Vanhimpien asialla eläkeiän kynnyksellä olevat

VanhusRyhmittymä

Eläkeikäiset ja eläkeiän kynnyksellä olevat!

Olettako kokeneet saavanne Vanhimmat-huoneessa vertaistukea? Olisi varmasti aika laatia adressi ja vaatimalla vaatia että Suomi24-sätin huonejakoa aletaan kunnioittamaan. Että jos ei vanhus saa rauhassa sätätä edes huoneessa joka on hänelle vasiten tarkoitettu niin ollaan joku raja ylitetty mitä ei Kekkosen ja Koiviston ajalla olisi ylitetty. Samassa adressissa olisi syytä vaatia että Suomi24-sätin vastuullinen ylläpito-operaattori varustaa toisetkin IKÄRYHMÄ-huoneet samanlaisilla ikämerkinnöillä kun on varustanut Nuoret-huoneen.

Tämä on samalla vakavahenkinen vetoomus teille vielä työelämässä oleville, henkisesti ja ruumillisesti kykenevimmille. Antakaatte meitin eläkeläisten ja pitkän päivätyön tehneiden olla rauhassa meitin omassa sättihuoneessa!

Lukekaa alta IKÄRYHMÄ-huoneiden nimet ja päätelkää minne menette ja tehkää se oikeamielisesti elekääkä ainakaan tulko vaan kiusallanne kiusaamaan ja pahaamieltä aiheuttamaan meissä iäkkäämmissä. Olemme isänmaan asialla aikanamme olleet emmekä muuta pyydä kuin että saamme omassa huoneessa omia asioitamme puhua.

Meitä on monta jotka on samaa mieltä ja sen tulette näkemään kun adressia allekirjoitetaan ja viimeinkin meitillen annetaan oikeutta mitä meille kuuluukin jo ikämme puolesta meittiä täytyisi kunnoituksella kohdella eikä niinkuin puhutaan tenoista ja tekohampaista vain.

Terveisin Ryhmä Vanhimpia (eikä mikään pieni ryhmä)




Nuoret
Tervetuloa kaikki alle 22-vuotiaat nuoret <- tämä on selvä tapaus

Aikuiset
Aikuisten oma keskustelupaikka <- tämä on epäselvä mutta jos tarkoittaa nuorien ja keski-ikäisten välissä niin 22- 37 olisi sopiva ikähaarukka

Keski-ikäiset
Keski-ikäisten oma keskustelupaikka <- tämä on selvää että keski-ikää on 38-61 ikävuoden välissä.


Vanhimmat
Vanhimmat ja viisaimmat kokoontuvat täällä <- tämän huoneen herranjumalasoikoon antakaa meitin pitää jotka olemme eläkkeellä tai aivan sen kynnyksellä!

29

451

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dillenbourg

      Muutoin kyllä olisi viisasta, sanan varsinaisessa merkityksessä, pitäytyä omissa ikäryhmissään, mutta toisaalta Haukion ja Niinistön esimerkki kansan johtajina sekoittaa pakkaa.

      Vanhimmat-huoneen määrittelyistä tulisi poistaa sana "viisaimmat", sillä se vetää sekopäitä kuin magneetti kaikista ikäryhmistä!

      Affiniteetin perimmäisiä syitä voi vain arvailla. Ehkä jotkut luulevat tulevansa älykköjen, eli viisauden rakastajien, eli filosofien, seuraan. Näinhän ei ole, koska näyttäisi siltä, että viisaus on lähinnä tahtotila, jota ei chatissä saavuteta koskaan.

      Ehkä myös onnen onkijat ja muut kalastelijat ovat liikkeellä. Oletan, että eräs syy siihen, miksi vanhuksille lähes alastonta persettä vilauttelevat nuoret naiset pesii vanhimmat-huoneessa on rahan himo. Rahan himo osataan pukea rakkauden viittaan, aivan kuten ensimmäinen portto, Eevakin teki.

      • näinnäppylät

        Ikä ei määrittele keskustelutaitoa , ainostaan sen että kun ollaan eletty eri-ikä kaudella elämänkatsomus on vaan erinlaista. Olkoon nuori taikka vanha voi kunnioittaa toisen mielipiteitä eikä olla heti löymässä lyttyyn sitä.
        Tämä puuttuu osalta chathuoneen käyttäjistä. Itse olen jutellut nuorten kanssa ja usein se nuori on ollut fiksumpi juttelija kuin vanhempi . Jutellaanhan me livessäkin kaikkien kanssa. Jos ei viihdy chatissa sieltä on helppo poistua ..sen tein itse viime vuonna. Rakentavia ja hyviä keskusteluja chattiin!


      • onkoväliä
        näinnäppylät kirjoitti:

        Ikä ei määrittele keskustelutaitoa , ainostaan sen että kun ollaan eletty eri-ikä kaudella elämänkatsomus on vaan erinlaista. Olkoon nuori taikka vanha voi kunnioittaa toisen mielipiteitä eikä olla heti löymässä lyttyyn sitä.
        Tämä puuttuu osalta chathuoneen käyttäjistä. Itse olen jutellut nuorten kanssa ja usein se nuori on ollut fiksumpi juttelija kuin vanhempi . Jutellaanhan me livessäkin kaikkien kanssa. Jos ei viihdy chatissa sieltä on helppo poistua ..sen tein itse viime vuonna. Rakentavia ja hyviä keskusteluja chattiin!

        Asiallinen ja rauhallinen kannan otto. Tälläisiä enemmän. Ne parhaat vaan jo poistuneet tai poistuvat joka vie ilmapiirin vaan huononpaan. Ketkä oli ne jotka ajoi tätä muutosta mutta tyytyväisyyttä ei ole, tämä saatiin ja taas valitetaan. Ihmisiä käy enään niin vähän ettei monta huonetta edes tarvittaisi.


    • hophopi

      Vaihtoehtoja on mihin mennä Rantasauna ja Veranta ,siellä on vanhempia ihmisiä ja mukavaa leppoisaa juttelua ,sinne vaan joka kitisee ikäryhmistä .

    • eisyrjintää

      Nyt olisi aika miettiä miksi tätä huonetta halutaan muuttaa vain huoneeksi missä (gubbet) saisivat chattailla , miksi eriarvoistaa chattaajat ja syrjiä heitä iän perusteella ? Tämä on varmaan jonkun katkeroituneen vanhuksen purkaus (aloittaja) ? Perustaisi itse eläkeläiset huoneen tai raamattupiirin , tämä tosi tyhmä aloitus osoittaa hirveätä ikärasismia jos ei pidä nuorista voi hyvin käyttää ruksia ja torjua heidät , muistakaa yhdenvertaisuuslaki , et voi estää ihmisiä iän tai ihonvärin ym. perusteella osallistumaan keskusteluun .............Aivan tajuton aloitus .

    • ikäväärasismia

      Ovatko vanhimmat pahempia ikärasisteja kuin nuoret ? Siltä näyttäisi , eikö vain ,ainakin kirjoitusten perusteella .

    • kremppa

      Huomaatte varmaan kellonajan milloin tämä aloitus on kirjoitettu , aamuyön turhautuneilla tunneilla , sillä on suuri merkitys . Yksinäisyys on raaka rasite .

    • EntisenVIPINystävä

      Minäkin tunnen erään joka vielä viime vuonna oli sätissä mutta ymmärsi lopettaa.
      On nyt paljon onnellisempi ja verenpaine on parempi , sanoi lääkärikin.
      Lopettakaa tekin jos suinkin kykenette! Tuoksutelkaa kevättä.

      • nauttikaa

        Minä olen myös lopettanut chatin , vaikka se ei minun elämääni rajoittanut mitenkään , harrastin ja ja tein kaikkea muuta paljon... En elänyt virtuaalimaailmaa.
        Kesään kohden iloisin mielin ..


      • hauskanpitoa666

        Voi "kiisus" sentään teidän kanssanne , otitteko asian noin vakavasti ? Tarkoitus on vain keskustella rennosti ei elää siellä ,ei kuulosta kyllä terveeltä touhulta . Rentoa jutustelua ajankuluksi jos sitä ei pysty tekemään niin silloin on syytä ottaa kutimet esiin ja jatkaa siitä . Tosikot pilaavat kaiken .


      • kiusantekijät
        hauskanpitoa666 kirjoitti:

        Voi "kiisus" sentään teidän kanssanne , otitteko asian noin vakavasti ? Tarkoitus on vain keskustella rennosti ei elää siellä ,ei kuulosta kyllä terveeltä touhulta . Rentoa jutustelua ajankuluksi jos sitä ei pysty tekemään niin silloin on syytä ottaa kutimet esiin ja jatkaa siitä . Tosikot pilaavat kaiken .

        Just joo hauskanpitoa toisten ihmisten kustannuksella, hyvä sinä varmaan yksikään sana ole totta. Ainostaan mitään sanomatonta "läpänheittoa jatka vaan samaan malliin


      • hauskanpitoa666
        kiusantekijät kirjoitti:

        Just joo hauskanpitoa toisten ihmisten kustannuksella, hyvä sinä varmaan yksikään sana ole totta. Ainostaan mitään sanomatonta "läpänheittoa jatka vaan samaan malliin

        Voi voi , se tuo ymmärrys ei tässäkään kohdassa antanut tilaa sinun aivoissa .


      • jaksavaan
        hauskanpitoa666 kirjoitti:

        Voi "kiisus" sentään teidän kanssanne , otitteko asian noin vakavasti ? Tarkoitus on vain keskustella rennosti ei elää siellä ,ei kuulosta kyllä terveeltä touhulta . Rentoa jutustelua ajankuluksi jos sitä ei pysty tekemään niin silloin on syytä ottaa kutimet esiin ja jatkaa siitä . Tosikot pilaavat kaiken .

        Tiedoksi vaan ,en käy edes chätissä ,luin vaan noita sinun kirjoituksia ., Onhan se hyvä kun yks "tervejärkinen" on siellä , hahaaa


      • hauskanpitoa666
        jaksavaan kirjoitti:

        Tiedoksi vaan ,en käy edes chätissä ,luin vaan noita sinun kirjoituksia ., Onhan se hyvä kun yks "tervejärkinen" on siellä , hahaaa

        Tuollainen kommentointi sinulta vaatii varmaan hirveitä ponnisteluja , miten olis jos vaikka ottaist vain rauhallisesti , näin saisit rauhan ja hyvän olon tuohon kielteiseen asenteeseen . En hauku ketään enkä muutenkaan koskaan sättäillessä irvaile kenelleen.


      • sesiitä
        hauskanpitoa666 kirjoitti:

        Tuollainen kommentointi sinulta vaatii varmaan hirveitä ponnisteluja , miten olis jos vaikka ottaist vain rauhallisesti , näin saisit rauhan ja hyvän olon tuohon kielteiseen asenteeseen . En hauku ketään enkä muutenkaan koskaan sättäillessä irvaile kenelleen.

        Kiitos vaan piikkeistäsi, ne ei vaan tunnu missään ,olen tuollaisen kaiken yläpuolella. Pidä vaan hauskaa lopun elämääsi


      • kakutuspeikko
        sesiitä kirjoitti:

        Kiitos vaan piikkeistäsi, ne ei vaan tunnu missään ,olen tuollaisen kaiken yläpuolella. Pidä vaan hauskaa lopun elämääsi

        Hauskaa loppuelämää vanhus ja koita saada se kiristyspanta pois pääsi ympäriltä .


      • tämäpäättyy
        kakutuspeikko kirjoitti:

        Hauskaa loppuelämää vanhus ja koita saada se kiristyspanta pois pääsi ympäriltä .

        Et tiedä ikääni joten älä sano minua vanhukseksi, luulosi ei ole oikeaa tietoa, noin juuri tekee chattiläinen , mistä tiedät vaikka olen nuorempi sinua nuorempi:)


      • korismaster

        Siitä ettei äidinkielen taito ole häävi , teet niitä virheitä mitä ei 70-90 luvulla syntyneet tee.


      • sekinsiitä
        sesiitä kirjoitti:

        Kiitos vaan piikkeistäsi, ne ei vaan tunnu missään ,olen tuollaisen kaiken yläpuolella. Pidä vaan hauskaa lopun elämääsi

        Et sinä ole yläpuolella, vaan voit huonosti. Monet muutkin voivat huonosti. Joku särkyy. Usein se joka näytti vahvimmalta.


      • elon
        korismaster kirjoitti:

        Siitä ettei äidinkielen taito ole häävi , teet niitä virheitä mitä ei 70-90 luvulla syntyneet tee.

        täällä aivan sama miten kirjoittaa ,ei ole äidinkielen oppitunti, en kumminkaan hauku ketään oma murteensa on joka paikassa


    • onnellinenelämää

      On ihmisiä jotka pitää itseään täydellisinä !!!!!!

      • kaatuukoniskaan

        Meilläpäin sanotaankin vähän onnellisia häiriintyneiksi .


      • MaailmanUpein

        Cheek kiittää ja kumartaa!


    • yövieraasi

      Olen kai vanhus mutta en halua mihinkään rutinasättiin. Eri ikäisyys on virkistävä asia kun ihmiset osaa vaan suhtautua toisiinsa. Huono käytös on vain harvoilla.

    • RikasKioskimies

      Minä olen vanhus. Haista nyt jo vittu noiden kuvies kanssa

    • friikitjaluuserit

      fiksut poistu, friikit ja luuserit jäivät jäljelle

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1867
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1563
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1266
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1214
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1212
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1140
    Aihe