-01 syntynyt nuori kuoli Päivärinteen Leivokodissa

restinpeace

Vuonna 2001 syntynyt nuori Leivokodilla viime yönä juonut pullon käsidesiä päihtyäkseen ja kuollut. Leivokodin toimintatavoista on ollut keskustelua jo useamman vuoden mutta eikö ne siellä edes osaa tehdä ympäristöä turvallisemmaksi ettei noin pääsisi käymään? Surullista kuitenkin että kyseessä vielä niin nuori, lapsi. Mutta kuka ylipäätään edes yrittää päihtyä käsidesistä :O

13

4846

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jungi

      Tää nuori kyllä hirttäytyi ja otti käsidesistä rohkaisua.
      Missä oli valvonta ja mitä teki ohjaajat, että tuollaista pääsi tapahtumaan!!!! Mitä sielläkin laitoksessa tapahtuu......

      • Tvdj

        Tämmönen tieto tuli jälkikäteen... varmasti huonossa kunnossa ollut, en ymmärrä miksei ohjaajat oo tarkkailleet kunnolla...


      • Anonyymi

        Olin kauan sitten leivokodilla, hurja meno. Ohjaajien toimintatapa oli kyseenalaista. Minusta kun lähtee tekemään tuota työtä niin kyllä sydän pitää olla mukana, ei rahan takia. Joka asiaan oli aina lääke ratkaisu. Pitäisi perehtyä potilaan taustaan enemmän. Joskus tukeminen ja kuunteleminen auttaa enemmän kuin lääkkeet. Voi herranjestas mitä muistoja.


    • perkeleenvitut

      ^^^ pois maailmankartalta koko mesta!!!

      • Anonyymi

        No ei se leivokidin vika oo jos joku haluaa tehdä itse murhan


    • 164994

      Tää laitos on ihan sairas, ohjaajat pahoinpitelee, on yhteydenpidonrajotusta, liikkumisvapauden rajoitus yms. Ei ikinä lapsia/nuoria leivokotiin jos joskus lapsensa haluaa terveenä kotiin. Myös todella vahvat lääkkeet heillä käytössä vaikka jossain muualla todettu lääkityksen aiheuttavan vain haittaa..

      • Anonyymi

        Ohjaajat eivät pahoinpitele, eivät minun aikana ainakaan, vaan jos on tilanne että nuori käyttäytyy esim. agressiivisesti, riehuu eikä tätä saa muuten rauhoitettua, on henkilökunnalla lupa kiinnipitoon jolla tarkoitus tosiaankin rauhoittaa nuori. Minunkin aikana moni nuori paskoi paikkoja ja välillä kävivät itse henkilökunnan päälle, ja sitten kun henkilökunta aivan asiallisesti laittaa nuoret kiinnipitoon, alkaa nuorelta itku että 'yhyy sattuu te pahoinpitelette mua soitan poliisit'.


    • tubiornottubi

      Minulla on vain mukavia muistoja Päivärinteestä, silloisesta tubiparantolasta, jossa oli vuoden verran. Lääkitys oli rankka, mutta selvisin hengissä ja sain 15- vuotiaana kuusamolaiselta tytöltä eka kerran elämässäni. Oli se tubi sen arvoista!

    • Anonyymi

      Mä tiedän tämän paikan

    • Anonyymi

      Tää on sitten vaarallinen paikka

    • Anonyymi

      Tää nuori oli yöllä hirttäytynyt ja juonut rohkaisuksi pullon käsidesiä

      • Anonyymi

        Ei ollut yöllä


    • Anonyymi

      Tää oli kyllä vitun järkyttävä ja surullinen tapaus, eikä J tuu unohtumaan ikinä. R. I. P

      Olin paikalla tuolloin, tässä käsidesirumbassa oli muistaakseni yksi tai kaksi nuorta J:n lisäksi mukana, mm vessoista, yleisistä tiloista ja siivouskomerosta kaivamassa käsidesipulloja, itse en ajatellut että kenelläkään tässä mitään tuollaisia taka-ajatuksia oli, vaan pelkkä pöhnän saaminen. Oli ihan 'normaalia' laitosnuorten ajattelua, että välillä pitää päästä pöhnään keinolla millä hyvänsä, vaikka sitten käsidesillä.
      Tuota käsidesin juomista jatkui kyllä ainakin päivän, ellei kaksikin ennen kuolemaansa, koska 4.4. 2017 klo 17.29, J salen nurkalla hyvin huonovointisen näköisenä makasi maassa. Ei ollut tapana nuorten keskuudessa 'bustata' tälläisistä asioista ohjaajille, tällöin olisi kyllä kannattanut, vaikka en tiedä olisiko tämä muuttanut mitenkään J:n kohtaloa. Ohjaajillakin huomio oli selkeästi jossain muualla, kun J oli nämä 2 viimeistä päiväänsä selkeästi etäisen oloinen.

      Siinä sitten tajusi itsekkin että jotain vitun pahaa on tapahtunut, kun ohjaaja joka J:n huoneeseen meni ja näki mikä on homman nimi, huusi ja nuoret passitettiin huoneisiin ja käskettiin pysymään siellä.
      5.4.2017 klo 19.52 lääkärihelikopteri laskeutui Leivon takapihalle, mitään ei enää ollut tehtävissä.
      Hirttäytynyt oli saunatakin vyöhön, käsidesistä hakenut varmasti rohkaisua. Myös ilmeisesti tyttöystävän kanssa tuli ero, saattoi tämäkin vaikuttaa sitten mielentilaan käsidesihuuruissa.

      Huh, vieläkin menee kylmiä väreitä kun tätä iltaa muistelee.. Kyllä vaan iso aukko jäi siihen yhteisöön, varsinkin nuorten piirissä. Hirveää ajatella, että J otti viimeiset hengenvetonsa leivolla 'vangittuna'..
      Toivottavasti leivolla tätä ei ikinä päästetä unohtumaan, vaikka silloin jo tuntui että asiaa yritettiin vain hyssytellä.


      Lepää rauhassa J, tää pesällinen on sulle

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2774
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      517
      2614
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1825
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      31
      1729
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1703
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1649
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1242
    8. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1072
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      54
      1057
    10. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      64
      1050
    Aihe