Erillistaloja, hinnat lähtien 429 000 €, kun asuinpinta-ala on 110.5 m2. Honkatalojen mallistoa. Tontti on tietysti vielä vuoratontti. Asukkaat tietysti vielä vastaavat rakennuttamiseen liittyvistä riskeistä samalla kun joku muu kerää rahat. Jotain rajaa pitäisi Suomessa olla rakentamisen hinnalla. Tosin se ostaa kuka haluaa maksaa, mutta se siitä edullisesta ryhmärakentamisesta. Onneksi Tampereella on muitakin alueita kuin Vuores.
Vastaukset 5
- ihananHalpaaaa
Jees. Kauppahan se on joka kannattaa, eihän tuossa ole katetta kuin n. 100 prosenttia.
Tuonkokoisen talon avaimet käteen -hinta liikkuu valmistajasta riippuen 150 tonnin yläpuolella, ja siihen maanrakennustyöt yms. niin 200 tuhannen pintaan pitäisi olla hyyskä pystyssä.
Tuollaista röyhkeää riistohintaa lainoitettaessa luulisi pankinkin jo kiinnostuvan siitä, että kohde on vuokratontilla, mutta hintapyyntö sama kuin omatonttisissa.
Toisekseen Vuoreksesta löytynee maitokauppa, mutta muutenhan se on alueena kaupungin laitamilla oleva uusi ja kehittymätön kaupunginosa.
Halpa raha eli edullinen korkotaso nostaa uudiskohteiden hinnat kuplaan.
No ostakoon kuka hullu haluaa, onhan siinä kivaa jännitystä kun odottelee seuraavia yt-neuvotteluja 400 tonnin laina perstaskussa - Carpe Diem. - Juupasvaan
Kyseessä taloyhtiö, jonka rakentamisesta vastaavat tulevat asukkaat itse kaikki riskit kantaen. Noiden erillistalojen hinta hipoo kuitenkin pilviä ja talojen myyntihinta on kiinteä, vaikka kyseessä ryhmärakentamiskohde. Eli tulevat asukkaat eivät edes pääse hyötymään ryhmärakentamisesta kilpailuttamalla eri urakoita ja hankintoja. Mikähän osa tuossa kokonaisuudessa on sitä ryhmärakentamisen hengen mukaista toimintaa? Ei huono bisnesidea siltä joka kerää rahat. Harmi vaan, että Tampereen kaupunki on tontin vuokrannut tuollaiseen rahastukseen. Mikähän taho tuon tontin on alunperin Tampereen kaupungilta saanut rakentamista varten? Nythän tuota "ryhmärakentamista" vetää joku konsulttitoimisto.
- ihananHalpaaaa
Jos tuolla hinnalla menevät kaupaksi niin silloin viimeistään tiedetään elettävän viimeisiä hetkiä ennen kuplan poksahdusta.
Vrt. tuulipuvut kadulla jonottamassa kupla-tekno-osakkeita.
Ja seuraavaksi varmaankin alamme saamaan taksikuskeilta asuntosijoitusvinkkejä.
- ihananHalpaaaa
Onpa oikein "Cube"- eli laatikkorakentamista, niin on pelkistetty skandinaavinen muotokieli, että ihan silmä lepää (silmä johon ei aurinko paista).
Ei luojan kiitos sentään ole tasakattoja vaan edes loiva pulpetti, mutta räystäitä ei ole ollenkaan ja ulkoseinät ovat puuverhoillut eli tiedossa on mm. "edullisia" maalausurakoita alle 10 vuoden välein, etelä-/länsiseinille tod.näk. useamminkin.
Mutta hintaahan voidaan laittaa kun on sentään "master bedroomit" ja kaikki, ooh.
Ja totta tosiaan, tontti on vuokrattu ja rakentamisen riskitkin jätetään ostajille!
Vain ryssäläinen oligarkki olisi niin hullu, että maksaisi tuollaisista kopeista puoli miljoonaa vieläpä ilman omaa tonttia - käytännössä melkein keskellä perämetsää.
Aivan Totaalisen Täyttä Hulluutta koko hanke. Ostakaa ihmiset, ostakaa, rajoitettu erä. - Anonyymi
Nosto. Millaisia kokemuksia tuosta on? Pitikö budjetti?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa541283Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää88998- 164917
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.105854Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä30843Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒201762Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as25748Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks44728Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93707- 26670
Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu123664VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa43606- 61602
Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12575Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.145569- 85538
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78530- 39495
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo185490sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75487