Moottoripyörä ja lapset

Kevarilllaviimeksi

Moi! Moottoripyörät nykyään halpoja joten pystyis ostaan tällänen perheellinenkin duunari vuorotyöläinen jonkin pärrän. Ei kyykkyä vaan joku rauhallinen iso custom.
Mut miten muut ootte saaneet yhdistettyä mpee ja perheen? Kerkiääkö ajeleen tai laitteleen pyörää? Miten on uskallatteko ottaa lapsia kyytiin ja monenko vanhana ekan kerran takana istumassa? Mitä lapset tykänny?
Meillä lapset 4v ja 7v ja ok-talo joka kaipaa joka kesä pientä laittoa eli muutakin tekemistä on...Mut motskari olis kyllä hieno ja hinnat niin järkevällä tasolla nykyään et kaupoille vois lähtee jos vaan tietäis et kerkeis ajeleenkin sit.

6

338

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eilapsiakyytiin

Osta vaan moottoripyörä omaksi iloksesi.

Mutta lapset ja moottoripyörä eivät mielestäni kuulu yhteen. Kolarissa takan istuva lapsi lähtee kuin korealainen ohjus: kovaa aluksi korkealle ja mäjähtää sitten minne sattuu.

Vielä kauheampaa on katsoa, kun joku kuljettaa tankin päällä taaperoikäistä. Taapero murskautuu kolarissa isän ja autonpellin väliin.

Omat lapseni ovat satunnaisesti olleet moottoripyöräni takaistuimella 12 -vuotta täytettyään. Nyt ajavat jo itse.

• 750kavatsaakki

Poika Oli 11 vee kun ekan kerran tuli kyytiin. Moottoritiellä ei viihtynyt kyydissä mut hitaammissa vauhdeissa kyllä. Tuli ajettua paljon harkitummin ja hitaammin kun oli muksu kyydissä.
      En sanois et moottoripyöräily on hyvä isä lapsi harrastus koska kyllä siinä joutuu koko ajan miettiin ja pelkäänkin eri lailla.Ja jos jotain sattuu niin voe voe.......

• HarrikanKyytiin

Morjens aloittaja.
      Kerroit perustietona kevarilla viimeksi nimimerkilläsi.
      Tuossa jokin aika sitten palstalla availin keskustelua taidoista, ajokauteen valmistautumisesta ja ylipäätään pyörän hallintaan liittyvistä tekniikoista saaden vastineeksi ylimielisyyttä ja piruilua.
      Sinä avaat vakavan aiheen tavallaan hypäten yli tuon kaiken edellämainitun.
      Se on totta toki, että lapsi kyydissä on otettava vakavammin, mutta ei aikuinenkaan sen kummempi ole jos onnettomuus sattuu, kummassakin tapauksessa liikutaan todella vakavalla alueella.
      Ehdotan sinulle toki sen pyörän hankintaa ja sen hallinnan opettelua vakavalla kiinnostuksella.
      Sitten kun on aika ottaa kyytiin joku, niin hänenkin tulee ymmärtää enemmän kuin vain istahtaa ja pitää kiinni, joka myös tarkoittaa yhdessä erilaisten tilanteiden harjoittelua.
      Mitä tulee kyytiin otettavan lapsen ikään joka onkin peruskysymyksesi, niin siihen ei ole olemassa vastausta ainakaan minulla antaa toiselle ihmiselle.
      Myös tulee ottaa huomioon minkälainen pyörä, mutta sinähän mainitsitkin rauhallisen ison customin, joka varmasti parhaasta päästä.
      Aina pitää myös muistaa se, että onnettomuuden voi aiheuttaa liikenteessä toinen ihminen vaikka itse ajaisi oikein tai ollen jopa vaikka vaan parkissa, joten kaikki on mahdollista.
      Itselläni on ollut ja on lapseni kyydissäni, mutta en viitsi ikää kertoa koska aiheuttaakseni negatiivisen väittelyn.
      Toisaalta tuossa edellä yksi kertoi iän olleen heillä 12 vuotta ja että nupri ajaa nyt itse. Näinhän niitä motoristeja kuitenkin leivotaan jälkikasvusta, eli ensin kyydissä ja sitten puikoissa.
      Kyydissä oleminen siis on kasvatusta motoristiksi, joka tuosta näkökannasta on hyvä asia.
      Tuossapa tarinaa, joka ei tainnut paljon auttaa, eli omaa harkintaa ja malttia.

• KotKotExc

Itse olen harrastanut moottoripyöräilyä crossista RR pyöriin. Cross/Enduro on melkein parasta lasten kanssa, kun alkavat olla sen ikäisiä, että pystyvät itse ajelemaan. Omat vintiöt olivat omaan harrastecrossi aikaan naperoita, mutta enduro pyörän myötä 13 ja 15-vuotiaat tyttäret innostuivat kesämökkireittejä ajelemaan. Tyytyivät isukin kotarilla porhaltamaan, joten säästyin pyörien hankinnalta, vaikka olisin hankkinut pyörät vaikka molemmille. Opettelivat sitten kunnon rymyämistä pehmeässäkin ja kelloteltiin aikoja. Katotaan, kun kortti-ikä koittaa, että hommataanko ainakin yksi pyörä lisää vaikka makkaraenskailuun.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      176
      2936
    2. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      60
      1234
    3. Kuollut teini Kajaanissa

Kuulemma sellaista huhua liikkeessä?
      Kajaani
      4
      979
    4. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      160
      967
    5. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      57
      927
    6. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      84
      820
    7. Onko Sofia jälleen jätetty?

Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      173
      810
    8. Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .

EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuus­ongelmien vuoksi, sanoo alan e
      Kajaani
      197
      781
    9. Totta on asia. Jeffrey Cohen on jättänyt Sofian.

Vaimon viesti on paljastanut totuuden.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      216
      733
    10. Kuka se on

Kuhmon komein aikamies?
      Kuhmo
      7
      716
    11. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      53
      667
    12. Halaus juuri sinulle

Kaikki järjestyy kyllä. Luota vain. ❤️🫶
      Ikävä
      59
      666
    13. Uskallatko paljastaa

Millä nimellä löydyn puhelimestasi?
      Ikävä
      62
      659
    14. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      646
    15. Mies, näetkö minut myös

Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?
      Ikävä
      21
      598
    16. Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?

Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?
      Ikävä
      131
      581
    17. Kuinkahan monen

Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran
      Ikävä
      66
      559
    18. Voiko se ikinä toimia

Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het
      Ikävä
      32
      548
    19. Meneekö unohtamis

Projektisi hyvin??
      Ikävä
      34
      527
    20. Voin tulla

Sisustamaan sulle 🤭
      Ikävä
      55