BMW E21

Mad Max

Eli nyt kaivattaisiin E21 tuntemusta. Onko
mahdollista vaihtaa( -79 320i)
automaattilaatikkoiseen manuaaliaski tilalle ja
jos on niin mimmoinen homma on tiedossa. Kaikki
hyödyllinen tieto tai esim. kontaktihenkilöt ovat
tervetulleita.
Kiitoksia etukäteen!

8

801

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aki M

      Kyllähän se on mahdollista. Herää vain kysymys,
      että miksi moisen vaihdoksen haluaisit tehdä?

      Ensiksi sinun pitää tietenkin hommata itsellesi
      jostakin manuaali-laatikko. Sehän löytynee
      varmaan helpoiten jostain 315 mallista, jossa
      vielä hyvällä tuurilla on 5-pykäläinen laatikko.
      Sinullahan on neloskoneinen auto, koska E21:stä
      320i:tä on vain neloskoneella. Kuutoskoneisten
      laatikot eivät siis käy.

      Muuta vaihdettavaa on ainakin: polkimien ripustus
      systeemi (tähän liittyy paljon osia), kytkin,
      nopeusmittari, kardaani, syyläri... Lisätään
      listaan sitä mukaa kun keksitään.

      Mulla muuten saattaisi olla ylimääräinen
      manuaalilaatikko...

      • 2*323i

        Myöskin allekirjoittanut ihmettelee miksi
        kohtuullisen harvinaiseen ja erikoiseen yksilöön
        pitäisi tehdä noin iso operaatio, kun tuollaisen
        alkup. 320i:n manuaalillakin saattaa vielä
        jostain löytää.
        Vaan onko tämä nyt sitä nykyajan virittämistä...


      • Mad Max
        2*323i kirjoitti:

        Myöskin allekirjoittanut ihmettelee miksi
        kohtuullisen harvinaiseen ja erikoiseen yksilöön
        pitäisi tehdä noin iso operaatio, kun tuollaisen
        alkup. 320i:n manuaalillakin saattaa vielä
        jostain löytää.
        Vaan onko tämä nyt sitä nykyajan virittämistä...

        Eli kyse ei ole virittelystä vaan tähtäimessä
        olisi vähän ajettu ja siisti yksilö mutta ainoana
        miinuksena tuo tomaattilaatikko, allekirjoittanut
        kun ei niistä perusta olkoon kuin harvinainen ja
        hieno tahansa. Mutta kun nyt alkuun päästiin niin
        tarjotakin voi jos löytyy hyväkuntoinen E21 320-
        323.


      • aki M
        2*323i kirjoitti:

        Myöskin allekirjoittanut ihmettelee miksi
        kohtuullisen harvinaiseen ja erikoiseen yksilöön
        pitäisi tehdä noin iso operaatio, kun tuollaisen
        alkup. 320i:n manuaalillakin saattaa vielä
        jostain löytää.
        Vaan onko tämä nyt sitä nykyajan virittämistä...

        Mutta hetkinen!

        Onkos E21 320i:tä saanut ollenkaan
        automaattivaihteisena? Muistelisin että ei.

        Joten: Mikäs auto se olikaan, johon pitäisi
        vaihtaa manuaali automaatin tilalle?


      • 2*323i
        aki M kirjoitti:

        Mutta hetkinen!

        Onkos E21 320i:tä saanut ollenkaan
        automaattivaihteisena? Muistelisin että ei.

        Joten: Mikäs auto se olikaan, johon pitäisi
        vaihtaa manuaali automaatin tilalle?

        Niinpä sitä itsekin tohkeissaan viestiin
        vastailin enkä hokannut ensinkään ettei sellaista
        ole tosiaankaan E21:stä tehty.
        Valmistenumerohan se kaiken selvittäisi, taitaisi
        riittää jopa kolme ekaa numeroa.
        Eihän se tomaatti tietenkään mikään paras
        vaihtoehto vanhassa autossa ole (varsinkaan jos
        ei toimi kunnolla), mutta kuten aki M jo totesi,
        jos homman aikoo tehdä hyvin niin kyllä sitä
        vaihdettavaa riittää melkoisesti.
        Ja nää alkuperäisyys-jutut on sitten näitä
        periaatekysymyksiä. Ja omalle autolleenhan saa
        tietenkin tehdä mitä haluaa...


      • 323i
        aki M kirjoitti:

        Mutta hetkinen!

        Onkos E21 320i:tä saanut ollenkaan
        automaattivaihteisena? Muistelisin että ei.

        Joten: Mikäs auto se olikaan, johon pitäisi
        vaihtaa manuaali automaatin tilalle?

        320iA-mallia on todellakin valmistettu, mutta
        vain Japanin markkinoille ja ainoastaan 3530kpl.
        Veikkaisin että kyseessä taitaa olla Ruotsista
        muuttoautona tullut ns. Ruotsiversio, joka on
        tosiasiassa 1,8litraisella koneella, mutta
        jostain syystä Ruotsissa mallimerkinnäksi oli
        kuitenkin laitettu 320i. Näitä Ruotsiverio 320i-
        1,8-malleja on ennenkin nähty Suomen
        liikenteessä. Saattaa myös olla, että tuo auto on
        tullut muuttona USA:sta, sillä siellä 320i-mallit
        olivat myös 1,8litraisella koneella aivan
        Ruotsimallien tapaan. Kallistuisin arvauksessani
        totaalisesti USA:sta tulleeseen muuttoautoon,
        sillä jenkkipojathan ovat aina halunneet autonsa
        automaattivaihteisina. Viimeisin mahdollisuus on
        tietenkin nämä diplomaattiautot, joita on Suomen
        maahantuojan kautta ostettu Suomessa oleville
        esim. USA:n diplomaateille. Varustukset ja mallit
        ovat tietenkin juuri "kotimaahan" suunnattuja.
        Aikansa sitten diplomaatit autoillansa Suomessa
        ajelivat, kunnes ne vaihdettiin uudempiin.
        Käytettynä vanhat diplomaattiautot sitten jäivät
        autoliikkeeseen ja sitäkautta ovat siirtyneet
        tavallisille autoilijoille.
        Voihan tietenkin olla myös, että auto on
        alkuperäinen 320i 2litraisella koneella, mutta
        jospa joku on jossain vaiheessa vaihtanut
        manuaalilaatikon tilalle automaatin. Mene ja
        tiedä.
        Menikö sekaiseksi? Vaihtoehtoja on monia...


      • aki M
        323i kirjoitti:

        320iA-mallia on todellakin valmistettu, mutta
        vain Japanin markkinoille ja ainoastaan 3530kpl.
        Veikkaisin että kyseessä taitaa olla Ruotsista
        muuttoautona tullut ns. Ruotsiversio, joka on
        tosiasiassa 1,8litraisella koneella, mutta
        jostain syystä Ruotsissa mallimerkinnäksi oli
        kuitenkin laitettu 320i. Näitä Ruotsiverio 320i-
        1,8-malleja on ennenkin nähty Suomen
        liikenteessä. Saattaa myös olla, että tuo auto on
        tullut muuttona USA:sta, sillä siellä 320i-mallit
        olivat myös 1,8litraisella koneella aivan
        Ruotsimallien tapaan. Kallistuisin arvauksessani
        totaalisesti USA:sta tulleeseen muuttoautoon,
        sillä jenkkipojathan ovat aina halunneet autonsa
        automaattivaihteisina. Viimeisin mahdollisuus on
        tietenkin nämä diplomaattiautot, joita on Suomen
        maahantuojan kautta ostettu Suomessa oleville
        esim. USA:n diplomaateille. Varustukset ja mallit
        ovat tietenkin juuri "kotimaahan" suunnattuja.
        Aikansa sitten diplomaatit autoillansa Suomessa
        ajelivat, kunnes ne vaihdettiin uudempiin.
        Käytettynä vanhat diplomaattiautot sitten jäivät
        autoliikkeeseen ja sitäkautta ovat siirtyneet
        tavallisille autoilijoille.
        Voihan tietenkin olla myös, että auto on
        alkuperäinen 320i 2litraisella koneella, mutta
        jospa joku on jossain vaiheessa vaihtanut
        manuaalilaatikon tilalle automaatin. Mene ja
        tiedä.
        Menikö sekaiseksi? Vaihtoehtoja on monia...

        ... näinhän se olikin. Eihän noita eri maiden
        versioita oikein aina muista. Hyvä että
        tarkensit. Itse en tosin laskenut tuota Ruotsin
        320i 1,8 mallia 320i:ksi, vaikka niin kai
        kuitenkin pitäisi tehdä. Ja itse veikkaisin
        kyseisen auton olleen juuri tuollainen
        Ruotsiversio 318iA - siis 320iA, jos se aito
        ruisku on.

        Voihan tosin olla myös, että kyseinen auto
        saattoi ehkä sittenkin olla 320A 67-alkuisella
        valmistenumerolla, jossa koneeksi vaihtunut
        vaikka joku sieluttoman sähköruiskun ruokkima
        vekotin. Eli se "i" ei kuuluisikaan siihen
        mallimerkintään lainkaan!

        Mielestäni tänne kirjoittajat saisivat muutenkin
        vähän tarkentaa otettaan noitten mallimerkintöjen
        kanssa...


      • 323i automatic
        Mad Max kirjoitti:

        Eli kyse ei ole virittelystä vaan tähtäimessä
        olisi vähän ajettu ja siisti yksilö mutta ainoana
        miinuksena tuo tomaattilaatikko, allekirjoittanut
        kun ei niistä perusta olkoon kuin harvinainen ja
        hieno tahansa. Mutta kun nyt alkuun päästiin niin
        tarjotakin voi jos löytyy hyväkuntoinen E21 320-
        323.

        hyväkuntoinen 320 -81. 2,0i/6 L-jetronic
        ruiskulla. Väri: helmiäis-metallihohto-sininen.
        Alustasarja ja kattoikkuna. Ainoana miinuksena
        se, että vaatii hieman maalia takakulmaan. Hinta:
        kohtuullinen.

        Kysy lisää: 040-7338387


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

      Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      148
      2483
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

      Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      180
      1718
    3. Kysy jotain kaivatultasi

      Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1588
    4. Kerro kaivatustasi.

      1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1543
    5. Kesä, kesä!

      Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      935
    6. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

      Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      80
      924
    7. Minkälaisesta seksistä

      haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      871
    8. Tarkkanäköisyys

      Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      59
      835
    9. Milloin viimeksi

      Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      808
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

      Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      176
      800
    Aihe