Ei koskaan enää rivitaloon

luksusasumista

Kyllä tuli rauha omaan elämään kun muutin pois rivitalosta.
Nyt on ylin kerros kerrostalosta
Naapureita en tunne, sen mitä tuntee riittää mulle.
Eikä ne näe asuntooni enää.
Voi pitää verhoja auki koska haluaa ja kulkea alasti miten tykkää.
Oma piha (parvike) missä voi ottaa aurinkoa yms.
Auto ei ole pihassa merkkinä että koska olen kotona ja koska en.
Posti tulee postiluukusta eikä postilaatikkoon niin kuin rivitalossa
jossa postilaatikot ei ollu edes lukittavia.
Nyt ikkunoista näkee muutakin kuin naapurit, maisemat.
Kunnon nykyaikaiset roskikset eikä mitään rottien ruokkimis paikkaa.
Kunnon piha, rivitaloissa useinkaan ole kunnon pihoja, pihatietkin sellaisia että ne
on aina tukossa jos joku ajaa pihaan. Talvikunnossapidolle ei ole tilaa vaan pihatiet menee pikku hiljaa koko ajan vaan kapeammaksi ja kapeammaksi, itse pitää tehdä osa lumitöistä jos mielii päästä kotiinsa ja sieltä pois kuten myös hiekoittaakin.

Ei koskaan enää rivitaloon.

Onko rivitalossa oikeasti mitään hyviä puolia oikeasti?

16

2612

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kottariope

      Samat sanat. Rivitalo on helvetin esikartano.
      Kukaan ei piittaa mistään säännöksistä mitään. Lumityöt on sovittu hoidettavan asukaiden toimesta ja vain murto-osa asukkaista tarttuu kolaan.
      Kaupunki on ohjeistanut kierrätykseen ja jätteiden lajitteluun. Ei koske mllään tavalla tämän taloyhtiön läpilaiskoja asukkaita.
      Nämä kermaperseet ei jaksa irroittaa auton lämmitysroikkaa pois tolpasta kun lähtevät koslillaan, siellä ne roikkuu johdot iloisesti tolpissa.
      Taloyhtiön hallituksen hullu akka ei itse osallistu mihinkään, mutta luulee tietävänsä kaiken.

      Huh huh,j os muutat rivariin, niin kypsyt pian, kun osaat ajatella taloudellista sekä säännöksistä piittaavaa asumista.

      • Lutikka_valtaus

        Minä en olisi kyennyt luomaan mitään lumia, enkä siivoamaan rappukäytäviä.
        Minun sanani ja mielipiteeni ei olisi painannut mitään yhteisissä päätösten teoissa.
        Täällä on tullut paljon asiaa, joka auttoi minua seulaamaan pois yhteisasunnot.
        Täytyy pitää terveydestään parempaa huolta, että pystyy asumaan nykyisessä.


    • Ollipållå

      Mutta ei se kerrostalo mikään ratkaisu ole, jos rauhaa haluu pitää olla omakotitalo hyvältä paikalta.
      Omasta kokemuksesta voin sanoa että kerrostalot olivat kaikkein pahimmat paikat.... no paritaloa en ole Vielä kokenut kaikki muut kyllä ja nämä naapuri asiat on sillai mitä ihmisiä sattuu olemaan, hyvä vinkki tästä älä tutustu liian hyvin naapureihin!

      • Lutikka-valtaus

        Löytyykö enää kerrostatoa, joka on lutikoista vapaa?
        Kokonaiset kaupungit ovat saastuneet niistä.
        Kulkeutuvat yleisistä kulkuneuvoista kaikkialle. Samoin hotelleista saa "kotieläimiä".
        Vaatteet ulos ja pakastimeen kaupungissa käynnin jälkeen!
        Kerrostalossa on aina joku häiriintynyt juoruakka, joka levittää valheita.
        Puukengät kopisee pään päällä, kun katto on heidän lattiansa.
        Kakarat itkee, mies huutaa ja hakkaa vaimoaan ympärillä olevissa kopeissa.
        Nuoret juhlivat ja musa soi vuorokauden ympäriinsä.
        Tupakoidaan, grillataan parvekkeilla,käytävissä paiskitaan ovia.
        Tappelut ja häirintä turvattomilla pyykinhoitoalueilla.
        En soveltunut siihen elämään.


    • mekkk

      Ettekö sopeudu asumiseen ja itse asunut rivarissa 17v ja olen tyytyväinen kun pääsee omalle terasille kahville ja voi grillailla ja ottaa aurinkoa omassa pihassa ja en tunne naapureita kovin hyvin mutta tervehditään. Asukkaiata on vaihtunut sen 17v aikana aika paljon ja meillakin tehdään lumityöt osaksi talkoilla ja olin tmmikuussa 2 vk etelässä niin ei kukaan tehnyt siitä mistä itse aina kolainen mutta ei haittaa kun oli vähäluminen talvi. Ainoa miinupuoli on korkeat asumiskulut yhtiövastikkeen osalta ja velkaa en enää ota mutta jos saisi tai voittaisi sopivasti niin noin 100 m2 omakotitalo olisi paras koska silloin saa päättää kaikesta ihna itse.

    • rivariasukas

      Vastaan provoon provolla : joka ei pysty asumaan rivarissa, on vähän tyhmä. Rivariasuja on kerrostaloasujaa lähempänä yhtiön päätöksentekoa. Siksi pitäisi jaksaa lukea vähän asunto oy lakia ja ymmärtää sitä. Se ei muuten ole vaikeaselkoinen. Myös yhtiöjärjestys on hyvä osata.

      Varmaan jokaista ongelmatilannetta varten on olemassa ratkaisu, joka löytyy laista tai suht helpolla googaluksella. Ihmettelen miten nettipalstoilla jaksetaan kysyä uudelleen ja uudelleen vesilaskutuksesta, piha-alueiden käytöstä tai simppeleistä remonteista : kysyjät ei vaan jaksa selvittää asioita itse. Pahinta on jos tyhmyyteen yhdistyy riidanhalu.

      Itselläni oli tyhmä ja riidanhaluinen naapuri, joka otti jo yhteyttä omaan juristiinsa kun oli yhtiömme kuulemma niin huonosti hoidettu, ja hänen oikeuksia poljettiin. Mielestäni oli hauskaa vastailla hänen kirjeisiinsä (asui muualla) v***maisen asiallisesti ja viittaillen eri lakipykäliin. Kaikki mitä se yritti väittää, oli silkkaa paskaa. Yhtiömme teki kaiken täsmälleen lakien mukaan. Lopulta hän muutti pois, tilalle tuli hyvät naapurit. (No oikeesti, ko tyhmän kanssa kirjeenvaihto oli aika stressaavaa, mutta opetti paljon.)

      Rivarin hyviä puolia : oma piha. Grilli. Terassi. Perennoja. Yhteinen omistus mahdollistaa esim yhteisten työkalujen hankinnan (oksasilppurit yms). Pieni ythiökoko antaa paremmat vaikuttamisen mahdollisuudet.

      • Lutikka_valtaus

        Hyvä herra, Pirullinen! Olitko itsekin tyhmä,kun et tullut toimeen sen naapurin kanssa?
        Omahyväisenä aloit härnätä suuremmalla yhteiskunnantiedollasi. Et auttaaksesi häntä.
        Otapa huomioon, ettei kaikilla ole sinun älyäsi ja työpaikkaa,jossa sitä hioo.
        On monia joilla on pitkät työmatkat, raskaat työt, kakaratkin kuljetettavana sinne, tänne, sairastelevat vanhemmat, joita hoitaa, ehkä aviopuoliso vaikeuksissa, omat sairaudet...
        Sellaisia asioita et ole varmasti itse hoidellut.
        Sitä voi helposti jäädä tynnyriin kasvaneeksi.


      • rivariasukas
        Lutikka_valtaus kirjoitti:

        Hyvä herra, Pirullinen! Olitko itsekin tyhmä,kun et tullut toimeen sen naapurin kanssa?
        Omahyväisenä aloit härnätä suuremmalla yhteiskunnantiedollasi. Et auttaaksesi häntä.
        Otapa huomioon, ettei kaikilla ole sinun älyäsi ja työpaikkaa,jossa sitä hioo.
        On monia joilla on pitkät työmatkat, raskaat työt, kakaratkin kuljetettavana sinne, tänne, sairastelevat vanhemmat, joita hoitaa, ehkä aviopuoliso vaikeuksissa, omat sairaudet...
        Sellaisia asioita et ole varmasti itse hoidellut.
        Sitä voi helposti jäädä tynnyriin kasvaneeksi.

        Tässä hyvä esimerkki henkilöstä, jonka ei kannata muuttaa rivitaloon. Riidanhaluisuus ja runsas oletusten tekeminen silkan arvailun pohjalta. Mutta ei hätää, kyllä sinutkin saisin varmaan oppimaan talon tavoille, ellet sitten sitä ennen haluaisi muuttaa pois.

        Yhtiössämme kunnoitetaan yhteisiä sääntöjä, naapurin oikeuksia, rauhaa, ja omaisuuden arvon säilyttämistä tai kasvattamista. Aika yksinkertaista loppujenlopuksi.


    • Åpoälly

      Tämä on kans vähän tällainen kysymys ... Ensin vuokra vai "oma" missä sijaitsee ja minkä ikäinen...
      Totta varmaan, jossain puoli ilmaisessa todella vanhassa rivarissa jossa asuu myös vuokralaisiakin, tässä tilanteessa voipi olla ilkeä asua, no kyllä se kaupunkin kolmikerroksinen kerrostalokin on varmaan eksoottinen paikka vaikka asuisit siellä kolmosessa.

      Kaikki on niin suhteellista, meidän kunnassa tälllä hetkellä rivitaloissa on korkein neliöhinta, että tämä voisi kertoa siitä mikä on halutuin asuinmuoto

    • betonikolhoosi

      Olen asunut kerrostalossa ja rivitalossa

      - kerrostalossa ei ollut omaa pihaa, yhteisellä piha-alueella ei kiinnostanut edes grillata
      - kerrostalon parvekkeella ei voi grillata hiiligrillillä
      - kerrostalossa ja rivitalossa on ollut huoneistokohtaiset numeroidut autopaikat (rivitalossa katos, kerrostalossa tolppa)
      - en ota aurinkoa, mutta enemmän tuossa rivitalon pihalla on tilaa pyöriä auringossa kuin kerrostalon pätsiksi kuumentuvalla parvekkeella
      - en ole harrastanut alasti kekkulointia kummassakaan asunnossa
      - sälekaihtimet on pistetty kiinni pimeän aikaan molemmissa asunnoissa
      - kerrostalon pihakäytävät (pelastustiet) oli aina tukittu autoilla
      - lumityöt, hiekoitus ja nurmikon leikkuu on ulkoistettu molemmissa
      - kerrostalossa ei ollut turvallista varastoa pyörälle, huoneistokohtainen häkkivarasto monen oven takana, kerrostalossa pyöräni varastettiin
      - rivitalon lukottomasta postilaatikosta ei ole koskaan varastettu postia, kerrostalon postiluukkuun roikkumaan jätetty posti varastettiin
      - kerrostalon ikkunoista näkyi naapuritaloyhtiöiden betoniseinät, rivitalosta metsä
      - kerrostalossa ei ollut omaa saunaa, rivitalossa on - saunavuoro klo 17.30 keskiviikkona oli mahdoton ajatus vuorotyöläiselle
      - sekajäte, palava jäte ja biojäte - molemmissa asunnoissa omat jäteasiat katoksessa

      En ikinä muuttaisi takaisin kerrostaloon.

      • Järjestys

        Aivan paras vaihtoehto on se omakotitalo ja vielä hyvältä paikalta isolla tontilla, mutta tämä on jo kallista.
        Kerrostalon jälkeen laittaisin joko paritalon tai rivitalon, tämä riippuu millainen paritalo on!


    • kiitostästä

      Toi grilli ja nimeomaan GRILLI
      on rivitaloasumisessa kaikkien riitojen alku ja juuri

      TAHDON rivitaloon, jossa EI OLE TAKAPIHOJA.

      Yleensä aina joku vesipää grillaa niin, että savut ajautuu naapurin asuntoon SUORAAN.
      Yleensä aina, joku vesipää HEITTÄÄ ulko-ovensa kiinni, niin että koko etuseinä heilahtaa.
      Yleensä aina joku, tahtoo ajaa ovensa eteen, välittämättä että se AUTO ON NAAPURIN MAKKARIN IKKUNAN ALLA. Siinä sitä TILAPÄISTÄ lastaamista (vaimo, koira, lapset.....kaikki pitää hakea OVELTA SUORAAN.

      Huippupässi naapuri tulee omakotitalosta ja käyttäytyy rivarissa kuten omakotitalossa.
      Huippari päättelee, että jos se maksaa asunnostaan enemmän vastiketta/ vuokraa
      se saa myös heittää frisbiitä naapurin ikkunaa vasten.
      Sama tyyppi käy vääntämässä naapurin lämppäritolppaa - koska sulake ei kestä molempien autojen lämmitystä.

      Jeesh....vesipää kulki rivitalojen keskellä pakettiautolla ja sen takakontissa
      oli reilun metrin korkuisia kaasupulloja...siihen vaan toisten ikkunoiden alle.
      Toinen viritteli paljua ja sen alle tulta rännin alle...

      Edes poliisi ei tule niille alueille kun joku
      bemarihattara sekoaa ja ajelee kännissä sisäpihalla.


      kiitos tästä muistelutuokiosta


      Mistä suomeen saadaan laadukkaista kerrostaloja - rivarit on kamalia
      suomalainen on vastenmielinen naapuri missä tahansa (eikä ne muutkaan ole sen parempia)

    • suunnittelunongelma

      katselin tarjottua luhti/ rivaria
      joka on L - mallinen kompleksi

      sisäpihan puolella on sisäänkäynnit
      ja vilkkaan tien puolella parvekkeet

      MIKSI?

      miksi parvekkeet eivät ole sisäpihan puolella niin näkisi edes puita ja pensaita
      miksi ne parvekkeet piti laittaa autotien puolelle - kuin etelän hotellissa?
      kiva avata parvekkeen ovi ja ottaa vastaan sen liikenteen melu.
      kiva avata parvekkeen ovi mutta ei voi olla siellä kaiken kansan näyteikkunassa.

      ja miksi se parkkipaikka ei ole tien puolella vaan miksi se asfalttitanner piti bygata ainoalle suojaisalle sisäpihalle?

      OIKEASTI SUUNNITTELIJAT
      millä te ajattelette?

    • rivitalotonmennyttä

      Kiitos muuten aloittajalle erittäin hyvistä näkemyksistä ja kokemuksista,minä olen vaimon kanssa miettinyt noita asuinmuotoja ja itsekkin miettinyt tuota rivitalo juttua ja pohtinut etteikö muut nää sen ongelmia ja nyt tuli sitten miltei kaikki täällä kerralla.

      Minulla on kaksi ok-taloa ja nämä alkaa jo vuosien omistusten myötä tuntua raskaalta,vaikka ikää ei ole kuin tuo 45v,mutta toinen on kaupungin aivan keskustan tuntumassa ja toinen maalla,kummastakin on pidettävä huolta kesät ja talvet ,lumi työt on melkoiset ja on siinä nurmikossakin ihan tarpeeksi kun kaksi on.

      Eli aikomus olisi luopua ainakin toisesta talosta ja hankkia vuokralle koti,omistus rivareita katseltiin mutta sielä oli sitä nurmikko hommaa,pihojen yleisten alueiden kolaamista,kevät töitä ja varastojen siivousta,ja kesäaikaankin lippujen nostamisia,siihen jäi sen rivitalon osto ja ikävä ei ole tuohon.Ja nuo rivitalojen yhtiövastikkeet on kuin kerrostalojen ja silti pitää tehdä sielä,en niin kuin ymmärrä.

      Ajattelin vuokra kerrostaloa,sielä ei tarvii tarinoida jokaisen naapurin kanssa ja juoruta ,sitten on varmasti vielä möykkäämistä takapihoilla grillinkera,grilli kärisee ja ikkunat kiini tai vastaavaa,sitten joku vielä pitää koiraa joka pihallaan räkyttää joka liikettä,tai ainakin joillakin voi olla.

      Ei silti itselläni on isohko koira muttei se räkytä,voihan toki räksyttää noissa kyllä kerrostaloissakin.


      Kyllä minä en lähde rivitaloon tekemään töitä toisten puolesta,toki vanhempaa polvea auttaisin mutta siinä vaiheessa minulla tulisi koti kävä takaisin omakotitaloon.

      Kerrostaloa vuokralle keskustan lähettyville,maksaahan se yhtiövastike jos ostaa useamman satasen kuussa tai sitten jatkuva kokousten pito ja remonttisuunnittelut ja kulujen kasvu,ei ei ei ,vuokralle minä menisin vaimon kanssa jos sellainen sopiva löytyisi.

      Rivitaloista en ostomielessä enään maksaisi niitä mitä ne kuvittelee,en edes puolta pyynnöstä,hulluhan se on joka orjaksi haluaa moiseen asumukseen ja vieläpä maksaa siitä.

      • tyytyväineneläkeläinen

        Toivottavasti sinusta ei tule koskaan minun naapuriani.Meillä on sekä rivi-että kerrostaloasunnot.


    • romualdo2

      varokaa käläviällä Marttilassa maailman kauheimpia ex-naapureita P & S Mäkelä - M-L Hänninen... varastelevat,juoruilevat,kyttäävät, tyhmempiä ja ilkeämpiä otuksia ei voi olla!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      108
      7776
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2862
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2452
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2175
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1835
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1599
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1444
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1405
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe