Minulla on poikavauva, joka painaa 9,5 kg. Olen kokeillut hänelle mm. seuraavien kokoluokkien vaippoja: 7-18 kg, 8-15 kg ja 9-20 kg, mutta kaikki vaipat päästää pissan läpi! Pissa tulee läpi (aina kyljestä kainaloon saakka!) pari kertaa yössä ja päivällä myös asennosta riippumatta. Olen kyllästynyt vaihtamaan koko ajan lakanoita ja vaatteita vauvalle! Mikä siis olisi paras vaippakoko 9,5 kiloiselle? Olen kokeillut sekä teippi- että housuvaippoja. Käytän Pampersia, mut nyt nekin päästää läpi. Mites Liberot, onko niissä sama kokoluokitus kuin Pamperseissa? Kurja jos tätä vielä kovin kauan jatkuu, onkohan läpi tuleminen merkki liian isoista vai liian pienistä vaipoista??
mikä paras vaippakoko?
11
2004
Vastaukset
- äityli
että kaikki mainitsemasi koot pitäisivät sopia vauvallesi, laitatko vaipan oikein, mun poika pari kertaa kastellut vaatteensa, kun olin laittanut vaipan huolimattomasti, eli etuosassa olevat "siivet" kannattaa laittaa mahd. pitkälle kylkiin päin ja kääntää vaipan "lahkeet" ulospäin, ja napakasti kiinni, ei tietenkään liian tiukalle, hyvä nyrkkisääntö on, että etusormien pitää mahtua vaivatta vaipan ja lapsen vyötärön väliin. En keksi muuta syytä, miksi vauvasi vaipat eivat pidä. Niin ja vaihdathan vaipan tarpeeksi usein.
- ainamärkä
Aina olen vaipan samalla lailla laittanut, ja pissa on pysynyt sisällä, mutta enää ei. Tosin poika on nyt alkanut liikkua, joten voi olla, et vaippa pääsee luiskahtaan pois paikoiltaan.
- käytössä aina
liberot!! todella hyvin istuu, paremmin kuin pampers, kannattaa kokeilla. taitaa olla yksi koko 10-14kg ainakin joka sopisi teille. kokeile ihmeessä!
- äiti
Liberoissa on samat kokomerkinnät, mutta ne ovat hyvin eri mallisia. Eli suosittelen kokeilemaan, jos vain lapsen iho kestää. Myös muita vaippamerkkejä kannattaa kokeilla. Joillekin on parhaimman mallisia jotkut "halpis" vaipat.
- MamaSheba
...oli vielä jokin aika sitten. Poika joi paljon rintamaitoa ja kaikenmerkkiset ja -kokoiset vaipat falskasivat. Parhaiten taisi pitää Lidlin Junior -vaippa, olisiko kokoa 11-20 kg. Mutta ohikusut loppuivat vasta nyt kun 9 kk iässä siirryttiin korvikkeeseen :o yllättäen ei maistukaan samaa tahtia kuin rintamaito ja on järeämpää. Eli ei minulla mitään konstia teille ole, muuta kuin että ehkä se ajan myötä vähenee.
Oletteko muuten kokeilleet housuvaippoja? Joillekin ne tuovat avun! - kahdenpojanäiti
eli olisiko mahdollista että vauvan pippeli on jäänyt vaippaan huonosti, eli ylöspäin. Kannattaa aina tarkistaa, kun laittaa vaipan. Varsinkin housuvaippa helposti kääntää pippelin ylös päälle laitettaessa. Ja kun lapsi liikkuu niin voihan se silloinkin kääntyä, vaikka olisi kunnolla ollutkin vaippaa laitettaessa.
- TKP
Mun poika on jo 4 vee mutta tossa iässä pippelin koko oli ehkä 1-2 cm niin MITEN sen muka voi laittaa ylipäätään mihinkään asentoon? Onko teidän pojilla "isompi" että sitä voi "käännellä haluamaansa asentoon" ? Mun äitikin kysyi joskus että kuuluuko tota pippelia asettaa johonkin asentoon, mutta mun kokemuksella niin pientä EI VOI...
- sänky märkänä
Mulla on samanlaisia ongelmia, mutta ei kuitenkaan joka yö eikä yleensä päivisin. Olen tullut siihen tulokseen että kun vaippa on kertakaikkisen märkä eikä pissa pysty siihen imeytymään enää, alkaa kosteus valua vaipan ulkopuolelle asti. Ei siis ole kiinni vaipan istuvuudesta eikä "pukemistavasta" vaan siitä paljonpuhutusta imukyvystä. Joskus tulee sekin vastaan oli vaippa kuinka kallis/halpa/iso/istuva jne. Täytyy siis vaihtaa useammin jos peti kastuu ja vuoto tulee nimenomaan yläreunasta. Pippelit kyllä muistetaan laittaa oikeaan asentoon..
- mirkku
meillä tytöllä tuli kanssa ulo0s pissa, mutta kun ostettiin muumivaippuja, 7-18kg, niin on pysynyt sisällä, pitävät hyvin ja ovat halvempiakin!
- memme
Moni äiti on sanonut, että liberot pitävät paremmin kuin pamperssit. Mulla tyttö, ja liberot pitäneet hyvin, muumeista läpi. Sit huggies vaipat kans piti aika hyvin.
- mami
en lukenut moiden vastauksia joten tämä ehkä on jo tullut esille. Tarkista että pojan pippeli on alaspäin vaipassa. Meillä poika n.9kg ja vaippoina pamppersin 7-18kg ja oiskohan kaks kertaa tullu pissat kylkeen mut vaippa oli silloin laitettu huonosti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli295614Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144204Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403227IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm512890Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3111447Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861328- 601239
- 791159
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011151Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2221148