Jatkuva haisemisen pelko

haisunäätäkö

Miten pääsisin eroon tästä pelosta? Tämä alkoi joskus kun mua kiusattiin että haisisin pahalle. Pesenkin itseäni liikaa tämän vuoksi. Pelkään ihan pakkomielteisesti että haisisin, melkein jokaisen mahdollisen ihmisen eleen tulkitsen viittavan siihen, että haisisin. Läheiset vakuuttaa että en ikinä haise tai ole haissut miltään, mutta en silti pääse tästä eroon. Tämä on todella rasittavaa. Muita joilla sama pelko?

13

373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joukkokuvaan

      Perushygienia riittää ja deudorantti. Vähän ehkä hajuvettä. Ei myöskään liikaa hajusteita. Sit vaan luotat itseesi.

      • Anonyymi

        Hajuvedet ovat tarpeettomia ja voivat muuttaa ehkä pahemmaksi ongelmaa
        Kunnon pesu riittää ihmiselle.
        Haisemis pelko on usein vaan ihmisen oma ongelma , johon voi hakea apua hoitoalalta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hajuvedet ovat tarpeettomia ja voivat muuttaa ehkä pahemmaksi ongelmaa
        Kunnon pesu riittää ihmiselle.
        Haisemis pelko on usein vaan ihmisen oma ongelma , johon voi hakea apua hoitoalalta

        Suomalainen haisee mieluummin paikalle kuin hankkeelle.Ihan perusasia on 2 kertaa suihkussa päivässä,puhtaat vaatteet ja suihkaus raikasta päättymiä,niin tehdään kaupungissa ja ihmisten ilmoilla


    • Voihan olla, että sait jonkinlaisen trauman aiemmista kiusaajien kommenteista herkässä iässä - tai sitten taustalla on jotain syvempää tunnetason ongelmaa ja koet sen vaan tämän hajupelon kautta. Näitä voit selvittää itsetutkiskelun ja meditaatioharjoitteiden kautta, tai voit puhua erilaisia terapeuteille. Terveyskeskuksen mielenterveyshoitajatkin kuuntelevat, jos haluat vain avautua, mikä voisi auttaa.

    • Kirsituusula

      Sairastuin paksusuolen tulehdukseen, koska minusta levitettiin entisellä työpaikalla ja lähimmässä ystäväporukassani, entisessä, koska sydän särkyi tästä, juorua, että haisen mädälle, minut pitäisi viedä suihkuun, olen epähygieeninen. Stressistä ja liiasta pesusta sairastuin vakavaan suolistosairauteen, tehtiin tähystys ja söin kammottavia lääkkeitä kauan. Kaikki tämä likaiseksi haukkumisen kaveri-ja työpiirissä takia, muuten en olisi sairastunut. Krooniset suolistosairaudet johtuvat ylihygieenisyydestä, siinä tietoa teille, kiusaajat. Kellään ei ole oikeutta puuttua toisen terveysasioihin.

      • Sairaselämä

        Hei Kirsi!

        Kurjaa, että olet joutunut kärsimään pahantahtoisten ja ilkeiden ihmisten kiusaamista ikävien sairauksiesi ohella.

        Itselläni on suolistosairaus, jonka yksi ikävimmistä oireista on hajut. Vaikka miten olen peseytynyt ja huolehtinut hygieniastani, olen siltikin usein haissut pahalle.

        Olen hyvinkin tietoinen siitä, että minusta on puhuttu pahaa, minua on pilkattu ja ivattu sekä minulle on naureskeltu haisemisestani selkäni takana. Kuvioon on kuulunut, että yleensä ihmiset ovat kyllä edessäpäin olleet "ystävällisiä".

        Olen hakenut asiaan apua vuosia, vuosia, kokeillut kymmeniä eri lääkkeitä, käynyt terapiassa, kokeillut erilaisia ruokavalioita, kärsinyt masennuksesta ja ahdistuksesta kun mikään ei ole auttanut tilannetta.

        Nykyään käytössä tosi tiukka ruokavalio, ehkä vähän auttanut. Mutta..usko ihmisiin mennyt. Minun on hyvin vaikea päästää ketään lähelleni tai luottaa kehenkään.

        Voimia Kirsi, Sinulle ja Kaikille Kohtalotovereille!


      • Anonyymi

        Näinhän se usein menee, että joku tapaus laukaisee sairauden ,mutta samalla ei voi ketään syyttää miksi itse on sairastunut, sillä syitä riittää.
        On vaan osattava valita tuttavapiirissä niin ettei näitä falskeja ihmisiä ole lähettyvillä. Oikeat ystävät eivät jauha selän takana kenestäkään vaan sanovat sanottavansa sinulle jos jotain on pielessä.
        Joten kun vaan opettelee siihen ettei välitä näiden ilkeiden ihmisten puheista mitään, sillä he eivät ole edes ajatuksen arvoisia elämässä.
        Meillä on kaikilla oma minaistuoksu ja kun pidetään itsemme puhtaana niin ei pitäisi olla mitään hajuja..
        Usein saattaa omassa nenässä olla se tunto että muka haisee, silloin pitää ottaa yhteyttä lääkäriin ja tutkituttaa miksi tuntee hajua kaikesta pesemisestä huolimatta .
        Itselläni oli kauan sitten kauan sitten tuntui että kotona haisi pahalta ja siivosin kun pökerö koko ajan. Kunnes ystävätär vakuutti ettei meillä haise muuta kun puhdistusaineet


      • Anonyymi
        Sairaselämä kirjoitti:

        Hei Kirsi!

        Kurjaa, että olet joutunut kärsimään pahantahtoisten ja ilkeiden ihmisten kiusaamista ikävien sairauksiesi ohella.

        Itselläni on suolistosairaus, jonka yksi ikävimmistä oireista on hajut. Vaikka miten olen peseytynyt ja huolehtinut hygieniastani, olen siltikin usein haissut pahalle.

        Olen hyvinkin tietoinen siitä, että minusta on puhuttu pahaa, minua on pilkattu ja ivattu sekä minulle on naureskeltu haisemisestani selkäni takana. Kuvioon on kuulunut, että yleensä ihmiset ovat kyllä edessäpäin olleet "ystävällisiä".

        Olen hakenut asiaan apua vuosia, vuosia, kokeillut kymmeniä eri lääkkeitä, käynyt terapiassa, kokeillut erilaisia ruokavalioita, kärsinyt masennuksesta ja ahdistuksesta kun mikään ei ole auttanut tilannetta.

        Nykyään käytössä tosi tiukka ruokavalio, ehkä vähän auttanut. Mutta..usko ihmisiin mennyt. Minun on hyvin vaikea päästää ketään lähelleni tai luottaa kehenkään.

        Voimia Kirsi, Sinulle ja Kaikille Kohtalotovereille!

        Millainen se suolistosairaus on , ja miten se esiintyy ihmisellä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millainen se suolistosairaus on , ja miten se esiintyy ihmisellä ?

        Olen ikämies. Viimeinen villitykseni oli lähteä polkupyörällä kastelemaan helteellä vuosia aikaisemmin kuolleen vaimoni kukkia hautausmaalle.
        Menomatka vielä sujui, mutta tullessa jo aikaisemmin esiintynyt huimausilmiö jotenkin aktivoitui pahaksi.

        Ihmiset auttoivat tielle ja matkaan. Ehkä 10 minuutin päästä olin taas tiepuolessa loukkaantuneena.

        Nyt en päässyt enää jatkamaan kotimatkaa vaan lanssi vei munt sairaalaan.
        Röngtenkuvaus osoitti ensin osumaa saaneen jalkaterän murtuneen.

        Kymmenen viikon jälkeen kipsi poistettiin. Huimaustilanteeseen ei ole löydetty toimivaa hoitoa
        Tarvitten kaksi keppiä liikkumiseen sekä sisällä, että ulkona.
        Nukkuessa riittää sentään tukeva hihna pitämään munt petissä.


    • Yxsineuvo

      Alkuperäiselle:Usko heitä jotka sanovat ettet haise. Sillä sinä et silloin haise.Se on vain korvien välissä.Älä anna sen voittaa totuutta.

    • Anonyymi

      Keskustelun aloittaja tässä. En ole vieläkään päässyt yli pelostani. Ehkä tämä kammoni tosiaan johtuu syvemmistä ongelmista kuin johonkin hajuihin liittyvästä. Mutta kuitenkin, melkein kaikki vieraat ihmiset edelleen niiskuttavat tai yskähtävät ympärilläni. Kukaan ei ole kommentoinut mitään, mutta eivät vain ehkä kehtaa. Tutut ihmiset eivät ole koskaan huomauttaneet mistään hajusta. Paitsi pari kertaa sanottiin, että täällä haisee pahalle, mutta jäi epäselväksi tuliko haju minusta tai viitattiinko sillä minuun. En vain tajua mille haisisin niin voimakkaasti, että muutkin sen huomaa. En minäkään haista muissa yleensä mitään, niin miten muilla voi olla niin vihikoiran nenä, että haistavat minut. Minulla on mielensairauksia kyllä, että tästä on tullut siksikin mulle aivan liian suuri päähänpinttymä itse asian mitättömyyteen nähden. En minäkään pidä niin vakavana jos joku joskus haiskahtaa, niin miksi suurentelen omalla kohdallani tätä asiaa. Olen aivan sairas päästäni.

      • Anonyymi

        Yritä laittaa asia oikeaan mittasuhteeseen eläkä niin piittaa mitä vieraat henkilöt saattaisivat ajatella. Tärkeämpää on läheistesi mielipide eivätkä he ole asian takia huomautelleet. Sinulle on jäänyt päähänpinttymä asian takia. Kuinkahan pakkomielteestä voisi päästä eroon? Ota selvää pakkoajatuksista koska sellaisesta vaikuttaa olevan kyse.
        Nyt korona-aikana on sitä paitsi fiksua pitää hajurako muihin ja energia-asioiden vuoksi viisasta olla lutraamatta liikaa suihkussa tai pyykkäämällä. En kuitenkaan kannusta epähygieenisyyteen mutta vähemmälläkin pärjää kuin mitä aiemmin useat ovat tottuneet toimimaan.


    • Anonyymi

      Keron oman tarinani. Olen vanhempi nainen. Mutta ikä tuo vahvuutta. Olin 1 kerho toimminnan yhteisellä päivillä.Joka oli toisen kerhon kanssa yhdistetty Kalliossa Helsinki.Tosi kiva tapahtuma käsiteli hyvin vointia. Kohteliaasti menin tervehtii siellä jo olevaa vanhempaa naista 69v joka ylipainoinen. Mainitsen paino koska liittyy tapahtumaan.Samasta kerhosta missä itse kävin.Koska sinä penkki vapaa jäin istumaan.Ohitsemme meni kaunis hyväkropainen nainen ja luulin on 55v.ei muten ollut,vanhempi paljon mutta kaunis ja tuoksui hyvältä,ihana hajuveden tuoksu kulki ohi.Tämä saman kerhon missä käyn lihava nainen minulle: Hyi Haiset kovaa.Ei tienyt siis eroa tuoksut ,käytti sanaa haiset. Omasta mielestäni en.Vaihdoin paikaa ja kun kysytin päivän alusta yksilönä.Otin asian esille pahoitti mieleni nimi sanoi haisien ,omasta mielestän ei millekään ,jokainen voi tulla haistaa, Hiljaisus ja ei rhmän vetäjätkään koulutetut ihmiset osaneet puhua asiani mitään.Hiljaisuuden katkaisin .Kun sain asian sanottua,voin paremmin .Lihavalla naisella oli röyhkeyttä tulla sanomaan tilaisuuden loputtua: Onko nyt hyvä mieli minule? Ihminen jolta puuttu käytöstapojen puute ja toisen ihmisen kunioitus.Päätin en koskaan noteraa hän.en puhu mitään.2 kerta katu tullut vastaan.1. kerta näkyhän tutuja. toinen kerta mumisi kovaa jotain kumma jne.Kävelin vain ohi Kontulan Helsinki 94.Ostarin sivu ohi.Hän jatkaa samaa on jo kulunut varmaan kohta 1 vuosi.Mutta muiden ihmisten kautta,kohdistuen minun asioita. En välitä.En kulle.En jää kunteleeKyse ei edes nuoremasta naisesta. Vaan vanha .Jolla luisi on jo käytös tavat ja toisten ihmisten kunnioitus.Mutta paskapuhetahan maailmaan mahtuu .

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2870
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2430
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2210
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2022
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe