Eli nyt kaivattaisiin E21 tuntemusta. Onko
mahdollista vaihtaa( -79 320i)
automaattilaatikkoiseen manuaaliaski tilalle ja
jos on niin mimmoinen homma on tiedossa. Kaikki
hyödyllinen tieto tai esim. kontaktihenkilöt ovat
tervetulleita.
Kiitoksia etukäteen!
BMW E21
8
798
Vastaukset
- aki M
Kyllähän se on mahdollista. Herää vain kysymys,
että miksi moisen vaihdoksen haluaisit tehdä?
Ensiksi sinun pitää tietenkin hommata itsellesi
jostakin manuaali-laatikko. Sehän löytynee
varmaan helpoiten jostain 315 mallista, jossa
vielä hyvällä tuurilla on 5-pykäläinen laatikko.
Sinullahan on neloskoneinen auto, koska E21:stä
320i:tä on vain neloskoneella. Kuutoskoneisten
laatikot eivät siis käy.
Muuta vaihdettavaa on ainakin: polkimien ripustus
systeemi (tähän liittyy paljon osia), kytkin,
nopeusmittari, kardaani, syyläri... Lisätään
listaan sitä mukaa kun keksitään.
Mulla muuten saattaisi olla ylimääräinen
manuaalilaatikko...- 2*323i
Myöskin allekirjoittanut ihmettelee miksi
kohtuullisen harvinaiseen ja erikoiseen yksilöön
pitäisi tehdä noin iso operaatio, kun tuollaisen
alkup. 320i:n manuaalillakin saattaa vielä
jostain löytää.
Vaan onko tämä nyt sitä nykyajan virittämistä... - Mad Max
2*323i kirjoitti:
Myöskin allekirjoittanut ihmettelee miksi
kohtuullisen harvinaiseen ja erikoiseen yksilöön
pitäisi tehdä noin iso operaatio, kun tuollaisen
alkup. 320i:n manuaalillakin saattaa vielä
jostain löytää.
Vaan onko tämä nyt sitä nykyajan virittämistä...Eli kyse ei ole virittelystä vaan tähtäimessä
olisi vähän ajettu ja siisti yksilö mutta ainoana
miinuksena tuo tomaattilaatikko, allekirjoittanut
kun ei niistä perusta olkoon kuin harvinainen ja
hieno tahansa. Mutta kun nyt alkuun päästiin niin
tarjotakin voi jos löytyy hyväkuntoinen E21 320-
323. - aki M
2*323i kirjoitti:
Myöskin allekirjoittanut ihmettelee miksi
kohtuullisen harvinaiseen ja erikoiseen yksilöön
pitäisi tehdä noin iso operaatio, kun tuollaisen
alkup. 320i:n manuaalillakin saattaa vielä
jostain löytää.
Vaan onko tämä nyt sitä nykyajan virittämistä...Mutta hetkinen!
Onkos E21 320i:tä saanut ollenkaan
automaattivaihteisena? Muistelisin että ei.
Joten: Mikäs auto se olikaan, johon pitäisi
vaihtaa manuaali automaatin tilalle? - 2*323i
aki M kirjoitti:
Mutta hetkinen!
Onkos E21 320i:tä saanut ollenkaan
automaattivaihteisena? Muistelisin että ei.
Joten: Mikäs auto se olikaan, johon pitäisi
vaihtaa manuaali automaatin tilalle?Niinpä sitä itsekin tohkeissaan viestiin
vastailin enkä hokannut ensinkään ettei sellaista
ole tosiaankaan E21:stä tehty.
Valmistenumerohan se kaiken selvittäisi, taitaisi
riittää jopa kolme ekaa numeroa.
Eihän se tomaatti tietenkään mikään paras
vaihtoehto vanhassa autossa ole (varsinkaan jos
ei toimi kunnolla), mutta kuten aki M jo totesi,
jos homman aikoo tehdä hyvin niin kyllä sitä
vaihdettavaa riittää melkoisesti.
Ja nää alkuperäisyys-jutut on sitten näitä
periaatekysymyksiä. Ja omalle autolleenhan saa
tietenkin tehdä mitä haluaa... - 323i
aki M kirjoitti:
Mutta hetkinen!
Onkos E21 320i:tä saanut ollenkaan
automaattivaihteisena? Muistelisin että ei.
Joten: Mikäs auto se olikaan, johon pitäisi
vaihtaa manuaali automaatin tilalle?320iA-mallia on todellakin valmistettu, mutta
vain Japanin markkinoille ja ainoastaan 3530kpl.
Veikkaisin että kyseessä taitaa olla Ruotsista
muuttoautona tullut ns. Ruotsiversio, joka on
tosiasiassa 1,8litraisella koneella, mutta
jostain syystä Ruotsissa mallimerkinnäksi oli
kuitenkin laitettu 320i. Näitä Ruotsiverio 320i-
1,8-malleja on ennenkin nähty Suomen
liikenteessä. Saattaa myös olla, että tuo auto on
tullut muuttona USA:sta, sillä siellä 320i-mallit
olivat myös 1,8litraisella koneella aivan
Ruotsimallien tapaan. Kallistuisin arvauksessani
totaalisesti USA:sta tulleeseen muuttoautoon,
sillä jenkkipojathan ovat aina halunneet autonsa
automaattivaihteisina. Viimeisin mahdollisuus on
tietenkin nämä diplomaattiautot, joita on Suomen
maahantuojan kautta ostettu Suomessa oleville
esim. USA:n diplomaateille. Varustukset ja mallit
ovat tietenkin juuri "kotimaahan" suunnattuja.
Aikansa sitten diplomaatit autoillansa Suomessa
ajelivat, kunnes ne vaihdettiin uudempiin.
Käytettynä vanhat diplomaattiautot sitten jäivät
autoliikkeeseen ja sitäkautta ovat siirtyneet
tavallisille autoilijoille.
Voihan tietenkin olla myös, että auto on
alkuperäinen 320i 2litraisella koneella, mutta
jospa joku on jossain vaiheessa vaihtanut
manuaalilaatikon tilalle automaatin. Mene ja
tiedä.
Menikö sekaiseksi? Vaihtoehtoja on monia... - aki M
323i kirjoitti:
320iA-mallia on todellakin valmistettu, mutta
vain Japanin markkinoille ja ainoastaan 3530kpl.
Veikkaisin että kyseessä taitaa olla Ruotsista
muuttoautona tullut ns. Ruotsiversio, joka on
tosiasiassa 1,8litraisella koneella, mutta
jostain syystä Ruotsissa mallimerkinnäksi oli
kuitenkin laitettu 320i. Näitä Ruotsiverio 320i-
1,8-malleja on ennenkin nähty Suomen
liikenteessä. Saattaa myös olla, että tuo auto on
tullut muuttona USA:sta, sillä siellä 320i-mallit
olivat myös 1,8litraisella koneella aivan
Ruotsimallien tapaan. Kallistuisin arvauksessani
totaalisesti USA:sta tulleeseen muuttoautoon,
sillä jenkkipojathan ovat aina halunneet autonsa
automaattivaihteisina. Viimeisin mahdollisuus on
tietenkin nämä diplomaattiautot, joita on Suomen
maahantuojan kautta ostettu Suomessa oleville
esim. USA:n diplomaateille. Varustukset ja mallit
ovat tietenkin juuri "kotimaahan" suunnattuja.
Aikansa sitten diplomaatit autoillansa Suomessa
ajelivat, kunnes ne vaihdettiin uudempiin.
Käytettynä vanhat diplomaattiautot sitten jäivät
autoliikkeeseen ja sitäkautta ovat siirtyneet
tavallisille autoilijoille.
Voihan tietenkin olla myös, että auto on
alkuperäinen 320i 2litraisella koneella, mutta
jospa joku on jossain vaiheessa vaihtanut
manuaalilaatikon tilalle automaatin. Mene ja
tiedä.
Menikö sekaiseksi? Vaihtoehtoja on monia...... näinhän se olikin. Eihän noita eri maiden
versioita oikein aina muista. Hyvä että
tarkensit. Itse en tosin laskenut tuota Ruotsin
320i 1,8 mallia 320i:ksi, vaikka niin kai
kuitenkin pitäisi tehdä. Ja itse veikkaisin
kyseisen auton olleen juuri tuollainen
Ruotsiversio 318iA - siis 320iA, jos se aito
ruisku on.
Voihan tosin olla myös, että kyseinen auto
saattoi ehkä sittenkin olla 320A 67-alkuisella
valmistenumerolla, jossa koneeksi vaihtunut
vaikka joku sieluttoman sähköruiskun ruokkima
vekotin. Eli se "i" ei kuuluisikaan siihen
mallimerkintään lainkaan!
Mielestäni tänne kirjoittajat saisivat muutenkin
vähän tarkentaa otettaan noitten mallimerkintöjen
kanssa... - 323i automatic
Mad Max kirjoitti:
Eli kyse ei ole virittelystä vaan tähtäimessä
olisi vähän ajettu ja siisti yksilö mutta ainoana
miinuksena tuo tomaattilaatikko, allekirjoittanut
kun ei niistä perusta olkoon kuin harvinainen ja
hieno tahansa. Mutta kun nyt alkuun päästiin niin
tarjotakin voi jos löytyy hyväkuntoinen E21 320-
323.hyväkuntoinen 320 -81. 2,0i/6 L-jetronic
ruiskulla. Väri: helmiäis-metallihohto-sininen.
Alustasarja ja kattoikkuna. Ainoana miinuksena
se, että vaatii hieman maalia takakulmaan. Hinta:
kohtuullinen.
Kysy lisää: 040-7338387
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941783
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3591196Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181188- 961058
- 63848
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam36821Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6774Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella
Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.141723- 46716
En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42690