Tänään eroaa kirkosta väkeä ainakin saman verran kuin yleensä viikossa tähän vuodenaikaan.
Tämän päivän aikana klo: 19.07 mennessä on jo 245 jäsentä jättänyt kirkon.
http://eroakirkosta.fi/static/ek-tilastot/
Syynä on kirkon hyökkääminen viranomaisten toimintaa vastaan.
Yksittäisistä papeista yksi makoili poliisiautonkin edessä.
Kirkko vastustaa laittomasti maahantulleiden palautusta kotimaihinsa.
Pahinta asiassa on se kun yksittäisien poliisien toimintaa häiritään säännöllisesti, eikä kirkolla ole edes tietoa syistä miksi henkilöitä palautetaan, koska ne on salassa pidettäviä viranomaistietoja.
Suomessa laittomasti olevat ihmiset on suuri turvallisuusriski ja heidän ansiostaan aitojen apua tarvitsevien asema heikentyy entisestään.
Samasta syystä vihreiden kannatus on kääntynyt laskuun ja persuksien nousuun.
Aika töpeksintä vihreiltä, kun juurin ennen vaaleja vielä lähtevät laittomuuksia puolustamaan.
Nyt alkoi erokäyrät nousemaan
76
848
Vastaukset
- EvLut3
Yli 850 paria tasa-arvoiseen avioliittoon maaliskuussa - Uudellamaalla ja Hämeessä vilkkainta
Mitähän tähän sanoo AITO Luterilainen palllejaan nuuskiva homonvihaaja? Maistuukohan PH:n ylistys tänään pa*kalta????? heh
Kun kahto, eijei tuoko on Jumalan tahto, alta, ei se ole sattumalta............- tiedetty.juttu
Vain ateistit vihaavat homoja.
- tiedetty.juttu
tiedetty.juttu kirjoitti:
Vain ateistit vihaavat homoja.
Vain uskovat vihaavat Jeesusta.
- pelastuneet.sielut
Viime viikolla kirkolta pelastui 545 sielua.
2017-03-27 61
2017-03-28 61
2017-03-29 63
2017-03-30 92
2017-03-31 113
2017-04-01 56
2017-04-02 98- pelastuneet.sielut
Tällä hetkellä 246 eroa ja se tulee tällä tahdilla menemään tunnin sisään rikki, koska tällä hetkellä joka toinen minuutti joku eroaa kirkosta. Tämän vuoden eroennätys yhden päivän aikana on 275 eroa, joka tuli homovihkimispäivänä 1. maaliskuuta. Eli tämä maahanmuutto liikuttaa konservatiivista kirkkokansaa enemmän kuin homoilu. Todella yllättävää.
- tuskinpa-tasainen-ryhmä
Ei tuo varmaan nyt kyllä ole jokin tasainen ryhmä joka eroaa. Uutiset on varmaan nähnyt useampikin suomalainen, ja siinä sitten ärtynyt, jos ei ole oikein ymmärtänyt ja tuo on ollut viimeinen pisara. Siellä saattaa olla hyvinkin ihan vieraantuneita joukossa, mutta pitävät tuota tosi omituisena. Kuten yleensäkin, tämähän kysymys jakaa suomalaisia, ei näissä ole mitään eroa maailmankatsomuksellakaan. Kuten tiedämme, Pe.kukin on ateisti, mutta nyt paheksuu tätä. (Hänhän oli kai joskus helluntailainen, mutta hänestä on tullut sitten ateisti omien sanojensa mukaan ja hänhän on kuitenkin suuri homoavioliiton puolustaja, joten luulisi nyt hänen olevan tässä rintamassa ja ihailevan vihreitä yhä ihmeellisine avioliittoehdotuksineen - onhan nuorilla vihreillä jo muita suunnitelmia, kuin samasukupuolisten vihkiminen. En nyt muista miten Suomessa, oliko heillä sisarusten vihkimiset vai kolmiliitto, seuraavaksi ohjelmassa. Tämä on tämä vihreitten hieno edistyspuolue, palaa takaisin vanhaan, jolloin ihmiset menivät monen kanssa naimisiin kertaheitolla. He pitävät sitä kuitenkin nykyaikaan tulemisena. Hassua porukkaa.)
- pelastuneet.sielut
tuskinpa-tasainen-ryhmä kirjoitti:
Ei tuo varmaan nyt kyllä ole jokin tasainen ryhmä joka eroaa. Uutiset on varmaan nähnyt useampikin suomalainen, ja siinä sitten ärtynyt, jos ei ole oikein ymmärtänyt ja tuo on ollut viimeinen pisara. Siellä saattaa olla hyvinkin ihan vieraantuneita joukossa, mutta pitävät tuota tosi omituisena. Kuten yleensäkin, tämähän kysymys jakaa suomalaisia, ei näissä ole mitään eroa maailmankatsomuksellakaan. Kuten tiedämme, Pe.kukin on ateisti, mutta nyt paheksuu tätä. (Hänhän oli kai joskus helluntailainen, mutta hänestä on tullut sitten ateisti omien sanojensa mukaan ja hänhän on kuitenkin suuri homoavioliiton puolustaja, joten luulisi nyt hänen olevan tässä rintamassa ja ihailevan vihreitä yhä ihmeellisine avioliittoehdotuksineen - onhan nuorilla vihreillä jo muita suunnitelmia, kuin samasukupuolisten vihkiminen. En nyt muista miten Suomessa, oliko heillä sisarusten vihkimiset vai kolmiliitto, seuraavaksi ohjelmassa. Tämä on tämä vihreitten hieno edistyspuolue, palaa takaisin vanhaan, jolloin ihmiset menivät monen kanssa naimisiin kertaheitolla. He pitävät sitä kuitenkin nykyaikaan tulemisena. Hassua porukkaa.)
Tottahan toki, ei kaikki ole niin yksioikoista, mutta ihmisillä nyt on tapana jäsennellä maailmaa muuttamalla se mustavalkoiseksi. Itsekkin puhuit vihreistä niin kuin ne olisi joku yhtenäinen joukko. Äänestin eilen vihreitä, mutta olen puolinatsi enkä tykkää kovin paljon matuilusta, mutta olen kova homottaja eikä luontoarvotkaan kiinnosta minua pätkääkään paitsi tietenkin maajussien ja muiden kepuleiden luonnonraiskaamista periaatteesta vastustan. Äänestin vihreitä, koska niillä on ehdokkaita, jotka tykkää betonista, asfaltista, kaupunkirakenteen tiivistämistä sekä vastustaa omakotilähiöitä, peltomarketteja ja yksityisautoilua. Äänestämäni ehdokas sai vielä suuren plussan siitä, koska on kirkkoon kuulumaton ateisti, joka on häpeilemättä homottanut kirkkoa somessa.
- jokurotitäytyyolla
Minä äänestin vasuria ihan vaan periaatteesta. Homouden puolesta puhunutta ja sivaria.
- tuskinpa-tasainen-ryhmä
pelastuneet.sielut kirjoitti:
Tottahan toki, ei kaikki ole niin yksioikoista, mutta ihmisillä nyt on tapana jäsennellä maailmaa muuttamalla se mustavalkoiseksi. Itsekkin puhuit vihreistä niin kuin ne olisi joku yhtenäinen joukko. Äänestin eilen vihreitä, mutta olen puolinatsi enkä tykkää kovin paljon matuilusta, mutta olen kova homottaja eikä luontoarvotkaan kiinnosta minua pätkääkään paitsi tietenkin maajussien ja muiden kepuleiden luonnonraiskaamista periaatteesta vastustan. Äänestin vihreitä, koska niillä on ehdokkaita, jotka tykkää betonista, asfaltista, kaupunkirakenteen tiivistämistä sekä vastustaa omakotilähiöitä, peltomarketteja ja yksityisautoilua. Äänestämäni ehdokas sai vielä suuren plussan siitä, koska on kirkkoon kuulumaton ateisti, joka on häpeilemättä homottanut kirkkoa somessa.
Puolueilla on jokin ohjelma, jos et ole vielä hiffannut. Se ei ole mustavalkoista maailmankuvaa, jos puhuuu puolueen ohjelmasta. Olen sitä paitsi poliittisesti riippumaton, kunhan nyt tuota Pe.kua tässä availin. Sinä taas et ymmärrä ilmeisesti konservatiiveja, joita olen tutkinut, vaikka en sellainen olekaan itse. He eivät todellakaan eroa ihan helposti yhden henkilön törttöilyjen takia. Kirkko on heille rakas. Nämä ihmiset ovat todennäköisesti eronneet sen vuoksi, että heillä juuri ei ole mitään suhdetta kirkkoon, joten ainoastaan uutisissa nähty on saanut heidät eroamaan. He ovat mitä suuremmalla todennäköisyydellä enimmäkseen vieraantuneita, eivät missään tapauksessa konservatiiveja. Kirkkokaan ei ole vielä hiffannut tätä, vaan kuvittelee kaikkien vieraantuneidenkin tykkäävän toimistaan, minkä käsityksen he ovat saaneet sitten taas Hesareiden muiden vastaavien toimittajien rummutuksista ja joiden toimittajien kanssa he pääasiassa ovat tekemisissä. Koko media rummuttaa sellaista. Homoliittojenkaan vastustamiset eivät siis ole mikään yksioikoinen asia. Siinähän on sitten taas yritetty uskotella, että vain kiivaat fundamentalistit vastustavat. Vaikka se meni eduskunnassakin nippanappa läpi, ensimmäisellä kerralla. Toisella kerralla ei vain enää viitsitty tehdä mitään asialle. Kyse on viitsimättömyydestä. Kirkossa on tietenkin vielä enemmistö vastaan ja nyt he jo yrittivät esittää, kuin olisivat enemmistö. Oikeastaan kirkossa on vain 1/3 joka raivoaa tästä ja haluaa nämä.
tuskinpa-tasainen-ryhmä kirjoitti:
Ai että oikein helluntailainen olen ollut omien sanojeni mukaan?
En ole ikinä kuulunut mihinkään uskonnolliseen yhteisöön ja käytännössä olen ollut syntymästäni saakka ateisti.
Sulla mielikuvitus tekee tepposet ja puuttuu asioiden yhdistelykykyä.
Jos on jostain asiasta jotain mieltä, niin ei voi lokeroida kuuluvaksi johonkin tiettyyn ryhmään joka asiassa.
Todellisuudessa kaikilla ihmisillä voi jotkut mielipiteet mennä keskenään täysin ristiin ja silti voidaan edustaa samassa yhteisössä ja samallakin ihmisellä voi mielipide muuttua iän myötä.
Eihän uskovallakaan ihmisellä välttämättä ole pieni älykkyysosamäärä ja vähän viisautta.- olemme.huomanneet
Pe.ku kirjoitti:
Ai että oikein helluntailainen olen ollut omien sanojeni mukaan?
En ole ikinä kuulunut mihinkään uskonnolliseen yhteisöön ja käytännössä olen ollut syntymästäni saakka ateisti.
Sulla mielikuvitus tekee tepposet ja puuttuu asioiden yhdistelykykyä.
Jos on jostain asiasta jotain mieltä, niin ei voi lokeroida kuuluvaksi johonkin tiettyyn ryhmään joka asiassa.
Todellisuudessa kaikilla ihmisillä voi jotkut mielipiteet mennä keskenään täysin ristiin ja silti voidaan edustaa samassa yhteisössä ja samallakin ihmisellä voi mielipide muuttua iän myötä.
Eihän uskovallakaan ihmisellä välttämättä ole pieni älykkyysosamäärä ja vähän viisautta."Eihän uskovallakaan ihmisellä välttämättä ole pieni älykkyysosamäärä ja vähän viisautta."
Niin, siinähän hän juuri eroaakin ateistista. - olemme.huomanneet
"PS. Ime Räyhis paskaasi, sitä sinä parhaiten osaat!"
Oletko muuten huomannut, kuinka sosioekonominen asema, älykkyys ja se, mitä lehtiä lukee, korreloivat positiivisesti keskenään? Kun yhden kolemsta tietää, tietää muutkin.
Onkohan tuota kukaan koskaan missään tutkinut? - Seuraava_kiitos
olemme.huomanneet kirjoitti:
"PS. Ime Räyhis paskaasi, sitä sinä parhaiten osaat!"
Oletko muuten huomannut, kuinka sosioekonominen asema, älykkyys ja se, mitä lehtiä lukee, korreloivat positiivisesti keskenään? Kun yhden kolemsta tietää, tietää muutkin.
Onkohan tuota kukaan koskaan missään tutkinut?Olemme huomanneet, että olet teeskentelevä pelle.
- hyvä.kirkko
Entistä selvemmin kirkko asettuu Jeesuksen kanssa samaan rintamaan. Se on pelkästään hyvä asia.
Jos ihmisoikeuksien polkijat eroavat, niin mitä kirkko siinä menettää?- erointoilija
Tänään menetti kahden papin vuosipalkan verran kirkollisveroja, mutta seuraavaksi on suvatsevaiston vuoro erota, kun maaliskuun toinen päivä pistetään erobileet pystyyn. Niistä tulee huikeat kaikkien aikojen erokarnevaalit. Vetää vertoja räsäsen aiheuttamiin erobileisiin.
- pieni-sivuhuomautus
Ne ovat sitten taas eri juttu. Sitten tietenkin vain kirkon veri puhdistuu. Sellaisen ihmisen kannattaa tosiaankin miettiä, onko tämä ollenkaan hänen paikkansa. Ja new age -uskontoja voi aina perustaa. Karhun kansakin on jo olemassa ja vihkioikeuksin, menkööt vaikka sinne ja palatkoot sitten takaisin, jos kristinusko alkaa kiinnostaa.
Ihan hyvää työtä kirkolta. Rohkeutta on osoitettu niin uuden avioliittolain kohdalla kuin nyt tässä kakottamisessakin.
Eroajia toki on, mutta ei vielä päästä Päivin aiheuttamiin tilastoihin :)- vähän-totuutta-väliin
Voi kunpa päästäisiinkiin siihen lukemaan. Sentään niin paljon huonoa verta poistuisi kirkosta. Eikö Päivi voisi mitenkään avata suutaan uudestaan? Toisaalta rahanahneet liberaalipapit sitten taas, ei tiedä yhtään, mihin hulluuksiin he sitten sen jälkeen innostuisivat lähtemään. Varmaan ennen vihreitä ja valtiota solmisivat kolmiliiton kertaheitolla julkisesti ja pitäisivät ateisti- ei agnostikkoluentoja. Hehän ovat valmiit heittämään tuhkat pesästä, kunhan saavat rahat.
vähän-totuutta-väliin kirjoitti:
Voi kunpa päästäisiinkiin siihen lukemaan. Sentään niin paljon huonoa verta poistuisi kirkosta. Eikö Päivi voisi mitenkään avata suutaan uudestaan? Toisaalta rahanahneet liberaalipapit sitten taas, ei tiedä yhtään, mihin hulluuksiin he sitten sen jälkeen innostuisivat lähtemään. Varmaan ennen vihreitä ja valtiota solmisivat kolmiliiton kertaheitolla julkisesti ja pitäisivät ateisti- ei agnostikkoluentoja. Hehän ovat valmiit heittämään tuhkat pesästä, kunhan saavat rahat.
Onhan se hyvä että osalla uskovista on samat tavoiteet kuin ateisteilla. :D
- ErotkaaKirkosta
Kirkko ajaa Islamin asiaa.
- Kirkosta.ulos
Jumala kääntää pahan hyväksi. Kirkon muslimimyönteisyys näkyy erotilastoissa. Hyvä näin.
Mäkinen ja kaikki nasipapit ulos kirkosta. Ihmiset ei enää kunnioita sitä sirkusta, mikä kirkosta on tullut.
"Mäkinen ja kaikki nasipapit ulos kirkosta"
Ketäs natsipappeja kirkossa nykyisin on?
Joskus viimevuosisadan alkupuoliskolla oli kyllä paljonkin.- huomauttaisin-nyt
Mutta ethän sinä ole varsinaisesti luterilainen, Mikko A. Olen ymmärtänyt, että olet yleensä luterilaisuutta vastaan, vaikka olisi konservatiivinenkin kirkko kokonaan. Minä toivoisin, ettei kuitenkaan muista suunnista nyt tulla sanomaan tällaista, kun päälleen saavat sitten ihan viattomat ja riitaa tänne aikaiseksi.
Etkö sinä juuri sanonut joskus, että Pyhä Henki on enkeli. Ei se niin mene luterilaisuudessa, joten et ole luterilainen konservatiivi. - huomauttaisin-nyt
Ei itse asiassa edes kristinuskossa ole Pyhä Henki enkeli.
huomauttaisin-nyt kirjoitti:
Mutta ethän sinä ole varsinaisesti luterilainen, Mikko A. Olen ymmärtänyt, että olet yleensä luterilaisuutta vastaan, vaikka olisi konservatiivinenkin kirkko kokonaan. Minä toivoisin, ettei kuitenkaan muista suunnista nyt tulla sanomaan tällaista, kun päälleen saavat sitten ihan viattomat ja riitaa tänne aikaiseksi.
Etkö sinä juuri sanonut joskus, että Pyhä Henki on enkeli. Ei se niin mene luterilaisuudessa, joten et ole luterilainen konservatiivi.Juu, tää Mikko, ja toinen on joku Pertsa, jotka ovat aika merkillisiä näkemyksiltään.
He ulkopuolisina toitottaa, ettei luterilkaisuuteen voi kuulua luterilaisisuus.
Se on sama kun menisi suomalaisena sanomaan ruotsalaisille, että ette te ole ruotsalaisia, vaan norjalaisia.- huomauttaisin-nyt
Siis missään muussakaan kristinuskon haarassa. LIekö tuo sitten jehovantodistajien uskontoa.
- huomauttaisin-nyt
Sikäli tuo on hauskaa, jos hän olisi jehovantodistaja, sillä onhan meillä omat areiolaisemme kirkossa. Mutta virallista oppia ei ole muutettu, eikä voidakaan sillä sitten taitaa loppua ekumenia katolisen ja ortodoksisen kirkon välillä. Eikä yksikään luterilaisista konservatiiveista ole areiolainen. Voitte yrittää voissa paistaa, mutta areiolaisia ette heistä saa. Areiolaisia on sitten enemmän tuolla toisella puolella. Miksi hän siis arkkipiispaa haukkuu, heillä varmaan ekumeeniset neuvottelut onnistuisivat hyvin, sillä kyllä arkkis vähän areiolaisuuteen on suuntautunut. Pistäpä päinvastoin Mikko, pulju pystyyn arkkipiispan kanssa...Ja älkää nyt niitä meidän konservatiiveja alkako kiusaamaan minun takiani, en minä heihin kuulu, vaikka luterilainen olenkin. En tosin liberaalikaan. Yksittäinen kirkon jäsen, mihinkään ryhmään täällä kuulumaton.
- Mietis_uudestaan
"Ihmiset ei enää kunnioita sitä sirkusta, mikä kirkosta on tullut."
Olet ainakin jokseenkin väärässä - onnittelehan itseäsi tämän kerran, koska kun mitä olen tekstejäsi katsonut, niin yleensä olet täysin väärässä!
Ensinnäkin asia on niin päin, että kirkko on nykyään huomattavasti vähemmän sirkus kuin mitä se on ennen ollut. Ennen kuitenkin pelättiin yhteisön tuomintaa, eikä uskallettu erota kirkosta, mutta nyt on toisin. Eihän joskus ennenwanhaan edes voinut erota kirkosta!
Ja silti, vaikka monille kirkkoon kuulumisella ei välttämättä ole mitään väliä nyt, niin monille silti on, eikä kirkko ole heille mitään sirkusta vaan jonkinlainen turvapaikka. Puhut siis ihan omiasi, vaikka olet muiden puolesta puhuvinasi!
Vaikka kirkkoa siis yhteisöllisen pakon merkityksessä "kunnioitettiin", niin ei se sitä tarkoita, etteikö se sitä silti oltaisi voitu samalla sirkuksena nähdä - näinhän on valtion, tai minkä tahansa muunkin organisaation laita. Lisäksi on niin, että itse asiassa teitä fundamentalistisia besserwissereitä, julistajia ja muita hourimoita (=hihhuleita) ei pidetä juuri muuna kuin sirkuksena.
Kirkolla sentään on jalat maassa, niin kuin pitääkin siitäkin huolimatta, että edustaa jotain taivasuskoisuutta. En tiedä missä pipipaliversiossa todellisuudesta te oikein elätte, mutta kyllä se niin on ollut aina, on nyt ja tulee olemaan tulevaisuudessakin, että teille hihhuleille nauretaan.
En välttämättä haluaisi tätä naamaanne hieroa, mutta kun ihan itse lähdit henkseleitäsi paukutellen toitottamaan totuuksiasi, niin ajattelinpa palauttaa sinut takaisin maan pinnalle - kyllä, tempaus ei ole meneillään! Tosin tuskinpa sinä ymmärrät, mitä tarkoitan.
Teikäläisillehän on varmaan joku ylpeyden aihe tulla katsotuksi vähän ihmeissään, koska saatte siitä natsoja hihaanne kun saatte esittää väärinymmärrettyjä totuudentorvia, jotka saavat sitten ne viimeiset naurut. Siispä teikäläisiin verrattuna kyllä kirkko on sentään jollain tavalla rationaalinen toimija - jopa meidän sekulaarien uskonnottomien mielestä! - huomauttaisin-nyt
Niin ja antakaa anteeksi, sillä minulla taitaa olla Aspergerin syndrooma,kuten epäillään Lutherilla olleen, enkä osaa sanoa kuin totuuden, vaikka kuinka yrittäisin pinnistää ja pitää omana tietonani.
Mutta tosiaan, Mikko, teillä kummallakin arkkiksen kanssa on vaikeuksia sanoa kristittyjen uskontunnustus kolmiyhteisestä Jumalasta. Jo apostolinen on teille kauhistus, saati sitten Nikea-Konstantinopolin.
Ja muistakaa, että nyt naisia suojellaan. Ja minä olen nainen. huomauttaisin-nyt kirjoitti:
Sikäli tuo on hauskaa, jos hän olisi jehovantodistaja, sillä onhan meillä omat areiolaisemme kirkossa. Mutta virallista oppia ei ole muutettu, eikä voidakaan sillä sitten taitaa loppua ekumenia katolisen ja ortodoksisen kirkon välillä. Eikä yksikään luterilaisista konservatiiveista ole areiolainen. Voitte yrittää voissa paistaa, mutta areiolaisia ette heistä saa. Areiolaisia on sitten enemmän tuolla toisella puolella. Miksi hän siis arkkipiispaa haukkuu, heillä varmaan ekumeeniset neuvottelut onnistuisivat hyvin, sillä kyllä arkkis vähän areiolaisuuteen on suuntautunut. Pistäpä päinvastoin Mikko, pulju pystyyn arkkipiispan kanssa...Ja älkää nyt niitä meidän konservatiiveja alkako kiusaamaan minun takiani, en minä heihin kuulu, vaikka luterilainen olenkin. En tosin liberaalikaan. Yksittäinen kirkon jäsen, mihinkään ryhmään täällä kuulumaton.
Niin, tuo areiolaisuus on se alkuperäinen alkuseurakuntien Raamatun mukainen kristinusko, joka Rooman keisarin määräyksestä muutettiin 300-luvulla nykyisenpään muotoon.
Ykseyshelluntailaisuus on aika lähellä areiolaisuutta, eli heillä ei ole kolminaisuusoppia lainkaan.
Usan helluntailaiset jakautuivat 1914 kolmeenkin ryhmään ja nykyisin ykseyshelluntailaisia on 24 miljoonaa.
https://en.wikipedia.org/wiki/Oneness_Pentecostalism- huomauttaisin-nyt
Mietis_uudestaan kirjoitti:
"Ihmiset ei enää kunnioita sitä sirkusta, mikä kirkosta on tullut."
Olet ainakin jokseenkin väärässä - onnittelehan itseäsi tämän kerran, koska kun mitä olen tekstejäsi katsonut, niin yleensä olet täysin väärässä!
Ensinnäkin asia on niin päin, että kirkko on nykyään huomattavasti vähemmän sirkus kuin mitä se on ennen ollut. Ennen kuitenkin pelättiin yhteisön tuomintaa, eikä uskallettu erota kirkosta, mutta nyt on toisin. Eihän joskus ennenwanhaan edes voinut erota kirkosta!
Ja silti, vaikka monille kirkkoon kuulumisella ei välttämättä ole mitään väliä nyt, niin monille silti on, eikä kirkko ole heille mitään sirkusta vaan jonkinlainen turvapaikka. Puhut siis ihan omiasi, vaikka olet muiden puolesta puhuvinasi!
Vaikka kirkkoa siis yhteisöllisen pakon merkityksessä "kunnioitettiin", niin ei se sitä tarkoita, etteikö se sitä silti oltaisi voitu samalla sirkuksena nähdä - näinhän on valtion, tai minkä tahansa muunkin organisaation laita. Lisäksi on niin, että itse asiassa teitä fundamentalistisia besserwissereitä, julistajia ja muita hourimoita (=hihhuleita) ei pidetä juuri muuna kuin sirkuksena.
Kirkolla sentään on jalat maassa, niin kuin pitääkin siitäkin huolimatta, että edustaa jotain taivasuskoisuutta. En tiedä missä pipipaliversiossa todellisuudesta te oikein elätte, mutta kyllä se niin on ollut aina, on nyt ja tulee olemaan tulevaisuudessakin, että teille hihhuleille nauretaan.
En välttämättä haluaisi tätä naamaanne hieroa, mutta kun ihan itse lähdit henkseleitäsi paukutellen toitottamaan totuuksiasi, niin ajattelinpa palauttaa sinut takaisin maan pinnalle - kyllä, tempaus ei ole meneillään! Tosin tuskinpa sinä ymmärrät, mitä tarkoitan.
Teikäläisillehän on varmaan joku ylpeyden aihe tulla katsotuksi vähän ihmeissään, koska saatte siitä natsoja hihaanne kun saatte esittää väärinymmärrettyjä totuudentorvia, jotka saavat sitten ne viimeiset naurut. Siispä teikäläisiin verrattuna kyllä kirkko on sentään jollain tavalla rationaalinen toimija - jopa meidän sekulaarien uskonnottomien mielestä!Ei Mikko välttämättä tempauksiin usko, vaikka olisikin jehovantodistaja, siis ainakaan sellaisessa muodossa kuin joissakin kristinuskon haaroissa. Luterilaiset eivät myöskään usko tempaukseen. Enkä puhu epäuskoisista luterilaisista, vaan konservatiivinen luterilainen oppi ei sisällä tempausoppia. Jotkut yksittäiset henkilöt saattavat uskoa, mutta esim. meidän kirkon konservatiiveista ei kyllä kukaan. Jos joku uskoo, niin se on sitten vapaisiin suuntiin sekoittunutta uskoa. Ne varsinaiset konservatiivit, joita täällä nyt kiusataan, niin eivät usko. Tunnustukselliset luterilaiset tietävät tällaiset asiat tasan tarkkaan.
- huomauttaisin-nyt
Pe.ku kirjoitti:
Niin, tuo areiolaisuus on se alkuperäinen alkuseurakuntien Raamatun mukainen kristinusko, joka Rooman keisarin määräyksestä muutettiin 300-luvulla nykyisenpään muotoon.
Ykseyshelluntailaisuus on aika lähellä areiolaisuutta, eli heillä ei ole kolminaisuusoppia lainkaan.
Usan helluntailaiset jakautuivat 1914 kolmeenkin ryhmään ja nykyisin ykseyshelluntailaisia on 24 miljoonaa.
https://en.wikipedia.org/wiki/Oneness_PentecostalismKyllä muistankin että joku sanoi joskus palstalla (helluntailainen), että on sellaisiakin helluntailaisia, jotka eivät usko Pyhään Kolminaisuuteen. Mielestäni on äärimmäisen mielenkiintoista, että tämä alkaa joka puolella lisääntyä muualla siis nykyaikana, täälläkin on näkynyt paljon sellaisia, jotka vänkäävät siitä,ja tosiaan noiden oman kirkkomme areiolaisten lisäksi, jotka lisääntyvät päivä päivältä, vaikka eivät julkisesti väännäkään siitä. Mikko ei kuitenkaan ole noita helluntailaisia.
Se että kaikki harhaopit ovat taas uudelleen framilla, on kerrassaan mielenkiintoista, vaikka tietysti kovat ajat ovatkin edessä, länsimaillakin kristityillä, tämän vuoksi, että luullaan, että tuo voidaan muuttaa. Ja loppuhan tietenkin on sitten kenties lähellä, vaikka en uskokaan näkeväni päivää, jolloin täällä meitä kolmiyhteiseen Jumalaan, siis kristittyjen Jumalaan uskojia aletaan tappamaan. Mutta on se mukavaa ettei siellä toisella puolellakaan tarvitse enää odotella pitkään, sillä sittenhän lopultakin kaikki loppuu noiden hirveiden loppuvaikeuksien jälkeen ja tosiaan Jeesus Kristus tulee takaisin. Ei tietenkään mitään tuhatvuotisia valtakuntia perusteta, sillä se on nyt tässä. Tulee vain viimeinen tuomio ja sitten luodaan uudet taivaat ja maa. Olisikin jo ihana nähdä ne. Kyllä tätä nyt jo kestänytkin on. Kaipa sieluja sitten on niin paljon, että kaikkien täytyy ensinnäkin ehtiä käymään täällä.
Nimenomaan siis se, että tuo Pyhä Kolminaisuus yritetään hävittää monelta taholta, siitä ymmärtää. Ajatelkaa nyt käsikädessä he käyvät professori Räisästen kanssa ja melkein ateistien spongilaisten ja kaiken liberaalinplanttujen kanssa, nämä vapaat suunnat jotka yhä lisääntyvät ja uhmailevat vanhoille kirkoille kuten katolinen ja ortodoksinen ja se varsinainen luterilainen, missä on myös kolmiyhteinen Jumala. Herkullista kerrassaan.
Täällä on siis täysi kapina Jumalaa vastaan. huomauttaisin-nyt kirjoitti:
Kyllä muistankin että joku sanoi joskus palstalla (helluntailainen), että on sellaisiakin helluntailaisia, jotka eivät usko Pyhään Kolminaisuuteen. Mielestäni on äärimmäisen mielenkiintoista, että tämä alkaa joka puolella lisääntyä muualla siis nykyaikana, täälläkin on näkynyt paljon sellaisia, jotka vänkäävät siitä,ja tosiaan noiden oman kirkkomme areiolaisten lisäksi, jotka lisääntyvät päivä päivältä, vaikka eivät julkisesti väännäkään siitä. Mikko ei kuitenkaan ole noita helluntailaisia.
Se että kaikki harhaopit ovat taas uudelleen framilla, on kerrassaan mielenkiintoista, vaikka tietysti kovat ajat ovatkin edessä, länsimaillakin kristityillä, tämän vuoksi, että luullaan, että tuo voidaan muuttaa. Ja loppuhan tietenkin on sitten kenties lähellä, vaikka en uskokaan näkeväni päivää, jolloin täällä meitä kolmiyhteiseen Jumalaan, siis kristittyjen Jumalaan uskojia aletaan tappamaan. Mutta on se mukavaa ettei siellä toisella puolellakaan tarvitse enää odotella pitkään, sillä sittenhän lopultakin kaikki loppuu noiden hirveiden loppuvaikeuksien jälkeen ja tosiaan Jeesus Kristus tulee takaisin. Ei tietenkään mitään tuhatvuotisia valtakuntia perusteta, sillä se on nyt tässä. Tulee vain viimeinen tuomio ja sitten luodaan uudet taivaat ja maa. Olisikin jo ihana nähdä ne. Kyllä tätä nyt jo kestänytkin on. Kaipa sieluja sitten on niin paljon, että kaikkien täytyy ensinnäkin ehtiä käymään täällä.
Nimenomaan siis se, että tuo Pyhä Kolminaisuus yritetään hävittää monelta taholta, siitä ymmärtää. Ajatelkaa nyt käsikädessä he käyvät professori Räisästen kanssa ja melkein ateistien spongilaisten ja kaiken liberaalinplanttujen kanssa, nämä vapaat suunnat jotka yhä lisääntyvät ja uhmailevat vanhoille kirkoille kuten katolinen ja ortodoksinen ja se varsinainen luterilainen, missä on myös kolmiyhteinen Jumala. Herkullista kerrassaan.
Täällä on siis täysi kapina Jumalaa vastaan.Mitä tulee kristinuskon historiaan ja sen oppeihin nykyisin, niin on sinulla jonkin verran hiottavaa.
Pe.ku kirjoitti:
Mitä tulee kristinuskon historiaan ja sen oppeihin nykyisin, niin on sinulla jonkin verran hiottavaa.
Sama tuli mieleen, on jotain jäänyt välistä.
- huomauttaisin-nyt
Pe.ku tarkoitti sitä, että Pyhä Kolminaisuus on vain keksintöä.
Oletko sinäkin mummomuori siirtynyt Pyhän Kolminaisuuden vastustajiin? Sittenhän et ole luterilainen. Siis Isä, Poika, Pyhä Henki. Klassisten kirkkojen opit. Katolisen, ortodoksisen, anglikaanisen, luterilaisen jne. Nykyään on muotia olla täysin opiton, mutta se ei nyt kuitenkaan käy päinsä. Näitä ei ole turhaan kehitelty silloin aikoinaan.
Helluntailaisten historian tunnen varmaan aika hyvin, minulla on nimittäin tapana lukea kaikista kristinuskon haaroista, vaikka luterilainen kristitty olenkin. Helluntailaiset alkoivat kiinnostaa lähinnä sen vuoksi, että ne ovat yhä lisää hajaantumassa ja sieltä kuuluu valitusta uus- ja äärikarismaattisista suuntauksista. Usein juuri menestysteologialla kuorrutettuna. Itsellä ei ole koskaan ollut pienintäkään vetoa uuteen, minkäänlaiseen. He ovat alunperinkin olleet hyvin hajanainen joukko. Pe.ku sen sijaan on ollut joskus helluntailainen. Tässä ei nyt ole tilaa selostaa paljonkaan. Kristinuskon historian tunnen todennäköisesti paremmin kuin kumpikaan teistä. Olisi tullut nyt liian pitkä juttu. - huomauttaisin-nyt
Siis ei ole koskaan ollaan mitään vetoa helluntailasuuteen.
huomauttaisin-nyt kirjoitti:
Pe.ku tarkoitti sitä, että Pyhä Kolminaisuus on vain keksintöä.
Oletko sinäkin mummomuori siirtynyt Pyhän Kolminaisuuden vastustajiin? Sittenhän et ole luterilainen. Siis Isä, Poika, Pyhä Henki. Klassisten kirkkojen opit. Katolisen, ortodoksisen, anglikaanisen, luterilaisen jne. Nykyään on muotia olla täysin opiton, mutta se ei nyt kuitenkaan käy päinsä. Näitä ei ole turhaan kehitelty silloin aikoinaan.
Helluntailaisten historian tunnen varmaan aika hyvin, minulla on nimittäin tapana lukea kaikista kristinuskon haaroista, vaikka luterilainen kristitty olenkin. Helluntailaiset alkoivat kiinnostaa lähinnä sen vuoksi, että ne ovat yhä lisää hajaantumassa ja sieltä kuuluu valitusta uus- ja äärikarismaattisista suuntauksista. Usein juuri menestysteologialla kuorrutettuna. Itsellä ei ole koskaan ollut pienintäkään vetoa uuteen, minkäänlaiseen. He ovat alunperinkin olleet hyvin hajanainen joukko. Pe.ku sen sijaan on ollut joskus helluntailainen. Tässä ei nyt ole tilaa selostaa paljonkaan. Kristinuskon historian tunnen todennäköisesti paremmin kuin kumpikaan teistä. Olisi tullut nyt liian pitkä juttu.Jos aiheesta keskustelee, ei se ole vastustamista. Eikä sekään, että kyseenalaistaa jotain, saadakseen asiasta peremmin käsityksen.
Tässä kiinnostaa se, miten kolminaisuus oppi aikoinaan kehiteltiin. Mitä tekijät siihen vaikuttivat? Miksi sellainen tehtiin? Jne.
Raamattuhan ei sellaista suoraan kerro missään.
- Siinseon
Kirkosta eroihin selvää syy. Arkiipiispa ja Helsingin piispa.Humanismeja he ovat. Arkkpiispa ei osannut edes sanoa mikä on elämän tarkoitus.
Olen seurannut tuota uutisvirtaa monesta lähteestä.
Aika nopeaa toiminta oli, ja ilmeisesti lähdettiin osoittamaan mieltä kaikkiin kohteisiin. Ensin oli huhu, että raskaana olevan nainen ja alaikäisiä lapsia on otettu säilöön. No, poliisi vaikeni ja näin tieto siitä ei tullut perille, ettei nuo säilöön otetut olleet joukossa mukana vaan heidän vietiin johonkin toiseen vastaanottokeskukseen. Asian käsittely on vielä kesken. Poliisi on oikaissut uutisen tänä aamuna.
Paikalla oli siis monia muitakin kuin vain yksi pappi. Jos tarkkaan katsot kuvia.
Totta on että tämä rohkea nuori nainen häiritsi poliisiauton liikkumista. sinällään ei hyvä juttu, koska poliisi on puun ja kuoren välissä. Se toimii kiltisti käskyjen mukaan. Häirintä ei ole säännöllistä.
Kritiikkiä on esitetty uusien lakien johdosta, joka ei toimi oikein ihmisoikeuksien puolesta. Turvapaikka haastatteluissa ei voi käyttää enää sitä apua, jota aiemmin on voinut saada. Samoin hallituksen mahtipäätös on tehnyt ”turvalliseksi” maita, jotka eivät sellaisia ole. Mm. ”YK:n pakolaisjärjestö UNHCR pitää EU-maiden hylkäyspäätösten määrää huolestuttavana.”
Osa saksan osavaltioista ei käännytä Afganistaniin juuri tuon vuoksi ketään. Jostain luin, että Lontoossa on estetty jo yksi koneellinen käännytettyjen kuljetuksista. Tämä tosin kaipaa vahvistusta. Perusteena on etenkin naisten ja lasten asema tässä maassa.
”Lasten asema Afganistanissa on haavoittuva, sillä heihin kohdistuu sisällissodan runtelemassa maassa erityisiä uhkia. Näitä ovat järjestön mukaan muun muassa sieppaukset, ihmiskaupan uhriksi tai lapsisotilaaksi joutuminen.”
Lähde HS 4.4.2017 Kotimaa Onko Afganistan turvallinen maa, lähettääkö Suomi ihmisiä kuolemaan? Tämän takia palautuslennot nousivat puheenaiheeksi
Kolmas huolenaihe on se, ettei kukaan seuraa miten näiden palautettujen käy. Monella ei ole ketään tuttua, eikä taloudellisia varoja elää siellä. Koska suomen lakeja kiristettiin, suomi antaa nyt toiseksi eniten kielteisiä päätöksiä. Siksi eri oikeusasteet tekevät niin paljon kielteisiä päätöksiä – ei siis sen vuoksi, etteikö nuo henkilöt oikeasti olisi uhan alaisia. He ovat siis oikeasti apua tarvitsevia.Kirkko töpeksii todella pahasti, eikä sille näy loppua.
Hullua lähteä estämään hälytysajoneuvojen kulkeminen ja vaarantaa vielä lentoturvallisuuskin, menemällä kiitoradalle.Pe.ku kirjoitti:
Kirkko töpeksii todella pahasti, eikä sille näy loppua.
Hullua lähteä estämään hälytysajoneuvojen kulkeminen ja vaarantaa vielä lentoturvallisuuskin, menemällä kiitoradalle.No jaa, aivan varmaan näitä ns, passiivisia menetelmiä on käytetty ja tullaan käyttämään. Eikä se noin dramaattista ollut, kuin mitä sitä on paisuteltu. Ikävää sinällää, mutta haitta oli aika vähäinen sillä pääsiväthän autot liikkeelle.
Lontoonssa sen sijaan ovat kai laittaneet itsensä kahleisiin tuohon lentokoneeseen? Kuten aikoinaan Koijärvellä...
Autot siis eivät olleet hälytysajossa.- kiiskivastarannalta
Eivätkö valtion viranomaiset saa huolehtia valtion turvallisuudesta?
NYT on pappi siinä toimessä mihin Jeesus seuraajansa velvoitti, eli puolustamassa ihmisoikeuksia rohkeasti koneistoa vastaan. Sama taistelu aiheutti sen, että Jeesus kuljetettii ristille. Sanoisinkin ettei se ole pappi eikä mikään jota ei ihmisoikeustaistelun nimissä ole viranomaisten toimesta kuljetusotteella siirretty sivumalle, tai mieluummin vaikka pidätetty, ainakin kerran uransa aikana.
- Käyrän_nousu
Heh, noh, "ei pappi eikä mikään"...
Ehkä sitä voisi pitää pappeuden tulikasteena, että todella menee ja näyttää mitä mieltä on. Sanoista tekoihin, ja sitä rataa! En ole katsonut kohuttua videota tai sitä koskevia uutisia, joten en ihan tapauskohtaisesti nyt voi ottaa kantaa. Sen sanoisin kuitenkin, että kovempi luu tuo pappi on kuin tällä palstalla räksyttävät MV-natsit ja hihukonservatiivit (erityisesti lälläri, selkärangaton liero Räyhis), jotka heittelevät paskaa puskista ja yrittävät mielipidevaikuttamisella hyökätä ihmisarvoa ja tasa-arvoa vastaan. Olipa aihe seta tai turvapaikanhakijat, niin ryöpytys on sitä luokkaa, että minä epäilen jopa taustalla olevan PVL-aktiivien somejalkautujat ainakin jossain määrin jos ei merkittävästi. Keskustelu mun muistuttaa nykyään lähinnä sissisotaa, niin en ihmettelisi ollenkaan jos siellä olisi useampikin Werwolf-inspiroitunut soturi asialla. He ovat varmasti jo pidempään juonineet, että miten tultaisiin saamaan idiootit mukaan kampanjointiin, ja palstan räyhiksethän ovat mitä oivin kohderyhmä. Käyrän_nousu kirjoitti:
Heh, noh, "ei pappi eikä mikään"...
Ehkä sitä voisi pitää pappeuden tulikasteena, että todella menee ja näyttää mitä mieltä on. Sanoista tekoihin, ja sitä rataa! En ole katsonut kohuttua videota tai sitä koskevia uutisia, joten en ihan tapauskohtaisesti nyt voi ottaa kantaa. Sen sanoisin kuitenkin, että kovempi luu tuo pappi on kuin tällä palstalla räksyttävät MV-natsit ja hihukonservatiivit (erityisesti lälläri, selkärangaton liero Räyhis), jotka heittelevät paskaa puskista ja yrittävät mielipidevaikuttamisella hyökätä ihmisarvoa ja tasa-arvoa vastaan. Olipa aihe seta tai turvapaikanhakijat, niin ryöpytys on sitä luokkaa, että minä epäilen jopa taustalla olevan PVL-aktiivien somejalkautujat ainakin jossain määrin jos ei merkittävästi. Keskustelu mun muistuttaa nykyään lähinnä sissisotaa, niin en ihmettelisi ollenkaan jos siellä olisi useampikin Werwolf-inspiroitunut soturi asialla. He ovat varmasti jo pidempään juonineet, että miten tultaisiin saamaan idiootit mukaan kampanjointiin, ja palstan räyhiksethän ovat mitä oivin kohderyhmä."Heh, noh, "ei pappi eikä mikään"..."
Ehkä hieman kärjistin, ehkäpä en. Koska kyllä asia on niin, että ihminen joka ottaa ihan ammatikseen Jeesuksen asian ajamisen EI VOI olla mikään hurskas hymistelijä ja pelkkä teologisten latteuksien toistelija. Jeesus oli ihmisoikeusaktivisti ja niin on oltava papinkin. Eikä sitä varten tarvitse tehdä tikusta asiaa, koska asia todellakin on, kuten jo Simo Salminen aikoinaan lauloi:
"Se se vaan on sillä lailla
Että tässäki maassa on
Sitä on paljon mälsää
Ei sitä tartte edes paljon kavereilta kysellä
Kun vaan viittii vähänkin tsiikata ympärilleen""Sama taistelu aiheutti sen, että Jeesus kuljetettii ristille"
Tuo ei piudä paikkaansa.
Muutoinkin Raamatussa selkeästi kerrotaan Jeesusken itse tilanneen ristiinnaulitsemisensa läheisintä opetuslastaan hyväksi käyttämällä.Pe.ku kirjoitti:
"Sama taistelu aiheutti sen, että Jeesus kuljetettii ristille"
Tuo ei piudä paikkaansa.
Muutoinkin Raamatussa selkeästi kerrotaan Jeesusken itse tilanneen ristiinnaulitsemisensa läheisintä opetuslastaan hyväksi käyttämällä."Muutoinkin Raamatussa selkeästi kerrotaan Jeesusken itse tilanneen ristiinnaulitsemisensa läheisintä opetuslastaan hyväksi käyttämällä. "
Tarina on fiktiivinen. Juudas on Juudan, eli siis juutalaisten symboli, kirjallinen tuotos koko hahmo. Evankelistat vierittävät syytä juutalaisten niskoille johtuen kirjoittamisajankohdan kiristyvistä väleistä varhaisten kristittyjen ja perinteisten juutalaisten välillä.Naturalisti kirjoitti:
"Muutoinkin Raamatussa selkeästi kerrotaan Jeesusken itse tilanneen ristiinnaulitsemisensa läheisintä opetuslastaan hyväksi käyttämällä. "
Tarina on fiktiivinen. Juudas on Juudan, eli siis juutalaisten symboli, kirjallinen tuotos koko hahmo. Evankelistat vierittävät syytä juutalaisten niskoille johtuen kirjoittamisajankohdan kiristyvistä väleistä varhaisten kristittyjen ja perinteisten juutalaisten välillä.Tuo kahden oppikunnan ristiriita oli sitten eri juttu.
Mitä tulee kavaltamiseen, niin jeesus oli itse se kavaltaja ja petturi, kun taas Juudas se sankari, joka teki niin kuin Jeesus käski.
Kristityt on kuitenkin opisssaan kääntäneet tuonkin asian päälaelleen.Pe.ku kirjoitti:
Tuo kahden oppikunnan ristiriita oli sitten eri juttu.
Mitä tulee kavaltamiseen, niin jeesus oli itse se kavaltaja ja petturi, kun taas Juudas se sankari, joka teki niin kuin Jeesus käski.
Kristityt on kuitenkin opisssaan kääntäneet tuonkin asian päälaelleen.Tuokin kohta on todella moniselitteinen. Mutta näinhän se tavallaan oli.
mummomuori kirjoitti:
Tuokin kohta on todella moniselitteinen. Mutta näinhän se tavallaan oli.
Se on kyllä aika selkeästi kerrottu Raamatussa, kun Jeesus ennalta ilmoittaa, että hänet annetaan ristiinnaulittavaksi ja kerrotaan sekin että ristiinnaulitseminen oli tavoitekin ja ilman sitä krisityillä ei olisi uhria.
Kristittyjen opilla ei olisi mitään pohjaa ilman ristiinnaulitsemista.Pe.ku kirjoitti:
Se on kyllä aika selkeästi kerrottu Raamatussa, kun Jeesus ennalta ilmoittaa, että hänet annetaan ristiinnaulittavaksi ja kerrotaan sekin että ristiinnaulitseminen oli tavoitekin ja ilman sitä krisityillä ei olisi uhria.
Kristittyjen opilla ei olisi mitään pohjaa ilman ristiinnaulitsemista."Kristittyjen opilla ei olisi mitään pohjaa ilman ristiinnaulitsemista. "
Ristiinnaulitseminen oli kiusallinen tosiasasia, joka oli selitettävä jotenkin.Pe.ku kirjoitti:
Kristittyjen opilla ei olisi mitään pohjaa ilman ristiinnaulitsemista."Kristittyjen opilla ei olisi mitään pohjaa ilman ristiinnaulitsemista."
Tuo kyllä pitää paikkansa.mummomuori kirjoitti:
"Kristittyjen opilla ei olisi mitään pohjaa ilman ristiinnaulitsemista."
Tuo kyllä pitää paikkansa.Jeesus Nasaretilaisen opetus olisi täysin pätevää ja riittävää ilman hänen teloituksensa ympärille kehitettyä mytologiaakin. Juutalaisille teloitus ristillä merkitsi Jumalan kirousta ja koko Jeesuksen toiminnan raukeamista tyhjiin. Tapahtuma oli selitettävä jotenkin parhain päin, joten kehiteltiin nykyisin tuntemamme ontuvat tarinat.
- höpöusko
Erotka kirkosta!
Miten ihmiset voi uskoa tuollaista soopaa, mitä ns. uskovaiset suustaan suoltaa.
Vai tapettiin jeesus ristillä. Varman jostain löytyy ihan valokuvia tai videota todisteeksi?
Kristinusko siitäkin outo lahko, että se mällää jeesuksen verellä vuodesta toiseen.
Ja syö jeesuksen lihaa ehtoollisten yhteydessä. Sairasta sanon minä. - kmjnw
Kuulin keskua jossa yksi mies kysyi toista, että "oloko sinä homokirkon jäsen?"
Mielestäni kysymys oli hyvä, mutta vääräsä paikassa asetettu, vaikka kaikesta päätellen tunsivat toisensa.- fdddd
Kirkko on tasa-arvoa vastustava homovastainen paholaisen kirkko. Tuo homokirrko on vain silmänlumetta, jotta suvakit ei eroa kirkosta.
- ei-saa-nauruttaa
Täällä kuulee mahtavia vitsejä. paholaisen kirkko
Älkää läkähdyttäkö ihmistä nauruun.
- ijihubyb
"keskua " = keskustelua
Voipi olla, että tuon asian tiimoilta pienoinen kasvu nähdään. Tosin en kamalasti laita siihen uskoani koska juurikin kyse olisi melko pitkälle konservatiiveista jotka ensinnäkin aika nihkeitä jättämään kirkkoa.
Jotenkin ihmisille nimittäin istuu helpommin se, että pappi ikäänkuin "puolustaa ihmisoikeuksia" (koska sellaiseen kristillisyyteen nykyään kasvatetaan)
Oma veikkaukseni on eroaallon kohdalta se kun kirkko nyt toukokuussa "jälleen" hieroo avioliittoasiaa ;) Suomessa uskonnollisilla yhteisöillä on erittäin hyvät oikeudet mutta loputtomiin ei ne ev.lut linjauksetkaan kestä sitten maallisissa tuomioistuimissa. Tuloksena tuosta on kuitenkin se, että ennen kaikkea nimikristityt heräävät."pappi ikäänkuin "puolustaa ihmisoikeuksia" (koska sellaiseen kristillisyyteen nykyään kasvatetaan)"
Tuo toteutuu valheellisena kaksinaamaisuutena, joka on nykyisin kirkossa erittäin yleinen käytäntö lähes kaikissa asioissa.
Yrirtetään kosiskella jäseniä valheellisella suvaitsevaisuudella, mutta toisella jalalla monotetaan samalla päähän ja uhreina mm vanhuksia.Mitä nyt katsoin noita erotilastoja ja vertasin mm. aiempiin lukuihin, ei tuolla oikeastaan mitään eropiikkiä näy.
Pe.ku kirjoitti:
"pappi ikäänkuin "puolustaa ihmisoikeuksia" (koska sellaiseen kristillisyyteen nykyään kasvatetaan)"
Tuo toteutuu valheellisena kaksinaamaisuutena, joka on nykyisin kirkossa erittäin yleinen käytäntö lähes kaikissa asioissa.
Yrirtetään kosiskella jäseniä valheellisella suvaitsevaisuudella, mutta toisella jalalla monotetaan samalla päähän ja uhreina mm vanhuksia."... toisella jalalla monotetaan samalla päähän ja uhreina mm vanhuksia. "
Ja mihinkäs tämä perustuu?mummomuori kirjoitti:
"... toisella jalalla monotetaan samalla päähän ja uhreina mm vanhuksia. "
Ja mihinkäs tämä perustuu?Ihan tietoihin se perustuu.
Kirkon piirissä itse mukana oleviakin on asia huolestuttanut jo pitkään.
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/unohtaako-kirkko-vanhukse-1mummomuori kirjoitti:
"... toisella jalalla monotetaan samalla päähän ja uhreina mm vanhuksia. "
Ja mihinkäs tämä perustuu?"....ei tuolla oikeastaan mitään eropiikkiä näy"
Olet varmaan katsonut jotain muuta sivustoa.
Tuossa kaikki huhtikuiden käyrät vuodesta 2008 lähtien ja tämän vuoden huhtikuun on oikein ylivoimainen ja isoin piikki juurikin poliisien vastustamisen jälkeen.
http://eroakirkosta.fi/static/ek-tilastot/kksumma04.svgPe.ku kirjoitti:
Ihan tietoihin se perustuu.
Kirkon piirissä itse mukana oleviakin on asia huolestuttanut jo pitkään.
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/unohtaako-kirkko-vanhukse-1Tuo oli siis mielipidekirjoitus - joka perustui mihinkä faktoihin???
Katsoin siis näitä varsinaisia lukuja. vertailin niitä aiempiin. Varsinaiset piikit ovat yleensä vuodenvaihteessa.
Nyt luvut olivat näin.
2017-04-03 126
2017-04-04 326
2017-04-05 160
2017-04-06 148
2017-04-07 128
2017-04-08 122
2017-04-09 149
Viime vuonna vastaavaan aikaan:
2016-04-03 97
2016-04-04 105
2016-04-05 128
2016-04-06 104
2016-04-07 108
2016-04-08 90
2016-04-09 113
2016-04-10 101
2016-04-11 126
Tässä oli hienoinen nousu maaliskuussa, mitäs silloin tapahtui?
2016-03-26 203
2016-03-27 412
2016-03-28 309
2016-03-29 363
Ja nousua oli huhtikuussa pari vuotta sitten:
2015-04-14 120
2015-04-15 112
2015-04-16 129
2015-04-17 108
2015-04-18 96
2015-04-19 121
2015-04-20 135
2015-04-21 139
Eli en nyt niin isosta eroaallosta vielä puhuisi.- erointoilija
Pääsiäinen oli viime vuonna maaliskuussa ja pääsiäisenä eroaminen hieman vilkastuu, kun ihmiset kuulevat naurettavia satuja jeesuksesta ja päättävät erota tästä satukerhosta.
- erointoilija
Luin juuri myös toisen teorian, että huhtikuun eropiikkeihin saattaisi vaikuttaa myös veropapereiden saapuminen, jolloin kirkollisveron maksaminen palautuu mieliin.
erointoilija kirjoitti:
Luin juuri myös toisen teorian, että huhtikuun eropiikkeihin saattaisi vaikuttaa myös veropapereiden saapuminen, jolloin kirkollisveron maksaminen palautuu mieliin.
Hyvin todennäköisesti.
- Herran.tertut
Noin viikon uutiset tiivisti hyvin ainakin seurakuntavaalien ongelmat, ehkä myös ev.lut.kirkon ongelmat ylipäätään.
https://www.youtube.com/watch?v=2C__CnI_t6k
Näin kuntavaalipäivänä voi hyvin miettiä, millaiseksi muodostuisivat niin kuntavaalien kuin valtiollistenkin vaalien äänestysprosentit, jos eri ryhmittymien nimitykset ja tunnukset olisivat yhtä puolivillaisia kuin seurakuntavaaleissa. Kirkosta eroaminen on edelleenkin korkella tasolla.
Alkukuun eropiikin jälkeen tahti on edelleen kova ja on tulossa kaikkien aikojen pahin huhtikuu kirkon kannalta ajateltuna.
http://eroakirkosta.fi/static/ek-tilastot/kksumma04.svg
Eilen ja tänään on erottu kaksi kertaa nopeamassa tahdissa kuin normaalisti tähän aikaan.- erointoilija
Hieno yli sadan eron päivien putki on menossa, johon tämäkin päivä on liittymässä. Pääsiäisenä erot ovat perinteisesti lisääntyneet, joten hyvät tulokset tulevat jatkumaan ja ollaan hyvää vauhtia tekemässä tästä kaikkien aikojen ennätys huhtikuuta.
Viime vuoden pääsiäisviikko näytti tältä:
2016-03-26 203
2016-03-27 412
2016-03-28 309
2016-03-29 363
2016-03-30 175
2016-03-31 131
2016-04-01 100
Jos tuohon samaan pääsiäistulokseen yllettäisiin tänäkin vuonna, niin se käytännössä sinetöisi ennatyshuhtikuun. Toivotaan erorikasta pääsiäistä täksikin vuodeksi.
- jk------------
Vasta sitten erot vauhdittuvat kun arkkipiispa, tai irja Askola tulee kuvaruutuun. Heidän olemuksensa pistää v...........!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3998616Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1682951- 141321
- 761018
- 66974
- 25936
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta61923- 55913
- 64862
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss73844