Nordeabanken gillar visst inte oss gamla tanter

väldigttråkigt

och farbröder, kontoret i Borgå slutar med hantering av kontanter.

12

708

2Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gamalgåbbe

Finns väl snart inga banker som vill ha fattiga pensionärer som kunder.Jag har förstått att man kan lyfta pengar från R - KIOSKER och olika affärers kassor.
      Om det inte finns automater.

• Anonyymi

Ja inte är det lätt när man hör illa, ser illa och luktar illa;-D

• nyheter

Pappersbankkoderna försvinner också.Antingen ska man ladda i mobilen eller så får man "en grej " från banken.

• Per-kel

Vart fan är vi på väg? Gamla människor som byggt upp samhället är inget värda, nu är det bara swish och appar som gäller.- Bedrövligt för oss som har svårt att hänga med :(

• ättestupannästa

Sant säger du, det är skrämmande att bli gammal.Man försöker hänga med. lätt är det inte.
        Den som har "ungdomar " i familjen, klarar sig bättre (man får hjälp ) men alla har ju inte någon.

• kontantfritt
        ättestupannästa kirjoitti:

Sant säger du, det är skrämmande att bli gammal.Man försöker hänga med. lätt är det inte.
        Den som har "ungdomar " i familjen, klarar sig bättre (man får hjälp ) men alla har ju inte någon.

Nu uppdaterar Nordea alla sina tjänster hela nästa söndag.Det gäller att ta sig till en automat så man får kontanter.
        Från Nordeabanken får man ju inte lyfta.

• Även gamla människor lär sig hantera kontokort.
      Jag själv är rätt så gammal redan. Har numera sällan pengar i handen. Banken här, alltså Nordea, har inte haft pengar på åratal. Man vänjer sig faktiskt.
      Tycker att det är skönt att slippa smutsiga pengar. Pengar är smutsiga. Tänk hur många har fingrat alla dessa pengar. När jag rör pengar, vill jag tvätta händerna direkt. Pengar känns snuskigt smutsigt i min hand :)

• nyttochnytt

Nu tas också de här pappersbank - koderna bort.Man får gratis någon "grej " från banken om man inte har smarttelefon där man kan ladda ner koder.

• Per-kel

Har jag ente pengar i börsen känns det som man vart naken :(

• ingaproblem
        nyttochnytt kirjoitti:

Nu tas också de här pappersbank - koderna bort.Man får gratis någon "grej " från banken om man inte har smarttelefon där man kan ladda ner koder.

Jag fick installerat på telefonen och det är jättelätt att använda, enklare än papperskoderna.

• närbutikSale

Från S- banken kan man lyfta kontanter i butiken.

• Anonyymi

Bankrånarna blir "arbetslösa".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      208
      2545
    2. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      40
      1684
    3. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      143
      1315
    4. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      297
      1141
    5. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      315
      1098
    6. Kääminsä polttanut taksi suomussalmella

Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen
      Suomussalmi
      23
      1053
    7. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      57
      1043
    8. olisit voinut mies edes

Pyytää anteeksi 🙏🫶
      Ikävä
      55
      946
    9. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      12
      865
    10. Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."

Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S
      Tanssii tähtien kanssa
      21
      843
    Aihe