HELSINGIN POLIISIN KÄYTTÖÖN UUSI JYRÄ: "EI OLE ROSVOA, JOTA EI TÄLLÄ PYSÄYTTÄISI"
Lauantai 1.4.2017 klo 08.03
Helsingin liikkuvan poliisin hankintakomisario Simo Sisu esitteli Iltalehdelle poliisin uuden ajoneuvon, jota leikkisästi kutsutaan poliisipiireissä nimellä Jyrä.
Poliisi ottaa huhtikuussa käyttöön uutta kalustoa, joista näkyvin on ehdottomasti Mercedes Benzin Jyrä-auto. Ensimmäinen Jyrä aloittaa partioinnin huhtikuun ensimmäisenä lauantaina. Kaikkiaan kuorma-automallisia poliisiautoja tulee kuusi kappaletta, joista neljä on näkyvillä logoilla ja kaksi siviilimallisia.
- Ei oikeastaan ole olemassa rosvoa, jota ei Jyrällä pysäyttäisi, Sisu liikkuvasta poliisista kertoo.
Kuorma-auto on muokattu poliisin tarpeisiin ja pitää sisällään täysin uudenlaista tekniikkaa. Poliisi ei suostu paljastamaan kaikkia auton ominaisuuksia, ettei niitä vastaan voisi valmistautua. Poliisi kuitenkin paljastaa, että autossa on esimerkiksi EMP-generaattori, joka pystyy magneettisella pulssilla sulkemaan välittömässä läheisyydessä olevien autojen elektroniikan.
Idea Jyrän käyttöön tuli ulkomailta.
- Poliisikuormuri on katsottu maailmalla toimivaksi ratkaisuksi. Kuorma-auton pysäytysominaisuudet ovat muutenkin erittäin tehokkaita, Simo Sisu päättää.
"EI OLE ROSVOA, JOTA EI TÄLLÄ PYSÄYTTÄISI"
Simo-Sisu-
1
98
Vastaukset
- Narauttaja
EMP-pulssilla ei "suljeta" vaan sillä rikotaan ja tehdään kallis korjaamoreisu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606504- 1003362
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252696- 212328
- 271881
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571822- 251610
- 321458
- 491452
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423