Viides kerta toden sanoo?

Epätoivonen

Aloitin lääkishaun 2012 lopussa kun omalla alalla (humanistinen ala) ei millään ollut töitä. 2013 koe oli ihan kokeilumielessä, meni nollille. Luin syksyn ahkerasti ja 2014 kokeessa jäin 11 p Helsingin rajasta!! Päätin hakea sitten Kuopioon ja koska osasin jo niin hyvin asiat niin aloitin kertaamisen vasta keväällä. Koe tuli ja meni melko hyvin, jäin kuitenkin parin pisteen päähän koska koe oli turhan soveltava ja itse en osannut aineistoa lukea tarpeeksi. 2016 alussa jouduin sairauden takia lopettaa luvut, mutta ajattelin että kokeeseen pääsen. Sairaus palasi (skitsofrenia ja psykoosi) ja 2016 koe jäi välistä. Se olisi ollut minun kokeeni! Nyt on taas uusi koe edessä enkä tiedä uskallanko edes yrittää. Kuopiossa se olisi, oma Lääkärini sanoi että kannattaa keksiä jotain muita unelmia. En tiedä mitä tehdä, haluan lääkäriksi! Mutta ehkä kaikista ei ole siihen...

5

562

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Trb

Jatka ihmeessä yrittämistä lääkikseen, jos lääkäriksi haluat. Varmaan tärppää, jos hyvin valmistaudut, koska asenteesi on kohdillaan. Yksikään lääkäri tai kukaan muu ei voi sinun puolesta päättää, jos itse haluat jotain!! Todella ammattitaidoton lekuri ollut, huh. Tsemppiä lukemiseen ja pääsykokeisiin!

• daskjsnad

Ei kaikista ole siihen. Luovuta jo hyvä mies. Jos on jo 4 vuotta yrittämistä takana, niin ehkä se kertoo siitä, ettei ala ole oikea, kun ei edes opiskelemaan pääse sisälle. Tässä ajassa fiksumpi olisi jo kohta valmistumassa muualta.

• kolmaskertaj

Ei tule sinusta lääkäriä, usko pois! Älä tuhlaa enempää aikaa ja muita resursseja toimintaan, josta ei tule mitään sinun eväilläsi. Johan se on nähty. Keksi jotain ihan muuta.

• goforit

Laitat nyt kaikki paukut tämän kevään kokeeseen. Jos ei tärppää niin ainakin olet yrittänyt. Sillä muutenhan valmistautumisesi menisi hukkaan. Sllä oletan että olet jo kokoajan tähän mennessä lukenut sinne lääkikseen. Ehkä kannattaa miettiä myös jku varasuunnitelma.

• 4r533344

Täällä näkyy olevan vastauksia puolesta ja vastaan. Itse kehoittaisin kuuntelemaan kehoasi ja sydäntäsi. Kuitenkin terveys on se ykkönen. Tietysti hakeminen pelottaa, mutta mieti pystytkö todellakin hakuprosessiin ja toiseksi, pystytkö pysymään jotenkin järjissäsi. Lääkishaut ovat todella todella stressaavia. Kokemusta on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1214
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1068
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      810
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      804
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      750
    6. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60
      659
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      652
    8. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      48
      652
    9. Nainen, mitä ajattelet minusta?

Mitä tuntemuksia saan aikaan sinussa? :/
      Ikävä
      52
      617
    10. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      50