Moottoripyörä ja lapset

Kevarilllaviimeksi

Moi! Moottoripyörät nykyään halpoja joten pystyis ostaan tällänen perheellinenkin duunari vuorotyöläinen jonkin pärrän. Ei kyykkyä vaan joku rauhallinen iso custom.
Mut miten muut ootte saaneet yhdistettyä mpee ja perheen? Kerkiääkö ajeleen tai laitteleen pyörää? Miten on uskallatteko ottaa lapsia kyytiin ja monenko vanhana ekan kerran takana istumassa? Mitä lapset tykänny?
Meillä lapset 4v ja 7v ja ok-talo joka kaipaa joka kesä pientä laittoa eli muutakin tekemistä on...Mut motskari olis kyllä hieno ja hinnat niin järkevällä tasolla nykyään et kaupoille vois lähtee jos vaan tietäis et kerkeis ajeleenkin sit.

6

197

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eilapsiakyytiin

Osta vaan moottoripyörä omaksi iloksesi.

Mutta lapset ja moottoripyörä eivät mielestäni kuulu yhteen. Kolarissa takan istuva lapsi lähtee kuin korealainen ohjus: kovaa aluksi korkealle ja mäjähtää sitten minne sattuu.

Vielä kauheampaa on katsoa, kun joku kuljettaa tankin päällä taaperoikäistä. Taapero murskautuu kolarissa isän ja autonpellin väliin.

Omat lapseni ovat satunnaisesti olleet moottoripyöräni takaistuimella 12 -vuotta täytettyään. Nyt ajavat jo itse.

• 750kavatsaakki

Poika Oli 11 vee kun ekan kerran tuli kyytiin. Moottoritiellä ei viihtynyt kyydissä mut hitaammissa vauhdeissa kyllä. Tuli ajettua paljon harkitummin ja hitaammin kun oli muksu kyydissä.
      En sanois et moottoripyöräily on hyvä isä lapsi harrastus koska kyllä siinä joutuu koko ajan miettiin ja pelkäänkin eri lailla.Ja jos jotain sattuu niin voe voe.......

• HarrikanKyytiin

Morjens aloittaja.
      Kerroit perustietona kevarilla viimeksi nimimerkilläsi.
      Tuossa jokin aika sitten palstalla availin keskustelua taidoista, ajokauteen valmistautumisesta ja ylipäätään pyörän hallintaan liittyvistä tekniikoista saaden vastineeksi ylimielisyyttä ja piruilua.
      Sinä avaat vakavan aiheen tavallaan hypäten yli tuon kaiken edellämainitun.
      Se on totta toki, että lapsi kyydissä on otettava vakavammin, mutta ei aikuinenkaan sen kummempi ole jos onnettomuus sattuu, kummassakin tapauksessa liikutaan todella vakavalla alueella.
      Ehdotan sinulle toki sen pyörän hankintaa ja sen hallinnan opettelua vakavalla kiinnostuksella.
      Sitten kun on aika ottaa kyytiin joku, niin hänenkin tulee ymmärtää enemmän kuin vain istahtaa ja pitää kiinni, joka myös tarkoittaa yhdessä erilaisten tilanteiden harjoittelua.
      Mitä tulee kyytiin otettavan lapsen ikään joka onkin peruskysymyksesi, niin siihen ei ole olemassa vastausta ainakaan minulla antaa toiselle ihmiselle.
      Myös tulee ottaa huomioon minkälainen pyörä, mutta sinähän mainitsitkin rauhallisen ison customin, joka varmasti parhaasta päästä.
      Aina pitää myös muistaa se, että onnettomuuden voi aiheuttaa liikenteessä toinen ihminen vaikka itse ajaisi oikein tai ollen jopa vaikka vaan parkissa, joten kaikki on mahdollista.
      Itselläni on ollut ja on lapseni kyydissäni, mutta en viitsi ikää kertoa koska aiheuttaakseni negatiivisen väittelyn.
      Toisaalta tuossa edellä yksi kertoi iän olleen heillä 12 vuotta ja että nupri ajaa nyt itse. Näinhän niitä motoristeja kuitenkin leivotaan jälkikasvusta, eli ensin kyydissä ja sitten puikoissa.
      Kyydissä oleminen siis on kasvatusta motoristiksi, joka tuosta näkökannasta on hyvä asia.
      Tuossapa tarinaa, joka ei tainnut paljon auttaa, eli omaa harkintaa ja malttia.

• KotKotExc

Itse olen harrastanut moottoripyöräilyä crossista RR pyöriin. Cross/Enduro on melkein parasta lasten kanssa, kun alkavat olla sen ikäisiä, että pystyvät itse ajelemaan. Omat vintiöt olivat omaan harrastecrossi aikaan naperoita, mutta enduro pyörän myötä 13 ja 15-vuotiaat tyttäret innostuivat kesämökkireittejä ajelemaan. Tyytyivät isukin kotarilla porhaltamaan, joten säästyin pyörien hankinnalta, vaikka olisin hankkinut pyörät vaikka molemmille. Opettelivat sitten kunnon rymyämistä pehmeässäkin ja kelloteltiin aikoja. Katotaan, kun kortti-ikä koittaa, että hommataanko ainakin yksi pyörä lisää vaikka makkaraenskailuun.

• Jutustelija1

Noin se juuri on paras kun aloittaa rauhassa luonnon helmassa niin voi sitten kun ikää kertyy niin lähteä ajelemaan kylille siten että mp on hallinnassa kaikissa tilanteissa.

Itse aloitin 6v ja mitään ei ole sattunut vaikka 30v ajoja takana.

• Jutustelija1
        Jutustelija1 kirjoitti:

Noin se juuri on paras kun aloittaa rauhassa luonnon helmassa niin voi sitten kun ikää kertyy niin lähteä ajelemaan kylille siten että mp on hallinnassa kaikissa tilanteissa.

Itse aloitin 6v ja mitään ei ole sattunut vaikka 30v ajoja takana.

Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:

http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html

http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      75
      4406
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3095
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      3075
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      396
      2152
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      217
      1269
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1203
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      74
      1186
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1055
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      63
      1045
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      973
    Aihe