Jos haluat vaihtaa varttikatteen naulat ruuveihin,ongelmaksi tulee se miten saada naulat irti ehjänä.Niksi on helppo,eräs vanha patu tekasi minulle hetkessä yksinkertaisen vempeleen jolla homma hoituu.Ota 2 kpl 2x2"pätkää pituuudeltaan esim 40cm.Muotoile niiden pohjat höylällä siten,että ne istuu vartin aallonpohjaan täydellisesti.Nyt aseta kalikat katolle esim kolmen aallonpohjan päähän toisistaan ja kiinnitä niiden väliin poikittain 3cm leveä ja 3-4mm paksu rauta.Naulojen poisto onnistuu nyt sorkkaraudalla ja vempeleellä helposti,siirrät vain vempeleen naulan kohdalle,sorkkarauta rautalätkän päälle ja voit kangeta huoleti pitkätkin naulat irti,ei halkea katelevyt.
MITÄ TILALLE ?? Osta naulan pituisia rst ruuveja,joiden kierre on tietysti paksumpi kuin naula.Osta ruuveihin passeleita rst aluslaattoja ja niiden alle NEOPREENIÄ,jota käytetään esim sukeltajien kampeissa.Kasaa niistä ruuvit ja kiristele varovasti naulojen paikalle.Hintaa tulee ehkä 10c/ruuvi ja on varmasti toimiva paketti,ei katto vuoda.On kokemusta kuten jo tällä palstalla kirjoittelinkin aiemmin remppaamastamani varttikatosta.
naulojen vaihto ruuveihin varttikatteessa
10
9364
Vastaukset
- PuuhaPete
Mitähän tuo neopreeni mahtaa olla?
Saako sitä prikan mudossa vai onko se ikäänkuin silikonia... siis massaa, joka levitetään esim. propun alle?- kaupasta
Neopreenia myydään ainakin täällä Oulussa eri vahvuisina levyinä,oli kohtuu edullista ostaa.Pohjolan kumi Oulu oli ostopaikka,luulempa että rautakaupoistakin saa,ja ainaski kumialan liikkeistä.Samaa kamaa mistä sukeltajien puvut on tehty-elikkä pelaa
t remppaaja - reino
kaupasta kirjoitti:
Neopreenia myydään ainakin täällä Oulussa eri vahvuisina levyinä,oli kohtuu edullista ostaa.Pohjolan kumi Oulu oli ostopaikka,luulempa että rautakaupoistakin saa,ja ainaski kumialan liikkeistä.Samaa kamaa mistä sukeltajien puvut on tehty-elikkä pelaa
t remppaajaSaa niitä kateruuveja ihan valmiinakin. On meinaan aika homma ruveta esim. pariatuhatta ruuvia itse tuhertamaan, niin kuin minun tapauksessani ruuveja oli.
- repari
reino kirjoitti:
Saa niitä kateruuveja ihan valmiinakin. On meinaan aika homma ruveta esim. pariatuhatta ruuvia itse tuhertamaan, niin kuin minun tapauksessani ruuveja oli.
Ja valmiit ruuvit ovat vielä halvempiakin :D
- Ruuvinvaihtaja
repari kirjoitti:
Ja valmiit ruuvit ovat vielä halvempiakin :D
Jaa ovat vai, n. 75c maksaa yksi kappale 105 mm varttiruuvia 50 kpl paketissa, eli paketti hinnaltaan vajaa 40 eur. Sorkkaraudan tukena käytän kolmionmuotoista halkoa jota pidän viistosti kahden harjan päällä, yhteen kattolevyyn sain halkeaman (jonka korjasin toki heti Cascon katonvärisellä elastisella 'kattomassalla') liialla vauhdilla ja voimalla, mutta sen jälkeen 49 naulan vaihto ruuveiksi sujui katon kärsimättä kun rauhallisesti ja riuhtomatta vääntää naulan irti. Vielä olisi jonkin verran vaihdettavia, kunhan saan lisää ruuveja.
- varttikatepate
Kyllä tuossa tosiaan saa aika makian tuntiliksan kun itse tekee varttiruuvit.
Itse tehtynä 35 euroa
valmiina 280 euroa
Aikaa meni pari tuntia, 4 olutta ja pari sätkää.- kattorempaajaaaa
Voi vittu, ei olisi itselle tullut mieleenkään ruveta kyhäämään ruuveja kun niitä saa valmiina.
Onko se nyt niin hirveää maksaa muutaman kympin jos kerran 20-30 vuodessa joutuu vesikatteeseen tekemään huoltokorjauksia.
Jätä se kaljan lipittäminen ja sätkän veto, niin säästät rahaa. Vai ruvetaanko tekemään laskelmia paljonko kaljaan tupakkaan menee fyrkkaa esim 10 vuodessa?
Mistä näitä tulee!!!
- KKivelä
Helpoiten ne naulat lähtee liukuvasaralla.
- km
Lähes samalla vaivalla vaihdat/vaihdatat vanhat ongelmajätteet pois katolta uusimalla koko katemateriaalin.kuitenkin joskus edessä.
- Anonyymi
kauppiaille kiusaa: Huoltotarkastuksilla siirtää katon uusimisen perikunnalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.282693Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli642628Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️151694Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1281408- 1021407
- 1021377
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?241183Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411106Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141083Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest59995