Nyt on Roden voiteet

unskiva

Pääsiäisenä olisi tarkoitus mennä Saariselälle. Onneksi nyt näyttää olevan vähän vilpoisempi eli ei lähtiessä esim. -2 ja päivällä 10. Vuokraamon kaveri ei tiennyt voitelusta viime vuonna mitään ja samaa mieltä olivat muutkin. Pakko yrittää itse.
Liisterit on mulle vaikeita jo tarttuvuussyistä.

Eli: Vauhdin ei tarvi päätä huimata, tarkoitus nauttia mutta se vaatii suksien pidon.
Mitä siis ei viime vuonna ollut lainkaan kun ilma lämpeni plussalle reippaasti.

1) Meneekö Silver Gialla purkilla jos lämpötila välillä -2 - 5 eikä ole ns. vesikeli.
Pakkaskelin kyllä osaan mutta siellä on päivällä aina plussalla. 2) Jos päivällä on
luvassa lämpimämpi kuin 5, laitanko Roden Rossa liisterin, vaatii Multigraden alle jos
matka max. 20 km. 3) Vesikelillä aina Multigrage Rossa?

8

187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hiihtäjäkin

      Juu silvergiallalla menee kelit 0- 10 ei tarvi liisteriä

    • eiongelmia

      Tavallisen hiihtäjän kannattaa lopettaa voiteiden kanssa pelaaminen ja hankkia karvapohjasukset. Niillä pärjää vaihtuvissa kevätoloissa.

    • Hevoshangettulossa

      Tännään Selällä paikoin 8 lämmintä ja vettäkin ruiskaisi. Turha luulla, että hopealiisteri toimisi. Jossain piti, jossain jääty, Rumakurulla vetelin Moralla pidot pois läpijäätyneenä. En viittiny kävellä kylpylälle.

    • keväännautinnot

      Ei kanna hanki vielä. Tänään pakkasen puolella koko päivä ja aamulla antoi uutta lunta eli purkilla piti hyvin.

      Täyttä on lähiladuilla, tuntuu että puolet Hesalaisista on jo Saariselällä. Kiilopäällä tupa täynnä keitonlitkijöitä, erämaan puolella hiljaista.

      • humpanpumppaa

        Niinpä niin, Saariselkä on muuttunut taas Sääriseläksi.


    • PääsiäiseksiSelälleen

      Löytyykö suksivuokraamoista skintech-suksia ?

    • teippimies

      Pitoteippi on tavalliselle harrastehiihtäjälle paras ja helpoin. Toimii riittävän hyvin 10 ja -15 asteen välillä. Kestää pohjassa satoja kilometrejä, jopa talvesta talveen. Kerää roskaa paljon vähemmän kuin liisteri, yleensä ei juuri ollenkaan. Mutta suksen pitää olla sille sopivan jäykkä. Toki sitä voi ja pitääkin pistää keskelle pitoaluetta tarvittaessa useampi kerros. Kokemus kertoo tarpeen. Ainoa ogelma on nollan tienoilla uusi lumi, joka vaihtelee kuivasta kosteaan. Se yrittää hieman joskus tarttua. Tietysti on niin, että eri keleillä on hieman parempia pitoja esim. sopivalla liisterillä jäisellä kelillä. Mutta kuntohiihtäjälle pitoteippi on paras ja helpoin valinta. Kaikki voiteen poistot ja vaihdot jää pois. Olen kokeillut myös Peltosen karvapohjia. Nekin toimivat, kun löytyy juuri sopivan jäykkä suksi. Mutta luisto on pitoteipillä hieman parempi.

    • purkkiriittää

      EI ole ollut liisterille tarvetta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2506
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      39
      1408
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      61
      1382
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1111
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe