Moi,
En tiiä mihin tämmöinen pitäs kirjottaa. Päätin sit et kirjotan sen tänne. Oon etelä-Suomes asuva poika. Mua on kiusattu koko mun kouluaika. Kiusaaminen ei oo ollu fyysistä enemmän henkistä. Mut on aina jätetty ulkopuolelle kaikesta. Ketään ei ole ikinä kiinnostanut mitä mulle kuuluu, mitä oon tehny vaikka viikonloppuna tai lomalla. Kukaan ei koskaan puhu mulle eikä esimerkiksi koulussa ruokalassa istu mun viereen. Saan aina istuu ihan yksin. Muut istuu aina mahdollisimman kaus musta. Tiiän, et musta puhutaan kokoajan pahaa seläntakan ja vaikka ruokalassa mua vilkuillaan ja hymyillään ja ilkutaan. Saan aina tehä esimerkiksi ryhmätyöt koulussa ihan yksin. Kukaan ei halua et joutuu tekee niitä mun kanssa. En tiiä mistä kaikki on saanu alkunsa. Ala-asteella mulle oltiin vielä iha mukavia ja jotku oli jopa jollain tavalla mun kavereita. Sillo viel elämä oli mielekästä ja tunsin että kuulun porukkaan ja minut hyväksytään semmoisena kuin olen. Sit siirryin yläasteelle ja siellä vielä seiska luokka meni ihan hyvin tällä saralla. kaikki muuttui kuitenkin kasi luokan aikana. Vähitellen minut alettiin hylkäämään ja jättämään ulos porukasta. Mua alettiin suoraan sanottuna vihaamaan. Huomasin kyllä että kaikkia vitutti läsnäoloni. En tiiä miksi minua alettiin vihmaan en ole koskaan tehnyt kenellekkään mitään pahaa, tai semmoista mistä voi kantaa kaunaa. Oon aina ollut aika hiljainen isommassa porukassa. Oon aina yrittänyt olla kaikille mahdollisimman mukava kaikella tavoilla. Tilanne meni siihen, et musta kehitettiin perättömiä juoruja ja puhutti paskaa selän takana. Ysiluokalla tämmöinen sama jatkui. se oli suoraan sanottuna täyttä helvettiä. Yritin kyllä ystävystyä ja hankkia uusia kavereita koulusta. Jos olin saamassa aikaan uuden kaverisuhteen niin sitten se suoraan sanottuna kiellettiin. Niitä jotka oli ystävystymässä mun kanssa kiellettiin olemasta mun kavereita tai edes juttelemasta minulle. Musta keksitin kaikkia paskoja juttuja mitä olin muka tehnyt. Kaikilla oli hauskaa kun mulla ei ollu kavereita. Siitäkin alettiin puhumaan niitten keskuudessa. Kuulin monesti kun he arvioivat minua käytävällä. Vaatteeni, olemukseni ja kaikki oli niiden mielestä semmoista mistä voi vääntää hauskoja juttuja ja nauraa äänekkäästi. Se tuntu ihan vitun pahalle kun yli sata ihmistä oli kokoajan sua vastaan. Kaikkee mitä tein alettiin arvostelemaan ja pilkkaamaan. Se on vaikkuttanut mun itsetuntoon ja minäkuvaan aika paljon. olen alkanu pitämään itseäni huonompana ihmisenä kuin muut ja epäonnistuneena kaikella tavalla. olin aivan ulkopuolella kaikesta mulle ei kukaan koskaan lähettänyt mitään viestejä tai soitellut. Ketään ei milloinkaan kiinnostnut mun asiat. Mua ei haluttu mukaan mihinkään. Mut valittiin aina viimeisenä kaikkiin joukkueisiin liikunnassa. Sit mua haukuttiin kun epäonnistuttiin ja mun epäonnistumisista liikuntatunneilla puhuttiin kovaan ääneen käytävällä, että kaikille tuli varmasti selväksi että oon paska kaikessa. Kaikilla oli tuolloin hauskaa. paitsi mulla. Ajattelin tuolloin, että hyvä että naurattaa ja on hauskaa. Olin koko yläasteen ajan masentunut ja ootin että pääsen vaan pois sieltä. Pääsin yläasteen jälkeen haluamaani jatko-opiskelupaikkaan. Kesän aikana ootin innolla että pääsen sinne ja voin aloittaa puhtaalta pöydältä koska kukaan siellä ei tunne minua. Koulu lähtikin ihan hyvin käyntiin. Sitten kuitenkin koko homma muuttui. Samanlainen meno jatkui täälläkin kuin yläasteella. En tiiä mistä kaikki täällä alkoi. Mua kuitenkin kiusataan samalla tavalla kuin yläasteella. Jätetään ulkopuolelle, syrjitään ja puhutaan paskaa selän takana. En enää tiiä mitä pitäs tehä. Se on ihan vitun rankkaa varsinkin henkisesti kun sulla ei ole yhtään kaveria tai ystävää kelle puhua omista asioista. Kun ketään ei kiinnosta sun jutut tai mitä sää oot milloinkin tehnyt, elämä on todella epämiellyttävää. Jokainen voi miettiä miltä musta tuntuu kokoajan kun kuvittelee, että kun menee kouluun niin siellä ei ole ketään kenen viereen mennä istumaan, kelle jutella tai ketään kuka hyväksyy sinut sellaisena kuin olet. Joudut istumaan kaukana muista ja katsomaan kun he pitävät hauskaa sinun kustannuksella. Vähän aikaa sitä voi jaksaa, mutta kun sitä joutuu sietämään monta vuotta putkeen siitä tulee todellista henkistä helvettiä. Olen kokoajan yrittänyt solmia uusia kaverisuhteita, mutta kun kukaan ei edes halua jutella sulle milloinkaan, niin se on aika haastavaa. Jos vähänkin juttelet jollekkin, niin heti tulee kymmenkunta ihmistä väliin ja vie sen toisen ihmisen pois mun luota ja alkaa kertoo kaikkea perätöntä paskaa minusta. Kuten sanoin tää on vaikuttanut mun itsetuntoon ja jättänyt minuun ikuiset läljet. En enää tiiä miten kauan jaksan tätä. Se on todella raskasta kun kukaan ei välitä susta uhtään ihmisenä ja pitää sua vitun arsyttävänä paskana joka eiedes ansaitse elää. En kuitenkaan kanna kaunaa kenellekkään. Haluan että kaikki ovat onnellisia enkä halua satutaa ketään millään tavalla. Kiitos jos jaksoit lukee tämän.
Tää on tärkeetä, kiitos jos luettu ja kommaatte
16
193
Vastaukset
2 kuukautta jäljellä niin pääset parempaan paikkaan.
- mohammed.mohammed
animehomo- kirjoitti:
Parempaan paikkaan pääsee vaikka heti!
En ole varma paremmasta, mutta pois kärsimyksestä pääsee. Toisaalta niin kirjaimellisesti kaikesta muustakin.
Ellei yksi Jumalista ole totta ja joudut ikuiseen helvettiin uskonpuutteesi vuoksi. Se vähän vituttaisi. mohammed.mohammed kirjoitti:
En ole varma paremmasta, mutta pois kärsimyksestä pääsee. Toisaalta niin kirjaimellisesti kaikesta muustakin.
Ellei yksi Jumalista ole totta ja joudut ikuiseen helvettiin uskonpuutteesi vuoksi. Se vähän vituttaisi.Jumala olennot usein asuvat taivaalla, eli happi on ohutta, eli hengitys vaikeentuu (vai tarviiko silloin happea ollenkaan?). Myös lämpötila on huomattavasti kylmempi kuin maanpäällä (vai tunteeko silloin edes lämpöä?) Auringon valoa riittäisi, mutta siltä ei pääsisi pakoon.
Helvetti taas on maan alla, eli lämpimämpää kuin taivaalla. Myös stereotyyppinen helvetin tuli toisi luultavasti lämpöä (olisiko sitten liian kuuma?). Tulen ansiosta ei valosta ole puutetta, mutta luulisi jostain maan alta löytyvän hämärän luolan jossa itse ainakin viettäisin aikaa (viihdyn pimeässä). Mutta jossain oli sarjakuva jossa helvetissä oli tietyn mittaiset tuomiot (nämä tuomiot vietettiin kidutettavana), joiden jälkeen sai vapaasti elää.
Tämän takia olen ateisti, en ymmärrä miten tämä oikeasti toimisi.- rasisti.roturealisti
animehomo- kirjoitti:
Jumala olennot usein asuvat taivaalla, eli happi on ohutta, eli hengitys vaikeentuu (vai tarviiko silloin happea ollenkaan?). Myös lämpötila on huomattavasti kylmempi kuin maanpäällä (vai tunteeko silloin edes lämpöä?) Auringon valoa riittäisi, mutta siltä ei pääsisi pakoon.
Helvetti taas on maan alla, eli lämpimämpää kuin taivaalla. Myös stereotyyppinen helvetin tuli toisi luultavasti lämpöä (olisiko sitten liian kuuma?). Tulen ansiosta ei valosta ole puutetta, mutta luulisi jostain maan alta löytyvän hämärän luolan jossa itse ainakin viettäisin aikaa (viihdyn pimeässä). Mutta jossain oli sarjakuva jossa helvetissä oli tietyn mittaiset tuomiot (nämä tuomiot vietettiin kidutettavana), joiden jälkeen sai vapaasti elää.
Tämän takia olen ateisti, en ymmärrä miten tämä oikeasti toimisi.Tämä korkein entiteetti eläisi varmaan toisessa ulottuvuudessa tai eläisi tässä maailmassa, mutta täysin henkisenä.
Uskonnoissa on se huono puoli, että jos valitset sadoista jumalista sen väärän, saat vääräuskoisuudesta tuomion.
Oikea helvetti olisi suurinta mahdollista tuskaa ilman mitään mahdollisuutta paeta luonnollisten selviytymismekanismien, kuten hulluksi tulemisen, kipuun kuolemisen tai pyörtymisen, avulla.
Tämä pelottava ajatus antaakin uskovaisille hyvin motivaatiota. Onneksi en usko tälläiseen. rasisti.roturealisti kirjoitti:
Tämä korkein entiteetti eläisi varmaan toisessa ulottuvuudessa tai eläisi tässä maailmassa, mutta täysin henkisenä.
Uskonnoissa on se huono puoli, että jos valitset sadoista jumalista sen väärän, saat vääräuskoisuudesta tuomion.
Oikea helvetti olisi suurinta mahdollista tuskaa ilman mitään mahdollisuutta paeta luonnollisten selviytymismekanismien, kuten hulluksi tulemisen, kipuun kuolemisen tai pyörtymisen, avulla.
Tämä pelottava ajatus antaakin uskovaisille hyvin motivaatiota. Onneksi en usko tälläiseen.Tiede on uskontoni.
- rasisti.roturealisti
animehomo- kirjoitti:
Tiede on uskontoni.
"I see, you are man of culture aswell"
Anteeksi, meemit ottivat vallan.
Ne vihaa sua, koska et käytä kappalejakoja...
No joo, lasken leikkiä vakavalla asialla. Kirjoituksesi oli äärimmäisen surullista luettavaa ja sen lukemisen jälkeen oli melkein epäuskoinen olo; voiko ihmiset todellakin olla noin epäreiluja...
Oletko koskaan ajatellut, että koettaisit löytää jonkun harrastuksen normaaleiden ympyröiden ulkopuolelta? Se voisi olla hyvä keino tutustua sellaisiin ihmisiin, joilla ei ole mitään ennakkokäsityksiä sinusta.
Voit myös koettaa kysyä ihmisiltä suoraan, että mikä sinussa on heidän mielestään vikana. Ei tietenkään ole helppoa nostaa kissa tuolla tavalla pöydälle, mutta siitä voisi olla korvaamatonta apua. En halua syyllistää sinua, mutta usein ihminen on kaikkein sokein juuri omien puutteidensa analysoinnissa.
Me ihmiset olemme myös kovin erilaisia sen suhteen, millaista huomuota muilta ihmisiltä toivomne. Esimerkiksi minä en ole koskaan kaivannut sitä, että joku kyselisi siitä, miten päiväni on mennyt tai miten olen lomani viettänyt.
Kirjoituksessasi on myös pieniä ristiriitaisuuksia: Aluksi sanot, että sinua on kiusattu koko kouluaikasi, mutta sitten kerrot, että ala-asteella meni kuitenkin ihan hyvin ja muutos tapahtui vasta kasiluokan aikana. Kerrot myös olleesi masentunut koko ylästeen ajan ja odottaneesi pääseväsi pois sieltä, vaikka seiskaluokka meni kuitenkin ihan hyvin. Nämä pienet seikat saavat minut valitettavasti miettimään mielessäni, että näetkö sinä todellisuuden- ja kirjoitatko siitä - siten, kuin asiat ovat todella menneet.
Tämä nettipalstailu tekee pitemmän päälle aika kyyniseksi.Moi
Olen aika pitkälle samoilla linjoilla kuin Oldie. Erityisen surulliseksi minä tulen siitä, että tuollainen ongelma seuraa koulusta toiseen, olen aina kuvitellut että uudessa koulussa homma muuttuisi. Mistä päästäänkin siihen minkä itse mainitsitkin, eli huonoon itsetuntoon tai mikä sinussa on vikana?
Mä en halua syyllistää, se ei ole mun tehtävä. Mutta oletko koskaan yrittänyt tietoisella tasolla miettiä omaa olemusta, käytöstä jne, mikä voisi selittää moista tilannetta. (ei tämä ei ole sitä että vika olisi kiusatussa, kiusaaminen on aina väärin.)
Esimerkiksi itsesi ilmaiseminen, kirjoitat todella hyvin ja kuvaavasti, mutta pieni asioiden jäsentely tekisi asian ymmärtämisen todella paljon helpommaksi.
Kuvittelen että teksti on räjähtänyt ahdistuksen pakosta, mutta kysynkin, että tapahtuuko sama ihmisten kanssa? Yritätkö liikaa?
Nää vois olla sellasia asioita mitä voisit yrittää jutella jonkun ammattilaisen kanssa, koska ainakaan mä en osaa noihin ton enempää sanoo.
Mut mä myös komppaan harrastus ideaa. Koska mä olen ainaki saanu parhaat kaverit harrastuksista. Sieltä löytää ehkä helpommin samanhenkisiä ihmisiä, joilla on samat intressit, niin niiden kanssa on jotenki helppo heittää läppää. Ja mulle koulu on enempi sellasen geneerisen jutustelun paikka, missä erillasiten ihmisten kiinnostuksen kohteet menee tavalla tai tosiella yhteen.
- mohammed.mohammed
Meillä oli yläkoulussa eräs henkilö porukassamme, joka oli hyvin ärsyttävä, suorastaan ilkeä, emme kiusanneet häntä, mutta emme yksinkertaisesti halunneet olla hänen kanssaan hänen luonteensa vuoksi.
Toki kiusaamiseen on monia muita syitä, kuin kiusatun luonne, mutta joku syy siihen kaveriporukasta eristämiseen on. Toki voit vain suoraan kysyä heiltä syyn sinun vihaamiseen.
Täältä netistä voi löytää seuraa aika helposti, vaikka vain nettikaveriksi. No nyt taisi kyllä tulla sormet kipeiksi :O
- 3Euro70
Kouluammunta tai itsemurha.
- xxx_adolf_xxx
jos haluat että kiusaaminen loppuu niin osoita ettei sua kiinnosta,useimmiten kiusaajat eivät jaksa kiusata jos he huomaavat että se ei toimi sinuun. Jos ei muuta niin vedä niitä turpaan. sen jälkeen kukaan ei uskalla kiusata/vittulla. t.7 vuotta kiusattu 9 luokkalainen
Voimia sinulle!
Samanlaisia kokemuksia minullakin.Moi! Olisi tosi tärkeää, että juttelisit tästä asiasta jollekin. Ammattilaisia on olemassa esimerkiksi psykologi, jolle voit kertoa asioita ihan luottamuksellisesti. Pelkkä puhuminenkin voi helpottaa asioita - on joku joka kuuntelee. Ammattikoulultakin varmasti löytyy oma psykologi - voit vaikka kysyä terveydenhoitajalta ja hänelle myös voit jutella kiusaamisesta - hän on myös vaitiolovelvollinen. Oletko kertonut asiasta kenellekään, vanhemmillesi? Apua kyllä löytyy, kun rohkeasti puhut asiasta - älä jää yksin. Opettajillekin voit puhua kiusaamisesta. Ota asia rohkeasti puheeksi, apua varmasti löytyy. Tsemppiä! Terveisin Heidi ja Susanna
- justAsking
"En kuitenkaan kanna kaunaa kenellekkään. Haluan että kaikki ovat onnellisia enkä halua satutaa ketään millään tavalla." Vika on tässä. Et usko että asialle voi tehdä jotain joten et tee mitään. Taistele vastaan. Halua muutosta. Muista että muutos lähtee ainoastaan ihmisestä itsestään. Ainoastaan suora toiminta tuo muutoksia.
"Alistuako kuolemaan vai noustakko vastarintaan, tämä päätös on jokaisen tehtävä itse." - Max brooks
Voimia sinulle.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden
Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i651294Harris vai Trump - ketä kiinnostaa?
Ärsyttää suunnattomasti, kun meillä Suomessa ovat mediat täynnä USA:n presidentin vaalikampanjaa. Meillä ei ole siellä1981291- 80992
Venäjän vuonna 2022 Ukrainalle tarjoama "rauhansopimus"
on tällainen: Ukraina julistaa puolueettomuutensa. Ukraina vähentää armeijan 50 tuhanteen ihmiseen, mukaan lukien puol279858- 73823
Juuri nyt: Ei soraääniä, Kunnanhallitus esitti sittenkin kivitipun ostoa.
Kunnanhallitus esittää valtuustolle, että kunta ostaisi Kivitipun 170 000 euron kauppahinnalla. https://ilkkapohjalaine67807Iida Vainio tilittää Farmista - Paljastaa yllätyshaaveen Archie-rakkaan kanssa: "Me ei..."
Iida Vainio ja Archie Cruz eli Arttu Kuosmanen ovat kihloissa ja odottavat ensimmäistä yhteistä lastaan. Lue Iidan haas6801Joko Niinistökin hiukan ymmärtää että oli huono veto Suomelta tässä ajassa alkaa härnäämään Venäjää?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000010801464.html "Niinistö varoitti Venäjän ja Naton yhteenotosta – näin hän komment183763Älä epäile itseäsi
äläkä epäile minua. En ole menossa mihinkään - ellet pyydä minua poistumaan. 🧡31705- 29688