Elikkäs oon vähän päälle parikymppinen kundi ja eilen alkoi rytmihäiriöt josta menin akuuttiin ja sielä sydäntä monitoroitiin 4h otettiin 12 kytkennäinen EKG ja helvetin paljon verikokeita. Verikokeet oli ok, mutta sydänfilmistä ne löys sinustakykardian joka kuulemma ei ole vaarallinen millään tavalla. Eli pulssi oli kokoajan siinä 100-105 välillä ja välillä se laski muutamaksi lyönniksi 85. Sydämessä ei sivuääniä eikä muutakaan poikkeavaa muutakun toi syke joka hinas tuolla tavalla. Joten kysymykseni kuuluu onko kellään ollut vastaavaa tai voiko johtua erittäin jumissa olevasta rintarangasta ja niskoista? Niin ja verenpaineet 120/60 yleensä, eilen tosin sairaalassa 150/70 luultavasti jännityksestä, mutta ei lääkäri siihenkään mitenkään vakavalla tavalla suhtautunut.
Onko kellään ollut vastaavaa?
4
172
Vastaukset
- pelottavaa
Voi toki johtua niskajumistakin mutta kannattaa ottaa iisisti ja tunnustella tilannetta.Itsellä oli liikunnan yhteydessä vastaavaa eli rytmihäiriö pärähti päälle,hengästyin enkä saaanut hengitystä tasaantumaan,näitä kohtausksia tuli viikon sisälle kaksi ennen isompaa kohtausta,jolloin rytmihäiriö jäi päälle,oli todella levoton olo,mitenkään päin ei ollut hyvä olo,hiki valui levossakin.Liittyikö alkoholinkäyttöön tai sen jälkeiseen tilaan tuo rytmihäiriö?
- sinustaky
Kiitoksia vastauksesta :) Ja ei liittynyt alkoholiin millään tavalla.
- menee.se.näinkin
Kannattaa toki tutkituttaa kunnolla.
Itse olen 63-vuotias kurppa jolla koko ikäni ollut rytmihäiriöitä. Muistan jo lapsena.
EKG.ssa sinustakykardia, mutta sitä on kyllä seurailtu harvakseltaan.
Olen oppinut elämään tämän kanssa. Sinä joka olet nuori vaadi parempaa tutkimusta.
Alkoholia en käytä paitsi joskus nuorena tuli kokeiltua. En myöskään tupakoi ja ikäni olen ollut hoikka/laiha. Lääkkeitä en käytä.- sinustaky
Kiitoksia vastauksesta! Itse myöskään en tupakoi, mutta nuuskaa menee muutamia päivässä. Ainoa vittumainen asia tässä on tämä sykkeen heiluminen. Mulla on muutenkin korkea leposyke (80-95). Häjy tunne kun se välillä laskee tuonne 65-70 hetkeksi ja sit taas alkaa takomaan kunnolla. Lääkärissä olen tänä vuonna jo ravannut 4 kertaa ja otettu normaalit ekg:t myös sillon kun oireet ovat päällä, mutta ei sieltä ikinä mitään ihmeellistä löydy. Myös kilpirauhaset kunnossa.. Turhauttavaa lievästi sanottuna. Noh lääkärien mukaan tämä ei kuolemaksi ole niin kaippa se sit pitää alkaa elämäänkin sen mukaisesti eikä vaan tunnustella koska se lyö ja koska ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3257788Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662186- 1771876
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161432- 1121297
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91271Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701241RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601220Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411091Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901039