Urheiluseurasta eroaminen ja jäsenmaksut

Ansalanka_kiristyy

Eräs Ry-muotoinen urheiluseura sanoo säännöissään jäsenen eroamisesta että ero katsotaan tapahtuneeksi heti kun ilmoitus on tehty, mutta eroava on velvollinen suorittamaan maksunsa ja muut sääntöjen edellyttämät velvoitteet kuluvan toimintavuoden loppuun asti. Näihin velvoitteisiin erikseen mainitaan kuuluvan mm. jäsenmaksut ja kausimaksut (=treenimaksut). Jäsenmaksut ymmärrän, mutta toiminnan normaalit kulut eli käytännössä treenimaksutkin pitäisi maksaa pahimmillaan vuoden verran vaikka olisi lopettanut harjoittelun. Kalliin lajin kyseessä ollen seuraamuksia voi olla tuhansia euroja.

Onko tällainen sääntö ylipäänsä laillinen? Yhdistyslain mukaan "Säännöissä voidaan määrätä, että eroaminen tulee voimaan vasta määrätyn ajan kuluttua eroamisilmoituksen tekemisestä. Aikaa ei saa määrätä yhtä vuotta pitemmäksi." Maksuistahan varsinainen laki ei tässä yhteydessä mainitse mitään.

0

337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Haluaisitko nähdä

        Hänet alastomana?
        Ikävä
        74
        3310
      2. Hilirimpsistä

        Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
        Ikävä
        201
        2862
      3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

        Elämä ei oo peli 😔😟
        Ikävä
        24
        2699
      4. Älä elättele

        Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
        Ikävä
        49
        2638
      5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

        Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
        Ikävä
        21
        2524
      6. Kuule rakas...

        Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
        Ikävä
        41
        2355
      7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

        On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
        Kotimaiset julkkisjuorut
        210
        1823
      8. Törmättiin tänään

        enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
        Ikävä
        24
        1757
      9. Vieläkö sä

        Rakastat mua?❤️😔
        Ikävä
        37
        1630
      10. Dear mies,

        Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
        Ikävä
        18
        1486
      Aihe