Kuolleen vaimon vierailu unessa askarruttaa

Olen.Arvo.jäin.tänne

Pari viikkoa sitten jouduin pieneen kolariin. Siitä selvisin ilman luiden rikkoutumia, mutta kolhuja tuli eri puolelle kehoa.
Tuli mieleen että olisipa vaimo vielä kotona auttelemassa. Vokko kolarista näin hyvin eläväntuntuisen unen.

Olin oudossa paikassa jotain tehtävää suorittamassa. Paikka oli hämärä. Ylhäältä vasemmalta tuli valoa kesäiseltä pihamaata sinne alas.
Jotain työn ääniä toimista lähti. Katsahdin ylöspäin. Näin edesmenneen vaimoni katselevan hyvin tarkkaavaisena alas.
Hän näytti aprikoivan sinne työtilaani, kuuluiko sieltä jotain ääniä. Kun näin hänet. kilkutin avaimella metallia.
Silloin hän näki minut nokisena haalareissani alhaalla. Ai tuolla, hänen ilmeensä kirkastui.
Uni päättyi. Minulle tuli hyvä mieli. Näen hänet mielessäni kesämekossaan ja hyvillä mielellä usein vieläkin, siinä unikehyksessä.

Vaimo kärsi hyvin paljon ennen kuolemaansa. Ensi kertaa uni kertoi että hän on nyt saanut pysyvän rauhantilan.

3

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olipa kaunis ja rauhaa tuova uni.
      Toisinaan näen itsekin unia kuolleista läheisistäni ja unissa on niin hyvä kohdata taas, unen maailmassa ei mikään kuole lopullisesti
      .
      Joskus on myös tunne, että läheisemme ilmestyvät uniimme silloin kun heitä kaipaamme. Usein unen viesti on se, että kaikki on hyvin. Nämä unet tuovat lohdutusta; elämä jatkaa kulkuaan rajan toisella puolella, niin kaukana mutta myös aivan lähellä..

      • Olen.Arvo.jäin.tänne

        Uneesi 27
        Kiitos hienosta tulkinnastasi. Unesta todellakin välittyy syvä rauhallisuuden tunne. Ikäänkuin poisnukkuneet seuraisivat elämäämme, tai sitä toivoo vaan niin.


    • ikoninurkkaus

      Olen samaa mieltä, ihana nähdä heitä unessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      192
      4622
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      122
      2883
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      137
      2294
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      332
      2290
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1962
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1536
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      114
      1451
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      32
      1370
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1200
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe