Sekarotuinen metsästyskoira?

Anonyymilapista

Tiistaina olisi tulossa sekarotuinen koiranpentu taloon josta, olisi tarkoitus saada pienriistalle (noutaa sorsat,haukkua kanalinnut, yms) ja rotuina olisi itäsiperian Laika (emä) ja isässä on Norjanharmaatahirvi koiraa lapinkoiraa. Nii nyt tarvittaisiin vinkkejä miten saisi koiran syttymään linnuille ja jättäisi hirvet rauhaan? Ainakin nyt alkuun koska itse en hirveä metsästä.

9

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haastavasekoitus

      Jos Norjanharmaan hirviveret virtaa voimakkaana,niin vaikea on vierottaa hirveltä.Taasen jos laikaa perinyt voimakkaasti,saattaa tulla hyväkin "Sekatyömies".

      • Anonyymi

        Siinähän se onkin jotkut näytti enemmän norjanharmaalta ja jotkut laikalta väritykseltään. Arpa peliä arpa peliä..


      • hyvästämaksanut
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinähän se onkin jotkut näytti enemmän norjanharmaalta ja jotkut laikalta väritykseltään. Arpa peliä arpa peliä..

        Ulkonäkö, ei kerro sekotuksen viettejä.
        Jos jotain tiettyä koiraltaan haluaa, valitaan se rotu sen mukaan.Mikset ottanut puhdasta rotukoiraa?
        Oliko syynä hinta...minä maksoin vaan 1200, ja sain haluamani.Toimii kuten rotumääritelmässä kerrotaan, vastaa koulutukseen kuten rotumääritelmässä kerrotaan,ja pärjää viellä näyttelyissäkin, sekä on tutkitusti terve.
        Se on halpa hinta, kun saa toivomansa koira, ystävän, ja metsästyskaverin :)


      • Anonyymi
        hyvästämaksanut kirjoitti:

        Ulkonäkö, ei kerro sekotuksen viettejä.
        Jos jotain tiettyä koiraltaan haluaa, valitaan se rotu sen mukaan.Mikset ottanut puhdasta rotukoiraa?
        Oliko syynä hinta...minä maksoin vaan 1200, ja sain haluamani.Toimii kuten rotumääritelmässä kerrotaan, vastaa koulutukseen kuten rotumääritelmässä kerrotaan,ja pärjää viellä näyttelyissäkin, sekä on tutkitusti terve.
        Se on halpa hinta, kun saa toivomansa koira, ystävän, ja metsästyskaverin :)

        Itse olen tykännyt sekarotusista koirista. Pari on ollut jo mutta aika on jättänyt niistä ja ne on ollut monesti parempia kun puhdasrotuset lintukoirat :) ja tällä hetkellä ei ole hyvää pentuetta lähettyvillä (500km) säteellä.


      • sattumansanelemajut
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen tykännyt sekarotusista koirista. Pari on ollut jo mutta aika on jättänyt niistä ja ne on ollut monesti parempia kun puhdasrotuset lintukoirat :) ja tällä hetkellä ei ole hyvää pentuetta lähettyvillä (500km) säteellä.

        Jos hyvän haluaa,joutuu odottelemaan,niin itse sain otella melekin vuoden.Että sopiva yhdistelmä sai pentuja.Mutta jos joku löytää sen sopivan sekotuksesta, niin siittä vaan.Itse olen sen verta vaativainen,että rotupuhtaus, on listalla ensimmäisenä,sitten tulee sukusiitosprosentti ja tietysti terveystulokset, näyttelymenestys vasta sitten.Mutta nuo kaikki, tekevät sen paketin, jos jossain on heikkoutta, en pentua otta.Vaan odotan sopivamaa :)


      • 34567809
        sattumansanelemajut kirjoitti:

        Jos hyvän haluaa,joutuu odottelemaan,niin itse sain otella melekin vuoden.Että sopiva yhdistelmä sai pentuja.Mutta jos joku löytää sen sopivan sekotuksesta, niin siittä vaan.Itse olen sen verta vaativainen,että rotupuhtaus, on listalla ensimmäisenä,sitten tulee sukusiitosprosentti ja tietysti terveystulokset, näyttelymenestys vasta sitten.Mutta nuo kaikki, tekevät sen paketin, jos jossain on heikkoutta, en pentua otta.Vaan odotan sopivamaa :)

        Sama täällä.Jos koiraa otetaan johonkin tarkoitukseen,on sen oltava rotupuhdas,ja kyseiseen tarkoitukseen soveltuva.Sekotukset käy seuraksi,ei niihin viitsi turhaan aikaansa haaskata.Eivät toimi kuten rotukoirat.Rahalla saa hyvän,hyvästä suvusta.


    • rompettareppuun

      Täyttä paskaa jauhetaan rotupuhtaudesta. Mulla ollut muutama sekarotuinen metsästyskoira ja kaikki on pelannut hienosti linnulle.

      Ajavan koirankin saa koulutettua hyvin mutta sitkeys monesti puuttuu ja koira palaa 0,5-1 tunnin jälkeen. Hajuaisti toisella koiralla parempi ja pilaa helposti, jos osoittaa kiinnostusta useampaan riistalajiin. Rotukoiria olen nähnyt monta pilalle mennyttä.

      Ei se koira häkissä opi mitään joten luonnossa hyvä koulutus niin hyvä tulee. Ei tarvii kuin yhden kerran ampuu "närhen" niin on se rotupuhdas tai sekarotuinen saa sanoa hyvälle koiralle hyvästit.

    • noinkai

      Opeta jälki linnunhajuille verellä sulilla jne. Palkaa aina linnun hajujen seuraamisesta vs muut hajut.

    • mettämiäs

      Nyt on kyllä ihan väärät rodut jos lintukoiraa haluat. Yksikään mainitsemistasi roduista ei ole lintukoira. Voi olla todella vaikeaa saada tuosta rotumixistä noutavaa koiraa, koska pennulla ei välttämättä ole minkäänlaista intoa noutamiseen tai uimiseen. Mahdotonta seei toki ole, mutta varmasti ei helppoakaan!
      Uskoisin että et ole hyvää lintukoiraa nähnytkään. Lisäksi: koira on hyvässä lykyssä sinulla yli kymmenen vuotta, kyllä sen takia kannattaa yli 500 km ajaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 178
      1903
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      50
      1836
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1353
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1164
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1099
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1085
    Aihe