Äitipuolena olen huolissani

kunhanpuranmieltäni

miehen lapsista. Tuli yllätyksenä miten erilaisia voi samanikäiset lapset olla. Omieni kanssa ei ole koskaan ollut ongelmia vaan he ovat täysin normaaleita ja sivistyneitä nuoria.
Miehen lapset yllättivät osaamattomuudella ja laiskuudella. Itse olen opettanut lapseni saamaan rahaa vaikka kotitöillä ja tekemään kodin hyväksi asioita. Koulu sujuu jakaikki sujuu, mutta nämä mihen lapset tuovat vain ongelmia ja joskus pinna kiristyy vaikkei pitäisi, en ole velvollinen kasvttamaan heitä kun omani olen jo kasvattanut. Mutta pakko joskus puuttua kun kiusaavat minun lapsia ja syövät liikaa vaikka ovat aika pulleita muutenkin.
Äitipuolen osa on viakea kun ei tiedä voiko kasvattaa ja komentaa ja kieltää ja vaatia samoin kuin omia. Olen yrittänyt omalta osaltani mutta haukut tulee ja käytös kauheeta, sitä en tahdo että omani saisivat moisen tava ja esimerkin kun ovat täällä antamassa meihen lasille esimerkkiä ja opastamassa heitä. Mutta kun otin miehen niin luulin että miehen exä kasvattaa omansa kuin minäkin olen tehnyt. Olen hänelle vihjannut että miellä on aika pieni talo joten jos lapset voisivat yöpyä kotonaan ja tulla silloin tällöin, niin mekin saisimme oman perhe rauhan. Emmehn mekään mene miehen exän kotiin riehumaan ja sotkemaan.
Mies ei ota kantaa sillä rakastaa minua ja luulee että jos suutun lähden pois, ja sitä hän ei hyväksy. Olen miehen takia tässä, en hänen lastensa, mulle olisi sama onko heitä vai ei, paras tialnne olisi jos ei olisi, mutta tiedän että mies kuitenkin jossain määrin haluaa omien lasten kanssa olla, joten en puutu, mutta vihjailen vaan että miten kivaa olisi oma perhe ja lapset jotka osaa käyttäytyä ja arvostaa ja kunnioittaa äitipuolta. Mä uskon että lähes kaikillä äitipuolilla on sama ongelma, mutta se on vaan meidän kestettävä.

13

259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äläahdistu

      Kun kirjoitat "miehen lapsista" tarkoitatko miehesi lapsia vain jonkun randomin miehen lapsia? Kun puhut omista lapsistasi muistat käyttää omistuspäätettä eli possessiifisuffiksia. Tämä paljastaa avauksesi provoksi.

      Aika moneen kertaan onkin jo todettu, että näiden avausten tekijä on miespolo, joka hädin tuskin osaa kirjoittaa (mitä luultavammin vaikean neurologisen sairautensa vuoksi).

      Olet meidän ajatuksissamme! Parempaa jatkoa toivotellen ja oikein hyvää ja rauhallista kevättä!
      t. satunnainen lukija

    • lapsetkyllätykkää

      Aloitus juttuja on paljon samanlaisia. Äitipuolen osa on surkea, siksi olisi hyvä saha kannanottoja että äitipuolen asema khetuisi ja häntä pidettäisiin perheen päänä. Sitähän hän oikeasti on, kasvattajana ja puolisona.
      On vaan surkeeta kun arvostus on mitä on, jos ei pidä puolia niin ei mikään muutu.
      Äitipuoli on kuitenkin erittäin tärkeä miehen lapsille jotka varmasti rakastavat ja tykkäävät uudesta äidistään, kunhan vaan uskaltaisi sanoa kun kimppuun hyäkkää lasten oma äiti joka katkerana on joutunut luopumaan kasvatusvastuusta. Mutta peremmallaehan hävisi.

      • Äläahdistu

        Ota ihan rauhallisesti, äläkä ahdistu, vaikka olet paljastunut asperger/autistimieheksi. On sinullekin paikka maailmassa ja jopa tällä palstalla.


    • yksinkertaista

      Helppoa.

      Juttelet ensin miehesi kanssa ja kerrot mitä mieltä olet.
      Teette sitten yhteisratkaisun: teillä käydessään miehesi lapset käyttäytyvät kohteliaasti ja osallistuvat talon töihin kunnolla ja huolellisesti. Yhtä hyvin kuin sinun lapsesi.

      Kerrot omille lapsillesi mikä on tilanne ja että hei eivät ota huonoa esimerkkiä, vaan ovat kuin ennenkin. Kehut heitä ja kerrot rakastavasi heitä.
      Kerrot myös että kompromisseja tarttee tehdä.

      Sitten kerrot yhdessä miehesi kanssa hänen lapsilleen, että näin nyt on tässä talossa.

      Jos miehesi jostain syystä ei suostuisi tähän, niin sanot että hän ja lapsensa saavat tavata jossain muualla.

      Kyllä se siitä.

      • Äläahdistu

        Tuo on oikein hyvä idea. Isähän voisi tavata lapsiaan vaikka lasten äidin luona, mahdollisesti olla siellä vaikka viikonloppuja, jos äiti siihen suostuu.

        tai isä voisi matkustaa joka viikonloppu kylpylälomalle lastensa kanssa.

        Tai isä voisi hankkia oman asunnon, jossa elellä lastensa kanssa ilman että joku vahtii heidän syömisiään. Ei tällä kuvitteellisella kunhanpuranmieltäni avaajallakaan olisi sitten niin ahdasta "pienessä talossansa". :D


    • viisastelijalle

      Jos äiti on kasvattanut hyvin omat lapsensa, niin kyllä hän saa ottaa asian esille täällä ja kysellä muiden neuvoja, joilla ehkä on ollut sama ongelma.

      Eli ole sinä kuvitteellinen viisastelija "älaahdistu" vaan hiljaa, eläkä tule irvuilemaan kun ei oo aihetta.

      Tsemppiä sinulle äiti, joka olet kasvattanut hyvin käyttäytyvät lapset.
      Elä välitä näistä viisastelijoista.

      • Äläahdistu

        Kuules "viisastelijalle"-nimimerkki: kyllä pitää olla aika yksinkertainen, sosiaalisesti vammautunut, lukihäiriöinen, päihteiden käyttäjä tms. jos uskoo kyseisen avauksen olevan muuta kuin kuvitteellinen.

        Älä sinä nyt ihan hirveesti ahdistu, vaikka kaikki me lukijat tiedämmekin, että kirjoittelet monella nikillä tähän ketjuun eli olet avaaja. :D


      • häpeejososaat
        Äläahdistu kirjoitti:

        Kuules "viisastelijalle"-nimimerkki: kyllä pitää olla aika yksinkertainen, sosiaalisesti vammautunut, lukihäiriöinen, päihteiden käyttäjä tms. jos uskoo kyseisen avauksen olevan muuta kuin kuvitteellinen.

        Älä sinä nyt ihan hirveesti ahdistu, vaikka kaikki me lukijat tiedämmekin, että kirjoittelet monella nikillä tähän ketjuun eli olet avaaja. :D

        Tottakai se on kuvitteellinen sille joka on se perheenrikkoja ja kohtelee miestä, hänen lapsiaan ja ex viamooan yn sukua ylimieliseti ja huonosti, mollaten ja haukkuen. ja kehuen itseään kuinka ihana onkaan ja alistaa miehen hylkäämään läheisensä. Kuka semmoista mieltä jonka omaa, itseään alkaisi haukkumaan, kyllä kunnian saa kuulla se mies ja hänen pehre ensisijaisesti. Heissä ei ole mitään yvää mutta silti tämä suttura tunkee miehen elämään.

        Kyllä se mies parhaan vaimon ja lapset jätti kun vaihtaa sutturoihin. Kun sinä seuraavan kerran rikot tai aiot rikkoa jonkun perheen, niin mieti ensin ennenkuin ryhdyt toimeen, siinä mies menettää entiten. Manipuloitu mies ei ole enää mies vaan sätky ukko.


      • Sinunahäpeisin
        häpeejososaat kirjoitti:

        Tottakai se on kuvitteellinen sille joka on se perheenrikkoja ja kohtelee miestä, hänen lapsiaan ja ex viamooan yn sukua ylimieliseti ja huonosti, mollaten ja haukkuen. ja kehuen itseään kuinka ihana onkaan ja alistaa miehen hylkäämään läheisensä. Kuka semmoista mieltä jonka omaa, itseään alkaisi haukkumaan, kyllä kunnian saa kuulla se mies ja hänen pehre ensisijaisesti. Heissä ei ole mitään yvää mutta silti tämä suttura tunkee miehen elämään.

        Kyllä se mies parhaan vaimon ja lapset jätti kun vaihtaa sutturoihin. Kun sinä seuraavan kerran rikot tai aiot rikkoa jonkun perheen, niin mieti ensin ennenkuin ryhdyt toimeen, siinä mies menettää entiten. Manipuloitu mies ei ole enää mies vaan sätky ukko.

        Olet sinä aika "epeli" keksimään lapsellisia juttuja , kirjoitustaitosi ja lukutaitosi on jäänyt ala-asteen tasolle.
        Vammaisen ja jälkeenjääneen ihmisen sepustusta, taidat olla myös humalassa.


      • Äläahdistu
        häpeejososaat kirjoitti:

        Tottakai se on kuvitteellinen sille joka on se perheenrikkoja ja kohtelee miestä, hänen lapsiaan ja ex viamooan yn sukua ylimieliseti ja huonosti, mollaten ja haukkuen. ja kehuen itseään kuinka ihana onkaan ja alistaa miehen hylkäämään läheisensä. Kuka semmoista mieltä jonka omaa, itseään alkaisi haukkumaan, kyllä kunnian saa kuulla se mies ja hänen pehre ensisijaisesti. Heissä ei ole mitään yvää mutta silti tämä suttura tunkee miehen elämään.

        Kyllä se mies parhaan vaimon ja lapset jätti kun vaihtaa sutturoihin. Kun sinä seuraavan kerran rikot tai aiot rikkoa jonkun perheen, niin mieti ensin ennenkuin ryhdyt toimeen, siinä mies menettää entiten. Manipuloitu mies ei ole enää mies vaan sätky ukko.

        Sinuun "häpeejososaat" sopikin ihan täydellisesti kaikki määritelmät, jotka aiemmin laitoin (yksinkertainen, sosiaalisesti vammautunut, lukihäiriöinen, päihteiden käyttäjä).

        Huomaa, että ahdistuksisi on suuri. Kevät on vaikeaa aikaa, kun mieli ei ole tasapainossa. Lääkkeet ja viina ei ole hyvä juttu. Lähde ulos, keksi harrastus.


      • tsemppiäavunkaemiseen
        Äläahdistu kirjoitti:

        Sinuun "häpeejososaat" sopikin ihan täydellisesti kaikki määritelmät, jotka aiemmin laitoin (yksinkertainen, sosiaalisesti vammautunut, lukihäiriöinen, päihteiden käyttäjä).

        Huomaa, että ahdistuksisi on suuri. Kevät on vaikeaa aikaa, kun mieli ei ole tasapainossa. Lääkkeet ja viina ei ole hyvä juttu. Lähde ulos, keksi harrastus.

        Mistä olet katkera? Varmasti tiedätkin millaiset oireet on ahdistuneella jos itse olet sitä ollut vuosia. Ja pystyt siitäkertomaan ja näkemään onko joku ahdistunut. Kerrro minullekkin niin voin ohjaa semmoiset ihmiset apua hakemaan. Minä en tiedä eikä moni muukaan. Voisit kertoa. Oletko hakenut apua?

        Kyllä skupmppa on hienojen ihmisten juomaa, mutta ikävä kyllä tupakoita en käytä, on niin pahan hajusia, mausa en teidä mutta haju on karmea, älä sinäkään polta, lopet vaikka jo tänään. Lupaathan?

        Ulos en mene jos ilman on kurja, en viitsi sotkea upeita vaatteitani kurakeleissä, mutta jos siä pyykkäilet ammatiksesi niin sua ei varmaan haittaa kurata omia kirpparivaatteita.
        Mulla on niin kalliita etten voi mennä ulos, käytän uutta autoani kun liikun paikasta toiseen. Viime kuussa ostettu 229,000 maksoi eikä velkasi vaan omalla rahalla.

        Menppä sinä nyt vaan ulos sieltä tupakansavusta ja pullojen seasta, voisit joskus siivota ja tuulettaakin, uskon että haju on karmiva.


      • Äläahdistu

        Heh, kyllä sinä olet sekaisin miesparka. Sökellät nyt sellaista, mitä näet ympärilläsi. Minulla on kaikki hyvin. Jopa niin paljon paremmin, ettet sellaisesta voi uneksiakaan.


      • muistalääkkeesi
        tsemppiäavunkaemiseen kirjoitti:

        Mistä olet katkera? Varmasti tiedätkin millaiset oireet on ahdistuneella jos itse olet sitä ollut vuosia. Ja pystyt siitäkertomaan ja näkemään onko joku ahdistunut. Kerrro minullekkin niin voin ohjaa semmoiset ihmiset apua hakemaan. Minä en tiedä eikä moni muukaan. Voisit kertoa. Oletko hakenut apua?

        Kyllä skupmppa on hienojen ihmisten juomaa, mutta ikävä kyllä tupakoita en käytä, on niin pahan hajusia, mausa en teidä mutta haju on karmea, älä sinäkään polta, lopet vaikka jo tänään. Lupaathan?

        Ulos en mene jos ilman on kurja, en viitsi sotkea upeita vaatteitani kurakeleissä, mutta jos siä pyykkäilet ammatiksesi niin sua ei varmaan haittaa kurata omia kirpparivaatteita.
        Mulla on niin kalliita etten voi mennä ulos, käytän uutta autoani kun liikun paikasta toiseen. Viime kuussa ostettu 229,000 maksoi eikä velkasi vaan omalla rahalla.

        Menppä sinä nyt vaan ulos sieltä tupakansavusta ja pullojen seasta, voisit joskus siivota ja tuulettaakin, uskon että haju on karmiva.

        Viinaa se on skumppakin ja, kun tarpeeksi juo,
        niin humalaan tulee, ei se skumppakaan sovi lääkkeiden kanssa.
        Lukihäiriö vaan pahenee, kun hönössä kirjoittelee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1867
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1563
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1266
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1214
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1212
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1140
    Aihe