Virpojat liian aikaisin

Väsynyt_yötyöläinen

Minulla ei ole mitään virpovia lapsia vastaan, päin vastoin, loistava juttu. Mutta kun virpojat tulevat soittamaan ovikelloa siinä kymmenen aikaan niin kyllä alkaa risoa kun viikonloppuna olisi kiva saada nukuttua edes se kahdeksan tuntia, mutta ei vain kykene, kun näin kerrostalossa asuvana virpojia alkaa tulemaan kymmeneltä aamulla ja he soittavat joka ikistä ovikelloa, eli minun tapauksessani kahdeksaatoista. Siinä meni yötyöläisen yöunet, kiitos vain. Eivätkö vanhemmat ymmärrä, että vaikka he itse heräisivätkin kukonlaulun aikaan myös viikonloppuisin, ei kaikkia silti tarvitse herättää lähettämällä virpovia lapsiaan ulos. Ja ennen kuin joku tulee tähän mitään tokaisemaan korvatulpista tai vastaavasta, niin sanotaanko, että kokeiltu on eivätkä toimi. Ja talo on vanha, rappukäytävässä kaikuu joten kaikki kuuluu läpi. Mutta vanhemmille, eivät ne suklaamunat muutu huonommaksi kahdessa tunnissa, ihan samanlaisina pysyvät, joten lapset voi lähettää vaikka edes tuntia myöhemmin.

4

196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikösitääsaapoispäältä

Mihinkä enään tarvitsee ovikelloa. Minä en avaa ellei ole etukäteen sovittu että joku on tulossa. Kaikilla on kännykät niin käyttää sitä. Siellä soitelkoon äänetöntä kelloa kaikki kaupustelijat yms. asiattomat ja saan nukkua rauhassa milloin lystään.

• Virpojaiset

Äänetön ovikello voi olla jollekkin hyvä ratkaisu. Mutta ei tuokaan paha ehdotus ole, että lapsien virpomisaikoihin hieman puututaan. Koska kyse on todellakin sunnuntaiaamusta. Jolloin monilla on mahdollisuus nukkua pidempään ja viettää
      rauhallista aamua. Mukavampihan virpojia on ottaa vastaan, jos on kunnolla herätty ja aamiaiset keskeytymättä nautittu. Joten malttia nyt sinne perheen pienille virpojille jatkossa. Puoleenpäivään ainakin kannattaisi odotella.

Hyvä ja ehkä turvallisempikin idea olisi. Järjestää palmusunnuntaina hauskoja virpomistapahtumia. Siellä lapset saisi virpoa vapaasti kaikkia vapaaehtoisesti virvottavaksi tulleita. Tälläisen tapahtuman voisi aloittaa jo varhain aamusta, häiritsemättä ketään. Tälläiseen tapahtumaan voisi järjestää lapsille myös kaikkea muutakin hauskaa toimintaa. Tuo ovelta oville kiertäminen tuottaa joillekkin lapsille myös pettymyksiä ja pahan mielen. Kun ovet ei aina aukene ja
      jos aukenee, avaajat saattavat olla jopa kiukkuisia ja äreitä.

• Tanssityttö1505

Joo, olen itsekin sitä mieltä, että vasta iltapäivällä saisivat tulla. Monihan juhliikin lauantai-iltana, (tai valvoo muuten) joten moni myös nukkuu sunnuntaina pidempään (kuten itsekin). Meiläkin virpojat soittivat kelloa aamupäivällä, kun olimme vielä nukkumassa. Tuohon ovikelloon sitten heräsimme molemmat...Älkää tosiaan aamulla lähettäkö lapsianne virpomaan!
      https://tanssitytto.wordpress.com

• Tanssityttö-80

Joo, olen itsekin sitä mieltä, että vasta iltapäivällä saisivat tulla. Monihan juhliikin lauantai-iltana, (tai valvoo muuten) joten moni myös nukkuu sunnuntaina pidempään (kuten itsekin). Meiläkin virpojat soittivat kelloa aamupäivällä, kun olimme vielä nukkumassa. Tuohon ovikelloon sitten heräsimme molemmat...Älkää tosiaan aamulla lähettäkö lapsianne virpomaan!
      https://tanssitytto.wordpress.com

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      168
      6787
    2. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      53
      2146
    3. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      56
      2088
    4. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      352
      1200
    5. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      57
      1194
    6. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      54
      1192
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      14
      1081
    8. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      950
    9. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      938
    10. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      14
      937
    Aihe