Turhaa tuhlausta

järkeväässsätöä

Miksi ihmeessä joku haluaa käyttää satasia, jopa tuhansia, hääpukuun jota pidetään vain yhden päivän.
Eikö nekin rahat, ökyrikkaita lukuunoittamatta, olisi parempi säästää arjen pyöritykseen. Naimisiin voi mennä ihan tavallisissa mustat housut/ valkoinen paita perusjuhla-asussa, nainenkin, tai vaikka kirpparilta ostetussa kahden euron mekossa tai tehdä näyttävän hameen euron verhosta, ja jos tekee kietaisuhameen, voi sen verhon käyttää edelleen verhonakin.
Muutenkin häähössötys kannattaa pitää aisoissa, eikä ainakaan ottaa velkaa, sillä arki se tulee ja rahaa kuluu kaikenlaiseen, silloin yhden päuivän touhotukseen tuhlatutu tonnit alkavat kaikertaa.

12

1993

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seonperinne

No kyllä minä ainakin jos joskus naimisiin menen niin aion häämekkoon panostaa!! Hieno ja tärkeä päivä, paras mahdollinen mekko siis.

• talousedessä

Sillä mekon hinnalla maksaa helposti kolmen kuukauden vuokran, tai puolen vuoden asuntolaina/ autolaina- lyhennykset.

• Riikka1980

Jokainen tekee kuten haluaa.

• ykstypy

Kannattaa satsata ennemmin tulevaisuuteen kuin yhteen päivään.Itse menisin naimisiin lomamatkalla ulkomailla vain kahden kesken.

• Mansikkamarja0

No niin tekee, mutta tossa rahantuhlauksessa ei ole mitään järkeä. Elämässä muutakin tärkeämpää mihin rahaa laittaa eikä tollasiin ilimanaikuisiin hössötyksiin.

• Anonyymi
        Mansikkamarja0 kirjoitti:

No niin tekee, mutta tossa rahantuhlauksessa ei ole mitään järkeä. Elämässä muutakin tärkeämpää mihin rahaa laittaa eikä tollasiin ilimanaikuisiin hössötyksiin.

Samaa mieltä ja nykyään puolisot eroavat toisistaan ihan pienistä ja mitättömistä syistä.
        Onhan sellaistakin tapahtunut, ettei olla edes alttarille päästy, niin häät on peruttu.

• Tanja9000

Kukin tyylillään ja siihen mihin on varaa, häät on sentään sekä miehelle että naisel elämän tärkeä päivä tai ainakin pitäisi olla, ei kannattaa ollaa kateellinen jos joku panostaa esim häämekkoon eikä tyylin ni ku kirjoitit "euron verhokankaasta mistä voi tehä hameen"häissä ei välttämättä panostetaan aivan kaiken jollei oo varakas, moni panostaa ehkä yhteen tai kahteen asian ja häämekko on yks niistä, kuka nainen ei haluais tuntea itteän prinsessaksi tärkeänä pvänä :) mekon voi säästää tulevalle sukupolvelle antamalla vaikka tyttärelle jos huolii taikka miniälle, tai muuten säästä tai sit myydä tapoja on monia

• roooti

Niin tai käyttää samaa häämekkoa sitten uudestaan seuraavissa häissään, yli puolet kuitenkin päätyy avioeroon joten kannattaa pitää huolta kalliista häämekostaan.

• Marjo-Liisa

Eiköhän se ole jokaisen oma asia kuinka paljon rahaa tuhlaa hääpukuun.

• btb

Samaa mieltä, mutta ymmärrän heitäkin joille tuo juhlaan ja vaatteisiin panostaminen on tärkeää, vaikkakin vain sen muutaman tunnin/yhden päivän takia. Jokainen juhliin omalla tavallaan ja mikäs sen parempaa!

Meilläkin häät nyt tulossa ja alusta saakka ollaan tiedetty että tästä ei oteta stressiä eikä laiteta paljoa rahaa. Käytetään rahaa yleensäkin mieluummin matkusteluun ja säästetään omaa taloa ja lapsia/lemmikkejä varten, eli tulevaisuuteen. Häämekoksi ostin itselleni pikkumustan, jonka asustan sopivilla väreillä. Ihan paras vaihtoehto mulle, voin pitää mekkoa myöhemminkin vaikka missä tilaisuuksissa ja mikä tärkeintä, tunnen oloni kaikista kauneimmaksi ja tyylikkäimmäksi juurikin täydellisesti istuvassa pikkumustassa. Eli en keksi mitään parempaa mekkoa hääpäivälle:)

• Sofia38v

Itse en ymmärrä miksi joitakin harmittaa, että jotkut haluavat panostaa hääpukuun. Itse valitsin puvun joka on kallis. Tosin vanhemmat maksoivat sen.

• Kerran elämässä tai no monet vähän useamman kerran 😀

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      176
      2145
    2. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      38
      1503
    3. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      132
      1184
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      56
      942
    5. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      254
      883
    6. olisit voinut mies edes

Pyytää anteeksi 🙏🫶
      Ikävä
      55
      866
    7. Kääminsä polttanut taksi suomussalmella

Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen
      Suomussalmi
      20
      812
    8. Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."

Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S
      Tanssii tähtien kanssa
      18
      745
    9. Aina ku nään sun kuvan

Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭
      Ikävä
      58
      733
    10. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      209
      707
    Aihe