Viides kerta toden sanoo?

Epätoivonen

Aloitin lääkishaun 2012 lopussa kun omalla alalla (humanistinen ala) ei millään ollut töitä. 2013 koe oli ihan kokeilumielessä, meni nollille. Luin syksyn ahkerasti ja 2014 kokeessa jäin 11 p Helsingin rajasta!! Päätin hakea sitten Kuopioon ja koska osasin jo niin hyvin asiat niin aloitin kertaamisen vasta keväällä. Koe tuli ja meni melko hyvin, jäin kuitenkin parin pisteen päähän koska koe oli turhan soveltava ja itse en osannut aineistoa lukea tarpeeksi. 2016 alussa jouduin sairauden takia lopettaa luvut, mutta ajattelin että kokeeseen pääsen. Sairaus palasi (skitsofrenia ja psykoosi) ja 2016 koe jäi välistä. Se olisi ollut minun kokeeni! Nyt on taas uusi koe edessä enkä tiedä uskallanko edes yrittää. Kuopiossa se olisi, oma Lääkärini sanoi että kannattaa keksiä jotain muita unelmia. En tiedä mitä tehdä, haluan lääkäriksi! Mutta ehkä kaikista ei ole siihen...

5

579

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Trb

Jatka ihmeessä yrittämistä lääkikseen, jos lääkäriksi haluat. Varmaan tärppää, jos hyvin valmistaudut, koska asenteesi on kohdillaan. Yksikään lääkäri tai kukaan muu ei voi sinun puolesta päättää, jos itse haluat jotain!! Todella ammattitaidoton lekuri ollut, huh. Tsemppiä lukemiseen ja pääsykokeisiin!

• daskjsnad

Ei kaikista ole siihen. Luovuta jo hyvä mies. Jos on jo 4 vuotta yrittämistä takana, niin ehkä se kertoo siitä, ettei ala ole oikea, kun ei edes opiskelemaan pääse sisälle. Tässä ajassa fiksumpi olisi jo kohta valmistumassa muualta.

• kolmaskertaj

Ei tule sinusta lääkäriä, usko pois! Älä tuhlaa enempää aikaa ja muita resursseja toimintaan, josta ei tule mitään sinun eväilläsi. Johan se on nähty. Keksi jotain ihan muuta.

• goforit

Laitat nyt kaikki paukut tämän kevään kokeeseen. Jos ei tärppää niin ainakin olet yrittänyt. Sillä muutenhan valmistautumisesi menisi hukkaan. Sllä oletan että olet jo kokoajan tähän mennessä lukenut sinne lääkikseen. Ehkä kannattaa miettiä myös jku varasuunnitelma.

• 4r533344

Täällä näkyy olevan vastauksia puolesta ja vastaan. Itse kehoittaisin kuuntelemaan kehoasi ja sydäntäsi. Kuitenkin terveys on se ykkönen. Tietysti hakeminen pelottaa, mutta mieti pystytkö todellakin hakuprosessiin ja toiseksi, pystytkö pysymään jotenkin järjissäsi. Lääkishaut ovat todella todella stressaavia. Kokemusta on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      364
      8213
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      159
      2572
    3. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      921
    4. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      60
      853
    5. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      823
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      25
      816
    7. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      64
      812
    8. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      12
      800
    9. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      46
      786
    10. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      68
      713
    Aihe