Hyvät iskarit

Medal on pedal

Pitäs vaihtaa iskarit autoon. Toiset kumartaa
Kybin puoleen ja toisen Sachsin puoleen... Onko
kellään mitään käytännön kokemusta eroista?

20

18567

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • McHamalainen

      Ostitpa Sachs tai KYB iskarit, molemmat ihan ok.
      Itselläni on ollut E34 bemarissa molemmat.
      Ihan asiallisia perusiskareita.

      Monroe:ta kannattaa välttää, ainakin niitä
      Sensatrack malleja. Ja varsinkin jos on
      madallettu alusta.

      Jos aiot pitää autoa MONTA vuotta niin osta
      Bilsteinit, Konit, tai muut kunnon iskarit. Ne
      kestää on jämäkät vielä vuosienkin kuluttua.
      Maksaa noin kaksikertaa KYB tai Sachs.

      • Bilstein!

        KYB ei ole kunnon iskunvaimennin. Sitä en
        suosittelisi edes pahimmalle vihamiehelleni!
        Perusiskareista Sachs ja Boge ovat varma valinta
        jos auton haluaa säilyttää alkuperäisen oloisena.
        Jos taas vaadit iskareiltasi todellista
        jämäkkyyttä ja pitkää kestoa, niin Bilstein ja
        Koni täyttävät varmasti tarpeesi.
        Kannattaa olla kaukaa viisas ja hankkia kunnon
        iskunvaimentimet, vaikka ne sitten maksaisivatkin
        kaksikertaa enemmän kuin jotkut toiset. KYB:it
        eivät ole polkupyöränpumppuja kummemmat ja niitä
        ei siis kannata hannkkia vaikka kuinka halvalla
        saisi.


      • kuitenkaan
        Bilstein! kirjoitti:

        KYB ei ole kunnon iskunvaimennin. Sitä en
        suosittelisi edes pahimmalle vihamiehelleni!
        Perusiskareista Sachs ja Boge ovat varma valinta
        jos auton haluaa säilyttää alkuperäisen oloisena.
        Jos taas vaadit iskareiltasi todellista
        jämäkkyyttä ja pitkää kestoa, niin Bilstein ja
        Koni täyttävät varmasti tarpeesi.
        Kannattaa olla kaukaa viisas ja hankkia kunnon
        iskunvaimentimet, vaikka ne sitten maksaisivatkin
        kaksikertaa enemmän kuin jotkut toiset. KYB:it
        eivät ole polkupyöränpumppuja kummemmat ja niitä
        ei siis kannata hannkkia vaikka kuinka halvalla
        saisi.

        Kyllä Sachs ja KYB on molemmat ihan asiallisia
        alkup. laatuisia iskareita. Vastaa auton
        alkuperäisiä, ja saattaa olla jopa hieman
        paremmatkin nykypäivänä.

        Itselläni on ollut molempia. Ei ole valm.
        viallisia sattunut kertaakaan.

        535i:ssä oli edessä KYB:in kaasut ja ne oli ihan
        hyvät. Oli hieman kalliimmat kuin Sachsin
        vastaavat.

        Jos pidät autoa 1-2 vuotta niin älä osta kalliita
        iskareita. Kukaan ei arvosta niitä myyntihetkellä
        usealla tuhannella markalla.


      • Musti
        kuitenkaan kirjoitti:

        Kyllä Sachs ja KYB on molemmat ihan asiallisia
        alkup. laatuisia iskareita. Vastaa auton
        alkuperäisiä, ja saattaa olla jopa hieman
        paremmatkin nykypäivänä.

        Itselläni on ollut molempia. Ei ole valm.
        viallisia sattunut kertaakaan.

        535i:ssä oli edessä KYB:in kaasut ja ne oli ihan
        hyvät. Oli hieman kalliimmat kuin Sachsin
        vastaavat.

        Jos pidät autoa 1-2 vuotta niin älä osta kalliita
        iskareita. Kukaan ei arvosta niitä myyntihetkellä
        usealla tuhannella markalla.

        Ei minun mielestä muita vaihtoehtoja olekaan.
        Sillä ei ole merkitystä pidätkö autoa viikon vai
        kymmenen vuotta iskareiden vaihdon jälkeen. Laitat
        kunnon iskarit ja siinä se.. Bilsteinit maksaa
        esim. E36 sprint etup. 1800/pari ja taakse
        900/pari. Nuo on tosi edullisia ajatellen
        ominaisuuksia ja kestävyyttä. Muistat vaan
        raakasti tingata hintaa! ;)


      • Ja.Ta.
        Musti kirjoitti:

        Ei minun mielestä muita vaihtoehtoja olekaan.
        Sillä ei ole merkitystä pidätkö autoa viikon vai
        kymmenen vuotta iskareiden vaihdon jälkeen. Laitat
        kunnon iskarit ja siinä se.. Bilsteinit maksaa
        esim. E36 sprint etup. 1800/pari ja taakse
        900/pari. Nuo on tosi edullisia ajatellen
        ominaisuuksia ja kestävyyttä. Muistat vaan
        raakasti tingata hintaa! ;)

        Jos olet luopumassa autosta lähiaikoina niin ei
        ole mitään järkeä investoida useita tuhansia
        iskareihin.

        Harva arvostaa rahallisesti niitä parempia
        iskareita, uusia renkaita, uusittua pakoputkea ,
        jne. Niin tyhmältä kun se kuulostaakin.

        Laitappa vaikka 60 000mk:n autoon 15 000mk:lla
        extraa, niin et todellakaan saa siitä 75 000mk:aa.


      • Bilstein!
        kuitenkaan kirjoitti:

        Kyllä Sachs ja KYB on molemmat ihan asiallisia
        alkup. laatuisia iskareita. Vastaa auton
        alkuperäisiä, ja saattaa olla jopa hieman
        paremmatkin nykypäivänä.

        Itselläni on ollut molempia. Ei ole valm.
        viallisia sattunut kertaakaan.

        535i:ssä oli edessä KYB:in kaasut ja ne oli ihan
        hyvät. Oli hieman kalliimmat kuin Sachsin
        vastaavat.

        Jos pidät autoa 1-2 vuotta niin älä osta kalliita
        iskareita. Kukaan ei arvosta niitä myyntihetkellä
        usealla tuhannella markalla.

        Kyllä Sachs onkin ihan kelpo iskari, mutta tuo
        KYB ei ole iskunvaimenninta nähnytkään.
        Ilmeisesti sinulla on alla pinnatut renkaatkin,
        kun KYB:ejä kehut. Pinnattu rengaskin pyörii
        kyllä alla, mutta ne ominaisuudet...
        Kyllä se KYB varmaan 1/2vuotta tai hieman enemmän
        toimii jotenkuten, mutta sitten roskistavaraa.
        Vai jopa parempia kuin alkuperäiset... Hoh hoijaa!
        Et taida olla kuullut sanontaa: Otettiin autosta
        pois Kybit ja laitettiin tilalle ISKUNVAIMENTIMET!


      • Musti
        Ja.Ta. kirjoitti:

        Jos olet luopumassa autosta lähiaikoina niin ei
        ole mitään järkeä investoida useita tuhansia
        iskareihin.

        Harva arvostaa rahallisesti niitä parempia
        iskareita, uusia renkaita, uusittua pakoputkea ,
        jne. Niin tyhmältä kun se kuulostaakin.

        Laitappa vaikka 60 000mk:n autoon 15 000mk:lla
        extraa, niin et todellakaan saa siitä 75 000mk:aa.

        Älkää tehkö autoja myyntiä varten! Parempi jättää
        ne paskat iskarit paikalleen ja saa uusi omistaja
        valita mieleiset. Jos tuntuu pahalta maksaa
        muutama huntti ylimääräistä laadusta, niin
        vaihtakaa auto merkkiä.. BMW on laatua ja siihen
        kuuluu laatu osat. =)


      • KONI
        kuitenkaan kirjoitti:

        Kyllä Sachs ja KYB on molemmat ihan asiallisia
        alkup. laatuisia iskareita. Vastaa auton
        alkuperäisiä, ja saattaa olla jopa hieman
        paremmatkin nykypäivänä.

        Itselläni on ollut molempia. Ei ole valm.
        viallisia sattunut kertaakaan.

        535i:ssä oli edessä KYB:in kaasut ja ne oli ihan
        hyvät. Oli hieman kalliimmat kuin Sachsin
        vastaavat.

        Jos pidät autoa 1-2 vuotta niin älä osta kalliita
        iskareita. Kukaan ei arvosta niitä myyntihetkellä
        usealla tuhannella markalla.

        Vaihdoin saman takuun (2v) aikana kolmasti eteen
        KYBejä. Auto oli E30. Rupesi olee tuo iskarin
        vaihto hanskassa. Sitten ostin Konit ja loppu se
        puljaaminen.(Nyt ajanut niillä 60000km)


      • 530
        Bilstein! kirjoitti:

        KYB ei ole kunnon iskunvaimennin. Sitä en
        suosittelisi edes pahimmalle vihamiehelleni!
        Perusiskareista Sachs ja Boge ovat varma valinta
        jos auton haluaa säilyttää alkuperäisen oloisena.
        Jos taas vaadit iskareiltasi todellista
        jämäkkyyttä ja pitkää kestoa, niin Bilstein ja
        Koni täyttävät varmasti tarpeesi.
        Kannattaa olla kaukaa viisas ja hankkia kunnon
        iskunvaimentimet, vaikka ne sitten maksaisivatkin
        kaksikertaa enemmän kuin jotkut toiset. KYB:it
        eivät ole polkupyöränpumppuja kummemmat ja niitä
        ei siis kannata hannkkia vaikka kuinka halvalla
        saisi.

        Bilsteinit on laadukkaat ja varmasti hyvä ostos,
        mielstäni paremmat kuin alkuperäiset.

        Jos autoa on juuri vaihtamassa ei siihen kyllä
        juuri uusia iskareita kannata ostaa edes
        Biltemasta, ellei nyt kaikki sisältö ole tullut
        ulos. Mutta jos bemulla aikoo ajaa pidempään,
        kannattaa ehdottomasti investoida kunnon
        iskareihin. Niiden vaikutus ajo-ominaisuuksiin on
        mielestä paljon suurempi kuin esim renkaan.


      • Anonyymi
        Musti kirjoitti:

        Älkää tehkö autoja myyntiä varten! Parempi jättää
        ne paskat iskarit paikalleen ja saa uusi omistaja
        valita mieleiset. Jos tuntuu pahalta maksaa
        muutama huntti ylimääräistä laadusta, niin
        vaihtakaa auto merkkiä.. BMW on laatua ja siihen
        kuuluu laatu osat. =)

        Et ole laatua nähnytkään. Kokeile Fordia. Ei tarvi munan jatkoakaan.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Pedal on medal

      Opiskelijabudjetilla pelaillessa jäi
      vaihtoehdoiksi Kybit tai Sachsit. Koska 85%
      kaikista ihmisistä maailmassa tuntuu olevan sitä
      mieltä, ettei Kybeillä tee mitään, niin ostinpa
      Sachsit. Eteen 770mk/pari taakse 570mk/pari.

      Kokemuksista en vielä tiedä kun ovat vielä
      autotallissa paketissa...

      • e30

        Kannattaa vaihtaa jouset samalla. Minulla on
        20tkm ajetut vakiojouset. Saat satsin hintaan
        600mk. Mikäli kiinnostaa, kysy yhteystietoja. Ai
        niin, jouset on malliin: 316 1986->.


      • Pedal on medal
        e30 kirjoitti:

        Kannattaa vaihtaa jouset samalla. Minulla on
        20tkm ajetut vakiojouset. Saat satsin hintaan
        600mk. Mikäli kiinnostaa, kysy yhteystietoja. Ai
        niin, jouset on malliin: 316 1986->.

        Niin toki vaihdan jousetkin. Vanha edellisen
        omistajan asentama M alustasarja saa lähteä
        romukoppaan tai myyntiin... Vakiojouset siis alle.


      • meTal
        Pedal on medal kirjoitti:

        Niin toki vaihdan jousetkin. Vanha edellisen
        omistajan asentama M alustasarja saa lähteä
        romukoppaan tai myyntiin... Vakiojouset siis alle.

        meinaatko laittaa korotuspalat ja?


    • Anonyymi

      Just vaihtelen iskareita ja volkkarin alkuperäiset ovat sachsin tekeleet. Sachsin tarvike numerolle tulee kaksi eri vaihtoehtoa sini/valkoinen tarra. Molemmissa sama speksi, sama valmistusmaa, sama koko, hinta toisessa vain muutaman kympin enemmän.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Toinen alkuperäisistä alkoi vuotamaan. Sanoin BMW:n sedälle marmoripalatsissa että laittaa uudet. Ei maksanut noin paljon. Mutta ei noi vakkarit tuntuis mitenkään älyttömän hyviä olevan. En vaan viitsi maksaa tonnia tai kahta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1896
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

      Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

      Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

      Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

      en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

      Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe