Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Hedelmähapot aknen apuna

Jannepoju

Hei!

Olen 26-vuotias mies. Olen kärsinyt levästä aknesta aina 15-vuotiaasta saakka. Mitään todella pahaa aknea ei ole ikinä minulla ollut, mutta ihon kunto on ollut ajoittain todella huono, ja kun asiakaspalvelutyötä teen, niin eipä tuo naama aina ole mieltä kovin paljoa ylentänyt. Nyt parin viime vuodena aikana olen löytänyt todellisen avun iho-ongelmiini hedelmähapoista. Erityisesti manteli-ja glykolihappo ovat suosikkini. Salisyylihappoa eli BHA-happoa käyttelen myös välillä miedolla pitoisuudella, mutta se ei mielestäni sovi iholleni yhtä hyvin kuin esim. mantelihappo. Olen tilannut hedelmähappokuorintoja kotikäyttöön täältä:

topskincare.suomalainenverkkokauppa.fi

Parhaiten hedelmähapot toimivat minulla miedoilla pitoisuuksilla säännöllisesti käytettynä. Iho on puhtaampi ja tasaisemman värinen. Eli omasta puolestani voin suositella muille aknen kanssa kamppaileville. En ole ikinä käynyt missään kauneusklinikalla ns. kemiallisessa kuorinnassa, ainoastaan kotona olen hoitoja ihooni tehnyt.

10

259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiinnostunutostaja

      Kerro miten tuo toimii ja miten käytetään?

      • Jannepoju

        Eli teen näin: ensin kasvojen puhdistus. Sitten kostutan vanulapun mantelihappoliuokseen ja valelen kasvot kauttaaltaan. Joskun levitän liuosta myös kaulalle ja selkään. Annan vaikuttaa noin 2-3 minuuttia. Ainetta ei saa käyttää silmänympärysihoon. Vähän tuntuu yleensä kuumottelua ja nipistelyä iholla, kun aine vaikuttaa. Kun vaikutusaika on mennyt, pyyhin ensin kasvot kasvopaperilla ja tämän jälkeen levitän neutralointiaineen vanulapun avulla. Annan sen jäädä kasvoille vaikka ihan yli yön. Levitän kasvoille vielä reilusti kosteusvoidetta. Naama ainakin itselläni jonkin aikaa helottaa punaisena käsittelyn jälkeen, mutta tämä lienee normaalia hedelmähappokuorinnoissa. Tämän takia teenkin kuorinnan yleensä illalla ennen nukkumaan käymistä, koska silloin iho saa yön yli rauhoittua, ja yleensä kasvojen väri on aamuun mennessä jo normalisoitunut. Ja ainakin itselläni kasvojen iho näyttää seuraavana aamuna hyvältä, ja jotenkin tosi paljon kirkkaammalta. Itse pidän eniten mantelihappokuorinnasta miedolla pitoisuudella, koska sen voi tehdä milloin vain, ja ei tarvitse miettiä, että miltä naama näyttää seuraavana päivänä, ja että voiko mennä töihin. Eli nahkat ei kuoriudu rytinällä, niinkuin esim. vahvemmissa kuorinnoissa. Mutta kyllä selvästi huomaa, että jos on muutama päivä aikaa kuorinnasta, niin kyllä suihkun ja saunan yhteydessä sitä kuollutta nahkaa ihan hyvin irtoaa, vaikka olisi tehnyt kuorinnan midolla pitoisuudella. Teen myös välillä niin, että sekoitan mietoa mantelihappoliuosta esim. kasvoveteen ja annan sen sitten jäädä kasvoille. Hyvä kikka on myös se, että tekee ensin kasvoille mikrohionnan, ja sen jälkeen levittää kasvoille yöksi mantelihappo-kasvovesi seoksen. Mutta tätä täsmähoitoa ei kannata tehdä liian usein, koska iho saattaa ärtyä. Silloin tällöin kun tekee, niin puhdistaa ihoa tehokkaasti.


      • kuulostihyvältä
        Jannepoju kirjoitti:

        Eli teen näin: ensin kasvojen puhdistus. Sitten kostutan vanulapun mantelihappoliuokseen ja valelen kasvot kauttaaltaan. Joskun levitän liuosta myös kaulalle ja selkään. Annan vaikuttaa noin 2-3 minuuttia. Ainetta ei saa käyttää silmänympärysihoon. Vähän tuntuu yleensä kuumottelua ja nipistelyä iholla, kun aine vaikuttaa. Kun vaikutusaika on mennyt, pyyhin ensin kasvot kasvopaperilla ja tämän jälkeen levitän neutralointiaineen vanulapun avulla. Annan sen jäädä kasvoille vaikka ihan yli yön. Levitän kasvoille vielä reilusti kosteusvoidetta. Naama ainakin itselläni jonkin aikaa helottaa punaisena käsittelyn jälkeen, mutta tämä lienee normaalia hedelmähappokuorinnoissa. Tämän takia teenkin kuorinnan yleensä illalla ennen nukkumaan käymistä, koska silloin iho saa yön yli rauhoittua, ja yleensä kasvojen väri on aamuun mennessä jo normalisoitunut. Ja ainakin itselläni kasvojen iho näyttää seuraavana aamuna hyvältä, ja jotenkin tosi paljon kirkkaammalta. Itse pidän eniten mantelihappokuorinnasta miedolla pitoisuudella, koska sen voi tehdä milloin vain, ja ei tarvitse miettiä, että miltä naama näyttää seuraavana päivänä, ja että voiko mennä töihin. Eli nahkat ei kuoriudu rytinällä, niinkuin esim. vahvemmissa kuorinnoissa. Mutta kyllä selvästi huomaa, että jos on muutama päivä aikaa kuorinnasta, niin kyllä suihkun ja saunan yhteydessä sitä kuollutta nahkaa ihan hyvin irtoaa, vaikka olisi tehnyt kuorinnan midolla pitoisuudella. Teen myös välillä niin, että sekoitan mietoa mantelihappoliuosta esim. kasvoveteen ja annan sen sitten jäädä kasvoille. Hyvä kikka on myös se, että tekee ensin kasvoille mikrohionnan, ja sen jälkeen levittää kasvoille yöksi mantelihappo-kasvovesi seoksen. Mutta tätä täsmähoitoa ei kannata tehdä liian usein, koska iho saattaa ärtyä. Silloin tällöin kun tekee, niin puhdistaa ihoa tehokkaasti.

        Kiitos. Täytyypä harkita tuota. :)


    • iureuite

      Happokuorinnat pilaa ihon, koska ne vahvuudet tuppaa nousemaan ruokahalun kasvaessa. Jokainen on nähnyt raskaan sarjan ryppykorjailtuja, joilla iho on monta astetta vaaleampi kuin muu kroppa, happo- tai laserkuorinnan tulosta, eikä sellainen iho kestä enää auringonvaloa saati mitään muutakaan ulkoista ärsykettä vaurioitumatta, tai sitten pigmentoituu niin ettei kehtaa olla ihmisten ilmoilla.

    • Jannepoju

      Sen verran tuohon edelliseen kommenttiin, että totta kai on hyvä pitää jonkinlainen maalaisjärki päässä näitten happohoitojen kanssa. Jokainen sen varmasti sanomattakin ymmärtää, että jos ihoa kuoritaan jatkuvasti voimakkailla hapoilla siihen päälle laserhionnat yms. niin varmasti sen ihon saa pilattua. Netistä saa tilattua todella voimakkaita happoja, esim. jopa yli 70% pitoisuuksia. Itse en menisi koskaan työntämään naamaani mitään ebaysta tilattua 70% happoa. Ja suuresti ihmettelen, miten tuollaisia aineita saa edes ihmisille markkinoida. Joka tapauksessa itse olen hyötynyt näistä hedelmähappokuorinnoista ja voin niitä muillekin kotikäyttöön suositella, kunhan malttaa pidättäytyä miedoissa pitoisuuksissa ja ei tee käsittelyjä liian tiuhaan tahtiin.

    • tyttö1987tyttö

      Kiitos tost linkisyä! Mun edellinen happo myyjä lopetti enkä oo suomest löytyny tilalle uutta :) btw mä oon käyny kerran tca kuorinnassa ja toukokuus meen uudestaan.

    • ei.asiantuntija

      Säännöllinen ihonkuorinta varmasti auttaa akneen, koska muuten kuollut ihosolukko peittää talirauhasen. Jos rasva ei pääse poistumaan talirauhasesta, niin tukkoonhan se menee. Itse käytän lievästi kuorivaa pesuainetta, niin saunassa tai höyrysaunassa on hyvä kuoria iho pelkällä kädellä.

      Itselläni ainakin lähtee kuollutta ihoa kun hieron saunassa juuri pestyä ihoa kädellä. Kädellä sen takia, että kuorinta ei ole iholle liian kovakourainen. Höyrysauna on paras ihon pehmittäjä, koska se ei ole liian kuuma ja siellä voi olla pitempään.

      Olisikohan Tälläisestä laitteesta apua kasvoille?

      http://www.elec.fi/tuote/1225/beurer-fs50-kasvosauna-hoyryhengitys

    • Epikriisi

      Ihon pH-arvo on tärkeä tekijä ihosairauksien kuten aknen tapauksessa. Hoitokeinona voidaan käyttää esim: Bulgarian jugurttia levitetään kasvoille ja kasvot peitetään kelmulla. Kannattaa kuitenkin jättää aukko ainakin suun kohdalle. Bulgarian jugurtin pH-arvo vastaa ihon luonnollista pH:ta joten se auttaa iho-ongelmissa. Suositellaan iltaisin ja yön yli kahden viikon ajan.

    • watergirl

      Voiko näitä sekottaa veden ksnssa? Siis et jos on liian vahvaa happoa ja täten sit lsntrata itelleen sopivaks

    • Jannepoju

      Olen laimentanut tavallisella hanavedellä/kasvovedellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2087
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1798
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      19
      1677
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1480
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1433
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1348
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1302
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe