Pitäs vaihtaa iskarit autoon. Toiset kumartaa
Kybin puoleen ja toisen Sachsin puoleen... Onko
kellään mitään käytännön kokemusta eroista?
Hyvät iskarit
20
18137
Vastaukset
- McHamalainen
Ostitpa Sachs tai KYB iskarit, molemmat ihan ok.
Itselläni on ollut E34 bemarissa molemmat.
Ihan asiallisia perusiskareita.
Monroe:ta kannattaa välttää, ainakin niitä
Sensatrack malleja. Ja varsinkin jos on
madallettu alusta.
Jos aiot pitää autoa MONTA vuotta niin osta
Bilsteinit, Konit, tai muut kunnon iskarit. Ne
kestää on jämäkät vielä vuosienkin kuluttua.
Maksaa noin kaksikertaa KYB tai Sachs.- Bilstein!
KYB ei ole kunnon iskunvaimennin. Sitä en
suosittelisi edes pahimmalle vihamiehelleni!
Perusiskareista Sachs ja Boge ovat varma valinta
jos auton haluaa säilyttää alkuperäisen oloisena.
Jos taas vaadit iskareiltasi todellista
jämäkkyyttä ja pitkää kestoa, niin Bilstein ja
Koni täyttävät varmasti tarpeesi.
Kannattaa olla kaukaa viisas ja hankkia kunnon
iskunvaimentimet, vaikka ne sitten maksaisivatkin
kaksikertaa enemmän kuin jotkut toiset. KYB:it
eivät ole polkupyöränpumppuja kummemmat ja niitä
ei siis kannata hannkkia vaikka kuinka halvalla
saisi. - kuitenkaan
Bilstein! kirjoitti:
KYB ei ole kunnon iskunvaimennin. Sitä en
suosittelisi edes pahimmalle vihamiehelleni!
Perusiskareista Sachs ja Boge ovat varma valinta
jos auton haluaa säilyttää alkuperäisen oloisena.
Jos taas vaadit iskareiltasi todellista
jämäkkyyttä ja pitkää kestoa, niin Bilstein ja
Koni täyttävät varmasti tarpeesi.
Kannattaa olla kaukaa viisas ja hankkia kunnon
iskunvaimentimet, vaikka ne sitten maksaisivatkin
kaksikertaa enemmän kuin jotkut toiset. KYB:it
eivät ole polkupyöränpumppuja kummemmat ja niitä
ei siis kannata hannkkia vaikka kuinka halvalla
saisi.Kyllä Sachs ja KYB on molemmat ihan asiallisia
alkup. laatuisia iskareita. Vastaa auton
alkuperäisiä, ja saattaa olla jopa hieman
paremmatkin nykypäivänä.
Itselläni on ollut molempia. Ei ole valm.
viallisia sattunut kertaakaan.
535i:ssä oli edessä KYB:in kaasut ja ne oli ihan
hyvät. Oli hieman kalliimmat kuin Sachsin
vastaavat.
Jos pidät autoa 1-2 vuotta niin älä osta kalliita
iskareita. Kukaan ei arvosta niitä myyntihetkellä
usealla tuhannella markalla. - Musti
kuitenkaan kirjoitti:
Kyllä Sachs ja KYB on molemmat ihan asiallisia
alkup. laatuisia iskareita. Vastaa auton
alkuperäisiä, ja saattaa olla jopa hieman
paremmatkin nykypäivänä.
Itselläni on ollut molempia. Ei ole valm.
viallisia sattunut kertaakaan.
535i:ssä oli edessä KYB:in kaasut ja ne oli ihan
hyvät. Oli hieman kalliimmat kuin Sachsin
vastaavat.
Jos pidät autoa 1-2 vuotta niin älä osta kalliita
iskareita. Kukaan ei arvosta niitä myyntihetkellä
usealla tuhannella markalla.Ei minun mielestä muita vaihtoehtoja olekaan.
Sillä ei ole merkitystä pidätkö autoa viikon vai
kymmenen vuotta iskareiden vaihdon jälkeen. Laitat
kunnon iskarit ja siinä se.. Bilsteinit maksaa
esim. E36 sprint etup. 1800/pari ja taakse
900/pari. Nuo on tosi edullisia ajatellen
ominaisuuksia ja kestävyyttä. Muistat vaan
raakasti tingata hintaa! ;) - Ja.Ta.
Musti kirjoitti:
Ei minun mielestä muita vaihtoehtoja olekaan.
Sillä ei ole merkitystä pidätkö autoa viikon vai
kymmenen vuotta iskareiden vaihdon jälkeen. Laitat
kunnon iskarit ja siinä se.. Bilsteinit maksaa
esim. E36 sprint etup. 1800/pari ja taakse
900/pari. Nuo on tosi edullisia ajatellen
ominaisuuksia ja kestävyyttä. Muistat vaan
raakasti tingata hintaa! ;)Jos olet luopumassa autosta lähiaikoina niin ei
ole mitään järkeä investoida useita tuhansia
iskareihin.
Harva arvostaa rahallisesti niitä parempia
iskareita, uusia renkaita, uusittua pakoputkea ,
jne. Niin tyhmältä kun se kuulostaakin.
Laitappa vaikka 60 000mk:n autoon 15 000mk:lla
extraa, niin et todellakaan saa siitä 75 000mk:aa. - Bilstein!
kuitenkaan kirjoitti:
Kyllä Sachs ja KYB on molemmat ihan asiallisia
alkup. laatuisia iskareita. Vastaa auton
alkuperäisiä, ja saattaa olla jopa hieman
paremmatkin nykypäivänä.
Itselläni on ollut molempia. Ei ole valm.
viallisia sattunut kertaakaan.
535i:ssä oli edessä KYB:in kaasut ja ne oli ihan
hyvät. Oli hieman kalliimmat kuin Sachsin
vastaavat.
Jos pidät autoa 1-2 vuotta niin älä osta kalliita
iskareita. Kukaan ei arvosta niitä myyntihetkellä
usealla tuhannella markalla.Kyllä Sachs onkin ihan kelpo iskari, mutta tuo
KYB ei ole iskunvaimenninta nähnytkään.
Ilmeisesti sinulla on alla pinnatut renkaatkin,
kun KYB:ejä kehut. Pinnattu rengaskin pyörii
kyllä alla, mutta ne ominaisuudet...
Kyllä se KYB varmaan 1/2vuotta tai hieman enemmän
toimii jotenkuten, mutta sitten roskistavaraa.
Vai jopa parempia kuin alkuperäiset... Hoh hoijaa!
Et taida olla kuullut sanontaa: Otettiin autosta
pois Kybit ja laitettiin tilalle ISKUNVAIMENTIMET! - Musti
Ja.Ta. kirjoitti:
Jos olet luopumassa autosta lähiaikoina niin ei
ole mitään järkeä investoida useita tuhansia
iskareihin.
Harva arvostaa rahallisesti niitä parempia
iskareita, uusia renkaita, uusittua pakoputkea ,
jne. Niin tyhmältä kun se kuulostaakin.
Laitappa vaikka 60 000mk:n autoon 15 000mk:lla
extraa, niin et todellakaan saa siitä 75 000mk:aa.Älkää tehkö autoja myyntiä varten! Parempi jättää
ne paskat iskarit paikalleen ja saa uusi omistaja
valita mieleiset. Jos tuntuu pahalta maksaa
muutama huntti ylimääräistä laadusta, niin
vaihtakaa auto merkkiä.. BMW on laatua ja siihen
kuuluu laatu osat. =) - KONI
kuitenkaan kirjoitti:
Kyllä Sachs ja KYB on molemmat ihan asiallisia
alkup. laatuisia iskareita. Vastaa auton
alkuperäisiä, ja saattaa olla jopa hieman
paremmatkin nykypäivänä.
Itselläni on ollut molempia. Ei ole valm.
viallisia sattunut kertaakaan.
535i:ssä oli edessä KYB:in kaasut ja ne oli ihan
hyvät. Oli hieman kalliimmat kuin Sachsin
vastaavat.
Jos pidät autoa 1-2 vuotta niin älä osta kalliita
iskareita. Kukaan ei arvosta niitä myyntihetkellä
usealla tuhannella markalla.Vaihdoin saman takuun (2v) aikana kolmasti eteen
KYBejä. Auto oli E30. Rupesi olee tuo iskarin
vaihto hanskassa. Sitten ostin Konit ja loppu se
puljaaminen.(Nyt ajanut niillä 60000km) - 530
Bilstein! kirjoitti:
KYB ei ole kunnon iskunvaimennin. Sitä en
suosittelisi edes pahimmalle vihamiehelleni!
Perusiskareista Sachs ja Boge ovat varma valinta
jos auton haluaa säilyttää alkuperäisen oloisena.
Jos taas vaadit iskareiltasi todellista
jämäkkyyttä ja pitkää kestoa, niin Bilstein ja
Koni täyttävät varmasti tarpeesi.
Kannattaa olla kaukaa viisas ja hankkia kunnon
iskunvaimentimet, vaikka ne sitten maksaisivatkin
kaksikertaa enemmän kuin jotkut toiset. KYB:it
eivät ole polkupyöränpumppuja kummemmat ja niitä
ei siis kannata hannkkia vaikka kuinka halvalla
saisi.Bilsteinit on laadukkaat ja varmasti hyvä ostos,
mielstäni paremmat kuin alkuperäiset.
Jos autoa on juuri vaihtamassa ei siihen kyllä
juuri uusia iskareita kannata ostaa edes
Biltemasta, ellei nyt kaikki sisältö ole tullut
ulos. Mutta jos bemulla aikoo ajaa pidempään,
kannattaa ehdottomasti investoida kunnon
iskareihin. Niiden vaikutus ajo-ominaisuuksiin on
mielestä paljon suurempi kuin esim renkaan. - Anonyymi
Musti kirjoitti:
Älkää tehkö autoja myyntiä varten! Parempi jättää
ne paskat iskarit paikalleen ja saa uusi omistaja
valita mieleiset. Jos tuntuu pahalta maksaa
muutama huntti ylimääräistä laadusta, niin
vaihtakaa auto merkkiä.. BMW on laatua ja siihen
kuuluu laatu osat. =)Et ole laatua nähnytkään. Kokeile Fordia. Ei tarvi munan jatkoakaan.
- Anonyymi
KONI kirjoitti:
Vaihdoin saman takuun (2v) aikana kolmasti eteen
KYBejä. Auto oli E30. Rupesi olee tuo iskarin
vaihto hanskassa. Sitten ostin Konit ja loppu se
puljaaminen.(Nyt ajanut niillä 60000km)Aion kesällä vaihtaa taakse nämä Konit, E60, 520i.
https://www.trodo.fi/iskunvaimennin-koni-8245-1004
https://www.autodoc.fi/koni/12775960?search=KONI Iskunvaimennin Special ACTIVE (with Frequency Selective Damping Technology) (8245-1004)
Ei taida olla hintaeroa ihan 100 prosenttia? :D. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aion kesällä vaihtaa taakse nämä Konit, E60, 520i.
https://www.trodo.fi/iskunvaimennin-koni-8245-1004
https://www.autodoc.fi/koni/12775960?search=KONI Iskunvaimennin Special ACTIVE (with Frequency Selective Damping Technology) (8245-1004)
Ei taida olla hintaeroa ihan 100 prosenttia? :D.Jälkimmäinen linkki vielä: https://www.autodoc.fi/koni/12775960
- Pedal on medal
Opiskelijabudjetilla pelaillessa jäi
vaihtoehdoiksi Kybit tai Sachsit. Koska 85%
kaikista ihmisistä maailmassa tuntuu olevan sitä
mieltä, ettei Kybeillä tee mitään, niin ostinpa
Sachsit. Eteen 770mk/pari taakse 570mk/pari.
Kokemuksista en vielä tiedä kun ovat vielä
autotallissa paketissa...- e30
Kannattaa vaihtaa jouset samalla. Minulla on
20tkm ajetut vakiojouset. Saat satsin hintaan
600mk. Mikäli kiinnostaa, kysy yhteystietoja. Ai
niin, jouset on malliin: 316 1986->. - Pedal on medal
e30 kirjoitti:
Kannattaa vaihtaa jouset samalla. Minulla on
20tkm ajetut vakiojouset. Saat satsin hintaan
600mk. Mikäli kiinnostaa, kysy yhteystietoja. Ai
niin, jouset on malliin: 316 1986->.Niin toki vaihdan jousetkin. Vanha edellisen
omistajan asentama M alustasarja saa lähteä
romukoppaan tai myyntiin... Vakiojouset siis alle. - meTal
Pedal on medal kirjoitti:
Niin toki vaihdan jousetkin. Vanha edellisen
omistajan asentama M alustasarja saa lähteä
romukoppaan tai myyntiin... Vakiojouset siis alle.meinaatko laittaa korotuspalat ja?
- Anonyymi
Just vaihtelen iskareita ja volkkarin alkuperäiset ovat sachsin tekeleet. Sachsin tarvike numerolle tulee kaksi eri vaihtoehtoa sini/valkoinen tarra. Molemmissa sama speksi, sama valmistusmaa, sama koko, hinta toisessa vain muutaman kympin enemmän.
- Anonyymi
Pistä kunnon pumput BMW autoon et pärjää edes Skodalle.
https://bcracing.fi/en/product/bc-racing-br-coilovers-i-02/11334 - Anonyymi
Isoo haitari.. https://iparts.fi/parts/bmw/m4993/t17290/s100121
- Anonyymi
Toinen alkuperäisistä alkoi vuotamaan. Sanoin BMW:n sedälle marmoripalatsissa että laittaa uudet. Ei maksanut noin paljon. Mutta ei noi vakkarit tuntuis mitenkään älyttömän hyviä olevan. En vaan viitsi maksaa tonnia tai kahta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462771Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201539Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151016Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57987Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82913Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898- 80898
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205839