naulojen vaihto ruuveihin varttikatteessa

remppaaja

Jos haluat vaihtaa varttikatteen naulat ruuveihin,ongelmaksi tulee se miten saada naulat irti ehjänä.Niksi on helppo,eräs vanha patu tekasi minulle hetkessä yksinkertaisen vempeleen jolla homma hoituu.Ota 2 kpl 2x2"pätkää pituuudeltaan esim 40cm.Muotoile niiden pohjat höylällä siten,että ne istuu vartin aallonpohjaan täydellisesti.Nyt aseta kalikat katolle esim kolmen aallonpohjan päähän toisistaan ja kiinnitä niiden väliin poikittain 3cm leveä ja 3-4mm paksu rauta.Naulojen poisto onnistuu nyt sorkkaraudalla ja vempeleellä helposti,siirrät vain vempeleen naulan kohdalle,sorkkarauta rautalätkän päälle ja voit kangeta huoleti pitkätkin naulat irti,ei halkea katelevyt.
MITÄ TILALLE ?? Osta naulan pituisia rst ruuveja,joiden kierre on tietysti paksumpi kuin naula.Osta ruuveihin passeleita rst aluslaattoja ja niiden alle NEOPREENIÄ,jota käytetään esim sukeltajien kampeissa.Kasaa niistä ruuvit ja kiristele varovasti naulojen paikalle.Hintaa tulee ehkä 10c/ruuvi ja on varmasti toimiva paketti,ei katto vuoda.On kokemusta kuten jo tällä palstalla kirjoittelinkin aiemmin remppaamastamani varttikatosta.

10

9364

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PuuhaPete

Mitähän tuo neopreeni mahtaa olla?

Saako sitä prikan mudossa vai onko se ikäänkuin silikonia... siis massaa, joka levitetään esim. propun alle?

• kaupasta

Neopreenia myydään ainakin täällä Oulussa eri vahvuisina levyinä,oli kohtuu edullista ostaa.Pohjolan kumi Oulu oli ostopaikka,luulempa että rautakaupoistakin saa,ja ainaski kumialan liikkeistä.Samaa kamaa mistä sukeltajien puvut on tehty-elikkä pelaa

t remppaaja

• reino
        kaupasta kirjoitti:

Neopreenia myydään ainakin täällä Oulussa eri vahvuisina levyinä,oli kohtuu edullista ostaa.Pohjolan kumi Oulu oli ostopaikka,luulempa että rautakaupoistakin saa,ja ainaski kumialan liikkeistä.Samaa kamaa mistä sukeltajien puvut on tehty-elikkä pelaa

t remppaaja

Saa niitä kateruuveja ihan valmiinakin. On meinaan aika homma ruveta esim. pariatuhatta ruuvia itse tuhertamaan, niin kuin minun tapauksessani ruuveja oli.

• repari
        reino kirjoitti:

Saa niitä kateruuveja ihan valmiinakin. On meinaan aika homma ruveta esim. pariatuhatta ruuvia itse tuhertamaan, niin kuin minun tapauksessani ruuveja oli.

Ja valmiit ruuvit ovat vielä halvempiakin :D

• Ruuvinvaihtaja
        repari kirjoitti:

Ja valmiit ruuvit ovat vielä halvempiakin :D

Jaa ovat vai, n. 75c maksaa yksi kappale 105 mm varttiruuvia 50 kpl paketissa, eli paketti hinnaltaan vajaa 40 eur. Sorkkaraudan tukena käytän kolmionmuotoista halkoa jota pidän viistosti kahden harjan päällä, yhteen kattolevyyn sain halkeaman (jonka korjasin toki heti Cascon katonvärisellä elastisella 'kattomassalla') liialla vauhdilla ja voimalla, mutta sen jälkeen 49 naulan vaihto ruuveiksi sujui katon kärsimättä kun rauhallisesti ja riuhtomatta vääntää naulan irti. Vielä olisi jonkin verran vaihdettavia, kunhan saan lisää ruuveja.

• varttikatepate

Kyllä tuossa tosiaan saa aika makian tuntiliksan kun itse tekee varttiruuvit.
      Itse tehtynä 35 euroa
      valmiina 280 euroa

Aikaa meni pari tuntia, 4 olutta ja pari sätkää.

• kattorempaajaaaa

Voi vittu, ei olisi itselle tullut mieleenkään ruveta kyhäämään ruuveja kun niitä saa valmiina.
        Onko se nyt niin hirveää maksaa muutaman kympin jos kerran 20-30 vuodessa joutuu vesikatteeseen tekemään huoltokorjauksia.

Jätä se kaljan lipittäminen ja sätkän veto, niin säästät rahaa. Vai ruvetaanko tekemään laskelmia paljonko kaljaan tupakkaan menee fyrkkaa esim 10 vuodessa?

Mistä näitä tulee!!!

• KKivelä

Helpoiten ne naulat lähtee liukuvasaralla.

• km

Lähes samalla vaivalla vaihdat/vaihdatat vanhat ongelmajätteet pois katolta uusimalla koko katemateriaalin.kuitenkin joskus edessä.

• Anonyymi

kauppiaille kiusaa: Huoltotarkastuksilla siirtää katon uusimisen perikunnalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      28
      2693
    2. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      64
      2628
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      15
      1694
    4. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1408
    5. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1407
    6. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      102
      1377
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      24
      1183
    8. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1106
    9. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1083
    10. Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä

Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest
      Ikävä
      59
      995
    Aihe