Vanhojen rahojen arviointi ja kuka ostaa

Jjmmhh

Osaako kukaan sanoa mistä saisi apua vanhojen kolikoiden ja seteleiden arvioon ja kuka niitä mahdollisesti ostaisi.

6

5714

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hämeenlinnasta
      • Jjmmhh

Juu.. sit olisi vielä noita seteleitä.. löytyy 10mk ja sitten löytyy mm Indonesian, Thaimaan ja ruotsin jotain vanhoja seteleitä. Onko niillä mitään arvoa?

• Hämeenlinnasta
        Jjmmhh kirjoitti:

Juu.. sit olisi vielä noita seteleitä.. löytyy 10mk ja sitten löytyy mm Indonesian, Thaimaan ja ruotsin jotain vanhoja seteleitä. Onko niillä mitään arvoa?

Miten olisi, ei-niin-yllättäen, http://www.setelit.com/?

• numismaatikko1

huutonetistä löytyy todellinen arvo..sehän on mitä niistä joku suostuu maksamaan.jos jostain kirjasta kattoo"arvon" voi myyntihetkellä tulla karu pettymys.mulla 1850-1950 hyväkuntoisia 1,10,25,50p 1mk-500mk kolikoita.hopeisia,kuparisia jne ja jumalaton tukko ulkomaiden seteleitä 40 eri maasta 1880 luvulta asti ja arvot 1-10e kipale.jotkut vessapaperin arvosia,sama kolikoilla.valitan, tämä on totuus.

• rahamiestenmies

Juu, kerran kävin oulussa yhdessä vanhantavarankaupassa kysymässä kans asiasta. Asiallinen myyjä rouva soitti miehelleen, että tulisiko katsomaan rahoja sovittuun aikaan. Vastaus oli: ei niitä kannata katsella kun ne on olleet käyttörahoja. Ilmeisesti keräysrahat on jotain erikoisia käyttämättömiä rahoja. No en mennyt arvioittamaan niitä. Isäukko niitä on keräillyt 40-70 luvulla. Tuolla ne laatikossa makoilee, taidan heittaa metallinkeräykseen. Paperirahoilla voi sytyttää saunanuunin.

• winkv

Voi niitä kirpputorilla myydä. Joku voi ostaa niitä vaikka tunnesyistä tms. vaikka mitään rahallista arvoa ei olisi.
        Yleensäkin kirpparilla menee kaupaksi mitä kummallisimmat tavarat, ainakin jos hinta on tarpeeksi halpa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      195
      6808
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2006
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1668
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1370
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1218
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      48
      1074
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      99
      1045
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      967
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      934
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      909
    Aihe