Hyvä edullinen VHF

SRCon

Lowrance Link-5 vai Standard Horizon GX1300E ?

9

344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LukulasitSilmillä

      Lowrancen radiosta ei ole kokemuksia, mutta kaksi kautta olen käyttänyt SH:n GX1300E radiota (ulkoisella GPS:llä). Hyvä ja toimiva perusradio. Ei mitään huomautettavaa ja helppo käyttää ja selkeät valikot (käyttö ei tarvitse jatkuvaa käyttöohjeen selaamista). Ainoa parannus voisi olla isompi näyttö. Toki tärkeimmät tiedot on näytössä isolla, mutta kellonaika, suunta ja sijainti on aika pienellä. Tarvitsee lukulasit jotta näkee. No, sama ongelma onkyllä plottereissa.....

    • ex-Santtu

      Luulisin ei-AIS radioita löytyvän hyvin myös käytettynä. Ainakin itse olen päivittämässä tänä keväänä veneen mukana tullutta DSC VHF konetta AISilliseen malliin.

    • yksi.lisää

      Eipä taida eri valmistajien laitteissa olla paljoa eroa, kun pysytään samassa hintaluokassa. Itse vaihdoin muutamia vuosia sitten Radio Oceanin AIS-VHF:ään ja hyvin se on toiminut. Eihän niistä juuri muuta osaa sanoa. Silloin RO oli markkinoiden halvin, jossa AIS oli sisäänrakennettuna. Tällä hetkellä heiltä näyttää olevan tarjolla malli RO6800AIS. Siihen saa pienellä lisäkustannuksella langattoman käsikapulan, joka on aika kätevä ja toimii samalla "sisäpuhelimena" vaikkapa veneen ja jollan välillä.

    • RO4800AIS

      Paitsi että Radio Oceaania ei enää kukaa myy Suomessa...

      • So? Ikinä kuullut verkkokaupoista?


    • LLHH--

      Asiaa hieman sivuava kysymys:

      Toimiiko jenkeista ostettu AIS VHF Suomessa? Onko kanavat samat?

      Kanava 16 on sama kaikkialla, mutta lahinna kiinnostaa muiden kanavien & AIS toimivuus.

      • ficora45

        Kanavat eivät ole samat, koska mm. L1-L3 (huvikanavat) ja F1-F3 puuttuvat Jenkkiversiosta. Ne ovat kansallisia kanavia.


      • Ruorimies.fi

        Toimii, jos siinä on International kanavapaketti esiohjelmoituna. Silloin pitää vaan vaihtaa kanavapaketti USA puolelta INT puolelle (menu-valikoista). Mutta pohjoismaisia L- ja F_-kanavia tuskin löytyy koska ne koodataan erikseen vain näille markkinoille tuleviin laitteisiin.

        Laitteet ovat yleensä siis samoja malleja USA:ssa ja Euroopassa, mutta jotkut jenkeissä myydään myös muita malleja jotka eivät ole CE-hyväksyttyjä ja siten niitä ei tietenkään saisi täällä käyttää, tai niitä ei välttämättä saa minnekään huoltoon.

        T: Ruorimies


    • LLink5

      Lowrance on vähän ehkä epäselkeä käyttää, tämähän voi olla tositilanteessa vakavakin juttu koska hätätilanteessa käytön pitää olla tottumattomallekkin selvää. Mistä pidän on se että Link-5:ssa on kanavanuppi, monessa muussa puhelimessa on tyydytty havempiin/kömpölömpiin ylös/alas painikkeisiin kanavavalinnassa. Standard Horizonista ei mitään kokemusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      410
      2257
    2. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      62
      1933
    3. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      218
      1525
    4. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      87
      1177
    5. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      135
      1160
    6. T mies missä oot

      T mies pääsetkö lähtemään sieneen villasukat tein sulle 💕🐶
      Ikävä
      76
      1132
    7. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      56
      1063
    8. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      58
      988
    9. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      62
      930
    10. Homouden synti

      Kerrotaan faktoja alkuun. On olemassa vain kaksi sukupuolta ja aviolIiitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välin
      Luterilaisuus
      279
      926
    Aihe