi', niin heitä ei se yhteiskunta auttanut yhtään,
itse auttoivat itseään tekemällä reippaasti töitä, ja kun ' taaloja' alkoi kertyä työstä, ostivat maatilkun, rakensivat siihen talon ja kasvimaan, menivät naimisiin ja alkoivat hoitaa lapsiaan.
Kotoutumisen pystyivät parhaiten hoitamaan itse.
Omatoimisuutta!
Suomeen lähettivät sukulaisilleen amerikanpaketteja, kun Suomi oli hädässä (taas kerran), - nyt Idän puoleisen naapurin hyökätessä.
Ja kun mikään toinen valtio ei auttanut Suomea , niin paljon nuoria miehiä kuoli rintamille siellä Karjalassa. Se oli kansanmurha, melkein 100 000 nuora aikuista surmattiin Suomesta.
Amerikasta tuli takaisinkin miehiä kotimaahan omasta työstään metsässä ansaittuja 'taaloja' taskussaan, koska esim. enoni oli luvannut tytölleen tulevansa kihlojen kanssa, eno perusti sitten kaupan ja rakensi makasiinin siihen viereen, meni naimisiin kihlattunsa kanssa, ja kotimatkansakin Amerikasta hän teki omilla, itse ansaitsemillaan rahoilla.
Parhaiten oma itsekunnioitus säilyy juuri noin.

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
        Ikävä
        60
        6484
      2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
        Ikävä
        100
        3352
      3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
        Oulainen
        25
        2676
      4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
        Ikävä
        21
        2308
      5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
        Ikävä
        27
        1861
      6. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
        Suomi24 Blogi ★
        357
        1822
      7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
        Ikävä
        25
        1600
      8. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
        Ikävä
        49
        1452
      9. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
        Tunteet
        32
        1448
      10. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
        Perussuomalaiset
        226
        1423
      Aihe