Verkkotunnusten myyminen, miten?

domain-kysymys

Miten kannattaa myydä verkkotunnukset? Mulla on muutama domain parkissa, joita olin ajatellut käyttää, mutta sitten keksin parempia, eikä ole varaa pitää kaikkia. Domainit, joista olisin luopumassa, voivat olla jollekulle käyttökelpoisiakin.

Miten näitä oikein myydään? Mitä pitää ottaa huomioon?

En tiedä, tuliko oikealle palstalle... mutta liittyyhän tää tietotekniikkaan jotenkin.

5

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muutenvainkustannuserä

      Lopettaa ne siis, Myyminen edellyttää sitä että kyseinen domai on jotenkin mediaseksikäs, että siittä on joku valmis maksamaan jotain.

    • on-se-väärin

      On kyllä väärin että kuka hyvänsä voi rekisteröidä periaatteessa minkä nimisen domainin hyvänsä.
      Ja sitten kiristää rahaa sillä.
      Käsittämätöntä että sellaista mafiatoimintaa suositaan.

      • winrules

        minunkin mielestä kaikki tuollainen on väärin.

        samaa sarjaa on mm se että muut ehtivät kauppajonoon ensin, keksivät jonkin tuottoisan patenttiratkaisun ensin ja tajuavat myös patentoida sen ensin, ehtivät juoksussa maaliin ensin, ehtivät löytämään parhaat marja- ja sienipaikat ensin sekä tyhjentämään ne, ehtivät ostamaan parhaat tontit. ylipäänsä kaikki missä juuri minä jään toiseksi tai viimeiseksi, on ahneutta, riistoa ja väärin.

        kommunistinen sääntely on parasta.


      • nirri-pois-niiltä
        winrules kirjoitti:

        minunkin mielestä kaikki tuollainen on väärin.

        samaa sarjaa on mm se että muut ehtivät kauppajonoon ensin, keksivät jonkin tuottoisan patenttiratkaisun ensin ja tajuavat myös patentoida sen ensin, ehtivät juoksussa maaliin ensin, ehtivät löytämään parhaat marja- ja sienipaikat ensin sekä tyhjentämään ne, ehtivät ostamaan parhaat tontit. ylipäänsä kaikki missä juuri minä jään toiseksi tai viimeiseksi, on ahneutta, riistoa ja väärin.

        kommunistinen sääntely on parasta.

        Vertailukohtasi ovat kaukana domainnimenryöväämisestä ja sillä kiristämisestä.
        Myykö esim. kauppajonossa etumainen ruokaa jäljestätuleville?

        Domainnimikiristys aiheuttaa hallaa rehelliselle yritystoiminnalle.


      • domain-kysymys

        Aloittaja tässä,

        Olen kyllä jotakuinkin samaa mieltä kanssasi. Minulta itseltäni napattiin nenäni edestä domain, joka olisi ollut minulle tärkeä ja joka liittyi olennaisesti alaani, sisälsi juuri oikeat hakusanat ja oli lyhyt, .Com-päätteellä. Hain sen who.istietoja kerran tai pari muutamasta netin whois-palvelusta ja ehkä jonkin rekisteröijän sivulta. Se oli vapaana, jäin pariksi viikoksi miettimään, ja kas, domainin oli napannut joku hugedomains tms., ja kun menin käymään sivuilla, niin hinta tuhansia euroja. No, onneksi oli toisella päätteellä vapaan, mutta olisin sen comin halunnut. Ja juuriäsken huomasin, että toinenkin etsimäni domain oli napattu ja myynnissä, mutta siihen en halunnut alunpitäenkään com-päätettä.

        Mitä tästä opimme? Älä koskaan hae minkään domainin whois-tietoja, ellet ole välittömästi valmis rekisteröimään sitä! Äläkä käytä hakuihin mitään netin hakupalveluita äläkä sellaisten rekisteröijien sivuja, joihin et 200% varmasti luota. En tidä uskaltaako terminaalistakaan omalta koneelta hakea. Sitä ei tiedä, miten ne vakoilevat, mutta sitä tapahtuu!

        Mitä sitten tulee noihin domaineihin, jotka halusin myydä, niin olisin myynyt periaatteela omat pois ja kymppi pari vaivanpalkkaa päälle. Ei mitään kiskurihintoja, ja minkään kiristyksen takia en niitä ole hankkinut, tulivat vain minulletarpeettomiksi. Mutta siiinä olisi pari suomalaista nimeä, toinen etu- toinen sukunimi, tosin hieman erikoisella vaikkakin maailmalla yhä enemmän arvostetulla päätteellä. Ja sitten yksi on sellainen com-päätteinen, josta tiedän, että kun vapautan sen, niin joku hugedomain tai muu roisto nappaa sen sekunninmurto-osassa, ja sitten se maksaa huomattavasti enemmän kuin sen minulta saisi. Että olenko minä nyt sitten kiskuri?

        Mutta sellinen domainien myynti systeemi olisi kyllä hyvä, että ostjan pitäisi perustella rekisterille, miksi tarvitsee hakemansa domainin, etteivät epärehelliset ahneet paskiakiset pääsisi väliin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      458
      10743
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      310
      7497
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      23
      4265
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      338
      2388
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1797
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1663
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      192
      1400
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1313
    9. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      6
      1074
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      54
      1028
    Aihe