Kirpputori

Zolahm

Via dia. Onko kokemuksia. Aika kallis paikka. Matut pyörii siellä. Menevät sinne taaksekin. Aika omituista. Kannattaa tehdä jotakin ek. Käy huonosti jollekkin siellä .

13

919

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mene_ja_tiedä

Tarkoitit vissiinkin ViaDia kirpparia, joka on siellä Asematiellä?

Tuotteista saadut rahat menevät ilmeisesti lähetystyöhön ja keräystoimintaan.

Mitä tulee matuihin, eikös ne pörrää vähän joka paikassa.
      Jospa ne tulee kattelemaan nuoria tyttösiä "sillä silmällä".

Voihan toki taustalla olla muitakin takaa-ajatuksia...

Kannattanee pitää visusti katse omissa lompakoissa ja kasseissa ja pitää niistä hyvä huoli, ettei kukaan pääse niitä kähveltämäään.

• katsos

uskovaisten omaisuus on yhteistä

• Yleensä_näin

Itselleni on kyllä tullut se käsitys, että islaminusko, nk. kristinuskokin, tai oli sitten mikä
      tahansa uskonto kyseessä pitää muita, kuin omaa uskontoa, vääräuskoisempana ja harhaoppisena. Oma uskonto on monissa uskonnollisissa yhteisöissä, pääuskonnoissa ja lahkoissa puhdasoppinen ja lähempänä Jumalaa.

Korjatkaa, jos olen väärässä.

• juskko

Korjaan mm.sen verran että Bahai - usko pyrkii uskontojen yhdistämiseen, ei siis pidä omaansa tai mitään uskontoa eriarvoisena tai harhaoppisena. Bahaita on jonkinverran kai Suomessakin. Se alkoi Iranin siialaisista 1800l. eli pohja on islamissa, mutta pääasiassa islamilaiset hyljeksii heitä, ja joutuneen monesti mm.vainojen kohteeksi tämän suvaitsevaisuutensa vuoksi. Että ei kai sitä kykene ihmettelemään, jos omaa etua uskonnoissakin haetaan, kun joutuu hyljeksinnän ja vainojen kohteeksi, kun ajaa yhteistä hytää. Onko järkee vain ei ?!
        (https://fi.wikipedia.org/wiki/Bahai-usko)

• juskko

Jo koulussa uskontotunnilla tulee jos ei suoraan niin epäsuoraan oman uskonno ylistystä, siitä että sitä täytyy pitää oikeana. Vaikka ei perusteluja oikeastaan löydykään, miksi tietty uskonto olisi oikea. Kyse on kuitenkin ennekkoluuloista, kun samantyyppisiä asioita pohjimmiltaan eri uskonnoissa on, lisänä se mikä on juurtunut kulttuurista ja aikojen kuluessa yleensä.
        Mutta kristinusko ja islam voisi olla kovinkin samoilla aaltopituuksilla, jos niin nk."ne jotka päättää" sopisivat. Toisaalta molemmat perustaa liian paljon kauan sitten kirjoitettujen tekstien tulkintatapaan ja niistä tulkinnoista kiistelyyn, ja olemattoman vähän nykyhetkeen, edes sikäli että miten ne tekstit olisi nykypäivään sovitettavissa. Itse asiat ei nyt niin vääriä kai ole, vaan se että kun niitä pitää tulkita liian kirjaimellisella tavalla. Jolloin syntyy eri koulukuntia, tulee riitoja, koulukunnat erkaantuvat, ja jokusten vuosien kuluttua taas ihmetellään jotain uskonsotia, kun rauhastahan siellä puhuttiin ... tana ...

• Tuuki

Eli Arabi kulttuurissa varastaminen ei o le rikos saati syntiä. Minusta on . Olenkin Suomen kansalainen. Ja kristitty myös. Paha sanoo oikeestaan muuta, kuin pitäkää silmänne auki.

• Selkistä

Täytyy sitten alkaa. Pitää silmät auki. Jos niin on kerta. Vaikka olen ateisti. Ja kanta Suomalainen. Niin silti. Kiitos että varoitit.

• Starseed

Onpas paljon pelokasta ja ahdasmielistä porukkaa täällä. Miettikää että jos itse joskus poistuisitte suomesta ja kohdemaassa jengi kyräilis tuohon tapaan?

Rajat ovat vain ihmisen piirtämiä viivoja kartalla. Viivojen kummallakin puolella olevat ihmiset ovat hyviä ja pahoja sekä kaikkea siltä väliltä.

Jokainen ihminen on yksilö ja yhdessä muodostamme kollektiivin joka on ihmiskunta.
      All is one. One is all.

Peace, out!

• uskovainenmiestäällä

Amen!

• eikaipuuta

onneksi muutettiin juuri"hyvään aikaan" sieltä pois :=)-
      t.rauhassa asuvat

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1948
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1370
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1030
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      801
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      792
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      751
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      703
    Aihe