Hieman haaveilin laskea veneen vesille ensiviikolla Turun sunnalla. Airisto on jo auki, onko teillä havaintoa jäistä saaristossa Nauvo/Rymättylä suunnalla. Ruissalossa vielä lahdet hieman jäässä, mutta saattaisivat loppuviikosta olla jo sulaneet? Taitaa olla hieman liika optimismia ja intoa?
Vai onko innokkaimmat jo aloittaneet kauden -17
Jää tilanne Saaristomerellä
12
560
Vastaukset
Täällä tämän päivän kartta:
http://cdn.fmi.fi/marine-observations/products/ice-charts/latest-full-color-ice-chart.pdfSaarten väleissä voi olla vielä pilkkikelit. Isommat selät ei kunnolla jäätyneetkään. Lauttoja on runsaasti ja on paksuja.
- BlueNose
Kiitos molemmille, ei taida ihan viikossa sulaa...pitänee malttaa vielä.
Kyllä siellä moneen paikkaan pääsee, mutta useimmat satamat Nauvo-Korppoo-linjalla on varmaan jäässä.
- tilanne_jää
jääkö tilanne?
- TS36
Jos satama ja nosturi ovat sulana ja kaikki valmista vesille öaskuun, niin ilman muuta sekaan vaan. On sitten käyttövalmiina. Ja voihan sitä vaan purjehtia katsomaan mihin pääsee.
- JooEiRobotti
Miten voi olla noin mulkkuja? Jos kysymyksen otsikossa jo on perusvirhe kieliopissa, niin ei siihen pidä vastata mitään!
Mikä Teitä kaikkia kunnon ihmisiä täällä vaivaa, kun ette ymmärrä olla vastaamatta täysmulkeroitten höpötyksiin?- VanhaLerppaMunaOot
Kas, vain. Olet aika ristiriitainen persona, toteat, ettei pitäisi vastata ja silti vastaat.
Suosittelen terapiaa, niin saattaisi auttaa ahdistukseen. Vai saaristomeren jää tilanteestako kysymys? - Jääarviovaljuksi
VanhaLerppaMunaOot kirjoitti:
Kas, vain. Olet aika ristiriitainen persona, toteat, ettei pitäisi vastata ja silti vastaat.
Suosittelen terapiaa, niin saattaisi auttaa ahdistukseen. Vai saaristomeren jää tilanteestako kysymys?Jää vähän epäselväksi, mikä tilanne on jäänyt saaristomerellä. Itse lähden kyllä purjehtimaan jotta pääsee lukemasta jäätäviä juttuja täällä, kunhan jäät sulavat saaristomereltä
- jäänyttä
Onko tlianne jätetty saaristomerellä..
- Kohta_pääsee_taas
Nyt on aika monessa paikkaa jo webbikamera. Niitä kannattaa katsella.
Pikaisesti katsottuna Örö ja Utö ovat ihan jäättömiä, Nauvon lahti on jäässä, Seilin sääksikamera näyttää jäätöntä Airiston eteläosaa jne. - 35-jalkaa
Olennaista kienee että oma laituripaikka on jäätön ja jos tn. jäiden liikkuminen ei jatkossa haittaa vesille laskua niin siitä vaan veteen. Omatoiminen nosto on paljon helpompi ennen ruuhkaa. Vähän niinkuin talvirenkaiden vaihto, turha sitä on siirtää pääsiäisen jälkeen varmuuden vuoksi.
Ainut ongelma tietenkin on veneen vahaus. Se on kylmään kylkeen toivoton homma. Olen itse myös joskus vahannut veneen kesäkuussa. Niin että vene on tyynellä kelillä laiturin päässä ja teen vahauksen istuen laiturin reunalla venettä siirtäen tarpeen mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251228
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89894- 88800
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20759- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109626
- 32603
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet117517