Hyvä ja luotettava painemittari mp:n renkaille

yamaha_

Pitäisi saada uusi ja mielellään luotettava painemittari tulevalle ajokaudelle. Ostin aikoinaan motonetistä parilla kympillä ja enpä sen tarkkuudesta ole enää kovin varma...

Mitä tarkkuusmittareita käytätte ja mistä niitä saa? Voisi tällä kertaa investoida vähän enemmän, jos vaikka saisi oikeasti hyvän ja kestävän vehkeen. Motonet/Biltema linjalle en tässä asiassa enää lähtisi.

11

248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jutustelija1

      ei mulla asiaa ole,mutta haluaisitko nähdä kuvia vanhoista vermeistäni?

    • Äreevanhaukko

      Joo,olisihan se syytä olla jokseenkin rengaspaineet "oikeat" ajellassa.
      Itse ratkaisin asian näin:Kotitallissa omalla mittarilla ,ja suoraan sitten huoltoaseman mittarilla tsekkaamaan..eipä juuri eroa ollu.Muutamilla eri huoltsikoilla kun käy mittaamassa,alkaa olemaan jonkunlainen "keskiarvo" ja oman mittarin näyttämää voi verrata sitten niihin...renkaat luonnollisestikkin lämpiävät ajaessa,ja paine tiemmä nousee,eli lähihuoltikalla se mieluiten.

      • yamaha_

        Kiitos vastauksesta. Huoltsikoiden mittareita ei ole tullut kokeiltua mutta motonetin mittaria ja oman kompuran mittaria olen itsekkin koittanut keskiarvoistaa...onhan niissä heittoa. Tänä vuonna on tarkoitus ajaa paljon enemmän ja pitempiä reissuja, niin mietin ett ois varmaan hyvä olla luotettava mittari aina matkassa mukana...


    • yamaha_

      Google haun kärkipäässä näyttää olevan Flaigin neljän baarin analogimittari...saksalainen mutta saa ilmeisesti suomesta. Kuvausten mukaan vaikuttais pätevältä eikä se 38e toimitettuna ole paha investointi jos tarkkuus on mitä luvataan ja mittari kestää. Onko kellään kokemuksia..voiko saksalaislaatuun tänäkin päivänä vielä luottaa?

    • Ei.paineella

      ole niin väliä kunhan on yli 2 baria. Mulla on kiinalainen digitaalimittari ja sekin ajaa asiansa ihan hyvin. Pidän aina pari kymmenystä suurempaa painetta renkaissa kuin suositus ja hyvin ovat toimineet. Pääasia on että paineet edes joskus tarkistaa.

      • järki.käteen

        On niillä väliä mp-hommissa! Tuo "kunhan on yli 2bar kiinalaisella mittarilla" tarkkuus ei kyll ole järkevä. Yleinen suositus 2,5bar eteen ja 2,9bar taakse, kadulla noin 0,2bar yli tuon 2,5 suosituksen niin rengas kestää paremmin. Taakse laitan 2,8-3,1. Tuota saksalaista flaiggia olen käyttänyt, kiinalaiset voi helposti heittää sen 0,2-0,5.


    • Asvalttikuutiot

      Oikeat kuskit hankkivat kosketuksen tiehen perstuntumalla.

    • hyvä.ei.halvin

      Yllä mainittu Flaig on itellä nyt toista kautta mukana tien päällä, talven kulki autossa. Ainakin laadukkaan tuntuinen ja sopivan kompakti. Saksalainen tarkkuus tietenkin maksoi mutta tässä käyttötarkoituksessa siihen investoi ihan mielellään. Turhempaa ja kalliimpaakin vekotinta on tullut hankittua...

    • yamaha_

      Kiitos vastauksista. Asiaa vähän enempi tutkittua alan kallistumaan tuohon Flaigiin. Mistäs "järki.käteen" ja "hyvä.ei.halvin" hankitte omat?

      • hyvä.ei.halvin

        Googlen haussa tuli vastaan maahantuoja, niin tilasin sieltä. Näyttää olevan edelleen flaigit valikoimassa: http://magnetpro.fi/shop/flaig-rengaspainemittari/
        Palvelu pelasi ja mittari saapui tänne etelään seuraavaksi päiväksi. Kykeneeköhän Posti enää samanlaisiin suorituksiin...


      • yamaha_

        Juu, kiitos tiedosta, päädyin itsekin hankkimaan tuolta. Aamupäivällä tein tilauksen ja seuraavana aamuna mittari oli jo postilaatikossa. Postista ei tosiaan tarvinnut hakea, kun lähetys oli alle sen 3cm paksu. On laadukkaan oloinen laite. Oma vanha kompura heittää tuon mukaan 0,2bar.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      69
      4938
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2320
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1846
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1556
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1530
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    Aihe