Olen tähän asti syönyt ehkä neljä antibiootti kuuria ja joka kerralla akne on hävinnyt suht nopeasti. Nyt viimeisimmän kuurin otettuani finnit hävisivät, mutta akne puhkesi kuurin lopussa kun pillereitä oli vielä muutama syömättä. Otin uuden kuurin heti perään mutta akne vain pysyy aika pahana ja tuntuu että ei noista ole enää mitään vaikutusta. Miten voi toimiva lääke yhtäkkiä lakata toimimasta. Vituttaa ja roaa en välttämättä halua...
Miksi tetrasykliini ei enää auta
voivitunvittu
4416
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 4
Vanhimmat
Yksi vaihtoehto on isotretinoinkuuri.
Mulla se toimi hyvin, vaikka oli paha akne.
Kokeiltu on ja tuli niin pahat sivarit että oli pakko jättää kolmen viikon kohdalla kuuri kesken.
Voisiko kyse olla lääkeresistenssistä? Ihosi pöpöt ovat kehittäneet kantoja, joihin antibiootti ei pure. Sehän on yleinen mekanismi maailmalla, jolla antibiootit menettävät tehonsa.
Ei akneeseen kannata antibiootteja syödä. Kannattaa laittaa yöksi akneiselle alueelle suikaleita jeesusteipistä. Tarvittaessa koko naama voidaan peittää jeesusteipillä. Silmien ja suun kohdalle kannattaa tehdä aukot. Jeesusteippi poistaa akneen noin kolmen viikon kuluessa. Kokeiltu on ja toimii.