Jos uni ei tule

Itselleni tuli ongelma nukkumisesta iän myötä.

Kun fyysistä rasitusta oli liian vähän ei unikaan tullut. Kun sitten keksin aikuisten tanssit oli ongelma ohi.

Kun tansseissa pyöri levotta n. 3 tuntia, sammui uneen kuin saunalamppu.

Jossain myöhäisemmässä vaiheessa kokeilin unilääkkeitäkin, mutta huonoiksi ne kaikki ovat osoittautuneet.

Nyt valvon paljon, mutta nukun väsyttyäni. Torkahdan päivälläkin ihan hyvään uneen. Olen oivaltavinani, että riittävä uni on itselläni n. 6 tuntia/vrk. Kun menen nukkumaan n. klo. 22-24 niin herään sopivasti aamutelevision katseluun.

Nukkuminen on itselläni nyt "pelkkä järjestelykysymys" ja olen ratkaisuuni tyytyväinen.

Pohdiskelua asiasta toivon.

5

527

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • J.K. Jos nukun päivällä, se luonnollisesti pienentää yöunen tarvetta. Usein silloin kirjoitan ja te haukutte.

• Oli minullakin vaihe ennen joulua, jolloin ajatusmaailma vaati jonkin verran miettimistä. Kauan se ei onneksi vaivannut, mutta olihan pantava asiat tärkeysjärjestykseen.

Nyt on vointi jo tosi hyvä siihen verrattuna, mutta saatan silti herätä 3-4 aikaan. Varon alkamasta mitään mielenkiintoista, vaan pujahdan sänkyyn uudelleen nukkuakseni vielä 7-8 asti.

Saatan kyllä nukahtaa tv tuolin mukavuuteen, telkkarin edessä, mutta en pitkiä torkkuja siinä vetele.
      Peittooni kietoudun 23.00-24.00 ja usein ajattelen hetken rakkaitani hyvillä mielin.

• unikeko__

Voin vaipua uneen, miltei milloin vaan. Öitä.

• mitä.tekisin

Minun uniani häiritsee se, että pitää käydä vessassa ainakin kaksikertaa yössä. Mitään elimellistä vikaa ei ole sen aiheuttajana, mutta näin se vaan menee. Joskus olen kokeillut juomisen välttämistä iltakuuden jälkeen, mutta silloin herään janon tunteeseen.

• kaikkeentottuujuu

Minullakin on yöllä pari vessareissua ja samalla myös juon vettä.
      Se on ollut jo vuosia sama lukujärjestys kyllässä tai kotona aina sama toistuu.
      Minulla on kyllä sairaus joka janottaa ja suu kuivuu, olen niin tottunut niihin heräämisiin, että joskus herään oikeasti vasta keittiön hanan avaamiseen ;-)).
      Muutaman kerran olen ottanut yöpöydälle vesilasin, mutta keittiössä käyn silti ja vesi on koskematon yöpöydällä, ja huoneen lämmintä vettä en mielelläni juo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      115
      916
    3. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      281
      682
    5. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      566
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      40
      532
    10. Mitä toivot

Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe