Itselleni tuli ongelma nukkumisesta iän myötä.
Kun fyysistä rasitusta oli liian vähän ei unikaan tullut. Kun sitten keksin aikuisten tanssit oli ongelma ohi.
Kun tansseissa pyöri levotta n. 3 tuntia, sammui uneen kuin saunalamppu.
Jossain myöhäisemmässä vaiheessa kokeilin unilääkkeitäkin, mutta huonoiksi ne kaikki ovat osoittautuneet.
Nyt valvon paljon, mutta nukun väsyttyäni. Torkahdan päivälläkin ihan hyvään uneen. Olen oivaltavinani, että riittävä uni on itselläni n. 6 tuntia/vrk. Kun menen nukkumaan n. klo. 22-24 niin herään sopivasti aamutelevision katseluun.
Nukkuminen on itselläni nyt "pelkkä järjestelykysymys" ja olen ratkaisuuni tyytyväinen.
Pohdiskelua asiasta toivon.
Jos uni ei tule
5
494
Vastaukset
J.K. Jos nukun päivällä, se luonnollisesti pienentää yöunen tarvetta. Usein silloin kirjoitan ja te haukutte.
Oli minullakin vaihe ennen joulua, jolloin ajatusmaailma vaati jonkin verran miettimistä. Kauan se ei onneksi vaivannut, mutta olihan pantava asiat tärkeysjärjestykseen.
Nyt on vointi jo tosi hyvä siihen verrattuna, mutta saatan silti herätä 3-4 aikaan. Varon alkamasta mitään mielenkiintoista, vaan pujahdan sänkyyn uudelleen nukkuakseni vielä 7-8 asti.
Saatan kyllä nukahtaa tv tuolin mukavuuteen, telkkarin edessä, mutta en pitkiä torkkuja siinä vetele.
Peittooni kietoudun 23.00-24.00 ja usein ajattelen hetken rakkaitani hyvillä mielin.- unikeko__
Voin vaipua uneen, miltei milloin vaan. Öitä.
- mitä.tekisin
Minun uniani häiritsee se, että pitää käydä vessassa ainakin kaksikertaa yössä. Mitään elimellistä vikaa ei ole sen aiheuttajana, mutta näin se vaan menee. Joskus olen kokeillut juomisen välttämistä iltakuuden jälkeen, mutta silloin herään janon tunteeseen.
- kaikkeentottuujuu
Minullakin on yöllä pari vessareissua ja samalla myös juon vettä.
Se on ollut jo vuosia sama lukujärjestys kyllässä tai kotona aina sama toistuu.
Minulla on kyllä sairaus joka janottaa ja suu kuivuu, olen niin tottunut niihin heräämisiin, että joskus herään oikeasti vasta keittiön hanan avaamiseen ;-)).
Muutaman kerran olen ottanut yöpöydälle vesilasin, mutta keittiössä käyn silti ja vesi on koskematon yöpöydällä, ja huoneen lämmintä vettä en mielelläni juo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1689779Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde513179Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja432947- 612699
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2012105- 1132053
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251933Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä581517Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121306- 281261