Oikein hyvä tuli

Käenkosken-käki

Nythän se Lieksan valtuusto on taas sellanen kun sen pitääkin olla. Paljon ihan oikeita yrittäjiä. Paljon uusia valtuutettuja.
Voihan joku olla tyytymätönkin.
Mitäs tilasit!

32

427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • järkevältä.vaikuttaa

      Katselin valituiksi tulleet uudet valtuutetut ja huomasin, että monet heistä olivat niitä, joita jo aiemmin ajattelin hyviksi ehdokkaiksi, vaikken heidän puolueitaan kannattaisikaan.

    • pulinat.poissa

      Populismin vastainen aalto saavutti Lieksankin. Samalla paljastui, että täällä palstalla todella on vain muutama jotka muka tietävät lieksalaisten enemmistön mielipiteen. Jos he olisivat oikeassa, äänestystulos olisi ihan toinen.
      Päätöksiä ei siis ole tehty lieksalaisten tahdon vastaisesti, koska puolueille annettiin jatkomandaatti.

      Osa agitoinnista tulee kyllä Lieksan ulkopuolelta, kuten usein huomaamme.

    • Tolkun.kansalainen

      Kunnallisvaalitulos oli Lieksassa odotetun mukainen. SDP:n kannatus nousi kolme prosenttia 34,7:ään. Keskusta teki huiman 7.1 prosentin nousun ja on nyt lähes tasoissa (33,6%) SDP:n kanssa.

      Perussuomalaisten kannatus sen sijaan romahti 8,4 prosenttiyksikköä viime vaaleista. Valtuustopaikkoja persut menettivät 3.

      Täytyy todeta, että sitä saat, mitä tilaat. Perussuomalaiset yrittivät ratsastaa maahanmuuttovastaisuudella, mutta se ratsu ammuttiin alta. Lieksalaiset äänestäjät osoittivat selkeästi, että järkeä, malttia ja kykyä hoitaa yhteisiä asioita arvostetaan.

      Öyhöttämällä ei pitkälle potkita.;)

      • sitä.odotellessa

        Äänestysprosentti oli alhainen mutta odotellaan eduskuntavaaleja 14.4.2019 :)
        Ne ovat tärkeimmät äänestäjän kannalta (kunta-askartelijat ei kiinnosta kun eivät saa mitään todellista aikaan) ja aika jytkyn ! :)


    • jhuihfuirfhgf

      En äänestänyt, minulle käy kaikki valtuutetut, en valita!

      • Upeata

        Tämä oli varmasti yksi vuoden parhaista. Tästä rehellisyydestä annan arvostusta.


      • Akseli.Peräkorpi

        Samoin minä, annan arvoa sille, että ei sitten valita. Jos olisin rekattu nikke peukuttaisin edellistä. Silti olisi ollut mukavampaa jos äänestysprosentti olisi vaaleissa korkeampi. Minä äänestin, mutta vain asiallisesti koetan kommentoida hölmöille päätöksille, mikäli on todellista aihetta. Aika näyttää. Se on hyvä että uudistusta tapahtui. Olkoon se viesti, että vastuuta on kannettava.


      • Eippään kenkkään nyt varasta tuota akselia. rekkasin ja peukutin itseänikin.


    • Tahmainen_kynnys

      Peräkamarin kynnys oli jälleen kerran liian korkea peräkamarin pojan yli astuttavaksi. Siihen se jäi kahareisin nylkyttämään ja kuolaamaan.

      • VoiSuvakkiRaasua

        Ottiko suvakki eteen kun tuon solvauksen kirjoitit ? No tuollaisia nuo suvakit, vihervasurit ovat . Ja sitten maahanmuuttokriittisiä haukkuvat mukamas alatyylisestä kirjoittelusta .


    • tyytyväisenä

      Ainua asia mikä minua harmittaa, ettei meillä ollut vihreiden ehdokasta. Juuassa meni jo eka vihreä läpi. Liekö siirtyneet PS:n äänestäjät häntä tukemaan:))

      • Seuraantarkasti

        Juuri niin, vihreitä olisin ehdottomasti äänestänyt. Mutta miten tähän kaupunkiin saisi vihreää aatetta esille? Keskusta on niin perin luonto-ja ympäristövastainen puolue, SDP on täysin pihalla ihmisiä ympäröivästä maailmasta ja persujen mielestä tästä kaupungista on hävitettävä maahanmuuttajat ja sudet (mikä lie seuraava ajojahdin kohde?). Puolue-ja ehdokasasettelussa näkyi, etteivät koulutusasiat ole myöskään tärkeitä. Lieksa mainostaa itseään luontokaupunkina, se on iso vitsi. Entäs jatkossa, kun kuntien esim. kaavoitusta ei enää valvota ja kansalaisten valitusoikeutta vielä rajoitetaan? Nyt valtuutettujen pitäisi ymmärtää laajemmin päätettävistä asioista ja unohtaa se oma hiekkalaatikkoleikki.


      • Ierika

        Paljonko auttaa jos persupopuluistit vaihdetaan viherpopulistiin joilla ei ole sitäkään vähää ymmärrystä esimerkiksi käsitteisiin tuottava työ ja julkisen talouden tasapainottaminen


      • korven.kasvatti

        Viime kuntavaaleissa oli ehdokas, sai 59 ääntä. Maakuntavaaleissa on sitten vihreitä.
        Joensuussa voittivat yli 4% ja paikkoja on 9.

        Siitä olen kanssasi erimieltä, että Lieksa luontokaupunkina olisi vitsi. Onhan meillä koko kunta samaa kaupunkia ja rakennettu ja rakentamatonta luontoa monimuotoisesti: Onhan tuossa se yksi putrakko nimeltä Pielinen, johon Koli peilaa mustaa rintaansa. Luonnonsuojelualueet Ruunaassa, Jongun reitti, loputtoman kauniit järviympäristöt jne.....
        Kyllä täällä on maita ja mantuja, on saloja sulhojen vääntää.


      • kilinkolierkki
        Seuraantarkasti kirjoitti:

        Juuri niin, vihreitä olisin ehdottomasti äänestänyt. Mutta miten tähän kaupunkiin saisi vihreää aatetta esille? Keskusta on niin perin luonto-ja ympäristövastainen puolue, SDP on täysin pihalla ihmisiä ympäröivästä maailmasta ja persujen mielestä tästä kaupungista on hävitettävä maahanmuuttajat ja sudet (mikä lie seuraava ajojahdin kohde?). Puolue-ja ehdokasasettelussa näkyi, etteivät koulutusasiat ole myöskään tärkeitä. Lieksa mainostaa itseään luontokaupunkina, se on iso vitsi. Entäs jatkossa, kun kuntien esim. kaavoitusta ei enää valvota ja kansalaisten valitusoikeutta vielä rajoitetaan? Nyt valtuutettujen pitäisi ymmärtää laajemmin päätettävistä asioista ja unohtaa se oma hiekkalaatikkoleikki.

        Vihreät on koulutettu sakki. 70%:lla on yliopistokoulutus.


      • Vihreät ovat myös Suomea työllään ylläpitävää sakkia. Vihreiden kannattajista on suhteellisesti kaikkein eniten ihmisiä työelämässä.


      • Upeata
        kilinkolierkki kirjoitti:

        Vihreät on koulutettu sakki. 70%:lla on yliopistokoulutus.

        Niin oli natsi johdolla myös Saksassa.


      • Akseli.Peräkorpi
        Uuninpankko kirjoitti:

        Vihreät ovat myös Suomea työllään ylläpitävää sakkia. Vihreiden kannattajista on suhteellisesti kaikkein eniten ihmisiä työelämässä.

        Mihin perustat väittämäsi? Onko antaa jokin lähde, että väitteesi on todenpitävä?


      • SuvakitJaMuslimitSyöpä
        Uuninpankko kirjoitti:

        Vihreät ovat myös Suomea työllään ylläpitävää sakkia. Vihreiden kannattajista on suhteellisesti kaikkein eniten ihmisiä työelämässä.

        HahhahhaaaaahaaahBuahhhaahaa ! Uunipanohan on vitsiniekka ! Että vihreät työllä pitävät Suomea yllä , nimittäin SUOJATYÖLLÄ , paapomalla matuja ! Buuuahhaahaaaaa !!!!!!!!


    • outohomma

      Eikös se pankkosuvakki ollut vhreiden ehdokkaana juuassa? Luulisi niillä mielipiteillä olleen ja saaneen murskavoiton!

      • Ota-Buranaa

        Kommentistasi voi päätellä, että vaalitulos sattuu sinuun vietävästi.
        SE ON HYVÄ!


      • suuri.pudotus

        Juuassa Perussuomalaiset hävisivät 11,6% eli 4 paikkaa.


    • outohomma

      Sori vaan, olen sitoutumaton, enkä äänestänyt! Mutta huvittaa vain tuo teidän höyryäminen!

      • vnbngnv

        Kyseessä pari surkeaa vasurihyysäriä.


    • ohionmuttaolkoo

      sitä saat mitä tilaat..Soini ravimiehenä hyppäsi jo laukalle siirtYen syrjään ennen vaaleja ja tiesi konkarina miten vaaleissa käy..nuoremmat pyrkyrit ei pysty nostamaan kannatusta ilman Soinia joten moni kansanedustaja voi jo alkaa hakea oikeita töitä ennen seuraavia eduskunta vaaleja

    • outohomma

      Persuilla on sama kohtalo kuin SMP puolueella, lakkaa olemasta muutamassa vuodessa!

    • HuonotulosPersuille

      Mitä minä sanoin, mitä minä sanoin?? Sanoin että ihmiset eivät luota valehtelija persuihin.
      Kannatus oli ollut jo kauan aivan surkea. Ei puheilla pitkälle päästä vaan teoilla! Persut kusettivat omiaan ja entiset omat maksoivat potut pottuina.

      • NeverMorePersu

        No niin tässä tapahtui olen entinen Persu kun pettivät kerran pettävät toistamiseen.


    • Lyhyt_kommentti

      Että minä nautin tästä vaalituloksesta.

    • sanoppasnytpersu

      Vaalitulos oli selvä jo kauan. Jotkut povailivat persujen nousua. Nyt on jo viimeistään nähty tulos. Kysynkin persuilta mikä on lopputulos taas? Ei tainnut mennä niinkuin piti?

      • sanon-minnää

        älkää unohtako Halla-ahon kannattajia sillä he voivat nostaa puolueen uudelle tasolle


      • the.end.of.whitetrash

        Persujen "huippu" on nähty. Tulevat kokemaan populistipuolueille ominaisen lopun kuten smp aikoinaan ja hyvä niin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kivitippu: Avajaiset suunnitteilla jo syksyn aikana

      Kivitipulle uudet omistajat https://ilkkapohjalainen.fi/talous/kivitipulle-uudet-omistajat-avajaiset-suunnitteilla-jo-s
      Lappajärvi
      80
      3679
    2. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2895
    3. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2181
    4. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      120
      1620
    5. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1493
    6. Sehän on vain kymppi kuussa

      Ministeri Mykkäsen mukaan sähköautojen ajoneuvovero nousee vain alle10 eur/kk. Samaanaikaan muut ministeröt ovat veronma
      Maailman menoa
      111
      1459
    7. Onko kukaan koskaan sanonut

      Sinulle nainen että olet vaikea luonne? Minusta sinä olet vähän vaikea mutta ehkä elämä on opettanut sinua varautumaan j
      Ikävä
      101
      1212
    8. Juontaja Roope Salminen lataa rajua tekstiä juopottelustaan: "Ei mulla oikeastaan ollut..."

      Roope Salminen on elänyt viime vuodet päihteetöntä elämää ja puhunut päihteettömyydestä avoimesti. Voimaa ja iloa Roopel
      21
      1130
    9. Miten tämän kaipuun saa loppumaan?

      En jaksaisi enää kaivata, on mennyt liiankin pitkä aika kaipaamiseen. Olen elänyt vain puolittain ja se harmittaa. Ei a
      Ikävä
      81
      1079
    10. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1047
    Aihe