och farbröder, kontoret i Borgå slutar med hantering av kontanter.
Nordeabanken gillar visst inte oss gamla tanter
12
637
Vastaukset
- gamalgåbbe
Finns väl snart inga banker som vill ha fattiga pensionärer som kunder.Jag har förstått att man kan lyfta pengar från R - KIOSKER och olika affärers kassor.
Om det inte finns automater.- Anonyymi
Ja inte är det lätt när man hör illa, ser illa och luktar illa;-D
- nyheter
Pappersbankkoderna försvinner också.Antingen ska man ladda i mobilen eller så får man "en grej " från banken.
- Per-kel
Vart fan är vi på väg? Gamla människor som byggt upp samhället är inget värda, nu är det bara swish och appar som gäller.- Bedrövligt för oss som har svårt att hänga med :(
- ättestupannästa
Sant säger du, det är skrämmande att bli gammal.Man försöker hänga med. lätt är det inte.
Den som har "ungdomar " i familjen, klarar sig bättre (man får hjälp ) men alla har ju inte någon. - kontantfritt
ättestupannästa kirjoitti:
Sant säger du, det är skrämmande att bli gammal.Man försöker hänga med. lätt är det inte.
Den som har "ungdomar " i familjen, klarar sig bättre (man får hjälp ) men alla har ju inte någon.Nu uppdaterar Nordea alla sina tjänster hela nästa söndag.Det gäller att ta sig till en automat så man får kontanter.
Från Nordeabanken får man ju inte lyfta.
Även gamla människor lär sig hantera kontokort.
Jag själv är rätt så gammal redan. Har numera sällan pengar i handen. Banken här, alltså Nordea, har inte haft pengar på åratal. Man vänjer sig faktiskt.
Tycker att det är skönt att slippa smutsiga pengar. Pengar är smutsiga. Tänk hur många har fingrat alla dessa pengar. När jag rör pengar, vill jag tvätta händerna direkt. Pengar känns snuskigt smutsigt i min hand :)- nyttochnytt
Nu tas också de här pappersbank - koderna bort.Man får gratis någon "grej " från banken om man inte har smarttelefon där man kan ladda ner koder.
- Per-kel
Har jag ente pengar i börsen känns det som man vart naken :(
- ingaproblem
nyttochnytt kirjoitti:
Nu tas också de här pappersbank - koderna bort.Man får gratis någon "grej " från banken om man inte har smarttelefon där man kan ladda ner koder.
Jag fick installerat på telefonen och det är jättelätt att använda, enklare än papperskoderna.
- närbutikSale
Från S- banken kan man lyfta kontanter i butiken.
- Anonyymi
Bankrånarna blir "arbetslösa".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1347920- 595902
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa813322Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän73013Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101698Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2101660Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?3361398Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3351192Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931189Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321101