Ennen oli ennen ja nyt on nyt

sdfsdfsfsfsdsd

Joskus maailman aikaan Niemenkylässä oli vielä kaksi kauppaa ja joskus Ahto piti kesäisin myös kioskia kauppansa edessä iltaisin. Ahdon kaupasta sai ostettua myös 92-oktaanista bensaakin vielä 80-luvulla. Niin; ja tietysti oma postikin oli Niemenkylässä.

Ja sitten kauppa-auto kävi ainakin kesäisin; mahtoiko se käydä aina Lankoorin perällä asti? En tiedä, mutta itse kävin ostamassa karkkia ja jäätelöä kyseisestä autosta Kravisuun kohdalla, jossa se aina pysähtyi.

Ajatelkaapas sitä, kuinka paljon lähipalveluita nykyään on vähemmän kuin aiemmin. Ja nyt vielä Eurajoki-liitoksen myötä niitä on vielä entistäkin vähemmän!

31

2346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lähipalvelut

      Liekö provokaatiota....mutta, Eurajoki -liitoksella ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa😮

    • vasemmalta

      Kaupat ja palvelut ovat siellä missä asiakasmassatkin. Kannattaisi miettiä mitä SOTE tekee sivukylille ja syrjäkulmille ? Moni joka sitä ei ymmärrä tulee taatusti pettymään pahasti. Porvarin Jumala on vain raha , jota pyritään tekemään keinoja kaihtamatta, toki lainmukaisesti ja tarpeen mukaan lakeja muuttaen. Korruptio rehoittaa ja hyvä-veli systeemi, siitähän on jo näyttöä poliisissa, koulumaailmassa, jopa ylempien lainvalvojien keskuudessa, kunnallispoliitiikasta ja kaavoituksista puhumattakaan.

      • Ihmetelläännytsitä

        Kyllä näin on. Helppo sanoa yhtä hyvää ja kahta kaunista. Sote tulee olemaan eriarvostaja ja heikentää entisestään heikommassa asemassa olevien elämää. Tällä tavalla yksityiset isot toimijat rikastuvat ja kansa sairastuu ja syrjäytyy entistä enemmän. Alunperin kai piti ssästää hallintoa keventämällä jne. Paskapuhetta.


    • niemi1

      Mikäs se kioski pahasen paikka on ollut joka sijaitsee kesäkodin lähistöllä?Milloin lopettanut palvelun tuo kioski?ja onko toiminut vain kesäisin?

      • fgruyrtuyrtyrtyrtyrt

        Juuri se kioski sijaitsi Ahdon kaupan pihalla, muistaakseni ihan vain parina tai muutamana kesänä joskus 1970-luvulla.


      • asioinut2

        Ei ollut se kioski, kesäkodin lähellä oleva kioski on ollut Porissa itsenäisyydenkadun varrella ja on tuotu vain "säilytykseen" Verkkorantaan.


    • Sitmik

      Se kioski ei ole ollut ikinä porin itsekäisyydenkadulla,mutta parlamentissa joku tiesi että sitä ollaan entisöimässä ja viedään kalloon.

      • asioinut2

        Käyppäs lukemassa, sen kyljestä kioskin pitäjän nimi, Haleva, piti muuten sitä kioskia itsenäisyydenkadulla, olen itse asioinut.


    • Situpseeri

      Se on kuulkka marakatit niin et teil ei ol mittä käsityst sen kioski historias,mä voin sen verra sanno et se ei ol ollu ikin poris. Ja sit sen verra et se meinatti entisöid ja siit pit tarjoil kaikil ilmassi vaalimakkaroi.

      • Asioinut2

        Höpö höpö olen itse asioinut siinä Porissa ja omistaja on kaukaista sukuakin, paikka johon se tuotiin on halevan paikka. Kioski oli poistettava Porista ja tontin omisti tuolloin kioskinpitäjän tyttären poika. Itse olet marakatti. Tämä on totuus, vaikka miten sitä kääntelisit.


    • Raikulipoika6

      Mitä siitä sitten missä joku romuvaja on tai on ollut? Olisitte enemmän huolissanne nykytilanteesta ja tulevasta kuin vääntäisitte tollasta p:tä.

    • 426hemi

      Oli itse asiassa kolme kauppaa,Levola lopetti ensimmäisenä.

    • Situpseeri

      Olet sää nuija,uskotko et ei ketää kiinosta mis tuo kiska on ollu, tai kene kiska se on ollu ja aiva sama jos oot jotai sukuu jonku kiskan omistajal,oot sää aika marakatti. Oli hieno lämmittää oikee maalais junttii.

    • iremember

      Toi kioski oli joskus 70-80 luvulla siinä vanhan Stenforsin kaupan vieressä. Ja sitä piti muistaakseni Valtasen Teppo.

    • Ruotinserkku

      Ne oli hienoja aikoja ne,kun mentiin väinön taxilla toejoelle hakemaan huonekaluviinaa ja karhuviinaa kipparilta,takastullessa käytiin halevan kiskasta hakemassa makkarat,saatiin alennusta kun oli sukalais mies,serkun veljen äitin mies piti sitä silloin. Hankassuolla meinas pensa loppua taxista väkä käski heiluttaa autoa että päästiin essolle,siinä sitten maksettiin osa kyydistä että saatiin menovettä. Että semmosia.

    • niemenkylänsonniyhdistys

      Juu, ja Valtterin kaupasta sai olutta kellonaikoja katsomatta. Ummärsi juoppoja, vanha poliisi kun oli. Nimismies ei kyllä ymmärtänyt, ei vissiin ollut ollu koskaan kenttähommissa.

    • montakauppaa

      On Niemenkylässä ollut kauppoja Osuuskauppa, Suoja jota Ahtot pitivät, K-kauppa jota Levola piti ja kesäisin oli Verkkorannassa kesäkauppa jota myös Levola piti. Rakennus on vieläkin Verkkorannassa. Verkkorannassa oli myös kioski kesäisin 60-70 luvun vaihteessa. Luvialla oli myös Lemlahdella, Luodonkylässä, Väipäreessä, Korvenkylässä ja Hanninkylässä kaikissa yksi kauppa Peränkylässä kaksi kauppaa ja kirkonkylässä neljä kauppaa joskus viisikin. Että kyllä kauppoja on ollut ja kioskejakin aika monta.

    • Aivottomat

      Voi jessus mitä p:tä!!! Tällasten pohtimine riittää ilmeisesti joidenki elämän sisällöksi. Muistelisin tosin et se tönö sijaitsi Isojoenrannalla kun kummin sedän veli haki sielt silakoi joskus 60-70 luvulla.

      • liuuluhgl

        Voi olla ettei suakaan olis olemassa ellei olis silakoita saanu:)


    • Junttila

      Nämä kirjoitukset kertoo niemenkyläläisten järjen osamäärästä paljon.

    • Hahahaa2

      Ei taida kirjoittelijat olla niemenkylästä, vaan ihan jostain muualta. Kaada ittelles vaan...

    • Muistava

      Itseasias Niemel oli munki aikan viel kolme kauppaa, kesäisin neljä ku Levolan Heikki piti myös Verkholmis kesäkauppaa, Osuuskaupan toiminta Verkholis oli loppunu just niin etten juur muista. Tiedän kyl senki mis kyseinen rakennus nykyään sijaitsee. Ja Ahton kioskin alkuperää en tiedä, mut siin kaupan pihalla se aikanaan oli... nyt ongelmana kaikil Verkolmilaisille...

    • Verkholmi2

      Oot sit saanu dementianki, ahton kioski,lue edes.

    • Mersumummi

      Muistaisko kukaan, minkä niminen oli Lemlahden kyläkauppias?

    • 101..asukasta

      Polttilassa oli ainakin jonkinmoinen kauppa.

    • Anonyymi

      Kun lasketaan Levolan vain kesäisin Verkkorannassa toiminut kauppa, kauppoja oli Niemenkylässä vielä 1960- luvulla neljä, talviaikaan siis kolme. Muista kioskeista en tiedä mutta niin ikään kesäaikaan Verkkorannassa kioskia piti joku siinä lähellä asuva naisihminen, nimeä en muista. Hän myi iltaisin limsaa ja itse tekemiään munkkeja pikku kioskissaan, sijaitsi siinä ehkä 30 metriä Levolan kaupasta Katirannalle päin.

    • Anonyymi

      Corona teltta nykyään palvelee torstaisin torilla.saa kaikkea perseestä perämoottoriin.

      • Anonyymi

        Mene hyvä ihminen lääkäriin, ei täällä sinua voi kukaan auttaa. Olet ilmeisesti ollut liian kauan eristyksissä koronan takia ja se on vaikuttanut psyykkeeseen.


    • Anonyymi

      Ennen 70 Lukua 3 kauppaa

    • Anonyymi

      Branterin mäessä oli joskus "ketkun valinta", nyt siinä samalla paikalla on joku konditoria tai kahvilan tapainen liike.

      • Anonyymi

        Nykyisin siinä on kotirouvan harrastuspaikka.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1739
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1654
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1482
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      1370
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1342
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe