Sättiin kuulumaton tunnetila

alattekonokkimaan

Jossain toisessa ketjussa (?poistettu?) sanottiin että mustasukkaisuus on sätin syöpä.

Jos näin on niin voisivatko ne mustasukkaisuuteen taipuvaiset varmuuden vuoksi pysyä poissa koko sätistä kun pilaavat vain toisten mukavaa iltaa.

Yksi on mustasukkainen ajatuksistaan - ei ymmärrä että keskustelu ei jatku jos niitä ei saa lainata.

Yksi on mustasukkainen sanoistaan - mutta ei niissä ole tekijänsä leimaa.

Yksi on mustasukkainen toisen sanoista -ettei niitä vaan joku muu osaksensa saa.

Yksi on jopa asuinpaikastaan, harrastuksistaan, työhistoriastaan jne. jne.

Pahinta lajia kaikista on kun luullaan että on toiseen jonkinlainen omistus- tai käyttö- oikeus. Silloin kierretään kaapeissa kysymässä että onko ollut täällä ja mitä on sanonut tai mitä sille on sanottu.

Kun sinne kaappeihin ei näe niin ne kannattaa unohtaa sellaiset - leikillään tai kiusatakseen johtavat siellä onnetonta harhaan ja paisuttelevat asioita ja puheita.

Laittakaapa muutoin tuohon "Etsi keskusteluista" - hakuun sana "mustasukkaisuus" ja hämmästykää millainen ongelma se on.

Mutta eihän se silti sättiin kuulu sellainen tunnetila!

12

222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tukkahyvinjo

      Laitoitpa näin perjantaille pahan!

      Tässä kun valmistautuu edes hieman paheelliseen ja pikkutuhmaan viikonlopun avaus sättisessioon niin pitääkin alkaa miettimään poissulkevia ominaisuuksia itsestä ja toisista... Eikö voisi sunnuntaille tälläisiä?

      • kärsimystä

        Chattiin ei pitäisi kuulua mustasukkaisuus ,ikävä kyllä sitä on siellä paljon. Minä en voi ymmärtää kuinka voidaan olla mustasukkaisia ihmisestä jota ei edes näe, eihän ketään voi omistaa missään, mustasukkaisuus on yhdenlainen sairaus.. Chat on siltäkin olisin sairaiden paikka.


      • vana.tallinn
        kärsimystä kirjoitti:

        Chattiin ei pitäisi kuulua mustasukkaisuus ,ikävä kyllä sitä on siellä paljon. Minä en voi ymmärtää kuinka voidaan olla mustasukkaisia ihmisestä jota ei edes näe, eihän ketään voi omistaa missään, mustasukkaisuus on yhdenlainen sairaus.. Chat on siltäkin olisin sairaiden paikka.

        Mustasukkaisuus livesuhteessa on tiettyyn rajaan asti ihan ok.

        Chatissä mustasukkaisuus on jollain tavoin outoa, mutta tavallaan ymmärrettävää.

        On hankala asettua rakkautta vailla olevan tilalle. Voisin kuvitella, että sopivasti näyttelemällä ja hyvillä verbaalisilla taidoilla voi iskeä lähes kenet tahansa. Siis chatissä.

        Meidän tulee kuitenkin kysyä sitä, että mitäs sitten, jos ei edes yritä iskeä ketään ja silti rakastutaan ja mustistellaan? Pahimmillaan tämä johtaa siihen, ettei kenellekkään uskalla sanoa kivasti, kun pelkää mustasukkaisuudesta johtuvaa loan heittoa. Tällainen välttely johtaa siihen, että tyyli muuttuu vittuiluksi, ettei vain kukaan ihastuisi.


    • FellForHim

      Mutta kun mun pieni sydän laulaa kun hän on siellä sätissä.
      Ja mun pieni sydän itkee jos hän ei huomaa mua.
      Ja mun pieni sydän käskee terottamaan sätti-tikaria jos hän puhuu toisten naisten kanssa.

      Ja näkeepäs ihmisen! Onhan kuva kokoajan läppärin kehyksessä. Ja lompakossa. Ja kännykässä. Ja---noh tätä en kerro missä se on myös.

    • turpatuuri

      Mutta onko se rakkautta vai onko se ahneutta?

      • vapausolla

        Mustasukkaisuus ei ole rakkautta, rakkaus on vapautta..


      • viirupöllö55

        Mustasukkaisuus on sairaus joka on esiaste skitsofrenialle , näitä riittää kyllä .


      • diagnostiikkavelho
        viirupöllö55 kirjoitti:

        Mustasukkaisuus on sairaus joka on esiaste skitsofrenialle , näitä riittää kyllä .

        eihän kai mustasukkaisuutta ihan noin rankaksi mielenterveyden häiriöksi luokitella kuiteskaan?


      • Dillenbourg
        viirupöllö55 kirjoitti:

        Mustasukkaisuus on sairaus joka on esiaste skitsofrenialle , näitä riittää kyllä .

        Tosiasiassa mustasukkaisuus tiettyyn rajaan saakka on normaalia monogamisuuteen tähtäävillä, eli ns. täyspäisillä ihmisillä. Yhteiskunnan normit tosin elävät sen suhteen mikä on tervettä mustasukkaisuutta. Esimerkiksi islamistisissa maissa nainen pääsee kivitettäväksi petettyään miestään, meillä taas naista ymmärretään ja hyväksytään pettäminen. Ehkä jossain tuossa välillä on se normi.

        Nykyisin on promiskuiteettikin hyväksyttyä, mutta silloin mennään seksi edellä suhteisiin.

        Skitsofreniaan kuuluu hyperseksuaalisuus aktiivisessa vaiheessa. Lääkittynä tyypillisesti libido laskee siinä missä masennuslääkkeitä syövilläkin. Näin keväisin on ymmärrettävästi enemmän himoja kuin keskellä talvea.


    • Martuos

      Hei. Voisiko joku auttaa? Minä menen kohta ja tapan itteni,en jaksa enää.

      • Dillenbourg

        Sellaista se kevät tahtoo olla. Auttava puhelin löytyy hakusanalla auttava puhelin. Soittele ne ensin läpi. Ennen toimiin ryhtymistä olisi hyvä ilmoitella asiasta 112 ja odotella tunti pari. Konkreettisesti auttaminen näin keskustelupalstan välityksellä ei harmi kyllä onnistu, mutta uskoisin, että jos menet kadulle alasti, niin varmasti joku sinua tulee auttamaan. Kokeile vaikka!


    • ÄläTapa

      Älä tapa itteesi äläkä ketään muutakaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3487
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2109
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1805
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1716
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      285
      1071
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      939
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe