Onko kellään ollut vastaavaa?

sinustaky

Elikkäs oon vähän päälle parikymppinen kundi ja eilen alkoi rytmihäiriöt josta menin akuuttiin ja sielä sydäntä monitoroitiin 4h otettiin 12 kytkennäinen EKG ja helvetin paljon verikokeita. Verikokeet oli ok, mutta sydänfilmistä ne löys sinustakykardian joka kuulemma ei ole vaarallinen millään tavalla. Eli pulssi oli kokoajan siinä 100-105 välillä ja välillä se laski muutamaksi lyönniksi 85. Sydämessä ei sivuääniä eikä muutakaan poikkeavaa muutakun toi syke joka hinas tuolla tavalla. Joten kysymykseni kuuluu onko kellään ollut vastaavaa tai voiko johtua erittäin jumissa olevasta rintarangasta ja niskoista? Niin ja verenpaineet 120/60 yleensä, eilen tosin sairaalassa 150/70 luultavasti jännityksestä, mutta ei lääkäri siihenkään mitenkään vakavalla tavalla suhtautunut.

4

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelottavaa

      Voi toki johtua niskajumistakin mutta kannattaa ottaa iisisti ja tunnustella tilannetta.Itsellä oli liikunnan yhteydessä vastaavaa eli rytmihäiriö pärähti päälle,hengästyin enkä saaanut hengitystä tasaantumaan,näitä kohtausksia tuli viikon sisälle kaksi ennen isompaa kohtausta,jolloin rytmihäiriö jäi päälle,oli todella levoton olo,mitenkään päin ei ollut hyvä olo,hiki valui levossakin.Liittyikö alkoholinkäyttöön tai sen jälkeiseen tilaan tuo rytmihäiriö?

      • sinustaky

        Kiitoksia vastauksesta :) Ja ei liittynyt alkoholiin millään tavalla.


    • menee.se.näinkin

      Kannattaa toki tutkituttaa kunnolla.
      Itse olen 63-vuotias kurppa jolla koko ikäni ollut rytmihäiriöitä. Muistan jo lapsena.
      EKG.ssa sinustakykardia, mutta sitä on kyllä seurailtu harvakseltaan.
      Olen oppinut elämään tämän kanssa. Sinä joka olet nuori vaadi parempaa tutkimusta.
      Alkoholia en käytä paitsi joskus nuorena tuli kokeiltua. En myöskään tupakoi ja ikäni olen ollut hoikka/laiha. Lääkkeitä en käytä.

      • sinustaky

        Kiitoksia vastauksesta! Itse myöskään en tupakoi, mutta nuuskaa menee muutamia päivässä. Ainoa vittumainen asia tässä on tämä sykkeen heiluminen. Mulla on muutenkin korkea leposyke (80-95). Häjy tunne kun se välillä laskee tuonne 65-70 hetkeksi ja sit taas alkaa takomaan kunnolla. Lääkärissä olen tänä vuonna jo ravannut 4 kertaa ja otettu normaalit ekg:t myös sillon kun oireet ovat päällä, mutta ei sieltä ikinä mitään ihmeellistä löydy. Myös kilpirauhaset kunnossa.. Turhauttavaa lievästi sanottuna. Noh lääkärien mukaan tämä ei kuolemaksi ole niin kaippa se sit pitää alkaa elämäänkin sen mukaisesti eikä vaan tunnustella koska se lyö ja koska ei.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2830
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      104
      2065
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      993
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe