Poliisi käytti kaasua yhteenotossa pakkopalautuksia vastustavien kanssa - turvapaikkapolitiikkaa suomitaan somessa
Tänään klo 02:34
Poliisi käytti kaasua, kun osa pakkopalautuksia Afganistaniin vastustavista mielenosoittajista esti poliisiautojen liikkumisen maanantaina. Poliisi käytti kaasua Pasilan poliisitalon edessä, kun pakkopalautuksia Afganistaniin vastustaneet mielenosoittajat tukkivat turvapaikanhakijoita kuljettaneiden poliisiautojen tien.
Yhteenotto tapahtui maanantai-iltana noin kello kahdeksalta.Mielenosoittajia oli myös Helsinki-Vantaan lentokentällä.
Poliisi käytti kaasua Pasilan poliisitalon edessä, kun mielenosoittajat yrittivät estää turvapaikanhakijoita lentokentälle kuljettaneiden poliisiautojen lähtemisen.
Komisario Arto Laitinen Helsingin poliisista kertoo mielenosoittajien tukkineen poliisiautojen tien.
Poliisi joutui myös fyysisellä voimalla siirtämään ihmisiä pois, Laitinen kertoo.
Laitisen mukaan yhteenotto tapahtui maanantai-iltana noin kello kahdeksan aikaan. Paikalla oli hänen mukaansa noin 50 mielenosoittajaa. Kaasutus ei varmaan kohdistunut kovinkaan moneen.
En lähde luokittelemaan, millainen mielenosoitus oli. Valtaosa ihmisistä kuitenkin käyttäytyi normaalisti.
Myös Helsinki-Vantaan lentokentän 2-terminaalin lähtöaula oli maanantai-iltana täynnä ihmisiä, jotka vastustivat pakkopalautuksia Afganistaniin.
Laitisen mukaan poliisi ei käyttänyt voimakeinoja lentokentällä. Stop Deportations Finland -verkosto kertoi eilen, että Helsinki-Vantaan lentokentältä on lähdössä maanantai-iltana Kabuliin lento, jolla palautetaan kymmeniä ihmisiä Afganistaniin. Pakkopalautuksia on kritisoitu myös sosiaalisessa mediassa.
suvakit soveltaa nyt lakia
3
163
Vastaukset
- KieltoMielenosoituksille
Olen sitä mieltä että lentokentillä mielenosoittaminen on kiellettävä välittömästi. Lentokentille ei näinä euroopan epävakaina päivinä tarvita mitään lisä häslinkiä. Mielenosoitukset lentikentillä luo liian suuren turvallisuusriskin.
- Neuvos
Mielenosoittajilta nimet ylös, ovat yhteiskuntavaarallisia!
Linnaan vaan jokainen kotimaan lakien vastustajat!- AVH-Satalinna
Täällä on liian hyvät oltavat,ei muuta kun kumiluotia ottaan ja kotio.Tietääkö
kukaan onko Satalinnna lyhentänyt yhtään velkojansa vaii jääkö taas kerrran
kaikki takaajien maksettaviksi.Eihän sitä ollut kun 1,3miljoonaa ja korot päälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1392593Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3601957- 401657
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii311503Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281350Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941193- 541163
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327917Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles109913Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53772